vraagje: afkolven
+8
xxjojootjexx
snoezel
Meeko
Liadan
Jilke
Darius
duckie
MamaCa
12 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: vraagje: afkolven
Ja dat lijkt me ook n lastige.. ligt eraan hoe oud je kindje is.. denk dat ik gewoon n volle van 180 ofzo mee zou geven.. en ligt eraan hoelang je kindje er is.. gewoon gelijk weer in de diepvries daar doen.
Ik zorg dat mn moeder ook n flessenverwarmer krijgt. Ik wil zelf wel graag die van beaba hebben, heb de babycook daar ook van. Die warmt in een paar seconden op.
Ik zorg dat mn moeder ook n flessenverwarmer krijgt. Ik wil zelf wel graag die van beaba hebben, heb de babycook daar ook van. Die warmt in een paar seconden op.
MamaCa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10
Deze schijnen er ook op te passen.
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/eten%20-%20drinken/2pak_zuigfles-(33590904).aspx
http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/eten%20-%20drinken/2pak_zuigfles-(33590904).aspx
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Tristan krijgt 4x 100cc mee. Hij drinkt daar meestal 3x100cc op.
En opwarmen mag wel in een flessenwarmer. Alleen ontdooien eigenlijk niet, omdat dat langzaam moet gaan. Maja als de melk nog niet ontdooit is en baby heeft honger, dan moet je toch wat.
En opwarmen mag wel in een flessenwarmer. Alleen ontdooien eigenlijk niet, omdat dat langzaam moet gaan. Maja als de melk nog niet ontdooit is en baby heeft honger, dan moet je toch wat.
xxjojootjexx- Kletskop
klopt die passen er ook onder ja, ik heb die en ze hebben ook met roze maar die zijn gewoon per stuk maar zelfde maat
die heb ik net van de week gekocht, gebruik die om in te kolfen en ga het daarna over gieten in iets om het in in te vriezen
die heb ik net van de week gekocht, gebruik die om in te kolfen en ga het daarna over gieten in iets om het in in te vriezen
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
xxjojootjexx schreef:Tristan krijgt 4x 100cc mee. Hij drinkt daar meestal 3x100cc op.
drinkt hij op een dag maar 3 x 100 cc?
als ik mn meisje hier een fles geef savonds dan zit er tussen de 160 en 200 in en dat drinkt ze vaak bijna helemaal op....
gooi je die 4e x 100 cc dan weg of bewaar je dat dan weer?
duckie- Ratel
Ja hij drinkt heel weinig uit de fles. Die schade haalt hij 's avond bij mij wel weer in;)
Die 4e x 100 cc zorg ik altijd voor dat dat verse melk is die ik de avond ervoor of diezelfde ochtend gekolfd is. Als dat overblijft kan ik het dus als ik thuis kom zo in de vriezer zetten, omdat het nog binnen de 24 uur is.
Ik zet ook nummers op de flesjes, zodat ze altijd de meest verse melk als laatste pakken, zodat ik het nooit weg hoef te gooien.
Die 4e x 100 cc zorg ik altijd voor dat dat verse melk is die ik de avond ervoor of diezelfde ochtend gekolfd is. Als dat overblijft kan ik het dus als ik thuis kom zo in de vriezer zetten, omdat het nog binnen de 24 uur is.
Ik zet ook nummers op de flesjes, zodat ze altijd de meest verse melk als laatste pakken, zodat ik het nooit weg hoef te gooien.
xxjojootjexx- Kletskop
ohja zo, anders zou het ook zonde zijn... neem je het dan in een koeltasje weer mee naar huis zeg maar?
duckie- Ratel
Tot nu toe doe ik het gewoon in Tristan zijn eigen tasje. Geen koeltasje, maar het is dan ook koud zat buiten en ik loop 5 minuten en dan ben ik thuis.
Als het straks warmer is buiten doe ik het wel in een koeltasje.
Als het straks warmer is buiten doe ik het wel in een koeltasje.
xxjojootjexx- Kletskop
Ik heb gister bij het moedermelknetwerk flesjes van 120 ml besteld, 6 flesjes voor 8,95 en die passen als het goed is ook op m'n medela freestyle. En ik heb ook ijsblokjesbakjes met een deksel besteld, leek me erg handig en hygienisch.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vries de melk in in ijsblokzakjes. Deed het eerst in zakjes in de vorm van een beker maar die namen zoveel plaats in. De vriezer ligt inmiddels bom vol, ik heb in een kleine 3 maanden tijd bijna 20liter gekolfd...buiten de voedingen die T zo krijgt! Hij heeft ook nog geen melk uit de vriezer gehad...ik hoop dus dat hij het wel lust, anders heb ik alle moeite voor niks gedaan.
Ik plak op alle melk een sticker met de datum van invriezen en heb op een papiertje nog bijgehouden op welke datum ik wat heb ingevroren. Als ik het er dan uit moet gaan halen dan kan ik doorstrepen wat weg is en kan ik niks over het hoofd zien waardoor ik straks wat moet weggooien.
Hoelang bewaren jullie de melk eigenlijk in de vriezer? Ik las laatst dat het tussen 3 en 6 maanden kan maar dat vind ik nogal een groot verschil!
xx teddy
Ik plak op alle melk een sticker met de datum van invriezen en heb op een papiertje nog bijgehouden op welke datum ik wat heb ingevroren. Als ik het er dan uit moet gaan halen dan kan ik doorstrepen wat weg is en kan ik niks over het hoofd zien waardoor ik straks wat moet weggooien.
Hoelang bewaren jullie de melk eigenlijk in de vriezer? Ik las laatst dat het tussen 3 en 6 maanden kan maar dat vind ik nogal een groot verschil!
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
6 maanden als het in een goede vriezer ligt.
Moet het niet een vriezer zijn die tig keer op een dag open gaat dacht ik.
Ik hou zelf 6 maanden aan, onze vriezer staat op -18. Verder gaat hij max 2x per dag even open om er wat uit te halen.
Onze andere vriezer gebruik ik niet voor melk, want die vertrouw ik niet..
Moet het niet een vriezer zijn die tig keer op een dag open gaat dacht ik.
Ik hou zelf 6 maanden aan, onze vriezer staat op -18. Verder gaat hij max 2x per dag even open om er wat uit te halen.
Onze andere vriezer gebruik ik niet voor melk, want die vertrouw ik niet..
xxjojootjexx- Kletskop
Ik las net op een site dat je afgekolfde melk maar 3maand in de diepvries bewaren mag..
En ik vroeg me af.. mag je verse afgekolfde melk bij bevroren in doen?
MamaCa- Fluisteraar
MamaCa schreef:Ik las net op een site dat je afgekolfde melk maar 3maand in de diepvries bewaren mag..
Je mag het 3 maanden in een vriesvakje bewaren en 6 maanden in een gewone vriezer.
Je mag alleen voedingen bij elkaar doen die dezelfde temperatuur hebben, dus net afgekolfde melk kan je beter niet bij bevroren doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
kejj thanks!
MamaCa- Fluisteraar
hebben jullie trouwens ook reserve/extra onderdelen voor de kolf?
en hoevaaak koken jullie alle spullen uit?
duckie- Ratel
duckie schreef:hebben jullie trouwens ook reserve/extra onderdelen voor de kolf?
Ik heb geen reserve onderdelen. Ik hem m'n kolf nieuw gekocht, dus ik ga er niet vanuit dat er snel iets kapot gaat. Mocht dat wel zo zijn dan koop ik het gauw bij de thuiszorgwinkel.
Ik heb zo'n magnetronsterilisator en daar doe ik het om de dag in schoonmaken. Eerst onder de kraan afspoelen en dan in de magnetron.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had wel reserve onderdelen en dat was maar goed ook want ik heb een paar keer gehad dat er een onderdeeltje kapot is gegaan (waarvan ook een keer op mijn werk dus toen was ik blij dat ik nog reserve had).
Liadan- Ratel
Oja en ik deed mijn kolfonderdelen elke dag dat ik ze gebruikt had in de magnetronsterilisator.
Liadan- Ratel
ik kolf op het moment nog 1 x per dag heb nog verlof dus daarna spoel ik het eerst met koud water af en dan was ik het met de hand of stop ik het in de vaatwasser. maar doe het daarna eigenlijk niet meer in de magnetronsterilisator.
duckie- Ratel
Oh ik stop alles gewoon in de vaatwasser.. mag dat niet? ik dacht dat uitkoken enzo tegenwoordig niet meer hoefde.
Ik heb 6 medela moedermelk flesjes en wil er nog wat bij kopen. Heb nu pas mn 2e flesje 100cc gekolft. En met n stickertje in de diepvries gedaan. Heb opzetkolven overgenomen van iemand. Elke keer als ik kolf pak ik een schone en die draai ik er met n schoon flesje aan.
Wil eigenlijk nog medelaspenen kopen zodat ik de avent niet meer nodig heb maar gelijk er n speen op kan draaien en niet over hoef te gieten.
Hoevaak kolven jullie? en vlak voor het voeden, of vlak na het voeden of wanneer? want ik deed gister voor het voeden zodat er voor T.hijmen minder druk op zat en hij minder krampjes zou krijgen maar toen had ik het idee dat hij geen vol gevoel kreeg want hij bleef nadien happen naar meer... wel n paar uur lang en ook huilen en krampjes... soms zo moeilijk..
Ik heb 6 medela moedermelk flesjes en wil er nog wat bij kopen. Heb nu pas mn 2e flesje 100cc gekolft. En met n stickertje in de diepvries gedaan. Heb opzetkolven overgenomen van iemand. Elke keer als ik kolf pak ik een schone en die draai ik er met n schoon flesje aan.
Wil eigenlijk nog medelaspenen kopen zodat ik de avent niet meer nodig heb maar gelijk er n speen op kan draaien en niet over hoef te gieten.
Hoevaak kolven jullie? en vlak voor het voeden, of vlak na het voeden of wanneer? want ik deed gister voor het voeden zodat er voor T.hijmen minder druk op zat en hij minder krampjes zou krijgen maar toen had ik het idee dat hij geen vol gevoel kreeg want hij bleef nadien happen naar meer... wel n paar uur lang en ook huilen en krampjes... soms zo moeilijk..
MamaCa- Fluisteraar
ik doe eigenlijk ook alles in de vaatwasser... maar vroeg me af of je dan ook af en toe moet steriliseren.
nu nog 1 voeding per dag af, ze krijgt dan een voeding in de fles en dan ga ik kolven, meestal heb ik dan weer voor een flesje voor de volgende dag en een deel wat in de diepvries kan. k weet ook niet wanneer je het anders het beste kan doen eigenlijk.... ik giet alles wel gewoon over in avent flessen als ze de fles krijgt.
nu nog 1 voeding per dag af, ze krijgt dan een voeding in de fles en dan ga ik kolven, meestal heb ik dan weer voor een flesje voor de volgende dag en een deel wat in de diepvries kan. k weet ook niet wanneer je het anders het beste kan doen eigenlijk.... ik giet alles wel gewoon over in avent flessen als ze de fles krijgt.
duckie- Ratel
Zal ik de naam van dit topic veranderen? in bijv. borstvoeding en kolven? Kun je hier al je vragen kwijt.. ik had 1 vraagje en het worden steeds meer vragen wel grappig en leuk om zo ervaringen te delen met elkaar en elkaar te helpen vind ik.
@ duckie: ik zou het na het kolven niet opwarmen, heb ik laatst niet gedaan.
Wat ik me nu weer afvroeg:
Welke tijdstippen doen jullie kolven? na de voeding of er voor of 1 borst aan je kindje en de andere borst kolven?
want soms weet ik niet wanneer ik moet kolven omdat hij dan met de voeding naar mijn idee minder krijgt... ik ga hem zo 1 borst geven en de andere borst denk ik kolven.. en dit 1 a 2 keer per dag..
Sliep hij vannacht eens n keer 6uur door had ik zo'n last van stuwing!!! dat ik alsnog moest kolven, ik dreef zowat het bed uit:) mn hele shirt zat vol melk. Sinds kort draag ik snachts geen beha meer omdat dat k dat echt pijnlijk vind en er niet lekker van kan slapen.
@ duckie: ik zou het na het kolven niet opwarmen, heb ik laatst niet gedaan.
Wat ik me nu weer afvroeg:
Welke tijdstippen doen jullie kolven? na de voeding of er voor of 1 borst aan je kindje en de andere borst kolven?
want soms weet ik niet wanneer ik moet kolven omdat hij dan met de voeding naar mijn idee minder krijgt... ik ga hem zo 1 borst geven en de andere borst denk ik kolven.. en dit 1 a 2 keer per dag..
Sliep hij vannacht eens n keer 6uur door had ik zo'n last van stuwing!!! dat ik alsnog moest kolven, ik dreef zowat het bed uit:) mn hele shirt zat vol melk. Sinds kort draag ik snachts geen beha meer omdat dat k dat echt pijnlijk vind en er niet lekker van kan slapen.
MamaCa- Fluisteraar
ik kolf soms ook wel eens direct na een voeding als ik haar weer op bed heb gelegd om dan nog even mn borsten leeg te kolfen, maar dan alleen sochtends deed ik dit wel eens.
ik heb in het begin ook een hele tijd gehad dat ik snachts helemaal doorlekte zeg maar (zelfs door zoogkompres heen) nu gelukkig niet meer zo ....
hoeveel cc kolf je gemiddeld? en heeft de hoeveelheid ook nog invloed op of je veel of weinig drinkt? heb nu al paar keer dat ik in totaal ongeveer 225/250cc kolf maar had in het begin wel meer zo rond de 300 of nog iets meer soms....
ik heb in het begin ook een hele tijd gehad dat ik snachts helemaal doorlekte zeg maar (zelfs door zoogkompres heen) nu gelukkig niet meer zo ....
hoeveel cc kolf je gemiddeld? en heeft de hoeveelheid ook nog invloed op of je veel of weinig drinkt? heb nu al paar keer dat ik in totaal ongeveer 225/250cc kolf maar had in het begin wel meer zo rond de 300 of nog iets meer soms....
duckie- Ratel
wowww wat veel! ik rond de 100-150 cc hooguit uit 2 borsten..dacht dat dat al best veel was!
MamaCa- Fluisteraar
hier is het nu de ene keer wel weer rond de 225 ofzo en soms ook maar 150 ofzo
t wisselt een beetje, hangt denk ik ook wel vanaf hoe relaxed ik ben... gister moest ik even gauw kolfen voor ik een avondje naar de bios ging toen had ik ook maar 140 maar toen ik snachts thuis kwam stond de boel op knappen toen had ik wel weer bijna 300
kwam toevallig van de week dit tegen
zou dit echt handig zijn??
t wisselt een beetje, hangt denk ik ook wel vanaf hoe relaxed ik ben... gister moest ik even gauw kolfen voor ik een avondje naar de bios ging toen had ik ook maar 140 maar toen ik snachts thuis kwam stond de boel op knappen toen had ik wel weer bijna 300
kwam toevallig van de week dit tegen
zou dit echt handig zijn??
duckie- Ratel
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: