Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tweede kindje

+5
Bruintje Beer
kletskousje
Darius
Susan
Tania
9 plaatsers

Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Tweede kindje

Bericht  Tania zo 29 mei 2011 - 18:59

We willen heel graag een tweede kindje. Ik al een tijdje mijn man nu ook (ik quote 'het moet er toch een keer van komen'). Stel ik raak nu de eerst volgende ronde zwanger dan zou J. rond de 22 maanden zijn als de baby geboren wordt. Daar heb ik een paar vraagjes over.

Tot hoe oud slapen jullie kindjes in een ledikantje, zou hij dan al in een peuterbedje kunnen slapen?
Zaten jullie kindjes rond die tijd nog veel in de wagen? Of liepen ze bijvoorbeeld wel stukjes als naar het winkelcentrum (5 min. lopen hiervandaan)?
We zouden namelijk het liefste geen nieuwe babykamer en wagen aanschaffen.

Veder een vraagje van de dames van wie hun kindje ongeveer even oud was toen ze een broertje of zusje kregen. Hoe reageerden jullie kindjes op hun broertje/zusje? Vonden jullie het een goede leefdtijd?

Ik ga er niet vanuit dat het meteen raak is, maar ik wil er natuurlijk wel rekening mee houden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 19:02

tussen Indy en Merle zit 28 maanden en baby 3 en merle dadelijk rond de 24 maanden. Ik merk hier dat Merle echt veel minder loopt en meer in de wandelwagen zit dan indy ooit deed. Nu hebben ze beide ook een compleet andere karakter. Denk dat het echt kind afhankelijk is, maar 22 maanden om grote afstanden te lopen is naar mijn idee ook nog jong.
Wij wachten nu tot sept/okt en dan pas beslissen we of er een kinderkamer bij komt of dat Merle in een peuterbedje gaat. Ik vind namelijk niet dat merle plaats moet maken zeg maar.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Tania zo 29 mei 2011 - 19:05

BeeGee schreef:tussen Indy en Merle zit 28 maanden en baby 3 en merle dadelijk rond de 24 maanden. Ik merk hier dat Merle echt veel minder loopt en meer in de wandelwagen zit dan indy ooit deed. Nu hebben ze beide ook een compleet andere karakter. Denk dat het echt kind afhankelijk is, maar 22 maanden om grote afstanden te lopen is naar mijn idee ook nog jong.
Wij wachten nu tot sept/okt en dan pas beslissen we of er een kinderkamer bij komt of dat Merle in een peuterbedje gaat. Ik vind namelijk niet dat merle plaats moet maken zeg maar.

liefs

Nee dat wil ik inderdaad ook niet. Ik ga hem niet in een ander bed leggen terwijl hij daar nog lang niet aan toe is. Dat van de wagen is nog wel op te lossen met de draagzak dus dat het probleem niet zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Susan zo 29 mei 2011 - 19:10

Tot hoe oud slapen jullie kindjes in een ledikantje, zou hij dan al in een peuterbedje kunnen slapen?

Ezra sliep sowieso niet lekker in een ledikantje, hij sliep vanaf 18 maanden in een campingbedje (met gewoon matras). Hij is naar een ander bed gegaan een paar weken na Yrsa's geboorte, toen hij bijna twee was, maar dat had ermee te maken dat hij uit zijn andere bedje klom. Yrsa heeft sowieso nieuwe meubeltjes gekregen, ook een nieuw ledikant.

Zaten jullie kindjes rond die tijd nog veel in de wagen? Of liepen ze bijvoorbeeld wel stukjes als naar het winkelcentrum (5 min. lopen hiervandaan)?

Ik zou niet zonder duowagen kunnen, nog steeds niet, maar ik vond en vind het ook prettig om lange einden te kunnen wandelen of gewoon langs het water en drukke wegen te kunnen lopen en met de kinderen met de bus en de trein te kunnen gaan.

Veder een vraagje van de dames van wie hun kindje ongeveer even oud was toen ze een broertje of zusje kregen. Hoe reageerden jullie kindjes op hun broertje/zusje? Vonden jullie het een goede leefdtijd?

Hij was niet echt jaloers en deed niet vervelend, maar hij keek ook niet echt heel erg naar haar om, dat begint nu pas wat meer te komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Darius zo 29 mei 2011 - 19:35

Laurens is twee maanden voor de geboorte van pepijn naar een peuterbed gegaan. Mocht het niet goed gaan had hij tijd om te wennen en anders hadden we bij ikea nog een ledikantje gekocht.

Wij hebbeb geen douwagen maar wel een draagdoek en buggy en ook een fietskar waar ze met zn tweeen inkunnen. Ik moet zeggen dat ik alleen nog niet de moed heb gevonden om met twee kinderen op stap tegaan....

Laurens is 1dag jaloers geweest en was hij aan het uitproberen en dat was niet leuk. Nu geeft hij pepijn wel een kus en heeft er wel aandacht voor maar dat is het dan ook.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  kletskousje zo 29 mei 2011 - 20:02

Hier is nummer 2 er nog niet, maar wel onderweg.

S. zal straks 19 maanden zijn. Wij hebben voor haar nu een kinderkamer gekocht met een peuterbedje. Over een paar weekjes willen we gaan proberen of het werkt.
Mocht dat niet gaan, kan ze nog in haar ledikant. Wij hebben ook altijd een campingbedje tot onze beschikking als het nodig is. Wij wilden ook geen nieuwe babykamer bij kopen. Deze baby gaat straks toch eerst een paar maandjes in de wieg, dus dan heb ik nog wat langer de tijd om het te proberen.

Wij hebben geen andere wandelwagen gekocht. S. zit nog veel in de wagen, maar kan ook zelf lopen (alleen nog niet altijd de juiste richting uit Wink)
Wij hebben een kidsit bijgekocht. Daar kan zij dan straks op. Als we een dagje weg zouden gaan hebben we de buggy ook nog. Daarnaast heb ik ook nog een draagdoek!
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 20:20

Fenne en Thije schelen 23 maanden.

Tot hoe oud slapen jullie kindjes in een ledikantje, zou hij dan al in een peuterbedje kunnen slapen?

Fenne is met ongeveer 20 maanden overgegaan naar haar peuterbedje. Dit vond ze niet direct fijn, ik denk dat ze een klein maandje nodig heeft gehad om te wennen.


Zaten jullie kindjes rond die tijd nog veel in de wagen?

Ze heeft niet zo veel in de wagen gezeten. Meestal in de draagdoek, of we gingen op de fiets ergens heen en dan liep ze verder zelf. Sinds de jongste er is loopt ze meestal zelf en heb ik Thije in de draagdoek. Als we wat meer boodschappen nodig hebben nemen we weleens de kinderwagen en dan kan Fenne op zo'n plankje staan. Dat gaat ook prima en ze vindt het zelf erg leuk.


Of liepen ze bijvoorbeeld wel stukjes als naar het winkelcentrum (5 min. lopen hiervandaan)?

Ja, als het niet te ver was wel.


Veder een vraagje van de dames van wie hun kindje ongeveer even oud was toen ze een broertje of zusje kregen. Hoe reageerden jullie kindjes op hun broertje/zusje? Vonden jullie het een goede leeftijd?

Fenne heeft een haat/liefde verhouding met haar broertje. Aan de ene kant is zo op niemand zo gek als op hem, maar aan de andere kant kan ze verschrikkelijk jaloers zijn. Dat was eigenlijk meteen zo. De manier waarop zich dat uit is wisselend. De ene keer kan ze fysiek boos worden en geeft ze hem een tik. Een andere keer is het meer op spulletjes gericht en pakt ze af waar hij mee speelt. We merken het ook in haar gedrag; als ze alleen beneden is kan ze goed zelf spelen, maar als Thije wakker is, dan zoekt ze veel meer aandacht.

Of het de leeftijd is dat ze zo reageert? Ik weet het niet. Ik weet ook niet of het op een andere leeftijd beter was gegaan. De situatie is nu eenmaal zo als hij is en daarin vind je op de een of andere manier altijd je weg wel.

Maar ik lees weleens dat het zielig zou zijn voor kindjes om geen broertjes of zusjes te krijgen.. Dan vraag ik me weleens af of Fenne het eigenlijk juist niet leuker had gevonden om alleen te blijven Rolling Eyes . Maar goed, we hebben dan ook geen tweede kindje gekregen met het idee dat het een soort attractie voor Fenne zou zijn :P


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Bruintje Beer zo 29 mei 2011 - 20:28

Mijn dochter is ook rond de 22/23 maanden als de baby komt.

Tot hoe oud slapen jullie kindjes in een ledikantje, zou hij dan al in een peuterbedje kunnen slapen? S. gaat deze week over naar haar peuterbedje. Ze slaapt dus t/m 22 maanden in de ledikant. De baby gaat eerst in de wieg bij ons in de kamer dus als het niet werkt kan ze nog even in het ledikantje
Zaten jullie kindjes rond die tijd nog veel in de wagen? Of liepen ze bijvoorbeeld wel stukjes als naar het winkelcentrum (5 min. lopen hiervandaan)?Ze zit nog wel veel in de wagen. maar kan wel al goed zelfstandig lopen. Wij hebben een Kid- Sit aangeschaft. En ik ben van plan om veel de draagdoek te gebruiken. Als we met z'n 4e weggaan gaat de buggy gewoon mee
We zouden namelijk het liefste geen nieuwe babykamer en wagen aanschaffen.Wij wilde het liefst ook geen nieuwe babykamer en wagen aanschaffen. We kijken eerst hoe dit gaat en anders kunnen we nog altijd een duowagen aanschaffen

Veder een vraagje van de dames van wie hun kindje ongeveer even oud was toen ze een broertje of zusje kregen. Hoe reageerden jullie kindjes op hun broertje/zusje? Vonden jullie het een goede leefdtijd?

Kan ik nog niet zeggen want de baby is er nog niet. Ben zelf ook wel benieuwd hoe ze op de baby reageert

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Rupsie zo 29 mei 2011 - 23:22

Hier zit er 21 maanden tussen de oudste 2.

Tot hoe oud slapen jullie kindjes in een ledikantje, zou hij dan al in een peuterbedje kunnen slapen?

Wij hebben zo'n 3 maanden voor dat ik van de 2e uitgerekend was, de oudste in een peuterbed gelegd. En dat is vanaf dag 1 goed gegaan. Ik wilde het eerst proberen, een extra ledikantje bij kopen kon altijd nog. Maar omdat het zo goed ging, was dat niet nodig.

Zaten jullie kindjes rond die tijd nog veel in de wagen?

De oudste zat grotere stukken wel in de buggy, maar zodra de 2e geboren is, had ik zo'n loopplankje aangeschaft, en dat deed de oudste super goed. Ze bleef er erg goed op staan. Dit is wel per kind verschillend denk ik. Want nu ik zwanger ben van de 3e.. En ik erover nadenk dat de 2e straks op dat plankje moet gaan staan, daar heb ik maar een hard hoofd in. Die stapt er volgens mij gewoon vanaf. Maar dat zien we straks wel.

Of liepen ze bijvoorbeeld wel stukjes als naar het winkelcentrum (5 min. lopen hiervandaan)?

Kleine stukjes liep ze wel mee, maar de grotere stukken ging ze op het plankje staan of zitten.

Hoe reageerden jullie kindjes op hun broertje/zusje? Vonden jullie het een goede leefdtijd?

Ik vond het een mooi leeftijdsverschil. Toen de kleine geboren werd vond ze het reuze interessant. Wel moet ik zeggen dat de 2e nogal hard huilde / krijste in het begin. En daar moest ze wel aan wennen. De eerste dagen ging ze dan net zo hard meehuilen Very Happy maar daar was ze zo aan gewend.
Ze is nooit jaloers geweest op haar broertje ofzo. Nu bij de 3e wilde ik er graag weer minder leeftijdsverschil tussen hebben dan 2 jaar. maar ivm de bouw van het huis is dat niet gelukt. nu zal er straks 2 jaar en 2 a 3 maanden tussen zitten.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  sheila123 ma 30 mei 2011 - 0:18

Onze meiden schelen bijna 21 maanden.

Hier slaapt de kleine meid nog steeds lekker in haar ledikantje,ik vind het nog niet nodig om een peuterbedje aan te gaan schaffen. Ze past er nog makkelijk in en ze klimt er nog niet uit. Hier slaapt de baby nu nog bij ons op de kamer en straks als ze wat ouder is komt ze bij haar zus op de kamer en dan kopen we er een ledikantje bij. Dus bij ons is de situatie ook iets anders.

Ja ze zit nog veel in de wagen dus ik heb om die reden ook een duowagen aangeschaft. Plus dat het een wegloper is,ze blijft echt nog niet op een plankje staan of dat ze naast me blijft lopen. Dus dat was sowieso geen optie.

Hier werd er gelijk heel erg goed op de baby gereageerd! Ze wilde steeds kusjes geven en roept als eerste s'morgens: "BABY"!!! Dus ja,ik vind het een ideaal leeftijdsverschil. Onze jongste gaat zo in het ritme mee!




sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Nana ma 30 mei 2011 - 0:22

Tussen mijn kindjes zit 19 maanden.

Tot hoe oud slapen jullie kindjes in een ledikantje, zou hij dan al in een peuterbedje kunnen slapen?
Mijn zoontje slaapt nog steeds in zijn ledikant. We hebben al wel een peuterbed aangeschaft maar nog niet gebruikt dus. Ons dochtertje heeft een wieg waar ze voorlopig nog wel even inligt. Dus over een paar maanden zal mijn zoontje in zijn peuterbed gaan en mijn dochtertje naar het ledikantje.


Zaten jullie kindjes rond die tijd nog veel in de wagen? Of liepen ze bijvoorbeeld wel stukjes als naar het winkelcentrum (5 min. lopen hiervandaan)?
Mijn zoontje ging pas lopen bij 17 maanden. Toen zijn zusje is geboren kon hij dus nog niet zo goed lopen en (mede) daarom hebben we een duowagen aangeschaft. Ik vind het super fijn dat hij nu altijd in de wagen kan zitten als het nodig is (als ik haast heb/ we ver weg moeten/ hij wil slapen/ we langs wegen lopen waar hij liever niet los mag lopen). Naar het winkelcentrum hier vlakbij loopt hij nu wel zelf maar ben dan wel lang bezig.

Verder een vraagje van de dames van wie hun kindje ongeveer even oud was toen ze een broertje of zusje kregen. Hoe reageerden jullie kindjes op hun broertje/zusje? Vonden jullie het een goede leefdtijd?
Mijn zoontje is heel lief voor zijn zusje, hele dag kusjes geven, aaien. Ook wil hij haar van alles te eten geven wat hij ook eet, zoals brood, yoghurt, rozijntjes. Omdat zijn motoriek nog niet zo verfijnd is eindigen sommige goedbedoelde acties wel als wat pijnlijk voor zijn zusje. Zo is een kus soms een kopstoot of als ze in haar wagenbak ligt en hij een kusje wil geven steunt hij op haar buik ipv op de zijkanten. Wel belangrijk om dus in de gaten te houden hoe het gaat. Hij is verder helemaal niet jaloers geweest.

Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  pindaatje ma 30 mei 2011 - 0:27

Tussen onze kindjes zit straks 26/27 maanden..
We willen proberen dat onze oudste in een peuterbedje slaapt als de baby komt. Indien dit niet lukt om wat voor reden dan ook, kopen we wel een ledikantje bij..

Over de wagen: ik denk dat onze oudste dan wel redelijke stukjes kan lopen, misschien dat we een meerijdplankje aanschaffen. Als we met z'n allen weggaan, kan ze in de buggy.

Hoe ze gaat reageren weet ik dus nog niet, want ik ben nog niet bevallen..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 1:39

Tussen de oudste 2 zit 19 maanden.
Wij hebben voor de oudste toen een 1-persoonsbed gekocht, maar ze wilde er toen nog niet in, dus bleef ze in het ledikantje.
Ons zoontje lag tot 9 maanden in een wieg, was een hele ruime wieg. Daarna in een ledikantje.

Tussen de 2e en de tweeling zit 26 maanden, en hij ligt nu nog in een ledikant. We hadden nog een ledikant, en de tweeling ligt daar nu samen in. Straks kopen we vast een uitbreiding op het 1-persoonsbed van onze oudste, dan maken we er een stapelbed van, en gaan de oudste 2 daar zolang in.
De tweeling heeft dan ieder een ledikant.
Zodra ze 3 zijn ongeveer willen we de oudste naar zolder hebben, en de 2e gaat dan terug naar de babykamer. De tweeling komt dan in het stapelbed.
Een heel gepuzzel dus, haha!

Voor de oudste 2 hadden we een tandemwagen gekocht, maar ondanks dat de oudste toen net 1,5 was, wilde ze al veel lopen. Ik ben later meer de draagdoek gaan gebruiken, en de oudste zat toen regelmatig in de buggy, of liep zelf.

Voor de tweeling hebben we een duowagen,maar daar hebben we nu 1 wiegbakje op, ernaast zit ons zoontje. De andere helft van de tweeling heb ik in de draagdoek, dit omdat ik anders echt ogen voor en achter nodig heb als ik alleen op pad ga met 4 kinderen, en ons zoontje dus ook los loopt. Als hij in de wagen zit, heb ik veel meer rust, anders is het geen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Tania ma 30 mei 2011 - 1:41

Bedankt voor alle antwoorden.

Het gaat dus helemaal goedkomen als het wel in 1 keer raak mag zijn. Ik ben gerustgesteld in ieder geval! Ik had namelijk niet verwacht dat mijn man nu al zou willen dus ik ben een beetje hyper sinds gisteren Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Gast ma 30 mei 2011 - 1:54

H en deze baby schelen ook 22 maanden als de baby geboren gaat worden.

We gaan voor H. een peuterbedje kopen. Deze wil ik dan na de zomer (september/oktober) gaan "intorduceren".
Als dat niet gaat, kopen we via MP of Ikea nog een extra ledikantje erbij.

Ik wilde eerst met alle geweld een duowagen maar op vakantie heb ik gezien dat H. echt al heel erg goed mee loopt.
Nu scheelt het ook wel denk ik dat ze de eerste losse stappen al voor haar verjaardag kon zetten en dus al heel lang los loopt.
Maar dat is iets wat t.z.t. ook nog kan beslissen.

Ik ga het gewoon een paar keer oefenen als mijn man er bij is en kijken hoe het dan gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tweede kindje Empty Re: Tweede kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum