Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oost Europa tips gevraagd

3 plaatsers

Ga naar beneden

Oost Europa tips gevraagd Empty Oost Europa tips gevraagd

Bericht  Bacio za 26 jan 2013 - 0:36

Wij willen in mei ongeveer 2 weken rondreizen in Oost Europa. We zaten eraan te denken een camper te huren, maar zijn er goede faciliteiten daarvoor? Of is het net zo goedkoop om een autootje te huren en hotelletjes te boeken?

We gaan zonder plan en beginnen (en eindigen) waar een goedkoop vliegtuig naar toe gaat smile. Voorkeuren hebben we niet sterk, maar Kroatië lijkt mij erg mooi.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oost Europa tips gevraagd Empty Re: Oost Europa tips gevraagd

Bericht  Mizz_S za 26 jan 2013 - 3:12

Tsja, ik ben inmiddels echt in bijna heel Oost-Europa geweest, maar nog nooit met auto/camper. Altijd rondreizen met de trein en/of bus en dan verblijven in hotels/hostels/appartementen. Maar wat goedkoper is kan ik dus moeilijk zeggen, wel dat de prijzen per land sowieso heel erg verschillend zal zijn. Kroatie is erg mooi maar voor Oost-Europa niet echt goedkoop (maar ik weet niet wat je budget is en of dat uitmaakt natuurlijk). Als je die richting uitgaat zou ik je zeker Slovenie ook aanraden. En Bosnie, maar dat lijkt me dan weer niet echt een fijn land voor zelf reizen/kamperen voor zover ik dat kan inschatten, maar het is wel echt een geweldig land. Maar goed 'Oost Europa' is natuurlijk wel een heel breed begrip en als je een hele andere kant gaat (bv Polen, Litouwen) is het ook schitterend maar totaal niet te vergelijken met de Balkan.
Als je nog specifieke vragen hebt laat maar weten, ik kan over de meeste landen wel iets vertellen denk ik.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  luisa za 26 jan 2013 - 5:21

Ik weet dat het in Balkan landen goed te doen is om te overnachten in soort van pension. Veel mensen hebben bij hun woning een kamer/appartement over wat ze verhuren. Probleem is dat er vaak geen bordje van pension o.i.d. hangt, die appartementen worden gewoon via via gevonden. Door bijv. in toeristenplaats op station iemand aan te spreken, dan kom je vaak wel ergens. Ik vind het leuk zo, vaak goed verzorgd hoor. Genoeg ruimte en goedkoop. Wij gaan het deze zomer waarschijnlijk ook doen. Nadeel is misschien wel dat als je de taal niet spreekt het vooral in de kleinere plaatsen misschien moeilijk is om iets te vinden. De bekendere hotelketens zijn niet goedkoop, kleine hotels denk ik wel.
Campings zijn in kroatie namelijk best duur dacht ik. In de andere landen, meer landinwaarts zijn weer minder campings te vinden. Ik weet niet of het mogelijk is om je camper zo langs de weg te parkeren.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Bacio za 26 jan 2013 - 5:38

Kroatie is dus wat duurder. En Bulgarije?

Polen ben ik al geweest en ik wil graag ook nog 2 dagen op t strand kunnen zitten, dus het liefst een land grenzend aan het water. We hebben t ook nog over Marokko gehad bijv van Casablanca naar Marakech rijden.

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Bacio za 26 jan 2013 - 6:02

Denken jullie dat het leuk is om vanuit Istanbul een auto te huren en dan het land in te trekken?

Bacio
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven