Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

+43
ekjir@M
koNijntje
Slakje
Puggle
Sun88
iloverose
Manderijn
Thunder
Laced
Filoria
Highway
Liadan
piertje
Flower_L
Sanne
studiebol
SarahKey
loesje
Theeleut
Fiwen
Linda
Stuiterbal
liesje
Ayla
Kalishi
PapillonRose
Luce
pindaatje
LDJ
Laurientje
Nana
Printje
Razz
Mida4you
Darius
Paper Crown
Jazzlyn
maiadebij
Sterrin_
PiP
Star007
Jezzie
Shopaholic
47 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  pindaatje ma 20 mei 2013 - 21:36

Om 5.15 gaat mijn wekker, ga ik me aankleden en dan ontbijten, daarna mijn spullen voor het werk klaar maken en de spullen die mee moeten naar het kdv.
Om 6.00 maak ik de kinderen wakker, ga ik ze wassen en aankleden. In de tijd dat zij eten, ga ik me opmaken, tanden poetsen enz.
Daarna maak ik de kinderen verder klaar en om 6.50 zitten we in de auto, zodat we om 7.00 bij het kdv zijn.. (en ik om 7.30 op mijn werk ben)

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Luce ma 20 mei 2013 - 21:45

Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als mijn jongste huilt terwijl ik nog niet klaar ben, zet ik hem gewoon in de kinderstoel bij mij in de badkamer.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Paper Crown ma 20 mei 2013 - 21:47

Jazzlyn schreef:
Printje schreef:
Jazzlyn schreef:Om 05.30 ben ik nog niet aanspreekbaar haha ! Vanaf half 7 ongeveer! Je kunt ook overal over vallen natuurlijk of te serieus opnemen .. :)

haha ik val er niet over maar ik dacht nou nou respect.

Het is niet zo serieus bedoeld :lol:

Haha, toch bedankt Jazzlyn, om 05:30 opstaan is niet echt easy maar om 10:00 ook niet haha!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 21:59

Luce schreef:Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als mijn jongste huilt terwijl ik nog niet klaar ben, zet ik hem gewoon in de kinderstoel bij mij in de badkamer.

Ohja, goed idee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  PapillonRose ma 20 mei 2013 - 22:04

Ik leg meestal al veel klaar de avond ervoor. En aangezien A. vaak eerder wakker is dan mijn wekker gaat, zorg ik eerst dat zij helemaal klaar is. Daarna eten we samen en terwijl zij na het eten even tv kijkt of speelt zorg ik dat ik mezelf gereed maak. Wel douche ik de avond ervoor altijd, in de ochtend douchen werkt helaas niet zo goed met een peuter die dan of de badkamer of de bovenverdieping overhoop haalt laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Kalishi ma 20 mei 2013 - 23:21

Ook ik leg de avond ervoor haar tasje voor de kdv/oppas-oma klaar. Mijn kleding heb ik ook al klaarliggen.
06.35 opstaan, aankleden en make-up.
07.00 uur dochter is al wakker of wakker maken , aankleden, verschonen en de fles
07.30 jas aan en de auto in.
Heel soms(als oma doet opassen) als ze langer slaapt haal ik haar er pas 07.30 uur uit, jas en en rij ik naar mijn moeder. Geef ik haar daar op het gemak de fles. (is 30min rijden)
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Ayla ma 20 mei 2013 - 23:41

Ik moet vanaf september ook 1 dag in de week zorgen dat ze om 8 uur op de opvang is... Ben benieuwd of ik het ga redden, nu zijn we vaak 2,5 uur verder voor ik de deur uit ga. Maar ik hoef ook nooit te haasten, begin altijd pas smiddags, behalve de donderdag maar dan slaapt ze al bij mijn zus. Vanaf september dus niet meer. Ben echt benieuwd of het me lukt.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  liesje ma 20 mei 2013 - 23:44

Jazzlyn schreef:Als ik smorgens vroeg eens weg moet dan gaan ze in de pyjama in de auto en zo naar mijn ouders. Daar ontbijten ze, gaan ze in bad en worden ze aangekleed :cheering:

+1
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Stuiterbal ma 20 mei 2013 - 23:48

Als ik moet werken dan sta ik om 5:00 uur op. Begin mezelf al te wassen en aankleden enz en maak het lunch pakket klaar voor mij en mijn zoon. Ondertussen maakt ik S wakker die dan nog ff op de bank kruipt met een boterham. Dan ben ik rond 5:30 klaar en ga ik mijn zoon aankleden en wassen en om 6:00 uur zitten we in de auto naar de gastouder.
Om 6:30 ben ik dan op mijn werk, omkleden en 7:00 uur begint mijn dienst.

Allemaal heel goed te doen en ben onwijs trots op mijn zoon dat hij enorm goed mee werkt ook al moet hij om 5:15 uur zijn bed al uit.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Linda di 21 mei 2013 - 0:04

Voorheen had ik het super relaxed. Man plukte dochter om 05.45 uit bed en zette haar met pyjama en al in de auto. Dan bracht hij haar naar m'n schoonmoeder en dan kroop ze bij haar nog een poosje in bed.
Ik kon nog even blijven liggen en daarna op m'n gemakje douchen en naar m'n werk. Ideaal was dat.
Straks met zoon erbij zal het een stuk anders gaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Fiwen di 21 mei 2013 - 0:32

Ik sta om 6.45 op dan ga ik douchen en aankleden. Om 7.15 maak ik J wakker en geef ik haar een schone luier aan, schoenen en jas aan en om 7.30 zitten we in de auto. Haar tas heb ik dan al ingepakt de vorige avond en ze gaat in haar pyjama naar opa en oma.
Als we daar aankomen staat het ontbijt al op tafel. We eten we daar en ik maak mijn lunch klaar. Ik vertrek rond 8 uur naar mijn werk, ligt eraan waar ik moet werken en hoe laat het gezin wil dat ik begin.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Theeleut di 21 mei 2013 - 1:03

Wekker gaat om 7:00 uur ik ga meteen douchen, daarna maak ik dochter wakker die zich dan aankleedt ( kinderen douchen altijd in de avond, scheelt weer tijd) dan zoon uit bed, aankleden en in de kinderstoel zetten met ontbijt. Dochter schuift ook aan, terwijl zij eten maak ik een lunchpakket klaar voor dochter. Tussen de bedrijven door maak ik mezelf op en eet ook iets. Rond 8:00 uur tandenpoetsen en haren in model brengen van dochter en om 8:15 uur gaat zij richting school. Twee keer per week gaat zoon naar de psz en gaan we dan ook meteen de deur uit, andere dagen hoef ik de deur niet zo vroeg uit, maar zijn we wel allemaal fris en fruitig zo vroeg in de ochtend.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  loesje di 21 mei 2013 - 5:03

alex is vaak als eerste wakker rond 7.00 en die kleed ik dan om en hij krijgt dan gelijk een boterham die hij zelf op eet en krijgt er een glas melk bij daarna zet ik hem voor de tv. Dan word f wakker en haar ik haar na beneden en geef ik haar de fles en kleed ik haar om en daarna gauw mezelf. Ik heb dan nog even tijd om iets te etenen drinken en dan breng ik a 8.15 naar de psz
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 5:41

Op sommige dagen moet ik 6:40 uur weg en dan vind ik het wel echt een gehaast. (En sneu dat S zo vroeg er uit maar dat is een gevoelskwestie). Avond van te voren maak ik de verzorgingstas klaar en leg ik zijn kleertjes voor de volgende dag klaar. Ook staat mijn werktas al klaar en is er brood ontdooid. 6:00 uur wekker, ik eruit, ik heb 5 minuten nodig om mijzelf op te frissen en aan te kleden. Daarna S eruit. Snel aan tafel, brood eten. En dan in de auto.

De dienst van 8:30 vind ik wat fijner Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 561177 Maar meestal hoef ik pas om 11:00 of 14:30 beginnen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  studiebol di 21 mei 2013 - 6:35

Om 6,25 gaat de wekker. Dan ga ik ff gauw douchen en doe ik dagcreme op. Dan maak ik de meiden wakker(meestal moet ik ze wakker maken) ik kleed ze een voor een aan en ik haal ff gauw een washand over hun gezicht en handjes. Dan gaan we naar beneden en gaan we onbijten. Daarna kijken de meiden ff tv of ze spelen nog even en dan ga ik gauw mijn tanden poetsen en mijn make up doen. En dan gaan we in de auto naar het dagverblijf. Dit is meestal rond half 8.

Als de meiden naar mijn ouders gaan mogen ze daar eten dus laat ik ze wat langer slapen en eet ik eerst even alleen.

De avond van te voren pak ik mijn werktas en de tassen voor de meiden. Verder niets.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Sanne di 21 mei 2013 - 6:42

Mijn dochter loopt inmiddels liever rondjes door het huis, maar toen ze dat nog niet kon, zette ik haar in bad met wat speelgoed of gewoon de was die nog opgevouwen moest worden. Dan kon ze niet wegkruipen en dan stond ik naast haar te douchen en make-up te doen. De wekker gaat hier vier dagen om 5:45 uur. Ik ga dan douchen, aankleden en opmaken, dan stapt mijn vriend eronder. Ik kleed dochter aan, hij smeert brood voor ons. Ik help dochter bij het ontbijt, hij laat de hond uit. En dan om 7 uur gaan we weg. Toen ik nog kolfde voor werktijd was het krapper, nu valt het wel mee.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Flower_L di 21 mei 2013 - 6:42

Ik kleed j aan, vriend kleedt l aan. Ik ben altijd stuk sneller, dus ik ga dan naar beneden, leg j op zijn buik om te oefenen, en maak brood voor l. Dan komen l en vriend. L gaat eten, vriend geeft j de fles. Intussen leg ik voor vriend en mij brood uit, kleed ik mijzelf aan, en smeer brood. Dan buikt j vijf min. uit in de box, zodat vriend de schoenen en jas van l aan kan doen. Ik gooi spul in de auto, en zet l vervolgens in de autostoel. Vriend zet op dat moment j in de mc. Ik draai de auto, en haal j op van binnen.

Kleding leg ik altijd avond vantevoren klaar, evenals de kdv tassen.
We staan 06.35 op en 07.20 zit ik in de auto.

Very Happy

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  piertje di 21 mei 2013 - 6:43

Als ik L.ynn naar mijn (schoon)ouders breng, sta ik rond 6.30 uur op.
Ik probeer mezelf dan eerst klaar te maken, voordat zij wakker wordt.
(als ik zachtjes doe, lukt dit....)
Dan luier verschonen, tanden poetsen, schoenen en jas aan en in de auto.
L.ynn eet dan haar ontbijt bij opa en oma en ik in de auto Wink
Op dagen dat ze naar het kdv gaat, kan ik haar pas om 7.30 uur weg brengen.
Is bij ons aan de overkant, dus dan sta ik om 6.45 uur op.
Nog steeds probeer ik mezelf dan eerst klaar te maken.
Ik zorg er daarna voor dat ze kleren aan heeft, haren gekamd, gewassen, tanden gepoetst enz.
Dan nog even een broodje eten en wandelen naar het kdv.
(eigenlijk is dit helemaal niet handig, omdat ik pas rond 7.40 uur in de auto stap en dus altijd laat op mijn werk ben die dag).
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Liadan di 21 mei 2013 - 6:44

Als ik eraan denk dan leggen mijn dochter en ik de avond van tevoren kleren klaar voor haar, dat scheelt een hoop drama in de ochtend. 's Ochtends ga ik eerst douchen om 7.00 uur, de kinderen kijken ondertussen tv in ons bed. Daarna kleed ik de kinderen om de beurt aan. Vervolgens gaan we naar beneden om te ontbijten, dan tandenpoetsen. Ik doe bakje fruit en beker in tas van dochter. En om 8.15 uur moeten we de deur uit om naar school te gaan. Meestal is het dan toch nog haasten omdat dochter heel heel heel erg treuzelt 's ochtends en nog tanden moet poetsen/naar de wc moet enz. Mijn man is voor 7.00 uur de deur al uit dus kan niet helpen.
Als ik moet werken, dan doet mijn man dit allemaal want dan ga ik weg als zij opstaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Highway di 21 mei 2013 - 7:17

Om 6 uur gaat de wekker of ik word wakker door S. Als ze voor 6:00 wakker is ga ik in ieder geval rekken tot 06:00. Dan krijgt ze een flesje en zet ik haar daarna even in de wipstoel. Mezelf even snel wassen en aakleden (ik douche 's avonds) Dan kleed ik haar aan en eet ik zelf en zijn we rond 06:50 de deur uit.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Filoria di 21 mei 2013 - 7:53

Mijn man werkt avonddiensten dus slaapt 's ochtends.

Ik moet om 8.15 de deur uit. Als ik om 7.30 op zou staan zou ik het nog redden ook denk ik, maar ik houd niet van haasten, dus ik sta om 6 uur op. Dan heb ik een klein uurtje voordat Tomas naar beneden komt. Zo kan ik eerst mezelf aankleden, de ontbijttafel dekken etc. We ontbijten dan om 7u uitgebreid samen. Dus niet even snel een boterhammetje, maar veel en gezond (ook fruit erbij, plakje tomaat op de boterham met kaas etc.)

Om 7.30 kleedt Tomas zich aan en maak ik zijn lunch en tussendoortje. Om 7.45 zijn we helemaal klaar en kunnen we nog een halfuurtje chillen. Dan gaat hij met zijn lego spelen en lees ik de krant met een kop thee Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 561177

Ben benieuwd hoe het straks gaat met een baby erbij!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Laced di 21 mei 2013 - 8:04

Op de maandag en donderdag sta ik om half 7 op. Dan kleed ik mijzelf aan en doe mijn haar en make-up. Meestal is L. dan al wakker en haalt mijn man hem uit bed. Als ik klaar ben heeft mijn man L. ondertussen ook aangekleed. Samen met L. ga ik ontbijten en om 07.20 stappen we in de auto naar de opvang. Om 07.45 ben ik dan op mijn werk. Op de woensdag sta ik om 6.15 uur op, kleed mijzelf aan ed. Mijn man haalt L. uit bed en om 06.45 stap ik in de auto met L. om hem naar mijn moeder te brengen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Thunder di 21 mei 2013 - 8:13

Ik sta om 7.15 uur op. Ik zorg dat ik zelf al helemaal klaar ben voor ik de kinderen wakker maak. De oudste redt zichzelf. De jongste kleed ik aan. Om 7.45 uur zijn we beneden, eten en drinken we wat en om 8.15 uur gaan we richting school.

Ik maak de tassen altijd de avond ervoor al klaar, ook voor mezelf als ik moet werken.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Manderijn di 21 mei 2013 - 8:19

07.00 opstaan samen met dochter die al een half uurtje bij me om diedelt.
Hond uitlaten!
07.15 brood smeren voor de kinderen, fruit schillen, tas klaarzetten.
07.30 jongste wekken en beide kinderen aankleden, dan samen ontbijten.
Rond 08.00 uur klaar, dan hebben ze een kwartiertje om nog even te spelen.
8.15 uur de deur uit, en naar school.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  SarahKey di 21 mei 2013 - 8:21

Bij me om diedelt? Is dat dialect?
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind? - Pagina 2 Empty Re: Hoe doen jullie dat 's ochtends met een kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum