Fulltime kolven tips en ervaringen gevraagd
+7
iloverose
Sanne
Raven
Teddyaapje
Coco
Luce
Pompoen
11 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Fulltime kolven tips en ervaringen gevraagd
En ik wil trouwens ook even zeggen dat ik het heel knap van je vind dat je ondanks je hele situatie nu toch fulltime gaat kolven!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Nou, ik weet niet wat er gebeurd is maar ik zit nu te kolven en ik zit al op 240 cc!! Heb ook beduidend meer gedronken en het heeft me veel rust gegeven dat L. de kunstvoeding gisteravond zo goed dronk en er bovendien goed op sliep!
Hoe lang mag je melk niet invriezen als je spruw hebt gehad? Ik behandel nog wel maar volgens mij is het wel helemaal weg.
Hoe lang mag je melk niet invriezen als je spruw hebt gehad? Ik behandel nog wel maar volgens mij is het wel helemaal weg.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook een poos gekolfd en ik was er wel goed in. Ik kolfde in de nacht alleen niet omdat M ook niet dronk. Ik heb het dus wel bijna 2 maanden gered en toen lukte het M wel aan de borst. Ik trouwens net genoeg. Wat ik overhield ging de vriezer in. Ik keek gewoon TV en als mijn vriend thuis was gaf hij de fles zodat ik kon kolven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Pompoen schreef:Nou, ik weet niet wat er gebeurd is maar ik zit nu te kolven en ik zit al op 240 cc!! Heb ook beduidend meer gedronken en het heeft me veel rust gegeven dat L. de kunstvoeding gisteravond zo goed dronk en er bovendien goed op sliep!
Bij spruw kun je de melk ook pasteuriseren(?). Dan gaan er wel wat goede stoffen verloren, maar kun je het wel gewoon weer geven aan je kindje! Op het borstvoedingsforum kun je hier wel meer over vinden.
Gast- Gast
Ik heb vannacht niet gekolfd, om het te proberen eigenlijk en vanmorgen kolfde ik wat ik normaal in de nacht en de ochtend gekolfd zou hebben, zelfs nog wel een beetje meer, zo'n 300 cc!
Vanmiddag had ik bezoek en de tijd vloog voorbij dus uiteindelijk had ik weer een kolfbeurt overgeslagen en toe heb ik weer 250 cc gekolfd.
Op zich zou het wel heel chill zijn als ik met minder kolven dezelfde (of zelfs wat meer momenteel) opbrengst zou kunnen houden. Maar hebben jullie ervaring hiermee of snijd ik mezelf zo in de vingers en gaat mijn productie hiervan enorm kelderen? Het is toch een kwestie van vraag en aanbod? Dus dan zou het toch zo moeten zijn dat als ik zoveel kolf mijn borsten dat ook wel weer zullen gaan aanmaken?
Ik moet nog steeds denken aan die eerste twee weken, toen kolfde ik 5/6 keer per dag en niet 's nachts en dan ongeveer 1000/1200 cc op een dag. Mijn gedachte blijft dat het dus wel moet kunnen!
Vanmiddag had ik bezoek en de tijd vloog voorbij dus uiteindelijk had ik weer een kolfbeurt overgeslagen en toe heb ik weer 250 cc gekolfd.
Op zich zou het wel heel chill zijn als ik met minder kolven dezelfde (of zelfs wat meer momenteel) opbrengst zou kunnen houden. Maar hebben jullie ervaring hiermee of snijd ik mezelf zo in de vingers en gaat mijn productie hiervan enorm kelderen? Het is toch een kwestie van vraag en aanbod? Dus dan zou het toch zo moeten zijn dat als ik zoveel kolf mijn borsten dat ook wel weer zullen gaan aanmaken?
Ik moet nog steeds denken aan die eerste twee weken, toen kolfde ik 5/6 keer per dag en niet 's nachts en dan ongeveer 1000/1200 cc op een dag. Mijn gedachte blijft dat het dus wel moet kunnen!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen, dat is dan even afwachten wat je lichaam gaat doen, daar gaat even wat tijd overheen. Je lichaam staat nu als het ware nog 'geprogrammeerd' op het oude ritme en maakt nu dus nog de oude hoeveelheid aan. Het zou ook kunnen dat je lichaam minder kolven gaat zien als minder vraag en dus ook minder gaat produceren. Als dat het geval is moet je je afvragen of je het oké vindt als je minder melk gaat produceren (en dus event. moet gaan combineren met kv) of dat je zin hebt om dan weer een aantal dagen flink te moeten kolven om de productie op te krikken.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Pompoen, dat is dan even afwachten wat je lichaam gaat doen, daar gaat even wat tijd overheen. Je lichaam staat nu als het ware nog 'geprogrammeerd' op het oude ritme en maakt nu dus nog de oude hoeveelheid aan. Het zou ook kunnen dat je lichaam minder kolven gaat zien als minder vraag en dus ook minder gaat produceren. Als dat het geval is moet je je afvragen of je het oké vindt als je minder melk gaat produceren (en dus event. moet gaan combineren met kv) of dat je zin hebt om dan weer een aantal dagen flink te moeten kolven om de productie op te krikken.
Ik ga wel even kijken wat er gebeurt dan en inderdaad als mijn productie zakt bekijken wat ik dan wil. Ik wil het het liefst zo houden, dus 1 fles kv en de rest borstvoeding als het even kan. Maar het geeft mij wel rust en mijn borsten kunnen het nog prima aan, die zijn wel eens voller geweest zelfs. Maar als mijn productie hiermee toch zakt dan kolf ik wel weer gewoon alle voedingen mee. Hoewel ik wel ga proberen het nachtkolven te laten zitten, want dat scheelt toch wel heel veel voor mijn nachtrust! En verder heb ik natuurlijk nog een la met melk in de vriezer, maar op dit moment heb ik in de koelkast 3 voedingen vooruit staan dus die breek ik nog maar even niet aan.
Pompoen- Lady Post-a-lot
IK heb 9 maanden fulltime gekolft voor 2, dus als je nog vragen hebt... Wie weet kan ik je nog helpen.
Gast- Gast
Stof hoeveel keer per dag kolfde jij? En kolfde je 's nachts?
Ik heb vannacht weer niet gekolfd, mijn borsten stonden net wel op springen, maar had nog geen lekkage . Mijn kolfflesjes waren gewoon bijna te klein, die zijn 150 cc maar bij mijn rechterborst liep het flesje bijna over, toen ben ik maar gestopt. Had ruim 300 cc n 20 minuten. Gisterenavond voor het slapen gaan had ik 200 cc en vier uur daarvoor 280 cc.
Tot nu toe gaat het dus goed ook als ik iets minder frequent kolf.
Ik hoop dat mijn verkoudheid geen roet in het eten gooit!
Ik heb vannacht weer niet gekolfd, mijn borsten stonden net wel op springen, maar had nog geen lekkage . Mijn kolfflesjes waren gewoon bijna te klein, die zijn 150 cc maar bij mijn rechterborst liep het flesje bijna over, toen ben ik maar gestopt. Had ruim 300 cc n 20 minuten. Gisterenavond voor het slapen gaan had ik 200 cc en vier uur daarvoor 280 cc.
Tot nu toe gaat het dus goed ook als ik iets minder frequent kolf.
Ik hoop dat mijn verkoudheid geen roet in het eten gooit!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Goede opbrengst Pompoen! Zo doorgaan! Ik kolf nu ook al ruim 4 maanden fulltime voor de jongste en bij de oudste ruim 8 maanden gedaan.
Fijn dat de adviezen hier in het topic geholpel hebben en in de toekomst ook mogen helpen!
Fijn dat de adviezen hier in het topic geholpel hebben en in de toekomst ook mogen helpen!
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik kolfde tot 5 maanden 's nachts, daarna niet meer. Kolfde een keer of 5 per dag, afhankelijk van mijn ochtend productie. Op een goede ochtend kolfde ik 500 cc, dus dan kon het overdag rustiger aan.
Vind je opbrengsten heel goed hoor Pompoen!
Ik ben op een gegeven moment ook hoge doseringen Domperidon gaan slikken om mijn productie te verhogen, maar als ik de nieuwsberichten over dat middel lees zou ik dat nooit meer doen.
Ik ben op een gegeven moment ook hoge doseringen Domperidon gaan slikken om mijn productie te verhogen, maar als ik de nieuwsberichten over dat middel lees zou ik dat nooit meer doen.
Gast- Gast
Misschien heb je hier iets aan pompoen? Al gaat t uiteindelijk over hoe je een droomvoeding kunt geven, maar hier staat in waarom vaker voeden (kolven in dit geval) belangrijk is voor je productie (ook voor op langere termijn).
http://www.lalecheleague.be/borstvoedingabc/borstvoedingaz/179.html
http://www.lalecheleague.be/borstvoedingabc/borstvoedingaz/179.html
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Stof schreef:Ik kolfde tot 5 maanden 's nachts, daarna niet meer. Kolfde een keer of 5 per dag, afhankelijk van mijn ochtend productie. Op een goede ochtend kolfde ik 500 cc, dus dan kon het overdag rustiger aan.
Wauw, 500 cc in één kolfbeurt? Had je er colaflessen onderhangen ouzo? Mijn flesjes zijn daar te klein voor (tijd om er wat aan te doen).
Ik kolf nu 4 x per dag, wat me echt prima bevalt, het geeft me een stuk meer rust zo. Maar mijn productie is niet meer zo hoog als die eerste dag, logisch ook op zich hoor. En ik moet ook langer kolven. Maar ik kolf nog steeds meer dan L. opdrinkt.
Ik hoop heel erg dat ik dit zo vol kan blijven houden, omdat het me zo veel minder energie kost dan met alle voedingen meekolven. Als het nodig is dan doe ik dat wel weer, dan maak ik er weer 5 keer per dag van en kolf ik alleen 's nachts niet, ténzij dat uiteindelijk ook betekend dat mijn productie niet goed blijft.
Ik ga nog even dat artikel van jou lezen Teddyaapje, ik heb op de een of andere manier de laatste twee berichten in dit topic niet gezien!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen schreef:Stof schreef:Ik kolfde tot 5 maanden 's nachts, daarna niet meer. Kolfde een keer of 5 per dag, afhankelijk van mijn ochtend productie. Op een goede ochtend kolfde ik 500 cc, dus dan kon het overdag rustiger aan.
Wauw, 500 cc in één kolfbeurt? Had je er colaflessen onderhangen ouzo? Mijn flesjes zijn daar te klein voor (tijd om er wat aan te doen).
Of gewoon flesjes van 250 cc haha.
Ik had flesjes van 250 cc, maar daar past bijna 300 in. Ik heb wel eens bijna 350 cc uit één borst gekolfd, toen stond ik echt op knappen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Maar het is toch logisch dat Stof het dubbele kolft van wat een andere moeder kolft, ze moest er toch ook twee kinderen mee voeden?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Caroow schreef:Maar het is toch logisch dat Stof het dubbele kolft van wat een andere moeder kolft, ze moest er toch ook twee kinderen mee voeden?
Ja klopt, ik kolfde eerst ook fulltime en ik haalde met 7 keer kolven 700/800 op een dag. Smorgens kolfde ik dan 220 cc
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Little people (ervaringen gevraagd!)
» Ervaringen met kolven
» Ervaringen inleiding gevraagd...
» Ervaringen met Corendon gevraagd.
» Tips gevraagd
» Ervaringen met kolven