Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

+43
ekjir@M
koNijntje
Slakje
Puggle
Sun88
iloverose
Manderijn
Thunder
Laced
Filoria
Highway
Liadan
piertje
Flower_L
Sanne
studiebol
SarahKey
loesje
Theeleut
Fiwen
Linda
Stuiterbal
liesje
Ayla
Kalishi
PapillonRose
Luce
pindaatje
LDJ
Laurientje
Nana
Printje
Razz
Mida4you
Darius
Paper Crown
Jazzlyn
maiadebij
Sterrin_
PiP
Star007
Jezzie
Shopaholic
47 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 3 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Manderijn di 21 mei 2013 - 8:23

SarahKey schreef:Bij me om diedelt? Is dat dialect?

Haha. Ken je dat niet? Omdiedelen? Ompielen? (Zal wel frisisme zijn)

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 3 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 8:25

Manderijn schreef:
SarahKey schreef:Bij me om diedelt? Is dat dialect?

Haha. Ken je dat niet? Omdiedelen? Ompielen? (Zal wel frisisme zijn)

Nee dat ken ik niet Laughing Omdiedelen en ompielen evenmin LaughingEmbarassed
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Manderijn di 21 mei 2013 - 8:28

Ik weet er ook gewoon geen ander woord voor, maar wat ze dus doet in die tijd; Even zeggen dat ze moet plassen, even in mijn kast kijken welke sokken ik aan moet trekken, alvast even een rolgordijntje open doen, even terug naar haar eigen bed, even kleren voor haar eigen uitzoeken, dat soort dingen.

{ompiemelje, zo noemen we het ook wel} Very Happy

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 8:30

haha nu snap ik het wel Laughing. Wij noemen dat meestal rond dreutelen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  iloverose di 21 mei 2013 - 8:51

Hihi wij zeggen hier in het hoge noorden ook om diedelen .

Dins en woens gaat de wekker om 6.uur ik ga in de dochs maak mij op doe mijn haar .daarna brood uit de vriezer,afwasmachine legen .wasje draaien.ondertussen is het kwart voor 7 .maak ik ons bed op .A is dan meestal net wakker .met A weer na beneden tv aan ,flesje drinken voor a .Dan maak ik ons ontbijt klaar .A kleding aan.daarna ontbijten .kwart voor 8 is mijn moeder hier en ga ik na mijn werk
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Sun88 di 21 mei 2013 - 8:58

Doorgaans is het hier op dinsdag, man en ik staan op, kleden ons aan, man zet wagen en tas in de auto, ik maak me op. Dan wordt m wakker en als hij al wakker is leg ik hem op ons bed. Als ik opgemaakt ben kleed ik zoon aan. Man smeert brood voor zichzelf. Dan brengt man zoon naar schoonmoeder. Ik ontbijt nooit en neem geen brood mee, koop altijd eten. Op donderdag zelfde verhaal alleen begin ik uur later, geef zoon thuis zijn pap en wordt hij opgehaald door mijn ouders.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Puggle di 21 mei 2013 - 8:59

Op dinsdag en zaterdag gaat de wekker om 8 uur. Mijn man haalt L. en geeft haar de fles in bed. Intussen kleed ik me aan. Daarna kleed ik L. aan. Op dinsdag breng ik haar te voet naar de opvang in de straat en fiets dan naar mijn werk en op zaterdag rijd ik naar mijn moeder, breng haar naar binnen en loop van daar naar mijn werk.

Op woensdag sta ik ook om 8 uur op en hoef dan alleen om te kleden en naar mijn werk te fietsen. Mijn man is dan thuis en zorgd dan verder voor L.

Overige dagen word ik gewoon wakker en doe dan alles op het gemak.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Manderijn di 21 mei 2013 - 9:00

Ja kijk, ik woon daar ook, zal het wel aan de streek liggen smile

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje di 21 mei 2013 - 9:11

Ik stond altijd een halfuurtje vroeger op zodat ik mij op mijn gemak kon klaarmaken en alles stond al klaar. Louise werd in de ochtend ook niet gewassen, juist een washandje eventjes na het ontbijt. Dus het was eerst ontbijten (samen, als ik al klaar was deed ik bijvoorbeeld de afwas of de was), en haar dan proper maken en aankleden en vertrekken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 9:28

Totaal off topic maar jeetje Slakje alweer 30 weken, wat gaat het snel. Hoe voel je je inmiddels.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Slakje di 21 mei 2013 - 9:33

Printje schreef:Totaal off topic maar jeetje Slakje alweer 30 weken, wat gaat het snel. Hoe voel je je inmiddels.
Vandaag goed! Voor het eerst weer sinds donderdag. 't Gaat nog steeds op en neer. Volgende week terug naar de gynaecoloog en dan ga ik eens info vragen over het bevallen, of ik in bad mag bevallen enzo... (ik heb heel flink vandaag een boek geleend over badbevallingen en ook het handboek borstvoeding van LLL).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 21 mei 2013 - 9:36

Fijn dat het goed ging vandaag. Ben benieuwd wat je gyn zegt over een eventuele badbevalling. Zou je dat dan thuis willen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  koNijntje di 21 mei 2013 - 9:40

ik ben een mazzelaar, ik begin om 7 uur met werken, dus als ik om 6 uur de deur uit ga slapen man en zoon nog.
mijn man regelt dat t. op de opvang komt, vaak leg ik de avond ervoor wel alles klaar.
als ik late dienst heb breng ik t. rond half 1 weg, dus dan kunnen we rustig aan doen.

nu heb ik verlof en daarna wordt het even zoeken naar een ritme met 2 kids, maar feit blijft dat ik 's ochtends om 6uur 'gewoon' de deur achter me dicht kan trekken en mijn (zielige) man in zijn uppie moet zorgen dat ze de deur uit komen.. (waarschijnlijk wordt het de baby de fles geven terwijl t. aan tafel ontbijt, manlief ontbijt altijd op het werk)
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Slakje di 21 mei 2013 - 9:42

Nee. Gewoon in het ziekenhuis waar ik alle aandacht heb van een stagiaire vanaf het begin en gewoon moet gillen wanneer die anesthesist komt als ik een ruggenprik wil. Het lijkt me heel fijn en vertrouwt, hoor, thuis bevallen, maar het is echt niets voor mij. Laat mij maar profiteren van mijn hospitalisatieverzekering.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M di 21 mei 2013 - 10:43

Ik heb de mazzel dat ik pas om 9 uur hoef te beginnen en om half negen pas de deur uit hoef als ze naar het kdv gaan. De kinderen worden gewoon om half acht wakker. Krijgen eten en gaan daarna naar het kdv of oma komt thuis oppassen.

Bij mijn vorige werkgever moest ik om half acht bij het kdv zijn om op tijd te komen op m'n werk. Dat vond ik wel vervelend want de kinderen moesten om 6 uur uit bed en vroeg opstaan zijn we niet zo goed in...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Snoes di 21 mei 2013 - 23:45

Daar ben ik ook benieuwd naar hoe ik dat ga doen. Ik moet soms om 6u30 al beginnen, en soms ga ik dan echt supervroeg op moeten staan.

Als hij naar het kdv gaat, is dat geen probleem. Daar kan hij pas vanaf 7u naartoe dus dan brengt mijn vriend hem. Hij begint normaal ook altijd om half 7 maar kan zijn uren vaak zelf kiezen en dan begint hij gewoon een uurtje later.

Als hij naar mijn schoonmoeder gaat, is het ook geen probleem, die woont hier een km verderop. Dan haal ik hem gewoon uit zijn bedje, in zijn maxi-cosi en ginder weer verder laten slapen in zijn bedje. Maar als hij naar mijn moeder gaat, moet ik denk al om 4u30 opstaan. Mijn moeder woont hier een halfuurtje vandaan en van mijn moeder naar mijn werk is het ook nog eens een klein halfuurtje.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Knillis wo 22 mei 2013 - 0:39

Ik hoef pas om 8.30 uur te beginnen en ga om 8 uur de deur uit.

Ik sta uiterlijk om 7 uur op en ga dan douchen. Daarna maak ik ze allebei wakker en kleed ik ze aan, meestal zijn we rond 10 voor half 8 aangekleed en wel beneden. Mijn man maakt vaak in de tussentijd hun brood zodat ze meteen kunnen eten. Ondertussen doe ik hun haren, de tas inpakken etc. Om 10 voor 8 is het tanden poetsen, schoenen en jassen aan en rond 8 uur zitten we in de auto. Het voordeel is wel dat allebei de oppassen op 2 minuten afstand wonen en ik in 10 minuten op mijn werk ben.

Op zich doe ik alles in een kort tijdsbestek maar het gaat heel gestroomlijnd en zonder stress. Ik wil graag 's ochtends zo lang mogelijk blijven liggen :-) en de kinderen werken goed mee dat scheelt ook een hoop!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11

Bericht  Silke wo 22 mei 2013 - 2:45

Mijn zoon is tussen 5 en half 6 wakker, die zet ik beneden voor de tv met een boterham en dan neem ik zelf mijn medicatie in (heb een hele waslijst, dus moet daar echt even de tijd voor nemen). Dan kleed ik mezelf aan, fris ik op en ga ik op mijn werkdagen al het eten en drinken voor mijn oudste klaarmaken voor op het kdv. Vanwege een allergie geef ik alles mee en de avond van tevoren klaarmaken is niet echt een optie omdat het brood dan zo droog wordt. De tassen pak ik altijd wel gedeeltelijk de avond vantevoren in. Ik eet zelf, leg alvast alle spullen in de auto, kleed mijn zoon aan, haal mijn jongste rond kwart voor 7 uit bed, kleed hem aan en geef hem eten. Dan allemaal tandenpoetsen en washand over het gezicht en om 7.15/7.20 uur moeten we in de auto zitten om op tijd op het kdv te zijn, want ik moet om 8 uur op mijn werk zijn. Ik ben iedere dag weer blij dat we het gered hebben, want het voelt soms als een race tegen de klok.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Aggi wo 22 mei 2013 - 10:16

3 ochtenden moeten wij vroeg op.
Woensdag, zet ik om 6.15 de wekker, dan maak ik zoonlief wakker, samen wassen of douchen. Zoon geef ik beneden alvast wat te drinken en dan laat ik de hond uit. Spullen zet ik in de auto.(Ik heb brood en spullen dag ervoor gemaakt en klaargezet)
Allemaal in de auto naar mn moeder. Hond uit de auto, kind eruit ik eruit. Mijn moeder ontvangt ze drink nog een kopje koffie daar. Zoon en hond gaan daar eten en blijven de hele dag.
Donderdag, 6.15 wekker, dan maak ik zoonlief wakker, samen wassen of douchen, zoon beneden alvast drinken, spullen pakken in de auto. Brood samen eten.
om 7.55 zitten we in de auto opweg naar de opvang, die 5 min bij mijn werk vandaan is.
Vrijdag, 6.15 wekker, dan maak ik zoonlief wakker, samen wassen of douchen, zoon beneden alvast drinken, spullen pakken in de auto. Brood samen eten.
om 7.55 zitten we in de auto opweg naar de opvang, die 5 min bij mijn werk vandaan is.
Vrijdag savonds haal ik de hond weer bij mijn moeder op.
Maandag en Dinsdag ben ik gewoon thuis.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: