Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een eet-vraagje

+13
woezel
Flower_L
maiadebij
Teddyaapje
ekjir@M
Jasmine
Liadan
Flip Fluitketel
-Ieniemienie-
Darius
Blue flower
Tania
Parisienne
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Een eet-vraagje

Bericht  Parisienne vr 30 dec 2011 - 2:30

Over het algemeen eet N. heel erg goed. Vooral stamppotten/prakjes van groente en aardappelen gaat er bij haar goed in. Ze is echt een 'hollandse-pot-eter'. Spaghetti en macaroni gaat er redelijk in, maar daar heeft ze sneller genoeg van. Rijst vindt ze nog een beetje raar om te eten, van iets als nasi eet ze dus ook niet veel.

Gisteravond hadden we pasta met een lekkere, zelfgemaakte tomatensaus. N. weigerde alleen om te proeven, laat staan om het op te eten. We hebben er geen probleem van gemaakt, maar ik zat erg in dubio over wat ik zou doen. Ze moest toch iets eten?! Heb overwogen haar een potje te geven, maar ik bedacht me dat ze dan misschien gaat denken: "als ik weiger te proeven/eten dan krijg ik lekker een potje" en ik wil liever niet dat ze zo gaat denken. Heb haar uiteindelijk een boterham gegeven, zodat ze wel wat te eten heeft (anders wordt ze misschien 's nachts wakker van de honger).

Wat doen jullie in zulke situaties? Wanneer jullie kindje weigert mee te eten of zelfs te proeven, wat geven jullie dan als alternatief?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Tania vr 30 dec 2011 - 2:32

J. krijgt dan gewoon z'n toetje en nog een papfles voordat hij naar bed gaat. Maar dat is echt maar een paar keer voorgekomen. Als hij vaker moeilijk zou doen met eten zou ik het denk ik niet zo oplossen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Blue flower vr 30 dec 2011 - 2:35

Wij maken er nooit een groot probleem van, morgen weer beter. wij geven hem dan vaak nog een boterham of een papfles (papfles krijgt hij nooit meer eigenlijk, dus dat echt als uitzondering)
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:37

Wij geven geen alternatief. Wel een toetje altijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Parisienne vr 30 dec 2011 - 2:37

Een toetje heeft N. ook gewoon gekregen, daarna nog voor het naar bed gaan een fles melk. Maar was bang dat dit niet genoeg zou zijn en dat ze 's nachts wakker zou worden. Het gaat de laatste tijd een stuk beter wat betreft het slapen van haar (dat was echt draaama!), dus dat wil ik zo veel mogelijk voorkomen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Darius vr 30 dec 2011 - 2:39

Wij hebben ook geen alternatief gegeven. Gewoon, lust je het niet? Jammer dan! Als ze snachts wakker werden, kregen ze wel een fles melk.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 2:42

onze dochter zou dan gewoon haar bordje voor haar krijgen met het eten en wij zouden verder niet reageren op het wel of niet eten, hoe minder nadruk erop gelegd wordt, hoe minder snel ze iets niet wil eten. Als ze het echt niet wil eten is dat prima, dan krijgt ze gewoon haar bakje vla of yoghurt na het eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  -Ieniemienie- vr 30 dec 2011 - 2:43

Arden schreef:Wij geven geen alternatief. Wel een toetje altijd.
+1
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Flip Fluitketel vr 30 dec 2011 - 5:04

Arden schreef:Wij geven geen alternatief. Wel een toetje altijd.

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Liadan vr 30 dec 2011 - 5:06

Yara eet 's avond heel erg slecht, vaak eet ze helemaal niks. Ze krijgt dan wel een toetje en soms later op de avond nog een boterham.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Jasmine vr 30 dec 2011 - 5:15

Flip Fluitketel schreef:
Arden schreef:Wij geven geen alternatief. Wel een toetje altijd.

+1

Hier net zo. Wil ze niet eten? Dikke pech voor haar, dan eet ze niet. Morgenvroeg weer een kans.

Nou komt dat vrijwel niet voor, 1 keer in de 3 a 4 weken misschien, dus daar maken we geen probleem van. We gaan haar alleen niet 'belonen' met iets dat ze wel lekker vind, of waar ze wel zin aan heeft, zoals een papfles.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Tania vr 30 dec 2011 - 5:26

Yasmine schreef:
Flip Fluitketel schreef:
Arden schreef:Wij geven geen alternatief. Wel een toetje altijd.

+1

Hier net zo. Wil ze niet eten? Dikke pech voor haar, dan eet ze niet. Morgenvroeg weer een kans.

Nou komt dat vrijwel niet voor, 1 keer in de 3 a 4 weken misschien, dus daar maken we geen probleem van. We gaan haar alleen niet 'belonen' met iets dat ze wel lekker vind, of waar ze wel zin aan heeft, zoals een papfles.

Ik zie dat niet als belonen. Ik heb ook wel is geen trek in warm eten als ik heel moe ben of een beetje misselijk ben ofzo. En zolang het niet dagelijks gebeurt zie ik het probleem niet zo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Jasmine vr 30 dec 2011 - 5:35

Belonen staat niet voor niets tussen aanhalingstekens.

Ik wil alleen niet in de hand werken dat ze denkt dat als niet eet een lekkere papfles krijgt.
Ik kreeg vroeger ook niks anders als ik ergens geen zin aan had.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  ekjir@M vr 30 dec 2011 - 5:50

J. krijgt ook niets anders te eten. Vaak helpt het wel als hij zelf een eigen lepel krijgt en daarmee gaat zitten prieken anders draait hij sowieso zijn hoofd weg.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 6:45

Hier krijgen ze niets anders, ook geen toetje. Ik vind het echt niet nodig om een lekker toetje te geven als ze nog niet eens hun eten willen proeven. En als ze écht misselijk zijn of niet lekker, dan hoeven ze het toetje ook niet. Hier krijgen ze dus alleen een toetje als ze gegeten hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 7:21

Hier gewoon het toetje, en voor het slapen gaan een fles warme melk smile Gebeurd ongeveer 1 a 2 keer per week.
Als ik geen melk geef voor het slapen gaan dan word ie geheid snachts wakker.
De andere dagen eet hij wel gewoon goed, dus vind het niet zo een probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Teddyaapje vr 30 dec 2011 - 7:30

Als T. savonds niet goed eet dan bieden we vaak nog wat fruit aan.

Hoe gaat t nu eigenlijk met het slapen van N?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  maiadebij vr 30 dec 2011 - 7:39

N eet ook al maanden slecht z'n avond eten. We hebben de warme maaltijd naar de middag verplaatst omdat hij het einde van de dag ook gewoon moe is. Dat gaat ietsjes beter. Als hij dan niet goed eet krijgt hij later natuurlijk nog fruit of een cracker. S avonds maak ik meestal een fruitshake(melk banaan en peer door de blender) dat gaat er altijd goed in en vult goed. Als papa s avonds eten, eten de kinderen soms ook nog wat happen mee, dat is dan mooi mee genomen.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Flower_L vr 30 dec 2011 - 7:48

Geen toetje, maar wat tomaatjes met komkommer ofzo. Of boterham. Maar vaak gaat hij op den duur stiekem toch eten, wanneer hij doorheeft dat hij niets anders krijgt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 22:59

Maar waarom krijgen ze bij jullie wel het toetje als ik vragen mag? Is dat meer zo van dan zitten ze wat voller en slapen ze hopelijk de nacht door? Of iets anders?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  woezel vr 30 dec 2011 - 23:03

Rejoy. schreef:onze dochter zou dan gewoon haar bordje voor haar krijgen met het eten en wij zouden verder niet reageren op het wel of niet eten, hoe minder nadruk erop gelegd wordt, hoe minder snel ze iets niet wil eten. Als ze het echt niet wil eten is dat prima, dan krijgt ze gewoon haar bakje vla of yoghurt na het eten.

+1

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  maiadebij vr 30 dec 2011 - 23:15

Omdat ik een toetje zie als onderdeel van de maaltijd en niet als beloning. Ze krijgen overigens gewoon volle yoghurt of een banaan. Geen danoontje oid.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 23:16

Lieskuh schreef:Maar waarom krijgen ze bij jullie wel het toetje als ik vragen mag? Is dat meer zo van dan zitten ze wat voller en slapen ze hopelijk de nacht door? Of iets anders?

Omdat wij het als twee losse momenten zien. Het is geen beloning, het is gewoon iets wat standaard volgt na de maaltijd. Zo is het ons ook altijd geadviseerd en ik ben nu zeker achteraf blij dat we het zo gedaan hebben omdat onze oudste dus een lichamelijk probleem met eten blijkt te hebben en hij die yoghurt gewoon hard nodig had en heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Gast vr 30 dec 2011 - 23:23

S. lust bijna alles dus qua eten hier geen problemen. Maar als hij echt niks of nauwlijks zou eten van zijn avondeten geef ik heb wel een potje. Ik vind het toch wel belangrijk dat hij wel voldoende eet en ik stuur hem zeker niet hongerig naar bed !

Een toetje zie ik net als Arden niet als beloning maar gewoon iets wat bij de maaltijd hoort

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Susan vr 30 dec 2011 - 23:26

Arden schreef:
Omdat wij het als twee losse momenten zien. Het is geen beloning, het is gewoon iets wat standaard volgt na de maaltijd. Zo is het ons ook altijd geadviseerd en ik ben nu zeker achteraf blij dat we het zo gedaan hebben omdat onze oudste dus een lichamelijk probleem met eten blijkt te hebben en hij die yoghurt gewoon hard nodig had en heeft.

Wij doen het ook zo, ze krijgen altijd een toetje ongeacht hoeveel ze gegeten hebben, alleen als ze niet aan tafel willen blijven zitten krijgen ze geen toetje, want een toetje eten doe je aan tafel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een eet-vraagje Empty Re: Een eet-vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum