Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanraders city trip Oost-Europa

+4
Pompoen
rapa nui
Marin
Zonnetje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Zonnetje do 9 mei 2013 - 10:48

Ik wil met een vriendin eind augustus/september een citytrip maken naar een stad in Oost-Europa, bijvoorbeeld Krakau, Riga, Vilnius, maar het mag ook een andere stad zijn. Wat zijn jullie aanraders en waarom?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Zonnetje ma 13 mei 2013 - 23:50

Niemand? Dan denk ik dat we maar ergens anders heen gaan. Aanraders city trip Oost-Europa 561177
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 23:51

Hoever wil je rijden? En wil je echt vanuit Nederland gaan rijden of ergens heen vliegen en daar auto huren? Midden Europa ken ik totaal niet, maar Oost Europa wel een beetje, maar dan moet je een behoorlijk stuk rijden eerst voordat je daar bent natuurlijk (wat je wel leuk kan combineren met steden natuurlijk).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 23:54


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  rapa nui ma 13 mei 2013 - 23:54

Ik vind Krakau wel een mooie stad, ben er afgelopen zomer geweest en toen ook Auschwitz bezocht. De Baltische staten staat nog steeds op mijn lijstje en ik heb wel van anderen gehoord dat die steden leuk zijn en evt. ook wel gemakkelijk te combineren maar dat hangt er natuurlijk van af hoe lang je wilt blijven. Volgens mijn zijn er vrij recent ook wel topics over geopend. Gdansk moet ook wel mooi zijn, Budapest etc.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Zonnetje di 14 mei 2013 - 0:01

Marin schreef:Hoever wil je rijden? En wil je echt vanuit Nederland gaan rijden of ergens heen vliegen en daar auto huren? Midden Europa ken ik totaal niet, maar Oost Europa wel een beetje, maar dan moet je een behoorlijk stuk rijden eerst voordat je daar bent natuurlijk (wat je wel leuk kan combineren met steden natuurlijk).

We gaan het liefst met het vliegtuig.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Zonnetje di 14 mei 2013 - 0:02

@Rapa nui: Boedapest is inderdaad mooi, daar ben ik wel eens geweest. Krakau vond je dus een mooie stad. Is het leuk om je daar een aantal dagen te vermaken of is dat lastig?

@Zus: dat topic is me helemaal ontschoten. Ik zal het eens doorlezen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Pompoen di 14 mei 2013 - 0:45

Ik ben in Vilnius geweest, ik was er op uitwisseling dus ben er ruim een week geweest. Het is een mooie stad, nog niet erg toeristisch. Ik vind dat zelf wel aantrekkelijk aan een bestemming. Ik heb zelf niet heel veel tijd gehad de stad te verkennen maar er is wel van alles wat en hele mooie stadsgezichten.
Ik vond het een bijzondere ervaring, het was toen wij er in oktober waren wel ijzig koud en ik was er natuurlijk om een andere reden, ik heb een week lang hard gewerkt voor het project en in het ene weekend hebben we een trip door heel Litouwen gemaakt (we werden meegesleept in een busje) en in het andere weekend de stad verkent.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  iloverocknroll1984 di 14 mei 2013 - 1:56

Ik heb in een kleine week Tallinn, Riga, Vilnius en onderweg nog de Hill of Crosses bij Siauliai bezocht, vond het allemaal aanraders. Eventueel zou je ook nog Helsinki erbij kunnen pakken (met de boot vanaf Tallinn).

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Mizz_S di 14 mei 2013 - 5:18

Ik ben inmiddels op zoveel plekken in Oost/Midden Europa geweest, en er is zoveel mooi.
Krakow is leuk en zeker de moeite waard, ook qua omgeving, en je kunt je daar echt prima een paar dagen vermaken. Volgens mij gaan er ook veel goedkope vluchten, maar ik ben er zelf nog nooit met het vliegtuig heen geweest. Niet mijn favoriete Poolse stad overigens, maar juist als je nog nooit in Polen bent geweest wel heel leuk om mee te beginnen denk ik.
Verder vond ik Tallinn en Vilnius erg mooi en de moeite waard. Riga was ook wel leuk, maar ik vond ik beduidend minder, dus daar zou ik zelf nooit 'alleen maar' naar toe gaan.
Budapest is erg leuk, maar daar was je dus al geweest.
Praag is overigens ook een mooie stad waar een hoop te zien is.
Je zou ook nog aan de Balkan kunnen denken, zo ben ik deze zomer in Belgrado geweest, en dat vond ik een hele leuke en hippe stad. Dubrovnik bijvoorbeeld is ook erg mooi, en daar kun je ook lekker de zee in. En Ljubljana is ook erg leuk.
Mocht je nog ergens specifieke tips over willen (of over andere steden, want ik heb niet alles waar ik geweest ben hier genoemd) dan hoor ik het wel.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Zonnetje di 14 mei 2013 - 5:48

Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb op 26 mei met de vriendin waarmee ik wil gaan, afgesproken. Als ik hier zo lees, zijn Krakow, Vilnius, Tallinn, Belgrado en Praag mooie steden waar je je een aantal dagen (ik denk een dag of 3 excl. reisdagen) kunt vermaken. Ik zal eens met haar overleggen en als ik specifiekere informatie wil, weet ik jullie te vinden.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Antibes wo 15 mei 2013 - 11:52

Zonnetje schreef:Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb op 26 mei met de vriendin waarmee ik wil gaan, afgesproken. Als ik hier zo lees, zijn Krakow, Vilnius, Tallinn, Belgrado en Praag mooie steden waar je je een aantal dagen (ik denk een dag of 3 excl. reisdagen) kunt vermaken. Ik zal eens met haar overleggen en als ik specifiekere informatie wil, weet ik jullie te vinden.

Als Praag onder Oost-Europa valt, vond ik Budapest ook echt echt ECHT een aanrader! Ben er zelf net 4 dagen geweest en heb me zeker vermaakt. Had er nog zeker wel 2 dagen kunnen blijven. Zovéél te doen en zo'n mooie stad! En heerlijk goedkoop. Ik was voor retour ticket (ryanair) en appartementje via airB&B nog geen 200 euro kwijt.

Edit: oh nevermind, ik scrolde je topic snel door om te zien of hij al langs was gekomen en zie nu dat je er al geweest bent.. Naja, voor iemand anders die mocht meelezen dan.. :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Mermaid do 16 mei 2013 - 7:25

Ja Tallinn I love you Helsinki vond ik inderdaad ook leuk, fijne sfeer en leuk om te shoppen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanraders city trip Oost-Europa Empty Re: Aanraders city trip Oost-Europa

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum