Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?
+22
LindaK
Aziraphale
Kalishi
Pompoen
Mysterious
Supertalentje
Pommes
Marin
Sam
Susan
Balloon
Siamsa
Star007
Fortissimo
bolus26
Pineco
Davinia
minoessepoes
Puggle
Kat1980
Linnie1985
Lejow
26 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?
Pffffff Ben er nog steeds druk mee bezig: trouwen.
Ben nou in mijn hoofd aan het bedenken wat voor mij een ideaal plaatje zou zijn, zonder dat het al te veel zou kosten.
Ik zou graag foto's maken, lekker lunchen met elkaar, trouwen, een receptie + bruidstaart en dan met de meest geliefde mensen heerlijk barbequen in de tuin (of als het ergens op locatie kan, daar dan ofzo)
Het hoeft dus niet heel groots, en ik zou de receptie doen zodat mijn familie toch naar de huwelijksvoltrekking kan komen en ons daarna even kan zien.
Alleen, dan dat eeuwige dilemma...
Wie nodig je uit? Houden we het zo klein, en dus alleen bij familie en vrienden? Nodig ik mijn collega's ook uit, of vier ik het later met hun als we een dag terug komen naar school in onze trouwkleding?
Want collega's uitnodigen = alle collega's uitnodigen = zo'n 25 mensen extra...
Pffff
Ben nou in mijn hoofd aan het bedenken wat voor mij een ideaal plaatje zou zijn, zonder dat het al te veel zou kosten.
Ik zou graag foto's maken, lekker lunchen met elkaar, trouwen, een receptie + bruidstaart en dan met de meest geliefde mensen heerlijk barbequen in de tuin (of als het ergens op locatie kan, daar dan ofzo)
Het hoeft dus niet heel groots, en ik zou de receptie doen zodat mijn familie toch naar de huwelijksvoltrekking kan komen en ons daarna even kan zien.
Alleen, dan dat eeuwige dilemma...
Wie nodig je uit? Houden we het zo klein, en dus alleen bij familie en vrienden? Nodig ik mijn collega's ook uit, of vier ik het later met hun als we een dag terug komen naar school in onze trouwkleding?
Want collega's uitnodigen = alle collega's uitnodigen = zo'n 25 mensen extra...
Pffff
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Trouwen.. klein.. en hoe klein dan?
Ik zou het klein houden, en dan naderhand met collega's (en kinderen) nog vieren denk ik. Op hoeveel mensen zou je dan zitten - wat vind je klein? En BBQen, waar zou je dat willen doen dan?
Ik zie het ook klein voor me Familie en (beste) vrienden. Trouwen, foto's maken, een high tea met zijn allen, een tour maken met een (oude) tram en in de avond met een select gezelfschap uit eten in ons favoriete restaurant
Ik zie het ook klein voor me Familie en (beste) vrienden. Trouwen, foto's maken, een high tea met zijn allen, een tour maken met een (oude) tram en in de avond met een select gezelfschap uit eten in ons favoriete restaurant
Gast- Gast
Hier in de tuin dacht ik, met een mannetje of 25/30. Onze naaste familie en vrienden.
Zooitje staantafels erin en je komt een heel end denk ik zo!
Zou ook wel willen kijken of zo iets ergens op locatie mogelijk is, maar heb geeeen idee waar... (en waar ik dan op moet googlen)
Nou ja, dan zou de receptie inc collega's wel tegen de 80/90 mensen lopen...
Zooitje staantafels erin en je komt een heel end denk ik zo!
Zou ook wel willen kijken of zo iets ergens op locatie mogelijk is, maar heb geeeen idee waar... (en waar ik dan op moet googlen)
Nou ja, dan zou de receptie inc collega's wel tegen de 80/90 mensen lopen...
Lejow- Lady Post-a-lot
Wij houden het ook klein, getuigen (ouders van mijn vriend en mijn stiefvader en beste vriendin), mijn vader, moeder, broertje, mijn vriend zn beste vriend, zijn vriendin en de vriend van mijn beste vriendin, en mijn vriend zn zusje met vriend. Daarna gaan we wat drinken bij mijn vriend zn ouders en een paar dagen later (vrijdag of zaterdag) lekker uit eten om het te vieren, verder doen we er niks aan.
Heb alleen aangegeven toen we in ondertrouw gingen dat mijn vader mij weg geeft, en daar zouden ze rekening mee houden. Ook doen we geen ringen en we trouwen op een maandag, das gratis.
En zit er aan te denken om mijn gewoon mn eigen taart te maken.
Iedereen op het werk weet het wel, maar ze weten ook dat we het klein houden en geen groot feest erna geven.
Heb alleen aangegeven toen we in ondertrouw gingen dat mijn vader mij weg geeft, en daar zouden ze rekening mee houden. Ook doen we geen ringen en we trouwen op een maandag, das gratis.
En zit er aan te denken om mijn gewoon mn eigen taart te maken.
Iedereen op het werk weet het wel, maar ze weten ook dat we het klein houden en geen groot feest erna geven.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Klinkt goed Linnie, alleen ik wil het neeeet weer een stapje groter dan dat
Lejow- Lady Post-a-lot
Wij trouwen ook klein. We nodigen alleen onze ouders, broer en zus met aanhang en kinderen en een aantal vrienden met partner en eventuele kinderen uit. Echt de mensen die dicht bij ons staan. We zitten dan op zo'n 26 personen.
We houden het feest in onze achtertuin (die is groot genoeg) en laten het eten (hapjes en 's avonds bbq) en drinken door een cateraar verzorgen zodat we daar zelf geen omkijken naar hebben. Verder wel gewoon een trouwjurk, trouwpak, ringen, bruidstaart en een fotograaf.
We houden het feest in onze achtertuin (die is groot genoeg) en laten het eten (hapjes en 's avonds bbq) en drinken door een cateraar verzorgen zodat we daar zelf geen omkijken naar hebben. Verder wel gewoon een trouwjurk, trouwpak, ringen, bruidstaart en een fotograaf.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Lejow schreef:Klinkt goed Linnie, alleen ik wil het neeeet weer een stapje groter dan dat
Ik droomde daar vroeger ook van, maar sinds mijn neef getrouwd is en 4 maanden later weer ging scheiden, denken we er beiden wel anders over.
Ik krijg trouwens de jurk van mn moeder. Hij is blauw van kleur, met een mooie broche op de heup. Ook krijg ik mooie nagels van mn ma aangezien de jurk niet duur was, krijg ik dat van haar. En mijn "stief" nichtje net haar examen gehaald heeft en het een bekende is krijg ik ook nog korting .
Linnie1985- Kletskop
Ja maar jij bent je neef toch niet?Linnie1985 schreef:Lejow schreef:Klinkt goed Linnie, alleen ik wil het neeeet weer een stapje groter dan dat
Ik droomde daar vroeger ook van, maar sinds mijn neef getrouwd is en 4 maanden later weer ging scheiden, denken we er beiden wel anders over.
Ik krijg trouwens de jurk van mn moeder. Hij is blauw van kleur, met een mooie broche op de heup. Ook krijg ik mooie nagels van mn ma aangezien de jurk niet duur was, krijg ik dat van haar. En mijn "stief" nichtje net haar examen gehaald heeft en het een bekende is krijg ik ook nog korting .
Gast- Gast
Carrie schreef:Ja maar jij bent je neef toch niet?Linnie1985 schreef:Lejow schreef:Klinkt goed Linnie, alleen ik wil het neeeet weer een stapje groter dan dat
Nee, maar voor mij hoeft het ook niet zoveel te kosten, feestje kan altijd nog!
Linnie1985- Kletskop
Hier ook klein getrouwd. Bewust want ik wilde het niet zo groot.
Alleen mijn gezin en mijn man zijn gezin. En dan hadden we 3 stellen erbij want onze beste vrienden zijn. Waren met 25 man. En dan hadden we niet de nichten neven en ooms enz. Echt alleen ouders en broer/zussen en oma.
Wij zijn in de ochtend getrouwd, simpel alleen op het gemeentehuis. Alleen mijn moeder en mijn man zijn moeder met vriend waren er bij en onze beste vriend, die ook fotograaf was.
Daarna zijn wij wat foto's gaan maken. Vanaf 2 uur kwamen bij ons thuis de gasten en hebben we taart gegeten en gekletst. We woonden toen in de stad en zijn rond een uur of 5 naar het restaurant gelopen met zijn allen waar we een aparte ruimte hadden.
Die was die ochtend versiert door mijn moeder erg leuk was dat.
Daar hebben we met zijn allen uitgebreid 4 gangen gegeten. Tussendoor wat kleine dingen gedaan. Kregen kado's die we hebben uitgepakt. En onze beste vriend had met zijn vriendin een heel leuk filmpje in elkaar gedraaid waarop allerlei dingen stonden die we samen in de jaren hebben gedaan en iedereen ons apart feliciteerde. Was voor ons
erg speciaal.
Om een uurtje of 12 gingen we allemaal naar huis.
Alles was verder simpel. We hadden mooie ringen maar niet teveel poespas, ik had een mooie kanten jurk aan maar geen echte bruidsjurk, zelfde voor mijn man. Een casual pak had hij. Ook zou ik eigelijk geen boeket nemen, maar op het laatste moment besloot ik het toch te willen.
Ik ben toen de dag ervoor bij intratuin gekomen, was de enige optie en een aardige jongen heeft toen een mooi boeket gemaakt met pareltjes en al
Alleen mijn gezin en mijn man zijn gezin. En dan hadden we 3 stellen erbij want onze beste vrienden zijn. Waren met 25 man. En dan hadden we niet de nichten neven en ooms enz. Echt alleen ouders en broer/zussen en oma.
Wij zijn in de ochtend getrouwd, simpel alleen op het gemeentehuis. Alleen mijn moeder en mijn man zijn moeder met vriend waren er bij en onze beste vriend, die ook fotograaf was.
Daarna zijn wij wat foto's gaan maken. Vanaf 2 uur kwamen bij ons thuis de gasten en hebben we taart gegeten en gekletst. We woonden toen in de stad en zijn rond een uur of 5 naar het restaurant gelopen met zijn allen waar we een aparte ruimte hadden.
Die was die ochtend versiert door mijn moeder erg leuk was dat.
Daar hebben we met zijn allen uitgebreid 4 gangen gegeten. Tussendoor wat kleine dingen gedaan. Kregen kado's die we hebben uitgepakt. En onze beste vriend had met zijn vriendin een heel leuk filmpje in elkaar gedraaid waarop allerlei dingen stonden die we samen in de jaren hebben gedaan en iedereen ons apart feliciteerde. Was voor ons
erg speciaal.
Om een uurtje of 12 gingen we allemaal naar huis.
Alles was verder simpel. We hadden mooie ringen maar niet teveel poespas, ik had een mooie kanten jurk aan maar geen echte bruidsjurk, zelfde voor mijn man. Een casual pak had hij. Ook zou ik eigelijk geen boeket nemen, maar op het laatste moment besloot ik het toch te willen.
Ik ben toen de dag ervoor bij intratuin gekomen, was de enige optie en een aardige jongen heeft toen een mooi boeket gemaakt met pareltjes en al
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Oh ja we zijn daarna een week naar Frankrijk geweest aks huwelijksreis nog.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wij hadden onze gezinnen met aanhang, oma's van mijn vriend en 3 vrienden (mijn twee beste vriendinnen en 1 van hun heeft een relatie met mijn mans beste vriend). Met ons erbij waren we met 15.
We hebben 24 ooms en tantes samen, 32 neven en nichten, een vriendengroep van 18 exclusief aanhang, losse vrienden, collega's enz. Omdat we geen mensen wilde buitensluiten hebben we besloten ook niet sommige mensen wel en sommige niet uit te nodigen. Voor ons was het prima zo, de meest dierbare mensen waren er.
We hebben 24 ooms en tantes samen, 32 neven en nichten, een vriendengroep van 18 exclusief aanhang, losse vrienden, collega's enz. Omdat we geen mensen wilde buitensluiten hebben we besloten ook niet sommige mensen wel en sommige niet uit te nodigen. Voor ons was het prima zo, de meest dierbare mensen waren er.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Puggle, onze bruiloft leek op die van jullie. Ik had inderdaad ook geen trouwjurk, maar gewoon een leuk fuchia kleurig jurkje, we zij te voet naar het stadsdeelkantoor gegaan en daarna naar het restaurant en we hebben thuis taart op. Ik had alleen geen boeket en alle gasten waren er de gele dag, dus ook bij de ceremonie.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil ook het liefste klein trouwen. Ik wil wel gewoon een trouwjurk en vriendje een trouwpak. Dan wil ik 's ochtends mooie foto's maken en 's middags met zijn allen verzamelen ergens en dan met zijn allen naar stadhuis en kerk gaan. Vervolgens wil ik het liefste een feestje in de tuin van schoonouders doen, met een cateraar. En dan het liefste met onze familie en naaste vrienden. Gewoon echt een dag die voor jullie samen is en die je deelt met de mensen die je ècht lief zijn. Eventueel nog langs m'n vriend zijn werk of gewoon de kinderen laten komen dat die wel in het stadhuis mogen zijn ofzo (hij is meester van groep 8 ). Maar welke vriendinnen ik wel en niet zou uitnodigen weet ik ook niet goed dan. Ik heb veel losse vriendinnen, niet echt een hechte vriendinnengroep.
Maarja, ik heb ook een vriend waar ik mee rekening moet houden en daar gaat het al mis, haha. Hij wilt wel graag een groot feest in een zaal houden voor al zijn collega's, voetbalvrienden, kennissen, buren en dat soort mensen. Misschien dat we dat dan een weekje later houden.
Maarja, ik heb ook een vriend waar ik mee rekening moet houden en daar gaat het al mis, haha. Hij wilt wel graag een groot feest in een zaal houden voor al zijn collega's, voetbalvrienden, kennissen, buren en dat soort mensen. Misschien dat we dat dan een weekje later houden.
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Wij zijn heel klein getrouwd toen ik 27 weken zwanger was. Ouders en broers en schoonzussen waren erbij, evenals peetouders van beide kanten, 17 personen in totaal. Geen vrienden of collega's dus. We zijn voor de wet getrouwd en hebben daarna thuis bruidstaart gegeten. 's Avonds zijn we naar een restaurantje in de buurt gereden dat we voor die avond hadden afgehuurd met het hele gezelschap. Het was een ontzettend fijne en intieme dag op deze manier, ik had het niet anders gewild.
Een goede vriendin heeft onlangs hetzelfde gedaan, alleen zij heeft de week daarna alsnog een feest voor alle familie, vrienden en collega's gehouden. Tussen de dag van de ceremonie en het feest zijn ze een weekje weggeweest. Dus ze hadden er een hele feestweek van gemaakt, was ook erg leuk!
Een goede vriendin heeft onlangs hetzelfde gedaan, alleen zij heeft de week daarna alsnog een feest voor alle familie, vrienden en collega's gehouden. Tussen de dag van de ceremonie en het feest zijn ze een weekje weggeweest. Dus ze hadden er een hele feestweek van gemaakt, was ook erg leuk!
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Wat betreft je school: wij zijn tussen de fotos en t trouwen een uurtje op school.geweest. Was erg leuk! Kids hadden een lied en film gemaakt en wij hebben.getrakteerd. Ook had ik.een lading hema tompouches besteld( team van 45 man) en.die zijn door de.kids uitgedeeld.ik heb een aantalcollega s wel.op t feest gevraagd.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik denk dat wij het ook wel zo gaan doen ongeveer. Alleen in die week een weekje weg weet ik nog niet. Vriendje is afhankelijk van de schoolvakanties en dat zou betekenen dat we dan in april of juli zouden moeten trouwen. April vind ik vaak te koud en nat, haha, en in juli is vriendje altijd erg druk met afscheidsmusical enzo en kan hij niet zomaar een dag tussenuit gaan om te trouwen.Pineco schreef:
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Tja, daar zitten wij ook mee Lejow. Ben bang dat als het zo ver is, dat we toch meer mensen uitgenodigd hebben dan dat we in eerste instantie wilden. We hebben natuurlijk geen zin in scheve gezichten, maar willen eigenlijk ook alleen maar mensen erbij hebben die daadwerkelijk iets voor ons betekenen en belangrijk zijn.
Hoe ik het voor me zie:
's Morgens klaarmaken bij mijn ouders thuis, gezellig ontbijten met mijn ouders en zussen. Daarna foto's etc.
's Middags trouwen en vervolgens eten bij de pizzeria waar mijn vriend jaren heeft gewerkt en wat goede vrienden van ons zijn. 's Avonds een klein feestje in een tuin of op locatie, maar zeker geen 100 man uitnodigen. Mijn familie, mijn vriend zijn familie, wat vriendinnen en misschien collega's.
Hoe ik het voor me zie:
's Morgens klaarmaken bij mijn ouders thuis, gezellig ontbijten met mijn ouders en zussen. Daarna foto's etc.
's Middags trouwen en vervolgens eten bij de pizzeria waar mijn vriend jaren heeft gewerkt en wat goede vrienden van ons zijn. 's Avonds een klein feestje in een tuin of op locatie, maar zeker geen 100 man uitnodigen. Mijn familie, mijn vriend zijn familie, wat vriendinnen en misschien collega's.
Laatst aangepast door Fortissimo op do 16 mei 2013 - 21:26; in totaal 1 keer bewerkt
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Wij hebben het best klein gedaan;
Gratis ochtend getrouwd ( wel met bruidsjurk aan) op het gemeentehuis met onze ouders en dochter erbij.Mijn moeder heeft wat foto's gemaakt, maar dus niet met fotograaf enzo. Hierna mocht iedereen ( broers, zussen enzo dus ook) taart komen eten bij ons. Die avond met zijn 2e uit eten geweest.
2 dagen later hebben we op zaterdagavond feest gevierd in een feestzaal met ongeveer 60 mensen ( familie en vrienden, geen collega's e.d.) Ik had toen weer mijn bruidsjurk aan. Hier was wel een hobbyfotograaf aanwezig. Hierna hebben wij een nachtje in een bruidssuite geslapen met zijn tweetjes ( cadeautje van iemand).
Alles bij elkaar Bruidsjurk en feest waren we rond de 1750 kwijt. Pak heeft mijn man van zijn ouders gekregen. Als we meer geld hadden gehad waren we waarschijnlijk op de dag van ons trouwen uit eten gegaan met familie i.p.v met zijn tweetjes. Maar het is niet iets wat ik nu echt gemist heb ofzo.
Gratis ochtend getrouwd ( wel met bruidsjurk aan) op het gemeentehuis met onze ouders en dochter erbij.Mijn moeder heeft wat foto's gemaakt, maar dus niet met fotograaf enzo. Hierna mocht iedereen ( broers, zussen enzo dus ook) taart komen eten bij ons. Die avond met zijn 2e uit eten geweest.
2 dagen later hebben we op zaterdagavond feest gevierd in een feestzaal met ongeveer 60 mensen ( familie en vrienden, geen collega's e.d.) Ik had toen weer mijn bruidsjurk aan. Hier was wel een hobbyfotograaf aanwezig. Hierna hebben wij een nachtje in een bruidssuite geslapen met zijn tweetjes ( cadeautje van iemand).
Alles bij elkaar Bruidsjurk en feest waren we rond de 1750 kwijt. Pak heeft mijn man van zijn ouders gekregen. Als we meer geld hadden gehad waren we waarschijnlijk op de dag van ons trouwen uit eten gegaan met familie i.p.v met zijn tweetjes. Maar het is niet iets wat ik nu echt gemist heb ofzo.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Oh, ok als je dat zelf ook vindt is het prima natuurlijk. Maar het zou zonde zijn je tegen te laten houden door iets wat je neef is overkomen.Linnie1985 schreef:Carrie schreef:Ja maar jij bent je neef toch niet?Linnie1985 schreef:Lejow schreef:Klinkt goed Linnie, alleen ik wil het neeeet weer een stapje groter dan dat
Gast- Gast
Lejow pas je een beetje op dat het je niet teveel bezig gaat houden? Ik wil ook heel graag trouwen, dus weet wel hoe het voelt, maar ik heb het los gelaten. Las ergens ook dat je hoopt dat jouw vriend je ten huwelijk gaat vragen op vakantie. Doet me denken aan mijn collega die elke vakantie of weekendje weg hoopte dat haar vriend haar zou vragen, of toen ze voor het eerst de deur van hun nieuwe koophuis open deden. En na afloop was ze chagrijnig en kribbig als hij dat niet gedaan had. En dat is toch zonde, arme vriend! En arme jij, want het is naar als je zo op iets hoopt en het gebeurt niet. Dat kan zo'n stempel drukken op je relatie.
Gast- Gast
Als ik klein zou trouwen (wat ik graag wil), versta ik daar niet mijn collega's onder.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Ik wil ook klein trouwen. Het liefst gewoon trouwen voor de gemeente en kerk en 's avonds uit eten met ouders, broers en aanhang, opa en oma en beste vrienden. Verder geen poespas.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Carrie schreef:Oh, ok als je dat zelf ook vindt is het prima natuurlijk. Maar het zou zonde zijn je tegen te laten houden door iets wat je neef is overkomen.Linnie1985 schreef:Carrie schreef:Ja maar jij bent je neef toch niet?Linnie1985 schreef:Lejow schreef:Klinkt goed Linnie, alleen ik wil het neeeet weer een stapje groter dan dat
Eens, en als je neef was getrouwd op de manier waarop jij nu gaat trouwen was hij waarschijnlijk ook na vier maanden gescheiden, dat heeft er niks mee te maken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij zijn ook redelijk klein getrouwd, alleen familie en vrienden met wie we close waren, dus geen collega's, vage kennissen of familieleden met wie we weinig contact hebben. Wij hebben het feest gevierd in de huiskamer van mijn ouders, die hebben een heel mooie ruimte met een half ronde muur.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Klein trouwen
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Klein cadeautje
» Te klein?
» klein probleempje
» Eerst trouwen, of eerst een kindje of zwanger trouwen?
» Klein cadeautje
» Te klein?
» klein probleempje
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: