Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfels (tweede kindje)

+5
bella
Annemie
Poisongirl
ekjir@M
Filoria
9 plaatsers

Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 9:15

Wanneer hebben jullie besloten om weer voor een tweede te gaan? Mijn vriend wilde tot vorige week absoluut geen tweede maar sinds deze week twijfelt hij. Sinds ik dit weet ben ik echt compleet van de wap en gieren de hormonen, gedachtes en emoties door me heen. Echt heel vreemd en ik weet niet zo goed wat ik met dit gevoel moet. Aan de ene kant wil ik graag een tweede zodat onze zoon een broertje/zusje krijgt waar hij mee kan optrekken en spelen enzo. Ik ben enigkind en het lijkt me ook echt geweldig om een groter gezin mee te maken. En het nogmaals zwanger zijn en dan wel alles goed regelen (mijn bevallig en nasleep waren erg heftig). Maar aan de andere kant kan ik lichamelijk en fysiek denk ik de drukte niet aan hoe raar het ook klinkt. En we moeten echt gaan verhuizen mocht ik weer zwanger raken. Plus mijn vriend is wat ouder dus moet het geen jaren meer duren en financieel wordt het dan natuurlijk ook krapper. Nu kunnen we lekker uit eten wanneer we dan willen maar dan lukt dat niet meer.

Ik word echt helemaal gek en onzeker van dit gevoel en ik weet even niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik weet eigenlijk ook niet eens waarom ik dit hier plaats maar het is wel even fijn om het van me af te schrijven.. Herkenbaar voor iemand en hoe ga/ging je hier mee om?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 9:19

Wij wisten allebei al voordat de eerste er was dat we een tweede wilden als dat zou gaan. We staan ook al vanaf dat zoon 4 maanden was op de wachtlijst voor waar we nu mee bezig zijn. Ik ben net begonnen met ivf poging 2 dus we zijn al een tijdje verder.

Ik zou als ik jou was eerst het idee eens laten bezinken, ik denk dat je dan snel genoeg antwoorden krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 9:23

Nou ik twijfelde al voordat onze zoon werd geboren. Maar omdat m'n vriend steevast zei dat hij geen tweede wilde had ik me er al een klein beetje bij neergelegd. Nu ben ik dus helemaal van het padje Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Filoria wo 9 maa 2011 - 9:48

Lichamelijk gezien is het verstandig om te wachten tot 9 maanden na je vorige bevalling. Misschien kun je dit tegen je vriend zeggen en vragen of jullie de gesprekken over een tweede even 'in de wacht' kunnen zetten? Anders ben je jezelf nu gek aan het maken over iets waar je nog niet onmiddelijk een beslissing over kunt nemen. Of zou je het wel zien zitten om nu al zwanger te worden?

Je bent na een bevalling toch 9 maanden aan het ontzwangeren, en je weet nooit of de kriebels die je dan voelt nog hormonen zijn van het ontzwangeren, of dat het echt een nieuwe kinderwens is. Gun jezelf lekker rust nu, geniet van je zoon. Of je man nog vruchtbaar is of niet komt echt niet op een paar maanden aan.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Filoria wo 9 maa 2011 - 9:52

Giacomo schreef: Ik ben net begonnen met ivf poging 2 dus we zijn al een tijdje verder.
Dat heb ik even helemaal niet meegekregen! Misschien een persoonlijke vraag, maar probeer je nu met ivf zwanger te worden omdat je dan minder kans hebt op een kindje met hemofilie? Kan me wel herinneren dat ik zoiets gelezen heb een tijdje geleden. Dan kunnen ze alleen de meisjes eruit vissen toch? Spannend en heftig zeg! Ik duim voor je.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  ekjir@M wo 9 maa 2011 - 9:59

.


Laatst aangepast door ekjir@M op za 13 aug 2011 - 20:20; in totaal 1 keer bewerkt

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 10:11

Filoria schreef:
Giacomo schreef: Ik ben net begonnen met ivf poging 2 dus we zijn al een tijdje verder.
Dat heb ik even helemaal niet meegekregen! Misschien een persoonlijke vraag, maar probeer je nu met ivf zwanger te worden omdat je dan minder kans hebt op een kindje met hemofilie? Kan me wel herinneren dat ik zoiets gelezen heb een tijdje geleden. Dan kunnen ze alleen de meisjes eruit vissen toch? Spannend en heftig zeg! Ik duim voor je.

Laughing Ja, dan vissen ze ze alleen meisjes er tussenuit inderdaad. Zo kan je zeker weten dat je geen kindje krijgt met hemofilie. Ja, het is zeker spannend en heftig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Filoria wo 9 maa 2011 - 10:16

Natuurlijk zou je liever op de gewone manier zwanger worden, maar het lijkt me toch wel heel bijzonder en grappig dat je dan al bij je positieve zwangerschapstest weet dat het een meisje gaat worden!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 10:17

Is ook bijzonder, maar ondanks dat had ik het toch liever op de normale manier gedaan zonder enig risico smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 10:20

Giacomo schreef:Is ook bijzonder, maar ondanks dat had ik het toch liever op de normale manier gedaan zonder enig risico smile

Mag ik vragen wat de reden is dat jullie de eerste op de 'gok' hebben genomen; en nu toch voor de 'veilige' manier kiezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 10:25

Ik stuur je even een pm, zo gaan we niet nog meer offtopic smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Poisongirl wo 9 maa 2011 - 11:03

Isabella schreef:
Giacomo schreef:Is ook bijzonder, maar ondanks dat had ik het toch liever op de normale manier gedaan zonder enig risico smile

Mag ik vragen wat de reden is dat jullie de eerste op de 'gok' hebben genomen; en nu toch voor de 'veilige' manier kiezen?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.. Zou je het mij ook willen PMen?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 19:25

Hier zijn we daar pas over nagaan denken net voordat Dylan 2 jaar werd. In die zomer begon het vooral bij Sander ontzettend te kriebelen en hoe vaker we het er over hadden hoe groter onze wens was.. een heel gevoelsmatige keuze geweest dus!
Jullie kleintje is pas 7 maand,, geef elkaar lekker de ruimte en dan komt het gevoel vanzelf wel, of niet natuurlijk maar dan weet je dat ook en dat is dan toch ook goed smile

En wat betreft die andere 'nadelen', ik ben niet minder gaan werken met de 2e. Lynn gaat gewoon met Dylan mee naar de oppas dus minder uren draaien was hier niet nodig. Natuurlijk kost Lynn heus wel geld maar Dylan meer Wink Die heeft een nieuwe kamer gekregen *welliswaar hadden we dit al gedaan voordat ik zwanger was maar toch* en verder hadden we buiten kleren,nieuw beddengoed ed geen grote uitgaven.

Kan natuurlijk niet in jullie financien kijken maar hier merk ik er weinig van, 100 euro en ze heeft al haar luiers,melk, warm eten ect en dan nog de kleding ect maar dat kan je weer zo duur maken als je zelf wilt!

Naja wat een verhaal Wink het is mij gewoonweg ontzettend meegevallen allemaal en Dylan is echt een voorbeeld grote broer en heel lief voor haar en dat maakt het hier een gezellige kinderboel angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Annemie do 10 maa 2011 - 0:03

Ik twijfel ook over een 2e kindje, maar dan vooral wanneer, mijn vriend wil graag zo snel mogelijk weer een kindje, zodat de leeftijden dicht bij elkaar liggen, maar ik wilde juist eerst altijd een paar jaar wachten, maar nou zie ik ook wel de voordelen in van de leeftijden dicht bij elkaar. Ik wacht sowiezo tot ons zoontje 1 jaar is, vanwege de keizersnede en dan gaan mijn vriend en ik er het nog eens over hebben.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  bella do 10 maa 2011 - 1:04

Petra* schreef:Hier zijn we daar pas over nagaan denken net voordat Dylan 2 jaar werd. In die zomer begon het vooral bij Sander ontzettend te kriebelen en hoe vaker we het er over hadden hoe groter onze wens was.. een heel gevoelsmatige keuze geweest dus!
Jullie kleintje is pas 7 maand,, geef elkaar lekker de ruimte en dan komt het gevoel vanzelf wel, of niet natuurlijk maar dan weet je dat ook en dat is dan toch ook goed smile

En wat betreft die andere 'nadelen', ik ben niet minder gaan werken met de 2e. Lynn gaat gewoon met Dylan mee naar de oppas dus minder uren draaien was hier niet nodig. Natuurlijk kost Lynn heus wel geld maar Dylan meer Wink Die heeft een nieuwe kamer gekregen *welliswaar hadden we dit al gedaan voordat ik zwanger was maar toch* en verder hadden we buiten kleren,nieuw beddengoed ed geen grote uitgaven.

Kan natuurlijk niet in jullie financien kijken maar hier merk ik er weinig van, 100 euro en ze heeft al haar luiers,melk, warm eten ect en dan nog de kleding ect maar dat kan je weer zo duur maken als je zelf wilt!



Naja wat een verhaal Wink het is mij gewoonweg ontzettend meegevallen allemaal en Dylan is echt een voorbeeld grote broer en heel lief voor haar en dat maakt het hier een gezellige kinderboel angel

Ik was na 9 maanden zwanger van de tweede, en heb dus 2 kinderen in de luiers, maar wat het geld betreft; wij komen nog altijd van hetzelfde rond. Mijn huishoudgeld is ook hetzelfde gebleven, en ik merk eigenlijk weinig verschil. We hadden wat extra kosten voor een nieuwe kamer, en veel dingen die je dan dubbel moet hebben (beddegoed e.d) maar veel dingen heb je ook al, en kun je weer gebruiken.

Maar goed, een ander kan natuurlijk niet voor jou/jullie beslissen. smile
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Teddyaapje do 10 maa 2011 - 8:33

Als wij voor een tweede gaan zal dat waarschijnlijk zijn als T. 2 jaar is...maar dat duurt nog wel even, misschien dat t ons toch eerder gaat kriebelen. We willen wel voor 99% zeker een 2e (al dacht ik daar 4maanden terug heel anders over!).

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  sheila123 do 10 maa 2011 - 8:47

Wij wilde eerst wachten met een 2e kindje ivm ruimte gebrek maar rond de 1e verjaardag van onze dochter begon het weer te kriebelen en toen we erachter kwamen dat verhuizen er even niet in zat en we niet al te lang tussen de 2 kleintjes wilden hebben we de stap genomen. Dat voelde goed! Heb altijd wel een 2e gewild,leek me erg gezellig ook voor de oudste. Dat ze iemand heeft om mee te spelen straks.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  PiP do 10 maa 2011 - 8:52

Zoo herkenbaar!!
Vooral dit stukje:
En het nogmaals zwanger zijn en dan wel alles goed regelen (mijn bevallig en nasleep waren erg heftig). Maar aan de andere kant kan ik lichamelijk en fysiek denk ik de drukte niet aan hoe raar het ook klinkt. En we moeten echt gaan verhuizen mocht ik weer zwanger raken.
Ik wil graag nog een keer zwanger zijn en een 2e kindje en broertje/zusje voor F, maar ik ben soms ook wel bang dat ik een 2e kindje niet trek en ben ook bang voor bekkenklachten.
Ook het huis is eigenlijk te klein, als het moet kan het wel, maar het is niet bepaald praktisch.
En we willen graag terug naar onze oude woonplaats en daar is aardig wat geld voor nodig.

Mijn man wil gelukkig nu nog geen 2e, maar hij wil dit in de toekomst wel.
We laten het gewoon voorlopig rusten en zien het over een tijdje wel weer.
Misschien mag ik ook pas over 1,5 jaar zwanger worden. Ik wil eigenlijk met een kuur tegen acne beginnen en daar mag je niet mee in de zon, dus begin in er waarschijnlijk na de zomer mee. Dit duurt 9 maand + 3 maand dat je nog niet zwanger mag worden. Na de zomer bekijken we eerst hoe we over een 2e denken en of ik er aan ga beginnen.
Daarna zou ik het echt wel tijd vinden voor een 2e, dan zit er als alles mag lukken 3,5 jaar tussen de 2 kinderen in.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Bruintje Beer do 10 maa 2011 - 8:53

Wij wilde wachten tot S. 1 jaar was geweest en dan w.s. voor een 2e te gaan. Maar de natuur die besliste daar anders over en werd ik zwanger toen S. 10 maanden was. We waren geschokt maar het was reuze welkom hebben er de ruimte voor in huis. Maar helaas na 8 weken bleek de uit de echo dat het kindje geen hartactie meer had. Daarna begon het toch te kriebelen voor een 2e.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gast do 10 maa 2011 - 9:25

Ik denk ook wel dat ik het even moet later rusten. Eerst nog even ontzwangeren want misschien voel ik me daarom ook zo raar deze week. En misschien denk ik er over een paar maanden wel weer heel anders over ! Thanks meiden voor jullie berichtjes !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels (tweede kindje) Empty Re: Twijfels (tweede kindje)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum