Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
+17
Twellie
_Lana_
Fiwen
Printje
Supertalentje
Charles
PapillonRose
missy.
sanne-84
Parisienne
Teddyaapje
Mrs. Jansen
Darius
Balloon
Filoria
Tania
Pompoen
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Ria Bloms Rust en Regelmaat, waarom wel of waarom niet?
Ik vind 30 minuten echt veel te lang!
Gast- Gast
Voor een moeder is er niets onnatuurlijkers dan dr baby te laten huilen. Daarom duren 5 min huilen voor een moeder als 50 min. Het CB zei ook tegen mij: 'laat maar huilen, hoor' niets ervan. Ik laat mijn baby niet huilen. Zeker niet omdat als julian huilt er echt iets aan de hand is, hoe zielig is 't als je gewoon niet wil maar je kan alleen maar huilen omdat je zelf nog te klein bent. Als ik zelf huil en in slaap val heb ik enorme hoofdpijn. Dat doe ik niet bij mijn kind. Als 't moet zit ik een uur met hem. Julian gaat door een enorm lastige periode nu, ik zoek net zo lang tot ik hem rustig kan maken. En dat is niet in zijn kamertje laten schreeuwen en ik toch niet kom.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik laat m niet alleen huilen, als hij huilt ga ik m troosten, ook s nachts. Ik heb eens n poos geprobeerd hem s nachts wat langer te laten liggen, men zei dat hij dan wel verder zou slapen. Hier helpt het niet. Als hij me roept heeft hij me even nodig.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Dochter hebben we nooit alleen laten huilen, maar dan ook echt nooit. Ik heb het idee dat ze mede daardoor heel veel moeite heeft om alleen in slaap te vallen. We waren er namelijk altijd bij (nog steeds).
Bij zoon ben ik iets makkelijker, ik heb simpelweg niet de tijd om heel lang langs bij z'n bedje te gaan zitten. Dochter kan ik niet te lang alleen laten.
Gister las ik op dit forum de tip om eens bij te houden hoe lang het huilen nou echt duurt, omdat het inderdaad vaak veel langer lijkt dan dat het is. Dus dat heb ik nu gedaan en binnen 2 a 3 minuten is het stil. Daar kan ik mee leven. Het zorgt voor veel meer rust in huis, dan wanneer ik panisch probeer om maar niemand ook maar even alleen te laten huilen.Goh...dat ik dit ooit zou zeggen....
Bij zoon ben ik iets makkelijker, ik heb simpelweg niet de tijd om heel lang langs bij z'n bedje te gaan zitten. Dochter kan ik niet te lang alleen laten.
Gister las ik op dit forum de tip om eens bij te houden hoe lang het huilen nou echt duurt, omdat het inderdaad vaak veel langer lijkt dan dat het is. Dus dat heb ik nu gedaan en binnen 2 a 3 minuten is het stil. Daar kan ik mee leven. Het zorgt voor veel meer rust in huis, dan wanneer ik panisch probeer om maar niemand ook maar even alleen te laten huilen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pompoen schreef:In het boekje staat dus dat ze 30 minuten mogen huilen als je ze in bed legt, dat je dan inderdaad een kookwekker moet zetten om bij te houden hoe lang dit is want het lijkt algauw langer (dat klopt natuurlijk wel). Het ergste vind ik nog dat er daarna staat dat als ze er een pauze tussen laten en dan weer beginnen dat je weer opnieuw mag beginnen met de 30 minuten en dat ze dus in totaal best een uur mogen huilen!!
Ik vind 30 minuten trouwens echt heel erg lang! Dat hebben wij dus niet gedaan. Maar dit was ook niet nodig gelukkig.
Maar Pompoen, waarom heb je dat boekje dan meegekregen? Je zegt dat je tevreden bent over de situatie zo, dus dan is het toch prima?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
30 minuten huilen is ook echt veel te lang. Wat ik bedoel met huilen meer het jengelen en soms wat krachtiger dan de andere keer. Als het écht huilen is, dan laat ik hem niet alleen.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Ik laat R. in principe niet huilen. Ik laat haar wel jengelen/mopperen, meestal is het heeel snel stil.
Ik vind het vreselijk om haar zo te laten jengelen, maar heb inmiddels wel ontdekt dat het écht helpt. Ik hoor wel verschil tussen huilen- en huilen. Als ze iets heeft, ga ik direct naar haar toe.
Ik vind het vreselijk om haar zo te laten jengelen, maar heb inmiddels wel ontdekt dat het écht helpt. Ik hoor wel verschil tussen huilen- en huilen. Als ze iets heeft, ga ik direct naar haar toe.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
_Lana_ schreef:
Maar Pompoen, waarom heb je dat boekje dan meegekregen? Je zegt dat je tevreden bent over de situatie zo, dus dan is het toch prima?
Tevreden, ja wat is tevreden,ik ben overdag veel met hem bezig en hij is vaak onrustig na de voedingen. Ik heb dat genoemd omdat ik niet zou willen dat hij per ongeluk een allergie heeft en die onrust een teken daarvan is en ik hm daarmee laat zitten ondat ik het gewoon vind. Ik vind het niet zo erg, het hoort er ook gewoon een beetje bij. Maar de consultatienureaudame vond dat het wel beter kon, zeker toen ze hoorde dat hij vaak in de draagdoek slaapt. Ze vroeg of ik het boekje wilde lenen en ik had zoiets van: ik kan het altid lezen.
Heb er gelijk al bij gezegd dat ik het wel wilde lezen maar dat ik nog niet wist of ik het er wel mee eens zou zijn. Haha .
Ik vind wel dat er nuttige dingen in staan, daar ga ik wel wat mee doen. Ik denk dat ik vooral overdag nog een beetje teveel maar wat aanrommel. Komt omdat ik ook gewend was dat L. altijd van voeding tot voeding sliep en soms zelfs wakker gemaakt moest worden én met dat ik het gevoel had na die 3,5 week in het ziekenhuis alleen in zijn wiegje we iets in te halen hadden. Dus waar ik ging ging L. ook of andersom...
Ik laat hem wel mopperen overigens, dat doet hij wel eens in bedje maar daarna slaapt hij wel. En als hij drie keer zijn speen binnen een minuut uitspuugt leg ik die weg. Maar als hij echt begint te huilen dan is er gewoon wat dus daar reageer ik op.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Rust, regelmaat.. bedritueel
» Ik kan mijn rust niet vinden
» Ach ja waarom ook niet...
» Waarom een kind? Of waarom niet?
» Gewoon rust houden of juist niet?
» Ik kan mijn rust niet vinden