Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cruise Oost Caribbean

+2
Beachgirl
Mamasapje
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Cruise Oost Caribbean Empty Cruise Oost Caribbean

Bericht  Mamasapje za 26 feb 2011 - 1:54

Gister hebben een vriendin en ik besloten volgend jaar lekker op cruise te gaan! Misschien dat er nog 2 vriendinnetjes extra mee gaan... top! Ikzelf heb al eens gecruised vorig jaar ( Tampa FL. - Cayman Islands - Cozumel (mex)- Tampa FL.), de westelijk Caribbean dus.
Ik wil niet graag naar hetzelfde dus dan nu oostelijk Caribbean.. ( Fort Lauderdale FL. - Nassau ( bahama's) - Charlotte Amalie ( St. Thomas - Virgin Islands) - Philipsburg ( St. Maarten) - Fort Lauderdale FL.)

Ik vroeg me af of er meiden zijn die 1 van de aanlegplaatsen al hebben bezocht en wat voor soort dingen je daar kan ondernemen voor een dagje?

We gaan met het grootste cruiseschip ter wereld: Allure of the seas... met zelfs een Starbucks aan boord... dat moet toch goedkomen! We zijn nu wat info inwinnen en met een beetje geluk volgende week boeken!!

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cruise Oost Caribbean Empty Re: Cruise Oost Caribbean

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 2:08

Gaaf!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 2:10

Mag ik je de hele brutale vraag stellen wat je daar nou voor betaalt? Het lijkt me namelijk zo ontzettend gaaf, zo'n cruise...

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl za 26 feb 2011 - 2:11

Ohh dat lijkt me echt gaaf om een keer te doen!
Ben zelf vorig jaar naar Aruba geweest, en dat vond ik ook geweldig!

Is een Cruise nou erg prijzig? Heb vaak het idee van wel omdat Cruise gewoon duur klinkt haha!
En zie je wel voldoende van de plaatsen waar je aanlegt? Hoeveel tijd heb je om daar rond te kijken?

Boek je via internet? Zo ja, mag ik vragen welke website?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Monte za 26 feb 2011 - 2:11

Maple schreef:Mag ik je de hele brutale vraag stellen wat je daar nou voor betaalt? Het lijkt me namelijk zo ontzettend gaaf, zo'n cruise...

Dat lijkt me ook echt geweldig,maar heb ook het idee dat het zo duur is.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Mamasapje za 26 feb 2011 - 2:20

Mimpie schreef:Ohh dat lijkt me echt gaaf om een keer te doen!
Ben zelf vorig jaar naar Aruba geweest, en dat vond ik ook geweldig!

Is een Cruise nou erg prijzig? Heb vaak het idee van wel omdat Cruise gewoon duur klinkt haha!
En zie je wel voldoende van de plaatsen waar je aanlegt? Hoeveel tijd heb je om daar rond te kijken?

Boek je via internet? Zo ja, mag ik vragen welke website?

Het is dus niet duur... althans... je moet even weten hoe en waar je moet boeken.. Vorig jaar ben ik op 5 daagse cruise geweest in combi met 10 dagen florida.. totaal vlucht en hotel was 680 euro.. en de cruise zelf was maar 140 dollar! We gingen toen met Carnival Inspiration. Dag en nacht onbeperkt eten, relaxen, vermaak... heerlijk!

Nu wil ik gewoon graag met dat mega luxe schip.. die vaart alleen in de caribbean omdat hij te groot is voor de meeste aanlegplaatsen. ( bijna 600 meter lang en 16 decks hoog geloof ik!)

Wij hebben deze trip nu via deze link: http://www.cruisewinkel.nl/start/form.reisedisplay.php?REICODE=RCC-AL-48-1&

Het ligt eraan welke periode je gaat hoe duur het is.. Ga je in februari kost het je 4650 incl vlucht per 2 personen. Ga je in april ( nog het droge seizoen in de caribbean) kost het 1432.50 incl vlucht voor een 8 daagse cruise. Ik vind dat dus echt een koopje! Is weer eens wat anders als een weekje all inclusive Turkijke of Egypte voor nagenoeg dezelfde prijs.. Alle maaltijden, non-alcodrankjes en roomservice zit er allemaal bij in ! ( helaas de Starbucks niet!)

Je kan op die site die ik net gaf ook het vaarschema zien en ook hoelang je ergens bent. Via de rederij kan je excursies boeken enzo.. In Mexico ging ik zwemmen met dolfijnen en op Grand Cayman hebben we een 4wd tour gehad langs Hell, schildpaddenfarm en langs mega hagedissen en gewoon beetje eiland rondtouren.. afsluitend met een hapje en drankje op een prachtig bountystrand!
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Bericht  Polly za 26 feb 2011 - 23:42

Wat leuk, ik dacht al dat ik de enige cruiser hier was :-)

St. Thomas is leuk, Charlotte Amalie is een leuk stadje en er zijn prachtige stranden in de buurt zoals Magens Bay. Ik ga over twee weken o.a. naar St. Maarten, daar wil ik graag naar dat strand waar de vliegtuigen superlaag over komen vliegen. De Bahama's ben ik niet geweest maar alle collega's zeggen dat het daar niet zo mooi is als dat je zou verwachten bij de naam.

Veel plezier!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Mamasapje wo 2 maa 2011 - 9:49

Polly schreef:Wat leuk, ik dacht al dat ik de enige cruiser hier was :-)

St. Thomas is leuk, Charlotte Amalie is een leuk stadje en er zijn prachtige stranden in de buurt zoals Magens Bay. Ik ga over twee weken o.a. naar St. Maarten, daar wil ik graag naar dat strand waar de vliegtuigen superlaag over komen vliegen. De Bahama's ben ik niet geweest maar alle collega's zeggen dat het daar niet zo mooi is als dat je zou verwachten bij de naam.

Veel plezier!

Polly : wat leuk! ik dacht ook dat ik de enige cruiser was hier;)

Die cruise bovenstaand gaat niet door... de organisatie heeft de prijzen verhoogd.. Lees: meer dan verdubbeld.. van 1432.50 met 2 nu voor 1795 pp. Dus dat is nogal een verschil..

We kijken nu op cruisedealership.com , daar had ik vorige keer geboekt, daar boek je zelf je vlucht erbij. We kijken nu naar een 12 daagse cruise van Tampa via Jamaica, Aruba, Curacao, Charlotte Amalie naar New York!

Hopelijk wordt dat wat! Die is 688 dollar ( 425 euro volgens GWK) - losse vlucht is 608 euro, dus voor 1033 pp zijn we dan klaar.. Althans, we willen nog wel verlengen in New York. Tampa wordt echt aankomen en cruisen denk ik, de stad Tampa is echt onveilig.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Bericht  Polly wo 2 maa 2011 - 9:54

Jammer dat de eerste cruise niet doorgaat, maar deze klinkt ook super! Met welke maatschappij is dat? En New York meteen erbij, leuk!

Ik tel trouwens niet helemaal mee als cruiser, ik heb er gewerkt en ga drie weken met mijn vriend mee die er nog werkt. Neemt niet weg dat ik het leuk vind om ervaringen uit te wisselen! Very Happy
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mamasapje wo 2 maa 2011 - 10:04

Polly schreef:Jammer dat de eerste cruise niet doorgaat, maar deze klinkt ook super! Met welke maatschappij is dat? En New York meteen erbij, leuk!

Ik tel trouwens niet helemaal mee als cruiser, ik heb er gewerkt en ga drie weken met mijn vriend mee die er nog werkt. Neemt niet weg dat ik het leuk vind om ervaringen uit te wisselen! Very Happy

Welke maatschappij werkte je? Waar ging je allemaal heen?

Deze is van Norwegian. Niet zo luxe als RCC denk ik.. maar ach, New York stond ook nog op mijn lijstje haha... Ben er al een paar keer overgestapt met het vliegtuig maar de stad nog nooit gezien!

Ik heb de info van de cruise aan een vriendinnetje doorgegeven, ben benieuwd wat zij ervan vindt!

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Bericht  Polly wo 2 maa 2011 - 10:40

Ik werkte bij Celebrity, een dochtermaatschappij van RCC. Ik heb maar 1 contract gedaan, waarin ik van Hawaii tot Rusland ben gevaren. Norwegian is ook een goede cruiseline, klinkt als een mooie vakantie!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mida4you wo 2 maa 2011 - 20:03

Dit klinkt allemaal super gaaf! Mijn droom is om ooit een keer een cruise te maken. Lijkt me zo fantastisch mooi!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 3:33

Mamasapje, een cruise maken lijkt me niet veel aan, maar wie weet ooit omdat mijn man het wel leuk lijkt volgens mij.
Zat op die site te kijken, maar als ik een datum kies en dan het aantal dagen in wil vullen kapt die er steeds mee.........................heel raar.

Ook kan ik ik geen eens zien hoe duur het in september zou zijn.

Wat is de goedkoopste hut/kamer? Er zijn er zoveel waar je uit kan kiezen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 3:39

http://www.cruisewinkel.nl/start/form.reisedisplay.php?REICODE=RCC-JE-TRANS-7-2&

Ik weet niet of je die kamer kan zien, maar vind het echt heel ruim voor op een boot. Dacht dat het vaak kleine kuthutjes waren.

Maar het lijkt me zo vermoeiend om vanuit europa helemaal naar amerika te varen en zoooooooo lang. Je bent toch wel beperkt in je ruimte, veel mensen op elkaar in oa het zwembad die vaak niet mega groot zijn.

Gast
Gast

Bericht  Polly do 3 maa 2011 - 3:44

CL, normaal gesproken vlieg je gewoon naar Amerika en ga je daar aan boord van het schip. Je hoeft dus niet vanuit Europa naar Amerika te varen.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 3 maa 2011 - 3:48

Zat even te denken aan een collega's vriend die dat wilde doen dat je vanuit hier naar amerika vaart...................zoooooooo lang duurt dat he.

Haha doe mij maar zo VIP service! 3 slaapkamer, 2 badkamers, giga woon - en eetruimte, whirlpool in je eigen tuin (een tuin op een boot?), eigen piano (vooral heel erg belangrijk), persoonlijke butler, prive zonnedek.
Ik houd van luxe op vakantie, maar dit is wel ''over the top'' en hoeft niet van mij tenzij ik de lotte win (maar dan moet ik eerst maar eens een lot kopen hahaha).

Vind het wel irritant dat er niet in de omschrijving staat wanneer en of je er af mag en hoe lang.
Ook kan je geen prijzen zien en moet dat dmv een offerte. Ik wil graag gelijk zien hoe duur het is.
Als je meerdere op het oog hebt moet je er dus meerdere opvragen en dat is misschien een gedoe voor de organisatie.

Het ziet er wel leuk uit allemaal en sommigen zijn incl. vlucht en aangezien het eten erbij inzit is het niet heel duur voor hetgeen wat je krijgt toch?!

Laatst aangepast door Caribbeanlover op do 3 maa 2011 - 4:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Polly do 3 maa 2011 - 3:58

Oh, vandaar Very Happy
Ik ben van Amerika naar Europa gevaren, 8 dagen op zee, en ik heb me constant afgevraagd waarom er mensen zijn die daarvoor willen betalen haha. Ik vond het maar niks.

Dat klinkt inderdaad luxe wat je daar opnoemt trouwens, maar daar moet je wel echt de lotto voor winnen! Tuinen zijn er gewoon op schepen, je moet het niet zien als een boot maar als een drijvend dorp. Vrijwel ALLES is aanwezig aan boord, onvoorstelbaar :-)
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 0:55

TO, vind de site er wel gaaf uitzien hoor, dus bedankt voor de tip. Heb het in mijn schriftje erbij gezet waar ik alle hotels, links in opschrijf. Wie weet gaan we ooit een cruise maken.

Weet alleen niet welke rederij het goedkoopste is en dus zoek ik maar op allemaal.

Ben alleen bang dat ik zeeziek word en dat zou zonde zijn omdat je niet weg kan en eraan vastzit totdat je naar huis gaat.
Zag ook een cruise erbij staan waarbij je naar Australie gaat, erg gaaf dus. Het is alleen zo zonde dat je er zo kort bent wat zo zonde is voor zo mooi land. Je kan amper wat zien en ik wil er ooit heen, maar om echt wat te zien moet je er iig 3 wkn heen lijkt me.

Maar al die landen die je aandoet ben je er maar even en da's ook zonde alleen helemaal in Australie vind ik dat erger dan bijv. Mexico.

Sowieso zou ik nooit een cruise maken binnen europa omdat je dat ook per auto kan doen.

Er is ook erheen waar je vanuit Orlando naar Denemarken gaat waar je dus Nederland ook aan doet. Waarom zou je dat doen? Vanuit daar naar europa gaan.

Oh nee het was Sydney in Nova Scotia haha.

Gast
Gast

Bericht  Mari vr 4 maa 2011 - 2:25

Mamasapje schreef:Gister hebben een vriendin en ik besloten volgend jaar lekker op cruise te gaan! Misschien dat er nog 2 vriendinnetjes extra mee gaan... top! Ikzelf heb al eens gecruised vorig jaar ( Tampa FL. - Cayman Islands - Cozumel (mex)- Tampa FL.), de westelijk Caribbean dus.
Ik wil niet graag naar hetzelfde dus dan nu oostelijk Caribbean.. ( Fort Lauderdale FL. - Nassau ( bahama's) - Charlotte Amalie ( St. Thomas - Virgin Islands) - Philipsburg ( St. Maarten) - Fort Lauderdale FL.)

Ik vroeg me af of er meiden zijn die 1 van de aanlegplaatsen al hebben bezocht en wat voor soort dingen je daar kan ondernemen voor een dagje?

We gaan met het grootste cruiseschip ter wereld: Allure of the seas... met zelfs een Starbucks aan boord... dat moet toch goedkomen! We zijn nu wat info inwinnen en met een beetje geluk volgende week boeken!!

Het is inderdaad een joekel maar Oasis of the Seas is nog groter, haha.

Wat onzettend gaaf dat je gaat cruisen, wil ik ook nog is doen. Laat je weten hoe het geweest is.
O ik lees nu dat die niet meer doorgaat, hoop dat je snel een ander leuk aanbod vind.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Mamasapje vr 4 maa 2011 - 10:38

Mari schreef:
Mamasapje schreef:Gister hebben een vriendin en ik besloten volgend jaar lekker op cruise te gaan! Misschien dat er nog 2 vriendinnetjes extra mee gaan... top! Ikzelf heb al eens gecruised vorig jaar ( Tampa FL. - Cayman Islands - Cozumel (mex)- Tampa FL.), de westelijk Caribbean dus.

Het is inderdaad een joekel maar Oasis of the Seas is nog groter, haha.

Wat onzettend gaaf dat je gaat cruisen, wil ik ook nog is doen. Laat je weten hoe het geweest is.
O ik lees nu dat die niet meer doorgaat, hoop dat je snel een ander leuk aanbod vind.

Oasis of the seas is 5 cm korter dan de Allure of the seas :P Scheelt niet veel maar toch!
We wilden gister onze 2e optie boeken ( van tampa naar NYC) maar mn vriendinnetje haar paspoort was niet meer geldig op het moment dat we gaan cruisen... dus ze moet eerst even een nieuwe aanvragen. Ze woont in brabant en alles is daar nu dicht door carnaval.. dus even geduld:)

Waar wil jij gaan cruisen?
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 0:49

Dat schip met Starbucks aan boord zit dat ook bij de prijs inbegrepen? Aangezien eten + drinken erbij inzit. Zou wel gaaf zijn zeg.

Gast
Gast

Bericht  Mamasapje zo 6 maa 2011 - 1:05

Caribbeanlover schreef:Dat schip met Starbucks aan boord zit dat ook bij de prijs inbegrepen? Aangezien eten + drinken erbij inzit. Zou wel gaaf zijn zeg.

Nee Starbucks moet je apart afrekenen ( net als al het drinken anders dan water, soda drinks(cola etc), limonade, koffie(uit automaat) en thee )
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 4:35

Ik dacht dat eten + drinken erbij inzaten altijd.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 4:43

Caribbeanlover schreef:Ik dacht dat eten + drinken erbij inzaten altijd.
Water en sapjes, maar alcoholische dranken enzo niet. Dat las ik idd op de site. En Starbucks ook niet, dat is natuurlijk ook een stuk prijziger dan een gewone koffie smile

Ik ga het toch eens overleggen met manlief. Schaaaat... ?!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 5:14

Aha, maar het is makkelijk als alcoholische dranken zoals bier, wijn, b merken er gewoon bij inzitten toch?! Dat je voor echte merken zoals Bacardi, Malibu ed wel moet betalen dus zoals hier binnenlands gedistilleerd heet dat toch?!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: