Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

+2
Mamasapje
Coccinelle
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:19

Mijn dochter is nu 14 maanden en vraagt steeds meer aandacht en slaapt minder. Ik heb nu minder tijd voor het huishouden enzo. Hoe doen jullie dat gewoon als jullie kind(eren) wakker zijn of alles als ze slapen. En met booschappen doen nemen jullie ze dan ook mee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Coccinelle za 18 jun 2011 - 4:33

Als mijn dochter wakker is en aan het spelen doe ik wat kleine dingetjes (was opvouwen, poetsen, voorbereidingen eten enz), als ze slaapt ga ik met de stofzuiger en de dweil door het huis. Soms maak ik schoon terwijl ik haar op mijn rug in de draagdoek heb. En met een boodschapje doen neem ik haar altijd mee, vind ik ook wel gezellig even een wandelingetje naar de supermarkt. Grote boodschappen doe ik vaak even snel alleen, op vrijdagavond of zaterdagochtend.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:34

Ik doe altijd het huishouden in de middag, als de jongste 3 slapen. Anders is het geen beginnen aan. Wassen doe ik natuurlijk wel tussendoor, maar echt schoonmaken lukt dan niet. Dacht afgelopen week ook de ramen van binnen te wassen toen de oudste 2 er bij waren. Dat was geen succes samen. Normaal is de oudste er wel bij en vermaakt zich wel, maar nu zaten ze samen constant in de emmer enz.

De weekboodschappen doe ik meestal alleen, of mijn dochtertje gaat mee. Dat is nog wel te doen, maar als zoonlief mee is, word ik gillend gek. Die wil natuurlijk ook niet meer in het karretje, dus met zn tweeen zijn ze zo verdwenen.

Ik ga nog wel eens lopend wat kleine boodschappen doen, dan zit mijn zoontje bij 1 van de tweeling in de wagen, 1 baby in de draagdoek, en de oudste loopt. Dan heb ik nog wel overzicht. Maar als mijn zoontje ook lopend is, is het echt drama, en staat het zweet me op de rug, dat doe ik dus niet meer.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op za 18 jun 2011 - 4:35; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Mamasapje za 18 jun 2011 - 4:34

Belladonna schreef:Mijn dochter is nu 14 maanden en vraagt steeds meer aandacht en slaapt minder. Ik heb nu minder tijd voor het huishouden enzo. Hoe doen jullie dat gewoon als jullie kind(eren) wakker zijn of alles als ze slapen. En met booschappen doen nemen jullie ze dan ook mee?

Hier doe ik alles als ze wakker zijn gewoon tussendoor ( ze houden geen middagslaapjes meer- behalve de 3e dan, die is 8 mnd) de kleine dingen... stofzuigen/ dweilen doen we in de avond als ze op bed liggen... Anders is het echt letterlijk dweilen met de kraan open.
Boodschappen gaan ze eigenlijk ook altijd mee. Als ze vervelend zijn of het is druk zet ik ze gewoon in het winkelkarretje, makkelijk voor mama, leuk voor de kindjes. Liever willen ze een kinderkarretje maar dat mag alleen door de weeks. Ik heb zelf een hekel aan mensen die op zaterdag bedenken met het hele gezin kinderkarretjes te nemen en dan de doorgang te blokkeren haha...

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 4:45

Mamasapje schreef:
Belladonna schreef:Mijn dochter is nu 14 maanden en vraagt steeds meer aandacht en slaapt minder. Ik heb nu minder tijd voor het huishouden enzo. Hoe doen jullie dat gewoon als jullie kind(eren) wakker zijn of alles als ze slapen. En met booschappen doen nemen jullie ze dan ook mee?

Hier doe ik alles als ze wakker zijn gewoon tussendoor ( ze houden geen middagslaapjes meer- behalve de 3e dan, die is 8 mnd) de kleine dingen... stofzuigen/ dweilen doen we in de avond als ze op bed liggen... Anders is het echt letterlijk dweilen met de kraan open.
Boodschappen gaan ze eigenlijk ook altijd mee. Als ze vervelend zijn of het is druk zet ik ze gewoon in het winkelkarretje, makkelijk voor mama, leuk voor de kindjes. Liever willen ze een kinderkarretje maar dat mag alleen door de weeks. Ik heb zelf een hekel aan mensen die op zaterdag bedenken met het hele gezin kinderkarretjes te nemen en dan de doorgang te blokkeren haha...


[b][color=violet]Knap dat je de oudste 2 in een kar krijgt. Nou past dat hier sowieso niet met 2 maxicosi's en nog 2 in de kar, dus vandaar dat ik dan lopend met de kinderwagen ga, maar de oudste 2 willen er echt niet meer in. En lopen is dan drama, zoonlief is dan verdwenen voor ik het door heb. De oudste durf ik wel te laten lopen inmiddels, maar met hem is dat nog geen goed idee, dus die gaat lekker in de kinderwagen.



Laatst aangepast door _MamaRosa_ op za 18 jun 2011 - 8:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Mamasapje za 18 jun 2011 - 4:54

In principe lopen ze hier altijd mee, dus niet in de winkelkar of kinderwagen. ( we wonen echt 3 minuten van de winkels). Ze willen ook graag lopen, maar als ze vervelend zijn of ik zie dat het heel druk is in de winkel pak ik een winkelkarretje en mogen ze dan inzitten. O. zit dan in de draagzak.
Als ik de kinderwagen mee heb met O. mogen ze door de weeks een kinderkarretje pakken. Zo vinden ze het heel leuk om boodschapjes te doen en voelen ze zich heel "groot". Mama helpen is leuk zeggen ze dan haha..
Ik ga zo nog eventjes want ik moet morgen werken, maar als ik op zondag vrij ben ga ik liever op zondagochtend even snel alleen wat dingetjes halen. Dan ben je ook zo weer terug.. Nu ben ik in de tijd dat ik de jasjes ed. aan doe al zoveel tijd kwijt, als ik alleen was gegaan was ik al 2 x terug geweest haha... Helaas heb ik die luxe bijna nooit omdat hun papa altijd pas laat thuis is en dan zijn de winkels al dicht...

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 6:39

Huishouden doe ik gewoon waar ze bij is, als ik ga stoffen geef ik haar ook een stofdoekje en dan gaat ze 'helpen'. Ze helpt ook met de wasmachine inpakken en uitpakken, als ik ga dweilen, gaat ze met stoffer en blik rond enzovoorts. Dit soort dingen vind ze ook veel leuker / interessanter dan haar speelgoed.

Ze gaat meestal ook mee naar de winkel, dat vind ze ook leuk. Behalve als ze een slecht humeur heeft, want ik heb geen zin in een hysterisch kind dat op de grond ligt te schreeuwen in de winkel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 6:43

De kleine boodschappen doen we altijd samen.
De grote boodschappen doet mijn man meestal met haar en dan ga ik bijvoorbeeld de badkamer poetsen.

Stofzuigen doe ik voortaan `s avonds als ze op bed ligt, anders kan ik drie keer per dag (na haar maaltijd) stofzuigen.
Strijken doe ik meestal ook `s avonds voor de tv.

En andere kleine dingetjes zoals stoffen en was vouwen doe ik gewoon als zij aan het spelen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 9:27

Hier doe ik alles gedurende de dag. Zoals stoffen,het toilet, de was ophangen en wegdraaien, de vaatwasser in en uit ruimen etc. stofzuigen en dweilen doe ik in de avond. Ramen zemen, de badkamer etc. maken we schoon als we beide thuis zijn, dat blijft er 1 van ons bij de kinderen, gaat veel sneller. Boodschappen doe ik meestal alleen, als mijn vriend in de avond thuis is, of hij gaat de boodschappen halen. De kleine boodschappen en brood van de bakker haal ik altijd met de wandelwagen hier om de hoek in de supermarkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 9:28

x


Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 9:39

ivax schreef:hoevaak stofzuigen en dweilen jullie met kindjes?
Elke dag of x aantal keer per week?

Stofzuigen, dagelijks. Dweilen om de dag van boven naar benenden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Mamasapje za 18 jun 2011 - 11:09

Mama_van2 schreef:
ivax schreef:hoevaak stofzuigen en dweilen jullie met kindjes?
Elke dag of x aantal keer per week?

Stofzuigen, dagelijks. Dweilen om de dag van boven naar benenden.
+1 ( al dweil ik de woonkamer tegenwoordig dagelijks met een beetje dettol, Ol.ivier kwijlt alles onder en zit soms ook met z'n mondje op de vloer als hij weer eens van zijn kleedje af is getijgerd... )
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 20:13

Ik stofzuig elke avond.
En een dreumes die de halve zandbak mee naar binnen sleurt en twee poezen is het echt niet om aan te zien....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Annemie za 18 jun 2011 - 23:50

ivax schreef:hoevaak stofzuigen en dweilen jullie met kindjes?
Elke dag of x aantal keer per week?

Stofzuigen ongeveer 2 keer in de week en dweilen eens in de 2 maanden ofzo, als het smerig is.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 0:27

Dagelijks stofzuigen & om de dag de dweil erdoor heen..of met dettol of met glycerine!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 1:02

S'ochtends als J lekker aan het spelen is tussendoor wat dingen, en anders als ik & mijn vriend beide vrij zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 1:09

Annemie schreef:
ivax schreef:hoevaak stofzuigen en dweilen jullie met kindjes?
Elke dag of x aantal keer per week?

Stofzuigen ongeveer 2 keer in de week per dag en dweilen eens in de 2 maanden dagen ofzo, als het smerig is.
Mag ik hopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 1:12

Smikkell schreef:
Annemie schreef:
ivax schreef:hoevaak stofzuigen en dweilen jullie met kindjes?
Elke dag of x aantal keer per week?

Stofzuigen ongeveer 2 keer in de week per dag en dweilen eens in de 2 maanden dagen ofzo, als het smerig is.
Mag ik hopen?

Huh, vind je het echt normaler om twee keer per dag te stofzuigen dan twee keer per week? Ik ben niet zo'n huishoudelijk type, maar ik vind eigenlijk dat ik met twee keer stofzuigen in de week wel redelijk goed zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 1:15

Twellie schreef:
Smikkell schreef:
Annemie schreef:
ivax schreef:hoevaak stofzuigen en dweilen jullie met kindjes?
Elke dag of x aantal keer per week?

Stofzuigen ongeveer 2 keer in de week per dag en dweilen eens in de 2 maanden dagen ofzo, als het smerig is.
Mag ik hopen?

Huh, vind je het echt normaler om twee keer per dag te stofzuigen dan twee keer per week? Ik ben niet zo'n huishoudelijk type, maar ik vind eigenlijk dat ik met twee keer stofzuigen in de week wel redelijk goed zit.

+1, al doe ik het wel elke dag. Maar dweilen eens per 2 maanden vind ik toch echt wel goor, sorry! silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 1:21

FoolishSam schreef:
Twellie schreef:
Smikkell schreef:
Annemie schreef:
ivax schreef:hoevaak stofzuigen en dweilen jullie met kindjes?
Elke dag of x aantal keer per week?

Stofzuigen ongeveer 2 keer in de week per dag en dweilen eens in de 2 maanden dagen ofzo, als het smerig is.
Mag ik hopen?

Huh, vind je het echt normaler om twee keer per dag te stofzuigen dan twee keer per week? Ik ben niet zo'n huishoudelijk type, maar ik vind eigenlijk dat ik met twee keer stofzuigen in de week wel redelijk goed zit.

+1, al doe ik het wel elke dag. Maar dweilen eens per 2 maanden vind ik toch echt wel goor, sorry! silent
Het was ook meer het laatste punt waar ik over viel. Maar met kinderen vind ik twee keer per dag stofzuigen 'normaler' dan twee keer per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 1:29

x


Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:18; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 2:33

ivax schreef:Toen X. nog in de box lag, was ik ook niet zo fanatiek met dweilen.

Het ligt ook aan hoeveel je thuis bent. Ik werk 32u, parnter 40u en 3 dagen gaat X. sowieso al naar de opvang. In weekend zijn we vaak ook 1 dag op pad, en dan blijven er 2-3 dagen over (ligt eraan of mijn moeder hier oppast, of dat ik X. naar daar breng).

Nu dweil ik 3x in de week ongeveer....maar dat is echt sinds X. kan kruipen.
Stofzuigen doen we om de dag, of om de 2 dagen. Het ligt ook aan de troep. Stofjes doe ik met de dweil, maar als meneer meer brood op de grond heeft gegooid, dan in zn mondje (al komt dat niet zo vaak voor Cool ) dan pak ik er snel even een bezem bij (+ stoffer en blik).

2x per maand dweilen vind ik wel heel weinig inderdaad.
Maar er staat zelfs 1 x in de 2 maanden!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 2:58

Stofzuigen doen wij drie keer in de week. Dweilen een paar keer per maand, meestal elke week maar soms slaan we een keertje over. Keuken dweilen we wel elke avond... daar eten we ook en liggen de meeste kruimels. Verder zuig ik tussendoor etensresten en houtvezel van het konijn een paar keer per dag op met de kruimeldief.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Mamsie zo 19 jun 2011 - 3:29

Stofzuigen tegenwooerdig bijna elke dag omdat S kruipt. Daarvoor om de dag. Wel elke dag vegen.
Verder doe ik alles een beetje tussendoor.

Maar ik ga wel een schoonmaakster nemen binnekort voor 1x in de 2 weken de badkamer en boven verdieping. Ik kom er niet aan toe bijna. Zeker niet als ik straks ook nog studeer!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 3:40

Ik stofzuig toch minimaal 1 keer per dag, dweilen meestal ook wel 1 keer per dag beneden dan, wil nog wel eens een dagje overslaan. Boven 1 keer in de week dweilen en zo om de dag daar stofzuigen.
Ik doe alles gewoon tussendoor, niet perse als ze in bed liggen ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat met het huishouden en kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum