Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen met kolven

+2
Flip Fluitketel
snoezel
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Ervaringen met kolven

Bericht  snoezel wo 15 dec 2010 - 3:16

Hallo!
Ik heb op dit moment een enkele Medela (mini electric), waar ik in principe heel tevreden over ben, maar ik heb hem overgenomen van een vriendin en hij is wel aan vervanging toe... En aangezien ik in Januari weer moet beginnen met werken ben ik nu op zoek naar een dubbele kolf.
Ik zat te kijken naar Ameda, maar de verhalen daarover zijn dubbel, ook over dubbelzijdig kolven overigens.
Dus ik was benieuwd naar jullie ervaringen- wat voor kolf hadden jullie? Waren jullie tevreden? Wat vond je de pluspunten en wat de minpunten?

Liefs!


Laatst aangepast door snoezel op wo 15 dec 2010 - 4:21; in totaal 1 keer bewerkt
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Flip Fluitketel wo 15 dec 2010 - 3:39

Ik kolf alle voeding af, omdat J. niet wil en kan aanleggen dit is al vanaf haar geboorte. In het begin had ik een huurkolf een Medela Symhony, maar aangezien dit in de loop van de tijd flink in de kosten kan gaan lopen heb ik een kolf aangeschaft. Na wat speurwerk ben ik gegaan voor de Ameda lactaline. Niet al te duur in aanschaf (alhoewel je de kosten er flink uit kan kolven natuurlij), het is een dubbele elektrische kolf, hij is niet ontzettend groot en een lichtgewicht. Omdat ik alle voedingen kolft vond ik het een pré dat het lekker snel zou gaan,alhoewel dit ook van de melkproductie afhangt, daarom een dubbele kolf aangeschaft. Door een dubbele kolf heb ik weleens gehoord dat je melkproductie meer kan worden. Ik kolf wel meer melk dan in het begin, maar of het daarvan komt zou ik niet weten. Een enkel minpunt vind ik alleen dat als je dubbel kolft je je handen niet vrij hebt. Maar dit is bij elke dubbele kolf het geval.Er zijn ook van die banden te koop die de beide kolven vast kan houden en je dan je handen vrij hebt. De Ameda bevalt mij tot nu toe erg goed! En je zal altijd wel dubbele verhalen horen of het nu over de Ameda is of over de Medela.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Liadan wo 15 dec 2010 - 4:10

Ik heb altijd gekolfd met een medela swing. Ik vind het een fijne kolf maar ik schaf als de tweede is geboren toch een dubbele kolf aan. Ik heb mijn swing anderhalf jaar gebruikt en ben van plan de volgende weer lang borstvoeding te geven en dan vind ik het wel de moeite waard om er meer geld in te investeren.
Ik neig er zelf naar om dan voor de medela freestyle te gaan of de pump in style. Maar dat komt omdat ik medela al ken en ik bang ben dat ik een andere kolf niet fijn vind.
Ik heb ook een avent handkolf maar door kon ik totaal niet mee overweg (waarschijnlijk omdat ik toen al gewend was om electrisch te kolven).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Liadan wo 15 dec 2010 - 4:12

Flip Fluitketel schreef: Een enkel minpunt vind ik alleen dat als je dubbel kolft je je handen niet vrij hebt. Maar dit is bij elke dubbele kolf het geval.Er zijn ook van die banden te koop die de beide kolven vast kan houden en je dan je handen vrij hebt. De Ameda bevalt mij tot nu toe erg goed! En je zal altijd wel dubbele verhalen horen of het nu over de Ameda is of over de Medela.
Ik heb een tijdje dubbelzijdig gekolfd met mijn medela swing. Ik deed dan de kolftrechters op mijn borsten en dan mijn voedingsbh eroverheen dicht. Ze bleven dan goed zitten en ik had mijn handen vrij om een tijdschrift te lezen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Liadan wo 15 dec 2010 - 4:14

[quote="Liadan"]
Flip Fluitketel schreef: quote]
Ik heb een tijdje dubbelzijdig gekolfd met mijn medela swing. Ik deed dan de kolftrechters op mijn borsten en dan mijn voedingsbh eroverheen dicht. Ze bleven dan goed zitten en ik had mijn handen vrij om een tijdschrift te lezen.
Oh nee het heet geen kolftrechter maar borstschild, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Teddyaapje wo 15 dec 2010 - 4:36

Ik heb eerst een tijdje enkelzijdig gekolft met een huurkolf van het groene kruis (medela) in het ziekenhuis heb ik dubbelzijdig gekolft met een medela kolf. Ik heb zelf een medela swing aangeschaft maar omdat die enkelzijdig is heb ik toch maar een dubbelzijdige 2ehands kolf (Lactaline van Ameda) overgenomen die amper gebruikt was. Die heb ik vandaag binnengekregen en heb m nog niet gebruikt dus weet nog niet hoe hij bevalt.
Dubbelzijdig gaat een stuk sneller en je kolft ook meer ivm toeschietreflex. Ik heb gistere eens een leeg flesje onder de borst gehouden die ik niet aant kolven was en hier drupte gewoon al 20cc melk uit!

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  snoezel do 16 dec 2010 - 1:16

Dank je wel meiden voor jullie reactie! Heb een Ameda Lactaline besteld. Ben benieuwd....
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 1:33

Ik heb ook een ameda lacatline gehad en daar kolfde ik bijna een keer zoveel mee dan de medela. Ik vond het echt een voordeel dat je zowel de zuigkracht als het zuigritme zelf in kunt stellen. Verder is hij leker klein, dus makkelijk mee te nemen, plus dat het een betaalbare dubbele elektrische kolf is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  ekjir@M do 16 dec 2010 - 4:39

Dromertje (do dec 16 2010, 13:33) schreef:Ik heb ook een ameda lacatline gehad en daar kolfde ik bijna een keer zoveel mee dan de medela. Ik vond het echt een voordeel dat je zowel de zuigkracht als het zuigritme zelf in kunt stellen. Verder is hij leker klein, dus makkelijk mee te nemen, plus dat het een betaalbare dubbele elektrische kolf is.

Ik heb een hand kolf van avent en ik had per dag 2 liter voeding. Ik moet er niet aan denken dat ik met een andere kolf nog meer voeding zou hebben haha. Het is erg mooi zoveel voeding en hij groeit als kool maar ik kon geen 5 minuten wachten met kolven want dan knalde ik bijna uit elkaar. Nu kolf ik 2x per dag en heb zo´n 750cc voeding en derest komt uit de vriezer

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 5:25

Hier kolf ik alle voedingen af met de medela swing, de dubbele electrische kolf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Flip Fluitketel do 16 dec 2010 - 7:09

Mama_van2 schreef:Hier kolf ik alle voedingen af met de medela swing, de dubbele electrische kolf.

De Medela Swing is toch een enkele elektrische kolf?
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 7:17

Flip Fluitketel schreef:
Mama_van2 schreef:Hier kolf ik alle voedingen af met de medela swing, de dubbele electrische kolf.

De Medela Swing is toch een enkele elektrische kolf?

Ja hebt gelijk, ik bedoelde de pump in style. Deze heb ik http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.naturebabies.nl/images/Pump%2520in%2520style%2520advanced%2520medela.jpg&imgrefurl=http://www.naturebabies.nl/borstvoedingskleding-%26-co/kolven-%26-accessoires/medela-pump-style-advanced-p-2125.html&usg=__QE-UFJBa-R7Ylln0OXhUIYh5c20=&h=297&w=415&sz=18&hl=nl&start=2&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=3sz2LI_r4sNEyM:&tbnh=89&tbnw=125&prev=/images%3Fq%3Dmedela%2Bkolf%2Bdubbel%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DX%26tbs%3Disch:1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Coccinelle do 16 dec 2010 - 7:56

Ik heb ook de medela pump in style advanced. Ik heb voor een medela gekozen omdat ik deze ook al huurde en erg fijn vond. Ook had ik al een aantal flesjes van medela die ik weer kon gebruiken. Hij is ook handig mee te nemen in de rugzak en er zit een koeltasje bij.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen met kolven Empty Re: Ervaringen met kolven

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum