Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

+43
ekjir@M
koNijntje
Slakje
Puggle
Sun88
iloverose
Manderijn
Thunder
Laced
Filoria
Highway
Liadan
piertje
Flower_L
Sanne
studiebol
SarahKey
loesje
Theeleut
Fiwen
Linda
Stuiterbal
liesje
Ayla
Kalishi
PapillonRose
Luce
pindaatje
LDJ
Laurientje
Nana
Printje
Razz
Mida4you
Darius
Paper Crown
Jazzlyn
maiadebij
Sterrin_
PiP
Star007
Jezzie
Shopaholic
47 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 19:16

Ik werk 2 dagen in de week en moet er dan rond 6 uur 's ochtends uit. Ik vind het altijd een enorm gehaast en gestress; mezelf opfrissen, aankleden, klaarmaken. Mijn dochter wassen en in haar kleren hijsen. Daarna zelf ontbijten en mijn dochter te eten geven en als laatst nog de auto volladen voor vertrek. Ik vind het vooral moeilijk dat ik vaak mezelf nog moet klaar maken, terwijl dochter dan al wakker wordt en wil dat ik bij haar kom. Ik vind het nu al een gedoe en dan heb ik nog maar één kind... Rolling Eyes.

Hoe doen jullie dat 's ochtends? Nog handige tips die je met anderen wil delen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Shopaholic ma 20 mei 2013 - 19:35

Zoveel mogelijk van te voren leg ik alles klaar. Ik ga op tijd naar bed de avond van te voren en zorg ervoor dat ik zoveel mogelijk aan mezelf al heb gedaan. Als de jongste de fles heeft gehad en de oudste zit aan haar brood ga ik pas make uppen etc
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Jezzie ma 20 mei 2013 - 19:36

Ik zorg dat ik 's avonds alles al klaar zet wat er mee moet.
Nou slaapt mijn dochter altijd heel lang, dus als ik een keer vroeg moet werken, moet ik haar altijd wakker maken. Ik zorg dan dan ik zelf al klaar ben, aangekleed en gegeten en Maak de fles alvast klaar en dan ga ik haar wakker maken, washandje over haar gezicht en billen, kleren aan, fles geven en dan kunnen we weg.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Star007 ma 20 mei 2013 - 19:43

Ik zet haar vaak bij me neer in een stoeltje voor de tv. Kan ik me even opmaken, haren doen enzo. Als ik ga douchen in de ochtend mag ze in de badkamer spelen, of gaat ze ondertussrn met mijn man ontbijten.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  PiP ma 20 mei 2013 - 19:52

Dat verschilt hier per keer, de ene keer zijn ze om 6.15 wakker en de andere keer moet ik ze wakker maken.
Ik ga er om 6 uur uit, ga dan douchen, aankleden, opmaken, brood klaarzetten voor dochter en dat van mij opeten, fles klaarzetten voor zoon en als ik het nog niet gedaan heb de spullen pakken voor het kdv.
Dan ga ik eerst mijn dochter aankleden en dan zoon.
Dochter eet terwijl zoon de fles krijgt en dan nog de haren doen, tanden poetsen en de jassen en schoenen aandoen....
Als ze eerder wakker zijn maak ik ze klaar en gaan ze meestal spelen tot ik klaar ben en gaan we naar beneden, zoon houd ik dan nog even tevreden met een broodkorst en dochter met de tv smile

Soms begint mijn man een half uur later en dan geeft hij de fles aan onze zoon, dat scheelt wel een hoop!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Sterrin_ ma 20 mei 2013 - 20:01

Ik sta op tijd op. Nouja, 7.00, we moeten 8.15 in de auto zitten. Leg niks klaar van tevoren eigenlijk. Ik begin met zelf douchen en maak dan de oudste 2 wakker, als die klaar zijn de jongste 2. Daarna eten, ondertussen maak ik het fruit en drinken voor de oudste 2 klaar, konijn voeren, was er vast in, en om 8.15 zitten we in de auto.

Ik weet weet dat ik he razend snel doe, maar het zit er ook gewoon ingebakken inmiddels. Mijn man heeft er moeite mee zo snel allemaal binnen een uur. Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  maiadebij ma 20 mei 2013 - 20:05

eigenlijk gaan de ochtenden hier altijd best relaxed. Half 7 worden ze ongeveer wakker, dan kijken ze Dora bij ons in bed. 7:00 staan we op, kleden ons aan en poetsen tanden/ wassen gezicht. Half 8 zijn we beneden. Ik maak het ontbijt voor de kinderen en ga dan zelf mijn haar en make-up doen. Daarna de haren van de kinderen en maak ik de tasjes klaar.
8:00 zijn ze klaar met eten en doen we schoenen en jas aan en gaan we de deur uit.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Jazzlyn ma 20 mei 2013 - 20:05

Als ik smorgens vroeg eens weg moet dan gaan ze in de pyjama in de auto en zo naar mijn ouders. Daar ontbijten ze, gaan ze in bad en worden ze aangekleed :cheering:
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Paper Crown ma 20 mei 2013 - 20:09

Ik sta om 05:30 op, om 06:15 ben ik klaar, dan pak ik julian uit bed, vervul alle babywensen en in de tussentijd gaat mijn man douchen en aankleden en dan doen we hem in de mc en brengt mijn man hem weg. En pak ik zelf 07:00 de bus naar werk
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Jazzlyn ma 20 mei 2013 - 20:10

Paper Crown schreef:Ik sta om 05:30 op, om 06:15 ben ik klaar, dan pak ik julian uit bed, vervul alle babywensen en in de tussentijd gaat mijn man douchen en aankleden en dan doen we hem in de mc en brengt mijn man hem weg. En pak ik zelf 07:00 de bus naar werk

:cheering: respect!!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Darius ma 20 mei 2013 - 20:26

Om 06:15 uur geef ik E de borst in bed en kleed haar aan. Daarna neem ik haar mee naar beneden en zet haar in de kinderstoel met een broodkorstje en kleed ik mezelf aan en smeer boterhammen. Daarna haal ik de jongens uit bed en gaan we brood eten. Als dat op is kleed ik de jongens aan en kunnen ze nog even spelen en ga ik zelf tandenpoetsen ed. Om 08:00 uur gaan we weg, eerst P en E naar het kdv en dan ben ik om 08:15 uur op school met L. Om 08:30 uur ga ik dan naar mijn werk.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Mida4you ma 20 mei 2013 - 20:33

Om 07.00 uur gaat de wekker. Als ik de deur opendoe van de slaapkamer hoor ik meestal al 'mamaaa mag ik ook mee' Dan gaan we samen de douche in. Dochter gaat 's avonds onder de douche of in bad. Dan ga ik mij make-uppen ed. Dan kleed in mijn dochter aan en kleed mezelf aan. We gaan naar beneden en ik smeer een broodje voor haar en voor mijzelf. We gaan lekker op de bank zitten en kunnen we ons broodje op eten. Om 08.00 uur zitten we in de auto. Meestal is mijn man al weg voordat we op staan. Mocht het zo zijn dat hij later vertrekt dan smeert hij onze broodjes en staat alles klaar beneden. Ik ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat als de 2e er is....
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Razz ma 20 mei 2013 - 20:35

Robin_ kan je man je niet helpen s'ochtends?

Ik ga er altijd eerst uit om 7.15 en zet S. met een boterham voor de tv. Mijn man staat ondertussen onder de douche. Als hij klaar is ga ik en dan kleedt hij onze zoon aan, wast zijn gezicht en pakt zijn tas verder in. Als ik klaar ben met douchen staan ze klaar voor vertrek en krijg ik nog een kus en brengt mijn man hem weg.

De avond ervoor heb ik het grootste deel van zijn tas al gepakt en leg ik zijn kleertjes klaar.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Printje ma 20 mei 2013 - 20:55

Wij hoeven maar 1 ochtend, gelukkig, alles en iedereen helemaal klaar te hebben voor de opvang. Ik leg de avond ervoor zoveel mogelijk klaar. Die ochtend sta ik altijd iets eerder op en ons streven is om dan om half 8 allemaal helemaal klaar te zijn om weg te gaan naar de opvang.
Ik kleed mezelf aan, maak R wakker, kleed hem aan, N wakker en aankleden. Man maakt ondertussen flesje/boterhammen etc en ik geef de fles en man zorgt voor het eten voor mee enzo.

De andere twee dagen komt oma hier en hoef ik nergens naar te kijken, de kinderen slapen dan vaak ook nog als ik weg moet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Printje ma 20 mei 2013 - 20:56

Jazzlyn schreef:
Paper Crown schreef:Ik sta om 05:30 op, om 06:15 ben ik klaar, dan pak ik julian uit bed, vervul alle babywensen en in de tussentijd gaat mijn man douchen en aankleden en dan doen we hem in de mc en brengt mijn man hem weg. En pak ik zelf 07:00 de bus naar werk

:cheering: respect!!

Waarom respect?? Niets tegenover pc hoor maar ik vind dit geen ander verhaal dan de andere verhalen die hier staan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Nana ma 20 mei 2013 - 20:58

Op ochtenden dat ik moet werken leg ik de avond van te voren mijn kleren, kleding voor de kinderen, mijn werktas, kinderdagverblijf tassen, jassen en schoenen klaar.
Dan zet ik om 6 uur de wekker en ga ik zelf douchen en aankleden. Om 06.30 uur maak ik mijn dochter wakker, kleed haar aan. Dan om 06.45 maak ik mijn zoon wakker en kleed hem aan. Dan gaan we om 07.00 uur naar beneden. Daar eten we ons brood en doe ik mijn make-up. Dan om 07.20 zitten we in de auto naar het kdv.
Mijn man begint s morgens expres vroeg zodat hij ze s middags rond 17 uur weer kan ophalen.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Razz ma 20 mei 2013 - 21:00

Printje schreef:
Jazzlyn schreef:
Paper Crown schreef:Ik sta om 05:30 op, om 06:15 ben ik klaar, dan pak ik julian uit bed, vervul alle babywensen en in de tussentijd gaat mijn man douchen en aankleden en dan doen we hem in de mc en brengt mijn man hem weg. En pak ik zelf 07:00 de bus naar werk

:cheering: respect!!

Waarom respect?? Niets tegenover pc hoor maar ik vind dit geen ander verhaal dan de andere verhalen die hier staan.

Eens. Ik vond deze reactie ook een beetje over de top.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Jazzlyn ma 20 mei 2013 - 21:06

Om 05.30 ben ik nog niet aanspreekbaar haha ! Vanaf half 7 ongeveer! Je kunt ook overal over vallen natuurlijk of te serieus opnemen .. smile
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Printje ma 20 mei 2013 - 21:07

Razz_ schreef:
Printje schreef:
Jazzlyn schreef:
Paper Crown schreef:Ik sta om 05:30 op, om 06:15 ben ik klaar, dan pak ik julian uit bed, vervul alle babywensen en in de tussentijd gaat mijn man douchen en aankleden en dan doen we hem in de mc en brengt mijn man hem weg. En pak ik zelf 07:00 de bus naar werk

:cheering: respect!!

Waarom respect?? Niets tegenover pc hoor maar ik vind dit geen ander verhaal dan de andere verhalen die hier staan.

Eens. Ik vond deze reactie ook een beetje over de top.

Ja idd en nogmaals helemaal niet tegenover pc hoor maar zo iets speciaals is het toch helemaal niet?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Printje ma 20 mei 2013 - 21:08

Jazzlyn schreef:Om 05.30 ben ik nog niet aanspreekbaar haha ! Vanaf half 7 ongeveer! Je kunt ook overal over vallen natuurlijk of te serieus opnemen .. smile

haha ik val er niet over maar ik dacht nou nou respect.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Jazzlyn ma 20 mei 2013 - 21:10

Printje schreef:
Jazzlyn schreef:Om 05.30 ben ik nog niet aanspreekbaar haha ! Vanaf half 7 ongeveer! Je kunt ook overal over vallen natuurlijk of te serieus opnemen .. smile

haha ik val er niet over maar ik dacht nou nou respect.

Het is niet zo serieus bedoeld Laughing
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Laurientje ma 20 mei 2013 - 21:11

Ben blij dat ik nooit alles en iedereen zo vroeg klaar moet hebben Wink

Als ik smorgens werk (werk nu eigenlijk altijd savonds) dan komt een van de oma's hier thuis, heel fijn, want ik moet al om 7.00 uur beginnen dus om 6.30 naar mijn werk vertrekken.. Dat had knap lastig geworden als ik de kinderen naar een KDV had moeten brengen want daar kan je volgens mij nooit rond zessen al terecht.
Mijn man begint ook al om 7 uur trouwens en die vertrekt altijd om iets over zes.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 21:12

Als ik het zo lees doe ik het ook wel redelijk op de manier hoe jullie doen. Leg ook zoveel mogelijk van tevoren klaar en hoef nu ook niet meer zoveel mee te nemen. Dat ik me gehaast voel komt vooral omdat ik vaak mijn dochter al hoor als ik nog in de badkamer bezig ben. En dan ben ik bang dat ze gaat huilen en de buren wakker maakt Embarassed. Bij voorkeur kleed ik haar pas aan als ik zelf helemaal klaar ben. Mijn man helpt 's ochtends niet zo vaak mee, is dan zelf al weg of slaapt nog (onregelmatig werken). Het komt ook altijd wel goed en ik ben ook nooit te laat, maar het is meer dat gejaagde gevoel waar ik niet tegen kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 21:13

C. Gaat gaat sochtends naar beneden, ik smeer vast een broodje voor hem en ga dan douchen. J. Laat ondertussen in zijn bedje staan met speelgoed en van onder de douche praat ik tegen hem. Dan neem ik hem mee naar beneden en kleed Ik hem gaan. Geef hem een broodje. C. Kleedt zichzelf aan als zijn brood op is.

Als ik vroege dienst heb zet ik 6.30 mijn wekker en om 7.15 ga ik de deur uit.
Ik ontbijt dan op mijn werk. Op andere dagen ontbijt Ik als ik C. Naar school heb gebracht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  LDJ ma 20 mei 2013 - 21:15

Ik heb het geluk dat de oppas meestal hier komt.
Dus dan hoef ik mijn dochter smorgens niet te doen.
Aankomende vrijdag breng ik haar wel weg. Ben benieuwd.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum