Pil-vraagje
+6
Minx
TukTuk
Frappuccino
Reeza
Marsy28
Lies
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pil-vraagje
Ik kom er net achter dat ik eigenlijk donderdag weer met de pil had moeten beginnen na mijn stopweek. maar ik ben het gewoon helemaal vergeten. Ik heb er nu dus al 3-4 gemist. Wie weet wat ik nu moet doen? 4 pillen tegelijk innemen, gewoon vandaag beginnen met een nieuwe strip of wachten tot ik weer ongesteld word en dan op de eerste dag weer beginnen? Ik heb de bijsluiter gelezen, maar die geeft geen antwoord.
Gast- Gast
Re: Pil-vraagje
En als ik op internet zoek staat er dat je contact op moet nemen met een arts als je meerdere pillen vergeten bent. Maar ik kan absoluut niet zwanger zijn, dus dan lijkt het me een beetje dom om hiervoor de dokter te bellen toch?
Gast- Gast
In ieder geval niet 4 pillen tegelijk innemen. Als je geen gemeenschap hebt gehad, zou ik gewoon nu beginnen met de strip.
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Jente: sufferd
Je bent nu een hele maand niet beschermd totdat je weer ongesteld wordt. Weet je de werking van de pil? Hij doet 3 dingen: 1) maakt je slijmvlies dikker waardoor sperma moeilijker kan zwemmen, 2) je baarmoederwand dikker zodat een eventuele bevruchte eicel zich moeilijker kan nestelen en 3) de allerbelangrijkste: het zorgt dat je geen eisprong krijgt.
Dat allerlaatste is nu waar jij 'bang' voor moet zijn. Jouw lichaam is nu bezig met het voorbereiden op de eisprong. Ongeveer 2 weken na je ongesteldheid vindt deze plaats. Een hand vol pillen innemen heeft geen zin, je lichaam heeft het al in gang gezet. Beste is nu gewoon de pil slikken en dan geen stopweek maar gewoon doorslikken, vanaf je nieuwe strip ben je weer 98% beschermd.
Je bent nu een hele maand niet beschermd totdat je weer ongesteld wordt. Weet je de werking van de pil? Hij doet 3 dingen: 1) maakt je slijmvlies dikker waardoor sperma moeilijker kan zwemmen, 2) je baarmoederwand dikker zodat een eventuele bevruchte eicel zich moeilijker kan nestelen en 3) de allerbelangrijkste: het zorgt dat je geen eisprong krijgt.
Dat allerlaatste is nu waar jij 'bang' voor moet zijn. Jouw lichaam is nu bezig met het voorbereiden op de eisprong. Ongeveer 2 weken na je ongesteldheid vindt deze plaats. Een hand vol pillen innemen heeft geen zin, je lichaam heeft het al in gang gezet. Beste is nu gewoon de pil slikken en dan geen stopweek maar gewoon doorslikken, vanaf je nieuwe strip ben je weer 98% beschermd.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Marsy, het advies wat jij geeft klopt niet helemaal. De pil is na 7 dagen veilig, niet na een hele strip. Ook hoeft ze niet de volgende stopweek over te slaan maar kan ze gewoon verder gaan met het normale pilschema.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Het klopt wel wat je zegt, de pil zou na 7 dagen weer bescherming moeten geven. Maar ze is 3! pillen vergeten in de eerste week. De kans dat ze een eisprong krijgt is enorm. Die onderdruk je niet zomaar met pillen innemen. In principe moet ze gewoon weer beginnen op de dag dat ze ongesteld zou worden, dát is het allerveiligst. Dit zou zijn na nu nog 18 pillen, bijna 3 weken dus. Ze kan inderdaad ook stoppen erna, maar ik neem aan dat ze graag zsm weer veilig wil zijn, dus niet nóg een week (de stopweek) wachten, maar direct met de nieuwe beginnen.
Marsy28- Prater
Zelfs als je nog nooit de pil hebt geslikt is deze veilig na 7 dagen slikken. Dus ookal is ze hem 3 dagen vergeten, desnoods 10 dagen, die 7 dagen regel geldt altijd.
Reeza- Prater
Ik hoop dat je verpleegkundige of dokter bent, anders vind ik het nogal een risico.. Maar goed, mijn mening is gegeven!
Marsy28- Prater
Reeza schreef:Zelfs als je nog nooit de pil hebt geslikt is deze veilig na 7 dagen slikken. Dus ookal is ze hem 3 dagen vergeten, desnoods 10 dagen, die 7 dagen regel geldt altijd.
Dat is toch alleen als je op de eerste dag van de menstruatie begint met het slikken van de pil, voor zover ik weet?
Frappuccino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10
Reeza schreef:Zelfs als je nog nooit de pil hebt geslikt is deze veilig na 7 dagen slikken. Dus ookal is ze hem 3 dagen vergeten, desnoods 10 dagen, die 7 dagen regel geldt altijd.
Geldt dat van die 7 dagen niet als je op de eerste dag van je menstruatie begint?
Edit: tegelijk:)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Dát dacht ik dus ook... Maar wie weet is Reeza ervaringdeskundige, dus vandaar. Mijn baan in Nederland was seksueel voorlichtster op scholen en daar kwamen dagelijks pilvragen, vandaar mijn bovenstaande antwoord. Maar ik ga niet discussieren met een vakvrouw
Er veranderen ook nog wel eens dingen. Zo was pil doorslikken eerst niet goed, nu maakt het niks meer uit. Pil in het vliegtuig wordt nu meer afgeraden, omdat het koud wordt onder in het vliegtuig en als je de pil in de 2e of 3e week vergeet (1 keer) maakt het ook niet meer uit. Alleen de eerste week is heel belangrijk is mij geleerd.
Er veranderen ook nog wel eens dingen. Zo was pil doorslikken eerst niet goed, nu maakt het niks meer uit. Pil in het vliegtuig wordt nu meer afgeraden, omdat het koud wordt onder in het vliegtuig en als je de pil in de 2e of 3e week vergeet (1 keer) maakt het ook niet meer uit. Alleen de eerste week is heel belangrijk is mij geleerd.
Marsy28- Prater
Marsy28 schreef:Jente: sufferd
Dit punt klopt niet. Hij zorgt er juist voor dat de baarmoederwand niet dikker word, daarom is het ook een kunstmatige bloeding en geen echte. Bij een echte word dit materiaal namelijk weer afgestoten.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Hij maakt toch echt wel het baarmoederslijmvlies dikker, deze zit tegen de baarmoedermond/wand, waardoor het eitje zich moeilijk kan nestelen.
Marsy28- Prater
Bedankt voor jullie reacties!
Gelukkig is het niet zo erg, want mn vriend is al 2 weken op vakantie en ik ben net ongesteld geweest. Ik zal m nu weer gaan slikken en dan de komende maand erg voorzichtig zijn
Gelukkig is het niet zo erg, want mn vriend is al 2 weken op vakantie en ik ben net ongesteld geweest. Ik zal m nu weer gaan slikken en dan de komende maand erg voorzichtig zijn
Gast- Gast
Als je op de eerste dag van de menstruatie begint is hij meteen veilig. Ik ben apothekers.assistente dus weet het heel zeker
Reeza- Prater
Daar kan ik niet tegenop, fijn dat het opgelost is Jente!
Marsy28- Prater
Taaier bedoel je dus...
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Marsy28 schreef:Hij maakt toch echt wel het baarmoederslijmvlies dikker, deze zit tegen de baarmoedermond/wand, waardoor het eitje zich moeilijk kan nestelen.
Progesteron zorgt onder andere voor verdikking van het baarmoederslijmvlies, zodat een bevruchte eicel zich kan innestelen.
Een ander effect van de pil is dat het slijm in de baarmoederhals taaier wordt. Hier moeten de zaadcellen doorheen op weg naar de eicel. Het slijm wordt zo taai dat het bijna onmogelijk is voor de zaadcellen om er doorheen te komen. Daarnaast wordt het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor innesteling van een eicel, als er al een eisprong geweest zou zijn.
Eerste zin is wat er in een cyclus gebeurd, 2e zin is wat de pil voor effect heeft op dat deel van de cyclus.
Het word dus niet dikker, maar taaier zoals al werd gezegd.
Bron: www.mijnanticonceptie.nl
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Serieus, gaan we woorden pikken?
Taaier, dikker, ontoegankelijk, ongeschikt slijmvlies = allemaal hetzelfde. Het slijmvlies veranderd zodat een eitje zich minder goed kan nestelen in de baarmoederwand. Zo goed?
Taaier, dikker, ontoegankelijk, ongeschikt slijmvlies = allemaal hetzelfde. Het slijmvlies veranderd zodat een eitje zich minder goed kan nestelen in de baarmoederwand. Zo goed?
Marsy28- Prater
Reva, wat ontzettend gemeen, flauw en onnodig. Ik was heel erg goed in mijn werk en vind dit echt geen leuke opmerking. Jij weet vast ook niet alles, en omdat ik nu zonodig een ander woord koos om het de leerlingen duidelijk te maken, wil niet zeggen dat mijn informatie niet klopte. Wij werden ook bijgeschoold door huisartsen en apotheken en je hebt geen idee hoe vaak dingen veranderen. Maar je hoeft niet zo te doen. Bah.
Marsy28- Prater
Marsy28 schreef:Reva, wat ontzettend gemeen, flauw en onnodig. Ik was heel erg goed in mijn werk en vind dit echt geen leuke opmerking. Jij weet vast ook niet alles, en omdat ik nu zonodig een ander woord koos om het de leerlingen duidelijk te maken, wil niet zeggen dat mijn informatie niet klopte. Wij werden ook bijgeschoold door huisartsen en apotheken en je hebt geen idee hoe vaak dingen veranderen. Maar je hoeft niet zo te doen. Bah.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Reeza schreef:Als je op de eerste dag van de menstruatie begint is hij meteen veilig. Ik ben apothekers.assistente dus weet het heel zeker
Ah weer wat geleerd
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
dubbel
Laatst aangepast door Marsy28 op ma 14 jan 2013 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Marsy28- Prater
Nou ja, echt mijn mond valt open van verbazing hier. Ik noemde haar een sufferd met een smiley erachter, niet? Wat dus heel duidelijk maakte dat ik het vervelend voor haar vind. Kinderachtig doen? Ik meende oprecht wat ik zei, ik had al het vermoeden dat zij dokter/verpleegkundige/apothekerassistente was en aangezien ik juist door dit beroep heel vaak de tegenstrijdigheden hoor over de pil, was ik gewoon nieuwsgierig waar zij haar info vandaan haalde. En nadat ze dat ook benoemde, reageerde ik ook normaal met dat ik blij ben dat het opgehelderd is. En nu ook nog slachtoffer spelen? Ik gaf mijn voorlichting voornamelijk in biologielessen, met biologie docenten die ook naar de voorlichting luisterden, de GGD is aanwezig geweest en doktoren, denk je niet dat als ik onvolledig was geweest in mijn lessen, iemand me had aangesproken? Ik ben nooit maar dan ook nooit onvolledig of fout geweest in mijn lessen, ik was heel goed in mijn werk. Ik bedoelde alles wat ik zei alleen maar goed tegenover de topic opener.
Ik heb geen onwaarheden verteld hier, ik heb geprobeerd de topic opener te helpen. En ik vind niet dat Reva het recht heeft zomaar zo'n opmerking neer te zetten. En al helemaal niet dat jij me kinderachtig en slachtoffer noemt.
Ben er wel klaar mee, wat een achterlijke reacties terwijl ik alleen probeer te helpen.
Edit: Billy: heb je nou je reactie verwijderd?
Ik heb geen onwaarheden verteld hier, ik heb geprobeerd de topic opener te helpen. En ik vind niet dat Reva het recht heeft zomaar zo'n opmerking neer te zetten. En al helemaal niet dat jij me kinderachtig en slachtoffer noemt.
Ben er wel klaar mee, wat een achterlijke reacties terwijl ik alleen probeer te helpen.
Edit: Billy: heb je nou je reactie verwijderd?
Laatst aangepast door Marsy28 op ma 14 jan 2013 - 0:53; in totaal 2 keer bewerkt
Marsy28- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: