Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klein trouwen

+2
Linnie1985
Juliette
6 plaatsers

Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Klein trouwen

Bericht  Juliette ma 1 apr 2013 - 21:30

Hoi meiden, wie is hier klein getrouwd en hoe hebben jullie dit aangepakt?
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Linnie1985 ma 1 apr 2013 - 21:36

Wij gaan dat doen. Eerst wilden we in mei trouwen, maar dat wordt juni. Aangezien we in juni een weekje weg gaan, leek ons dat wel ideaal (soort van huwelijksreisje LOL).
Wij gaan op een maandag of dinsdag (beide dagen is dat gratis bij ons) trouwen. En dan zijn alleen mijn ouders en broertje, mijn vriend zn ouders en zusjes en zwagers aanwezig. En dan later met zn allen uit eten. Verder doen we er niks aan.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Juliette ma 1 apr 2013 - 21:45

Klinkt als mijn ideale bruiloft. Nemen jullie met het trouwen ook geen opa's en oma's mee?
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Linnie1985 ma 1 apr 2013 - 21:47

Juliette schreef:Klinkt als mijn ideale bruiloft. Nemen jullie met het trouwen ook geen opa's en oma's mee?
Dat weet ik eigenlijk niet, ik heb ze beide niet meer, maar mijn vriend wel. Waarschijnlijk zijn die er ook bij.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Funk ma 1 apr 2013 - 23:32

Linnie1985 schreef:Wij gaan dat doen. Eerst wilden we in mei trouwen, maar dat wordt juni. Aangezien we in juni een weekje weg gaan, leek ons dat wel ideaal (soort van huwelijksreisje LOL).
Wij gaan op een maandag of dinsdag (beide dagen is dat gratis bij ons) trouwen. En dan zijn alleen mijn ouders en broertje, mijn vriend zn ouders en zusjes en zwagers aanwezig. En dan later met zn allen uit eten. Verder doen we er niks aan.

Mag dat bij jullie bij het gratis trouwen?
Bij ons mogen alleen maar 2 getuigen p.p. erbij zijn.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Linnie1985 ma 1 apr 2013 - 23:38

pippi schreef:
Linnie1985 schreef:Wij gaan dat doen. Eerst wilden we in mei trouwen, maar dat wordt juni. Aangezien we in juni een weekje weg gaan, leek ons dat wel ideaal (soort van huwelijksreisje LOL).
Wij gaan op een maandag of dinsdag (beide dagen is dat gratis bij ons) trouwen. En dan zijn alleen mijn ouders en broertje, mijn vriend zn ouders en zusjes en zwagers aanwezig. En dan later met zn allen uit eten. Verder doen we er niks aan.

Mag dat bij jullie bij het gratis trouwen?
Bij ons mogen alleen maar 2 getuigen p.p. erbij zijn.

Bij ons ook 2 pp, maar er mogen wel meer mensen bij zijn.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Funk ma 1 apr 2013 - 23:45

Linnie1985 schreef:
pippi schreef:
Linnie1985 schreef:Wij gaan dat doen. Eerst wilden we in mei trouwen, maar dat wordt juni. Aangezien we in juni een weekje weg gaan, leek ons dat wel ideaal (soort van huwelijksreisje LOL).
Wij gaan op een maandag of dinsdag (beide dagen is dat gratis bij ons) trouwen. En dan zijn alleen mijn ouders en broertje, mijn vriend zn ouders en zusjes en zwagers aanwezig. En dan later met zn allen uit eten. Verder doen we er niks aan.

Mag dat bij jullie bij het gratis trouwen?
Bij ons mogen alleen maar 2 getuigen p.p. erbij zijn.

Bij ons ook 2 pp, maar er mogen wel meer mensen bij zijn.

Ik snap je niet. Jullie mogen dus meer mensen dan alleen de getuigen erbij hebben?
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Linnie1985 ma 1 apr 2013 - 23:55

pippi schreef:
Linnie1985 schreef:
pippi schreef:
Linnie1985 schreef:Wij gaan dat doen. Eerst wilden we in mei trouwen, maar dat wordt juni. Aangezien we in juni een weekje weg gaan, leek ons dat wel ideaal (soort van huwelijksreisje LOL).
Wij gaan op een maandag of dinsdag (beide dagen is dat gratis bij ons) trouwen. En dan zijn alleen mijn ouders en broertje, mijn vriend zn ouders en zusjes en zwagers aanwezig. En dan later met zn allen uit eten. Verder doen we er niks aan.

Mag dat bij jullie bij het gratis trouwen?
Bij ons mogen alleen maar 2 getuigen p.p. erbij zijn.

Bij ons ook 2 pp, maar er mogen wel meer mensen bij zijn.

Ik snap je niet. Jullie mogen dus meer mensen dan alleen de getuigen erbij hebben?

Bij mijn moeder en stiefvader waren er ook meer mensen bij toen ze gratis trouwden. Maar dat was in een ander dorp. En tja ik heb net gebeld en zal wel in de papieren staan die we deze week binnen krijgen. Mijn schoonzusje wil alleen de getuigen erbij hebben, dus neem aan dat het wel kan.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  minoessepoes di 2 apr 2013 - 1:28

Wij zijn klein getrouwd, nu bijna 3 weken geleden.

Wij zijn getrouwd omdat we een huis gekocht hadden en alles goed wilde regelen, omdat gratis trouwen al voor meer dan een half jaar vol zat en wij er geen goed gevoel bij hadden om een gat te hebben van een half jaar waarbij niks geregeld was hebben we wel betaald voor het trouwen (goedkoper dan een samenlevingscontract), het voordeel was dat we zelf het tijdstip van de ceremonie konden kiezen.

Wij hebben onze ouders, broers/ zussen met aanhang, mijn vriend zijn oma's en onze 3 beste vrienden uitgenodigd, in totaal 15 mensen. Ik had een fuchia roze jurkje, gewoon van de H&M, mijn man een nieuw pak die hij nu dagelijks naar zijn werk draagt met een wit overhemd en zonder stropdas. Ik had geen boeket, ben aan de arm van mijn man binnen gelopen, de ringen zaten in mijn mans colbert, geen poespas tijdens de ceremonie dus. Onze vaders hebben wel beide een kort woordje gesproken in de trouwzaal wat ik heel bijzonder vond en voor mij ook het speciaalste moment van de dag was. De uitnodigingen hebben we verstuurd via internet en in plaats van een mooie auto of koets zijn we met ons hele gezelschap naar het stadsdeelkantoor gelopen. Mijn beste vriendin heeft wat foto's geschoten en de vrouw van een collega van mijn man heeft een taart gemaakt.

Onze gasten waren er om 14.30 uur, toen hebben we koffie gedronken met de taart, daarna zijn we dus naar het stadsdeelkantoor gelopen waar de plechtigheid om 16.00 uur begon. Tegen 17.00 uur stonden we weer buiten en zijn we naar het restaurant gelopen, daar werden we ontvangen met prosecco en hebben we aan de bar een borrelhapje op, tegen 18.00 uur zijn we aan tafel gegaan. Wij zijn beide gek op lekker eten, dus dat vonden we wel belangrijk en we hebben samen met de kok wel een leuk menu samen gesteld met o.a een voorgerecht met kreeft. Tegen een uur of 20.00 uur was het afgelopen en zijn onze ouders en de oma's vertrokken. Met de jongere gasten zijn we nog even de bar ingedoken op mijn mans werk, waar we toen ook nog woonden.

Hoewel we het zelf klein wilde houden, wilde we er niet geheimzinnig over doen, dus iedereen was wel op de hoogte van dat we gingen trouwen. Daardoor werd het hele gebeuren ook grootser en specialer dan wij eigenlijk verwacht hadden. Zo hebben we beiden gewoon een vrijgezellenfeestje gehad, terwijl de meeste vrienden die daar aanwezig waren dus niet op de bruiloft zelf waren. Maar dat vonden ze geen probleem, ze vonden dit zo ook bij ons passen en vonden een vrijgezellefeestje er wel bijhoren en leuk om te doen. Op onze trouwdag werden we gewekt met een champagne ontbijt en een dvd daarbij met een film van onze vrienden met foto's, anecdotes en gelukswensen, heel leuk! In de ochtend werd al een grote bos bloemen bezorgd van andere vrienden en we zijn echt overspoeld met kaarten en cadeaubonnen van o.a familie. Bij thuiskomst was ons bed versierd met rozenblaadjes en stond er een hele mooie bos bloemen van de collega's van mijn vriend.

Ik kijk echt terug op een bijzondere maar bovenal ontspannen en gezellige dag en zou het als ik het over mocht doen precies hetzelfde doen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Caresses di 2 apr 2013 - 1:57

Minoessepoes, dat klinkt echt als een fijne kleine bruiloft.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Bay di 2 apr 2013 - 3:54

Caresses schreef:Minoessepoes, dat klinkt echt als een fijne kleine bruiloft.

Ja, zo zou mijn bruiloft er ook uit kunnen zien. Heb je geen vervelende opmerkingen gehad van mensen die niet uitgenodigd waren?
Daar ben ik dus bang voor als ik bijvoorbeeld mijn tante's niet uitnodig of de ene vriendin wel en de ander niet.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  minoessepoes di 2 apr 2013 - 4:04

Nee, eigenlijk helemaal geen vervelende opmerkingen gehad van mensen die niet uitgenodigd waren. We hebben dan ook wel een hele bewuste keus gemaakt wie we uitgenodigd hebben en ik denk dat iedereen die keus wel begreep. Die drie vrienden bijvoorbeeld, de twee meiden daarvan zijn al vanaf groep 1 van de basisschool mijn beste vriendinnen, het is een tweeling en iedereen vond het logisch dat ik alleen hun uitnodigde, toevallig heeft 1 van die meiden een relatie met de beste vriend van mijn vriend, dus dat alleen hij erbij was van de jongens was ook wel een beetje vanzelfsprekend. Verder hebben we alleen onze gezinnen uitgenodigd en mijn vriend zijn oma's.

Mijn vriend heeft even getwijfeld of hij zijn oom uit moest nodigen, hij is blind en vrijgezel en doet eigenlijk alles met zijn oma, maar dat heeft hij bewust niet gedaan omdat hij dat inderdaad niet netjes vond naar de andere ooms en tantes toe en omdat hij dan eigenlijk andere ooms en tantes heeft waar hij een betere band mee heeft, waar ligt dan de grens.

De meeste mensen begrepen het ook gewoon omdat ze het ook bij ons vonden passen, ze hadden dit denk ik ook wel verwacht van ons.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Juliette wo 3 apr 2013 - 6:40

Oh minoessepoes, ik wil ook zo'n bruiloft Very Happy
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Klein trouwen Empty Re: Klein trouwen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum