Even een dom vraagje...
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Even een dom vraagje...
Ik kom er maar niet achter wat 'wij' van elkaar zijn.
Mijn opa heeft een zus en deze zus heeft kinderen en kleinkinderen. Ik weet dat de kinderen van de zus van mijn opa neefjes en nichtjes zijn van de kinderen van mijn opa. Maar wat is het kleinkind van de zus van mijn opa van mij?
Het komt wel erg vaag over, maar ik kan het ook niet anders omschrijven.
Mijn opa heeft een zus en deze zus heeft kinderen en kleinkinderen. Ik weet dat de kinderen van de zus van mijn opa neefjes en nichtjes zijn van de kinderen van mijn opa. Maar wat is het kleinkind van de zus van mijn opa van mij?
Het komt wel erg vaag over, maar ik kan het ook niet anders omschrijven.
Gast- Gast
Re: Even een dom vraagje...
Wat het echt is weet ik niet, maar ik noem het achternichtje.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
ff denken hoor, tis al laat. Van jouw moeder is ze een tante. Ik zeg tegen de tantes van mijn moeder ook altijd tante, maar dat klopt vast niet. Misschien ook nicht?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Net nadat ik de topic had geplaatst kwam ik er achter dat de kleinkinderen van de broer van mijn oma mijn achternichtjes/neefjes zijn. Dus ehmz.... Dan is dat ook het geval met de kleinkinderen van de zus van mijn opa. Lekker handig uitgedacht. Het is laat.
Gast- Gast
Achter-achter nichtjes/neefjes. De vader/moeder is een nicht van je vader, de kinderen daarvan zijn zijn achternichtjes, en dus jouw achter achternichtjes. Zo zie ik het tenminste altijd. Ik tel gewoon de geslachten verder.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: