Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

+6
Lady4
minoessepoes
Nora
Mizz_S
Chocolate Cookie
Muppie
10 plaatsers

Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Muppie di 20 dec 2011 - 9:47

Komend voorjaar (maart of april) wil ik samen met een vriendin een paar dagen naar Krakau, en van daaruit willen we graag Auschwitz bezoeken. Ik heb al een beetje rond gekeken op internet, maar aan ervaringen van mensen die er al eens geweest zijn heb je toch vaak het meest.

Wie heeft dit al eens gedaan, en heeft handige en goede tips voor ons? Hoe kun je bijvoorbeeld het beste naar Auschwitz reizen? Is het verstandig om daar een gids te nemen of is dat niet nodig? In welk deel van Krakau kun je het beste overnachten?

Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Chocolate Cookie di 20 dec 2011 - 9:51

Dit ga ik even in de gaten houden! Heb namelijk dezelfde plannen voor het voorjaar!
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Mizz_S wo 21 dec 2011 - 10:53

Volgens mij is een soortgelijk topic echt al heel vaak geweest, want ik heb mn verhaal al heel vaak getypt. Dus misschien kun je ff met de zoekfunctie kijken? Als het dan niet te vinden is wil ik het nog wel een keer typen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Muppie wo 21 dec 2011 - 11:02

Oh, daar had ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken Embarassed

Bij zoeken zie ik er inderdaad 3 oudere topics over, dus die ga ik eens rustig doorlezen, bedankt! Very Happy
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Nora do 22 dec 2011 - 8:52

Zou wel gids nemen! Vond de verhalen die ze vertelde zeer indrukwekkend, dingen waar je anders aan voorbij zou lopen.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Gast do 22 dec 2011 - 9:13

Een collega van me gaat 2 januari, misschien heeft zij daarna wel wat tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  minoessepoes vr 23 dec 2011 - 3:12

Ik ben er ook geweest, maar mijn bevindingen staan inderdaad ook al in de vorige topics!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Lady4 vr 23 dec 2011 - 5:18

Ik heb ook de wens om er nog eens heen te gaan. Het lijkt me wel erg heftig om er naar toe te gaan.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Primrose vr 23 dec 2011 - 8:41

Ik ga half februari, maandag tm vrijdag. De bedoeling is om Krakow inderdaad te combineren met Auschwitz. Ben nog een hotelletje aan het zoeken, en aan het bedenken of ik van tevoren de excursie regel of daar pas. Ik wil sowieso wel met gids gaan. Het lijkt me echt een hele mooie en bijzondere ervaring, heb er ook echt wel 'zin' in, al klinkt dat raar.

Edit, ik heb met Ryanair geboekt, vlieg van E.indhoven, voor 45 euro p.p
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Mizz_S vr 23 dec 2011 - 10:37

Wij hadden geen gids en dat vond ik persoonlijk ook veel fijner, dan kun je rustig in je eigen tempo lopen en bekijken en alles op je laten inwerken. Ben dit jaar overigens ook in Majdanek geweest en ook gewoon zelf en dat was ook zeer indrukwekkend.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Primrose zo 25 dec 2011 - 23:03

Heeft iemand nog tips voor een leuk hotelletje in Krakow? We zijn er 4 nachten, dus evt. 2 om 2 zou ook wel kunnen, 2 dagen in de buurt van Auschwitz en 2 dagen in Krakow om daar wat rond te slenteren enzo.

Edit, iemand ervaring met deze site om bv excursies mee te boeken, of kun je dat beter daar pas doen?
http://www.polenreisburo.nl/krakow.html
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Muppie wo 28 dec 2011 - 10:21

We hebben inmiddels de vliegreis naar Krakau geboekt, we gaan eind maart. Van de week gaan we een hotel uitzoeken.
Ik heb de oudere topics over ditzelfde onderwerp doorgelezen en daar stond wel bruikbare informatie in.

Zelf zou ik denk ik ook het liefst zonder gids zelf rondlopen, zodat je de tijd aan jezelf hebt, maar ik weet niet of je zonder gids overal mag lopen enzo, of dat je bepaalde delen alleen met gids mag bezoeken... weet iemand dat?
Muppie
Muppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 89
Registratiedatum : 15-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  minoessepoes di 3 jan 2012 - 2:37

Wij hebben eerst met een gids rondgelopen, ik vond zijn verhalen erg indrukwekkend en ik was blij dat we dat gedaan hadden en daarna hebben we nog een paar uur zelf rondgelopen en de stenen gebouwen bezocht met de expositie's en zijn we in de gaskamers geweest e.d. Zonder gids mocht je toen ook gewoon overal komen volgens mij.

Maar dat je met een gids rondloopt sluit niet uit dat je daarna ook nog een tijd zelf rond kan lopen natuurlijk, ik denk dat wij even lang zelf op pad zijn geweest als met de gids.

Wij hebben overigens heel simpel een lijnbus vanaf Krakau genomen en gewoon aan de kassa een kaartje met gids gekocht, niks voorbereid en niks van te voren gereserveerd, ging prima!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  tuttebel di 3 jan 2012 - 22:02

Ik ben daar ook geweest en ben ook met een gids meegeweest. Ik vond dat heel fijn omdat je dan echt die verhalen hoort van hoe die mensen aan kwamen, waar ze dan heen gingen, wat er met ze gebeurde en wat hen verteld werd (want ze kregen vaak leugens te horen). Naar mijn weten kon je geloof ik wel ook overal zonder gids komen. Ik vond het in ieder geval wel heel erg indrukwekkend.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  rapa nui wo 4 jan 2012 - 7:13

Kunnen jullie dit soort bezoeken wel weer snel van je af zetten? Dus dat je 's middags/'s avonds weer iets compleet anders/leuks gaat doen? Of blijft het in je hoofd hangen, heb je moeite om die avond in slaap te vallen etc?

Zat me dit even af te vragen nu ik de afgelopen dagen ook veel op internet heb gezocht ivm evt. vakantie door Polen, Tsjechie en dan ook een bezoek aan Auschwitz en Theresienstadt.

Op zich kan ik het wel van me afzetten (in elk geval bv. bezoek aan Yad Vashem, Sachsenhausen en holocaustmuseums) maar moet dan wel van mezelf daarna iets anders doen / op een gegevens moment verplicht aan iets anders denken om het wel van me af te kunnen zetten omdat ik bang ben dat ik er anders bv die nacht niet door in slaap kan vallen.

Hebben jullie dat ook?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Primrose za 10 nov 2012 - 13:02

Iemand nog tips voor een ho(s)tel? Afgelopen jaar ging het niet door i.v.m. een andere reis, maar in januari gaan we voor de herkansing smile
We gaan maandagavond tm vrijdagmiddag. Nog tips wat je zeker wel of niet moet doen?
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Susan zo 11 nov 2012 - 1:27

Wij zaten in hostel 'Goodbye Lenin', dat is erg goed bevallen. Ik had met D een tweepersoonskamer, dat was erg prettig, zag er ook erg netjes uit, maar er waren ook slaapzalen. Verder is er in de kelder een soort café/ruimte waar je kunt zitten, er is een internetcafé en er is in het hele hostel gratis WiFi. Het hostel zelf ligt redelijk centraal. Eén van de eigenaren is Nederlands, dat is ook wel prettig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  rapa nui zo 11 nov 2012 - 1:30

We zaten in Hotel Demel. Misschien ietwat gedateerd maar met een goed ontbijtbuffet en wij vonden het erg centraal gelegen/vlakbij alle tramlijnen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Primrose zo 11 nov 2012 - 3:29

Goodbye Lenin was niet beschikbaar, alleen al om de naam vond ik het een leuk hostel haha. Heb nu iets anders gevonden, het Old Town Hostel is het geworden.
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Primrose zo 13 jan 2013 - 1:54

En toen kreeg ik ineens een mail van booking.com dat dit hostel failliet is..dus nu is het weer iets anders geworden. Morgen over een week gaan we :-)
Primrose
Primrose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd Empty Re: Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum