Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

4 plaatsers

Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Océane zo 31 jul 2011 - 5:49

In september willen we nog even op vakantie, voorkeur gaat uit naar Aruba, Curacao of Dominicaanse Republiek. Welke hotels (maar ook bezienswaardigheden e.d.) kunnen jullie me aanraden?
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 6:02

Op de DR heb ik in Cabarete in het "Tropical Casa Laguna" gezeten.. Was echt heel erg leuk.. Zit ook een superleuke bar op het strand een stukje verderop met de meest goddelijke cocktails.. De Bamboo bar :P (Ik las net een recensie dat het vreselijk was en dat er heel veel prostituees rondliepen.. Er liepen wel wat vrouwen rond die opzoek waren maar niet in overlast ofzo. Het waren voornamelijk toeristen uit de resorts rondom smile ) - Nu zat ik er ook wel echt in het hoogseizoen (kerst en oud en nieuw 2008 ofzo)

http://www.tropicalclubs.com/spip/spip.php?rubrique16


Ik ben ook op Curacao geweest maar daar zaten wij in een appartement. Ik heb wel gehoord dat het Jan Thiel resort een mooi resort is. Verder ben ik onbekend op dat terrein :P

Ik heb nu even geen tijd om uitgebreid te reageren over bezienswaardigheden op beide eilanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 6:06

Hotel dominicana/punta cana in de DR!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Inge zo 31 jul 2011 - 7:46

Lize schreef:Hotel dominicana/punta cana in de DR!
+1

Bonaire staat er wel niet bij, maar wij vonden Bonaire echt prachtig :-D
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 9:31

Aquilla, heb je ook gedacht aan Cuba en Mexico, ook erg leuk.

Hier hebben wij op de DR gezeten.

1e x = Riu Naiboa (geen aanrader als je graag luxe wilt, weet niet of je dat belangrijk vind)
2e x = Gran Bahia Principe Punta Cana ( goed resort, niet groot, verder prima)
3e x = Iberostar Hacienda Dominicus, in Bayahibe ( prima resort, zeer lang transfer)

Wil je het bountygevoel hebben, kies dan voor Punta Cana en is lekker dichtbij vanaf het vliegveld. De meeste hotel op de DR en zeker in PC zijn all in dus moet je wel willen,maar is wel makkelijk, je weet gelijk wat je kwijt bent en gesleur met je portomonnee.

PC, is wel een groot breed stuk met alleen maar hotels, zoals de costa in Spanje zeg maar, maar dan hier is het pas mooi!

Hotel www.cataloniabavarohotel.com, ligt ook in PC, maar alleen dus recht en links is er geen ander hotel. Ze zijn er wel, maar je moet ze echt zoeken.
Wil je echt rust, kies dan voor een adult only hotel, maar die zijn wel prijzig.

Boca Chica, raad ik af, lopen veel hoertjes daar buiten de resorts. De naam zegt het al..........Chica Wink.

Bayahibe, moest zoveel mooier zijn dan PC, maar het was zowat hetzelfde en heel ver rijden (oke dat wist ik van te voren, maar wilde zien of het echt zoveel mooier was).


www.wimpypuntacana.com op de DR, voor excursies, veel leuker dan bij de reisorganisatie zelf, vraag maar aan Inge en mij.


Mijn ouders zijn 2x op Curacao geweest, beide keren in het Chogogo resort, erg fijn vonden zij het. Zelf zat ik in het Plaza hotel, te groot, niet aan zee, niet fijn dat hotel.

Jan Thiel resort is ook goed, is mijn tante geweest.

Vragen? Geef maar een gil! Wink


Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 31 jul 2011 - 10:43; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 10:36

Inge schreef:
Lize schreef:Hotel dominicana/punta cana in de DR!
+1

Bonaire staat er wel niet bij, maar wij vonden Bonaire echt prachtig :-D

Bedoeld Lize de Iberostar daarmee, want het staat er niet bij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  M_as zo 31 jul 2011 - 10:52

Caribbeanlover schreef:
Inge schreef:
Lize schreef:Hotel dominicana/punta cana in de DR!
+1

Bonaire staat er wel niet bij, maar wij vonden Bonaire echt prachtig :-D

Bedoeld Lize de Iberostar daarmee, want het staat er niet bij?

+1 Iberostar Dominicana/Punta Cana!!
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Beachgirl zo 31 jul 2011 - 11:28

Aruba is erg leuk! Wij zaten zelf in een appartement, niet in een hotel.
Het is wel leuk om de verschillende strandjes te bezoeken, de ene is nog mooier dan de andere.

Een dagje naar Oranjestad is natuurlijk altijd leuk, lekker shoppen en de haven met de mega cruiseschepen bekijken! Een dagje rondtouren met een auto over de ruige noordkant van Aruba is gaaf. (zou sowieso wel aanraden om een autootje te huren op Aruba, kun je lekker je eigen gang gaan)

Wij zijn zelf ook een middag wezen paardrijden langs de noordkust en de goudmijn, dat is wel aan te raden als je niet al te bang voor paarden bent. Er zijn verschillende ranches waar ze die tochten organiseren. Je kunt hetzelfde ook doen maar dan met een quad.

Hooiberg beklimmen is leuk als het niet al te warm is, vanaf de hooiberg heb je echt een supergaaf uitzicht over het eiland!

De struisvogelfarm is ook wel leuk om heen te gaan, en wij zijn ook nog naar een ezelopvang geweest, echt superschattig al die ezels!

Ook zijn wij een middag naar "De Palm Island" geweest, dit is een eilandje voor de kust van Aruba met daarop een heel mooi strand en een waterpark! Erg leuk om te doen, je kunt daar snorkelen met papegaaivissen, en jezelf vermaken in dat waterpark. Eten en drinken zit erbij.

Wij zaten btw in "The Mill Resort". Leuk appartementje met heerlijk zwembad. Helaas niet aan het strand, maar dat vonden wij niet zo'n probleem. Strand was 5 min lopen.
Het appartementencomplex ligt aan Eagle Beach en dat schijnt de nieuwe trekpleister te zijn qua restaurants en barretjes. Daar komen nu ook steeds meer high rise hotels.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 20:10

Aruba en Curacao zijn vrij duur, maar dat moet de TO natuurlijk zelf weten en ik kan niet in haar portomonnee kijken. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Océane zo 31 jul 2011 - 21:17

Bedankt voor het antwoorden! Ik heb inderdaad al gekeken naar de Iberostar hotels (Dominicana, Punta Cana, Bavaro en Grand Bavaro) op de DR, deze liggen allemaal naast elkaar zag ik al en maken gebruik van elkaars faciliteiten. De laatste is een adult only hotel en dat gaat voor ons niet op met een dreumes van 15/16 maanden...

Op Curacao heb ik gekeken naar het Papagayo Resort en het Breezes (nog wat) Resort, maar we zijn ons nog aan het oriënteren dus wil nog even rondkijken. Mexico en Cuba vallen voor nu af, dit doen we wel een keer als onze kleine meid wat groter is.
Dat Bayahibe een lange transfer heeft had ik al ergens gelezen, dus deze valt al af. (Inchecken Schiphol + lange vlucht + lange transfer is geen goede combi met onze kleine meid denk ik, en voor mezelf ook niet trouwens)
Budget is vrij ruim, we willen gewoon iets moois en nu we voor S. nog niet zoveel hoeven te betalen (lees: bijna niks) maakt het qua bedrag niet zoveel uit...

Tips zijn nog steeds welkom!
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 21:30

Papagayo en Breezes staan als erg goed bekend.
Waarom geen Mexico? Wij zijn naar Sandos Caracol geweest, is erg leuk met namen voor kids.
Zal eens kijken of er op Curacao leuke hotels zijn die op kids gericht zijn.
Wil je all in of niet?

Robinson en Club Med zijn leuk voor kids.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Beachgirl ma 1 aug 2011 - 9:49

Caribbeanlover schreef:Aruba en Curacao zijn vrij duur, maar dat moet de TO natuurlijk zelf weten en ik kan niet in haar portomonnee kijken. Wink

Wat vind je dat precies duur? Want ik vond Aruba juist totaal niet duur. Vooral niet als je met dollars betaalt.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 9:59

Laat ik het zo zeggen, all in is uiteindelijk goedkoper dan als je iig elke avond uit eten gaat. De ned. antillen staan bekend als niet de goedkoopste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Beachgirl ma 1 aug 2011 - 10:07

Caribbeanlover schreef:Laat ik het zo zeggen, all in is uiteindelijk goedkoper dan als je iig elke avond uit eten gaat. De ned. antillen staan bekend als niet de goedkoopste.

Ik vind omgerekend 8 euro voor een hoofdgerecht echt totaal niet duur. Wij hebben elke avond voor +/- 20 euro per persoon heerlijk gegeten.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR Empty Re: (Hotel)aanraders Aruba, Curacao en/of DR

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum