Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?

+22
LindaK
Aziraphale
Kalishi
Pompoen
Mysterious
Supertalentje
Pommes
Marin
Sam
Susan
Balloon
Siamsa
Star007
Fortissimo
bolus26
Pineco
Davinia
minoessepoes
Puggle
Kat1980
Linnie1985
Lejow
26 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Trouwen.. klein.. en hoe klein dan? - Pagina 4 Empty Re: Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?

Bericht  Davinia vr 17 mei 2013 - 23:28

Ik heb ook wel eens gehoord van een cocktail receptie. Is gewoon een receptie met een stel mensen, een hapje en drankje en dan muziek en duurt ongeveer 3 uur. Zoiets lijkt me wel erg leuk om te doen ipv een feest. Dan heb je toch beetje die gezelligheid en een hoop mensen om je heen, maar duurt het niet zo lang als een feest (bij mij speelt mijn gezondheid de grootste rol. Ik kan namelijk niet trouwen èn 's avonds een feest geven. Dat red ik niet met mijn gezondheid).
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Trouwen.. klein.. en hoe klein dan? - Pagina 4 Empty Re: Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?

Bericht  Marin vr 17 mei 2013 - 23:29

KimRosenberg85 schreef:Maar Lejow, als jij de dag al tot in detail hebt voorbereid nog voordat je überhaupt bent gevraagd, dan denk ik: heeft je vriend dan helemaal geen inspraak in hoe de dag eruit zal komen te zien?

Dat kan toch ook in overleg al vóór dat je verloofd bent?

Je hoeft nog niets concreets af te spreken, maar gewoon ideeën delen. Ideetjes ontstaan meestal bij de ene of de andere persoon, echt niet altijd dat je exact op het zelfde moment iets bedenkt. Dat zou wat zijn.

Wij hebben ook wel dat we dat soort dingetjes gewoon bespreken en ideetjes uitwisselen. Laatst zagen we een hele leuke BBQ catering, toen zei ik ooh leuk daar heb ik eens een blog over gelezen, zij doen ook bruiloften. Oh leuk, zei m'n vriend, dan moeten we dat maar onthouden.

Ik weet wel zeker dat ik méér ideetjes al heb dan hij, ik ben en blijf een meisje en over het algemeen dromen vrouwen nou eenmaal meer hierover dan mannen, maar het is niet zo dat wanneer hij mij gevraagd heeft, ik met een multomap aan kom en zeg: "Kijk schat, dit wordt onze bruiloft." No way José, dat gaat gewoon in overleg, maar die ideetjes moeten érgens vandaan komen. En ik ben er nou eenmaal meer mee bezig, ook vanuit m'n werk. Logisch alleen maar.

Ik denk dat Lejow dat soort dingen echt niet opdringt aan haar vriend ofzo, maar gewoon ideetjes over de invulling heeft. Die ze heus wel deelt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lejow vr 17 mei 2013 - 23:29

Davinia schreef:Ik heb ook wel eens gehoord van een cocktail receptie. Is gewoon een receptie met een stel mensen, een hapje en drankje en dan muziek en duurt ongeveer 3 uur. Zoiets lijkt me wel erg leuk om te doen ipv een feest. Dan heb je toch beetje die gezelligheid en een hoop mensen om je heen, maar duurt het niet zo lang als een feest (bij mij speelt mijn gezondheid de grootste rol. Ik kan namelijk niet trouwen èn 's avonds een feest geven. Dat red ik niet met mijn gezondheid).

Dat is ook vervelend Davinia Sad
Lastig is dat dan he, welke keuzes je moet maken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow vr 17 mei 2013 - 23:30

Marin schreef:
KimRosenberg85 schreef:Maar Lejow, als jij de dag al tot in detail hebt voorbereid nog voordat je überhaupt bent gevraagd, dan denk ik: heeft je vriend dan helemaal geen inspraak in hoe de dag eruit zal komen te zien?

Dat kan toch ook in overleg al vóór dat je verloofd bent?

Je hoeft nog niets concreets af te spreken, maar gewoon ideeën delen. Ideetjes ontstaan meestal bij de ene of de andere persoon, echt niet altijd dat je exact op het zelfde moment iets bedenkt. Dat zou wat zijn.

Wij hebben ook wel dat we dat soort dingetjes gewoon bespreken en ideetjes uitwisselen. Laatst zagen we een hele leuke BBQ catering, toen zei ik ooh leuk daar heb ik eens een blog over gelezen, zij doen ook bruiloften. Oh leuk, zei m'n vriend, dan moeten we dat maar onthouden.

Ik weet wel zeker dat ik méér ideetjes al heb dan hij, ik ben en blijf een meisje en over het algemeen dromen vrouwen nou eenmaal meer hierover dan mannen, maar het is niet zo dat wanneer hij mij gevraagd heeft, ik met een multomap aan kom en zeg: "Kijk schat, dit wordt onze bruiloft." No way José, dat gaat gewoon in overleg, maar die ideetjes moeten érgens vandaan komen. En ik ben er nou eenmaal meer mee bezig, ook vanuit m'n werk. Logisch alleen maar.

Ik denk dat Lejow dat soort dingen echt niet opdringt aan haar vriend ofzo, maar gewoon ideetjes over de invulling heeft. Die ze heus wel deelt.

Ik moet gelijk aan Friends denken laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin vr 17 mei 2013 - 23:31

Lejow schreef:

Ooh dat was dat beeld wat ik half in m'n hoofd had dus! Monica! Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Aziraphale vr 17 mei 2013 - 23:31

Lejow schreef:
I love you
Hoe hebben jullie het met getuigen gedaan?
Of heb je gewoon een of andere Griek aan zn baard getrokken laughcry

Ja, en dat is ook waar wat je zegt. En daarbij ik heb ook zo'n grote familie.. Kost echt klauwen met geld als ik iedereen wil uitnodigen. Alleen als ik dan naar de geschiedenis kijkt, wie er allemaal al getrouwd zijn, voor zover ik weet heeft iedereen de hele familie voor in ieder geval 1 deel van de dag wel uitgenodigd..

Misschien zorg jij wel voor een revolutie binnen de familie Wink

Onze weddingplanner en fotografe waren trouwens getuige! Hadden er elk maar één nodig.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Luce vr 17 mei 2013 - 23:33

Als wij alle familie hadden uitgenodigd zaten we volgens mij wel op zo'n 150 daggasten. We hebben alleen de mensen uitgenodigd die we geregeld spraken en dan de hele dag (overdag + avondfeest) We kwamen toen op 70 mensen. Het voelde klein en intiem, ookal is 70 natuurlijk nog best wat. Maar toch pasten ze allemaal in de achtertuin van mijn ouders (BBQ + dj en bar). Ik vond het echt geweldig en had het niet anders willen vieren!

Mijn zwager en schoonzusje gingen een half jaar later trouwen en hadden 's avonds zo'n 250 gasten volgens mij. Nou, toen merkte ik ook dat we er goed aan gedaan hadden om alleen de mensen uit te nodigen die echt belangrijk waren.

Dus doe vooral waar je zelf zin in hebt! En wat anderen denken doet er niet toe. Er zullen hier vast ook wel mensen hebben gedacht dat het raar was. Nou, jammer dan.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Lejow vr 17 mei 2013 - 23:33

Marin schreef:
Lejow schreef:

Ooh dat was dat beeld wat ik half in m'n hoofd had dus! Monica! Laughing

Whahaha ja!

Oh dat is ook handig Azi.
Zijn die op jullie kosten daar verbleven?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Aziraphale vr 17 mei 2013 - 23:35

Lejow schreef:

Oh dat is ook handig Azi.
Zijn die op jullie kosten daar verbleven?

Alleen de fotografe, de weddingplanner woont al 25 jaar op het eiland. Zij werkt samen met de weddingplanner vanuit NL.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow vr 17 mei 2013 - 23:37

Oh wat gaaf!
Lijkt me een leuk beroep, op zo'n eiland Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Exogenesis vr 17 mei 2013 - 23:49

Oh, heerlijk, dromen over je bruiloft I love you

Ik wilde het ook klein houden, maar E. wilde toch wel graag een feest. Uiteindelijk zaten we op zo'n 130 gasten. Als het aan E. lag, waren het er 200 geweest, maar daar heb ik mijn grenzen in getrokken.

Het groepje daggasten was kleiner, zo'n 20 personen. Dat was super! Lekker in een theehuis de taart aangesneden, samen met de leerlingen uit mijn klas (die zijn zo'n 3 kwartier gebleven) en daarna aan de borrel en het diner.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Muus za 18 mei 2013 - 0:26

Wij zijn heel klein getrouwd, alleen mijn ouders (tevens getuigen) waren aanwezig. Daarna lunchen en klaar.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Pompoen za 18 mei 2013 - 0:55

Lejow schreef:
Pompoen schreef:Wij hebben tussen de middag bij ons thuis geluncht, toen zijn we naar het gemeentehuis gereden, daar hadden we de grote zaal en was iedereen welkom om bij de huwelijksvoltrekking te zijn, daarna zijn we in een lange stoet naar een restaurant in de buurt gelopen en daar hebben we voor iedereen (50 man) een high tea gehouden. Om een uur of 5 zijn wij toen met de 'daggasten' een kleine stadswandeling gaan maken om de overige gasten de gelegenheid te geven om weg te gaan. 'S avonds hebben we in het zelfde restaurant in een apart zaaltje met 18 mensen lang en uitgebreid gedineerd.
Het was een geweldige dag en precies zo als ik dat wilde!

Dat klinkt ook nog goed, een high tea...
Wist je van te voren hoeveel mensen er bij die high tea zouden zijn? Of was dat alleen voor genodigden?
En mag ik vragen hoeveel jullie nou kwijt waren in totaal?

Nou in principe was iedereen welkom, maar behalve genodigden kwam er verder niemand hoor. We hebben wel een inschatting moeten maken dus ik heb wat minder dan het aantal genodigden aangehouden.
Ik geloof dat wij uiteindelijk totaal zo'n €5000,- kwijt waren, maar daarbij heb ik ook de kosten van de notaris gerekend en dat was een flink bedrag en we hebben een vrij uitgebreide high tea gedaan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Mysterious za 18 mei 2013 - 5:56

Lejow schreef:
Mysterious schreef:zoek je nog een trouwjurk? mijne is te koop. maat 40

Nou eigenlijk wel.. en heb maat 40...
Maar heb dus nog geen concrete plannen hahaha, zou je me fotootje willen PBen?

ja hoor zal ik doen
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Snirp za 18 mei 2013 - 8:16

Exogenesis schreef:Oh, heerlijk, dromen over je bruiloft I love you

Ik wilde het ook klein houden, maar E. wilde toch wel graag een feest. Uiteindelijk zaten we op zo'n 130 gasten. Als het aan E. lag, waren het er 200 geweest, maar daar heb ik mijn grenzen in getrokken.

Het groepje daggasten was kleiner, zo'n 20 personen. Dat was super! Lekker in een theehuis de taart aangesneden, samen met de leerlingen uit mijn klas (die zijn zo'n 3 kwartier gebleven) en daarna aan de borrel en het diner.

Dit zijn ook onze getallen ongeveer smile.
Nodigen 20 daggasten uit en daarna dan nog eens 120 voor het feest 's avonds.
Vraag is wel hoeveel er daarvan komen smile. Gaan er vanuit dat we 's avonds zo rond de 100/120 man zitten!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: