vraagje: afkolven
+8
xxjojootjexx
snoezel
Meeko
Liadan
Jilke
Darius
duckie
MamaCa
12 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
vraagje: afkolven
Even nieuwsgierig hoe jullie het doen:
Hoe bewaren jullie afgekolfde melk in de diepvries? (kvind ijsklontzakjes niet handig) en vind het zonde om mn afgekolfde melk weg te gooien..
Hoe bewaren jullie afgekolfde melk in de diepvries? (kvind ijsklontzakjes niet handig) en vind het zonde om mn afgekolfde melk weg te gooien..
Laatst aangepast door MamaCa op vr 4 maa 2011 - 2:10; in totaal 1 keer bewerkt
MamaCa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10
Re: vraagje: afkolven
ik heb een aantal VIA bekers van avent in de diepvries met voeding, maar dit neemt wel veel ruimte in beslag, heb nu zakjes
heb er nu 1 van gebruikt maar die nemen stuk minder ruimte in...
vond ijsblokzakjes uiteindelijk ook niet zo handig....
tis inderdaad zonde om weg te gooien, al doe ik het soms zelf ook wel eens met kleine beetjes omdat ik niet 40cc ga invriezen en als je het wil invriezen moet je het binne 24 uur doen geloof ik en dan heb ik vaak niet nog meer om er bij te doen..heb hier nog niet wat anders voor bedacht eigenlijk
per hoeveel ml vries je het in eigenlijk?
heb er nu 1 van gebruikt maar die nemen stuk minder ruimte in...
vond ijsblokzakjes uiteindelijk ook niet zo handig....
tis inderdaad zonde om weg te gooien, al doe ik het soms zelf ook wel eens met kleine beetjes omdat ik niet 40cc ga invriezen en als je het wil invriezen moet je het binne 24 uur doen geloof ik en dan heb ik vaak niet nog meer om er bij te doen..heb hier nog niet wat anders voor bedacht eigenlijk
per hoeveel ml vries je het in eigenlijk?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
nou ik heb tot nu toe nog niks ingevroren.. maar omdat ik soms "de druk" eraf wil kolven is het vaak niet meer dan 50cc. Maar ik dacht, als ik het invries kan ik het later toch gewoon bij in het zakje wat gevroren is indoen? dus nieuw bij het gevroren in? of kan dat niet?
Wil wel vaker gaan kolven, voor als ik n keer n avondje weg wil.. dat mn vriend wat kan geven.
Wat ik me dan weer afvraag... hoe ontdooi je zoiets? stel mn zoontje heeft honger en huilt.. dan heb je toch niet zo in een keer wat? het moet dan eerst ontdooit worden..
maar bedankt voor de tip! ik zal eens kijken naar die zakjes!
Wil wel vaker gaan kolven, voor als ik n keer n avondje weg wil.. dat mn vriend wat kan geven.
Wat ik me dan weer afvraag... hoe ontdooi je zoiets? stel mn zoontje heeft honger en huilt.. dan heb je toch niet zo in een keer wat? het moet dan eerst ontdooit worden..
maar bedankt voor de tip! ik zal eens kijken naar die zakjes!
MamaCa- Fluisteraar
ik weet niet of je dat dan bij elkaar in kunt doen, ik ben er wat dat betreft ook nog niet zo in thuis... heb nu 5 via bekers en 1 zakje ingevroren
heb het nog nooit ontdooid eigenlijk dus dat moet ik ook nog even bekijken
als mn dochter nu de fles krijgt (meestal 1x per dag) dan is dat wat ik direct daarvoor gekolft heb
heb de zakjes bij de lactatiekundige gekocht omdat ik daar toevallig was maar volgens mij heb je ze van heel veel verschillende merken en prijzen
heb ze alleen nog niet bij etos kruidvat of iets zien liggen
heb het nog nooit ontdooid eigenlijk dus dat moet ik ook nog even bekijken
als mn dochter nu de fles krijgt (meestal 1x per dag) dan is dat wat ik direct daarvoor gekolft heb
heb de zakjes bij de lactatiekundige gekocht omdat ik daar toevallig was maar volgens mij heb je ze van heel veel verschillende merken en prijzen
heb ze alleen nog niet bij etos kruidvat of iets zien liggen
duckie- Ratel
Ik vond dit net via google:
Materialen voor opslag
Moedermelk wordt bij voorkeur bewaard in goed afsluitbare bakjes of flesjes van glas of hard plastic. Let op dat het materiaal vrij is van het controversiële chemische bestanddeel bisfenol A (BPA). De materialen worden voor gebruik gereinigd in een vaatwasser of afgewassen met een warm sopje, grondig afgespoeld en te drogen gezet. Vul de bakjes of flesjes niet helemaal tot aan de rand, maar laat wat ruimte voor het uitzetten van de melk tijdens het invriezen.
Opslag van moedermelk in plastic zakjes is minder veilig, omdat zakjes sneller lekken en sommige soorten plastic kunnen reageren met bestanddelen van de melk. Gebruik alleen stevige plastic zakjes die speciaal ontworpen zijn voor de opslag van moedermelk. Het gebruik van twee zakjes over elkaar verkleint het risico op ongelukken. Druk de lucht uit het zakje en laat wat ruimte voor het uitzetten van de melk tijdens het invriezen. Plaats de zakjes in een bakje achterin de koelkast of vriezer, omdat daar de temperatuur het laagst en het meest constant is.
Vers afgekolfde moedermelk kan toegevoegd worden aan een portie al gekoelde of ingevroren melk, mits het eerst 30-60 minuten in de koelkast is gekoeld én als de hoeveelheid die wordt toegevoegd niet groter is dan de reeds gekoelde of ingevroren melk.
Gebruik van afgekolfde moedermelk
Moedermelk kan zich tijdens het bewaren scheiden in een melklaag en een roomlaag. Dit is normaal. Zwenk de melk rustig om room en melk weer te mengen, voordat de melk aan het kind wordt gegeven.
Moedermelk moet met zorg ontdooid en verwarmd worden om kwaliteitsverlies door te hoge temperaturen te voorkomen. Bevroren moedermelk wordt ontdooid in de koelkast of door de melk onder koel stromend water te houden. Gekoelde moedermelk kan verwarmd worden door het onder warm stromend water te houden. De temperatuur van het stromende water wordt geleidelijk verhoogd tot de melk de juiste temperatuur bereikt. Vanuit milieu-oogpunt is deze optie echter niet de meest ideale.
Het is ook mogelijk om het flesje of bakje waarin de melk zit, in een pan met warm water te plaatsen. Als het water niet meer warm genoeg is, kan het weer worden opgewarmd.
Plaats de melk nooit in het water tijdens het verwarmen van het water. Verwarm moedermelk nooit rechtstreeks op het fornuis. Sommige kinderen vinden het geen probleem om koude melk te drinken.
Gebruik geen magnetron voor het verwarmen van moedermelk. Als de melk te heet wordt, gaan veel van de goede eigenschappen verloren. Omdat vloeistoffen in een magnetron niet gelijkmatig verhit worden, kunnen er zogenaamde ‘hotspots’ ontstaan in de melk. Dit levert gevaar op voor het kind en kan bovendien resulteren in de afbraak van melkcomponenten.
Moedermelk kan na het ontdooien zepig ruiken of smaken als gevolg van de afbraak van melkvetten door het in de melk aanwezige enzym lipase. De zepig ruikende melk kan veilig gebruikt worden en wordt door de meeste kinderen geaccepteerd.
Als de melk na koelen of invriezen erg ranzig ruikt, kan ervoor gekozen worden de melk direct na het afkolven tot vlak onder het kookpunt te verhitten. Er verschijnen dan luchtbellen aan de randen van de pan, maar de melk kookt nog niet. Dit verhitten inactiveert lipase, waardoor de vetten in de melk niet meer afgebroken worden. Na het verhitten wordt de melk snel gekoeld en ingevroren. Moedermelk die op deze manier is behandeld is nog steeds een gezondere keuze dan kunstvoeding.
Materialen voor opslag
Moedermelk wordt bij voorkeur bewaard in goed afsluitbare bakjes of flesjes van glas of hard plastic. Let op dat het materiaal vrij is van het controversiële chemische bestanddeel bisfenol A (BPA). De materialen worden voor gebruik gereinigd in een vaatwasser of afgewassen met een warm sopje, grondig afgespoeld en te drogen gezet. Vul de bakjes of flesjes niet helemaal tot aan de rand, maar laat wat ruimte voor het uitzetten van de melk tijdens het invriezen.
Opslag van moedermelk in plastic zakjes is minder veilig, omdat zakjes sneller lekken en sommige soorten plastic kunnen reageren met bestanddelen van de melk. Gebruik alleen stevige plastic zakjes die speciaal ontworpen zijn voor de opslag van moedermelk. Het gebruik van twee zakjes over elkaar verkleint het risico op ongelukken. Druk de lucht uit het zakje en laat wat ruimte voor het uitzetten van de melk tijdens het invriezen. Plaats de zakjes in een bakje achterin de koelkast of vriezer, omdat daar de temperatuur het laagst en het meest constant is.
Vers afgekolfde moedermelk kan toegevoegd worden aan een portie al gekoelde of ingevroren melk, mits het eerst 30-60 minuten in de koelkast is gekoeld én als de hoeveelheid die wordt toegevoegd niet groter is dan de reeds gekoelde of ingevroren melk.
Gebruik van afgekolfde moedermelk
Moedermelk kan zich tijdens het bewaren scheiden in een melklaag en een roomlaag. Dit is normaal. Zwenk de melk rustig om room en melk weer te mengen, voordat de melk aan het kind wordt gegeven.
Moedermelk moet met zorg ontdooid en verwarmd worden om kwaliteitsverlies door te hoge temperaturen te voorkomen. Bevroren moedermelk wordt ontdooid in de koelkast of door de melk onder koel stromend water te houden. Gekoelde moedermelk kan verwarmd worden door het onder warm stromend water te houden. De temperatuur van het stromende water wordt geleidelijk verhoogd tot de melk de juiste temperatuur bereikt. Vanuit milieu-oogpunt is deze optie echter niet de meest ideale.
Het is ook mogelijk om het flesje of bakje waarin de melk zit, in een pan met warm water te plaatsen. Als het water niet meer warm genoeg is, kan het weer worden opgewarmd.
Plaats de melk nooit in het water tijdens het verwarmen van het water. Verwarm moedermelk nooit rechtstreeks op het fornuis. Sommige kinderen vinden het geen probleem om koude melk te drinken.
Gebruik geen magnetron voor het verwarmen van moedermelk. Als de melk te heet wordt, gaan veel van de goede eigenschappen verloren. Omdat vloeistoffen in een magnetron niet gelijkmatig verhit worden, kunnen er zogenaamde ‘hotspots’ ontstaan in de melk. Dit levert gevaar op voor het kind en kan bovendien resulteren in de afbraak van melkcomponenten.
Moedermelk kan na het ontdooien zepig ruiken of smaken als gevolg van de afbraak van melkvetten door het in de melk aanwezige enzym lipase. De zepig ruikende melk kan veilig gebruikt worden en wordt door de meeste kinderen geaccepteerd.
Als de melk na koelen of invriezen erg ranzig ruikt, kan ervoor gekozen worden de melk direct na het afkolven tot vlak onder het kookpunt te verhitten. Er verschijnen dan luchtbellen aan de randen van de pan, maar de melk kookt nog niet. Dit verhitten inactiveert lipase, waardoor de vetten in de melk niet meer afgebroken worden. Na het verhitten wordt de melk snel gekoeld en ingevroren. Moedermelk die op deze manier is behandeld is nog steeds een gezondere keuze dan kunstvoeding.
MamaCa- Fluisteraar
Dit lijkt mij handig!!!
Moedermelk bewaarzakjes
Één van de meest belangrijke beslissingen die u kunt nemen is het geven van borstvoeding aan uw baby. Niet alleen is borstvoeding het beste voor uw baby's gezondheid, ook u heeft er voordeel aan. Het kind, omdat een goede ouderhechting een voorwaarde is voor een gezonde emotionele ontwikkeling. En de moeder, omdat een goede hechting er voor zorgt dat zij haar kind beter begrijpt en dus makkelijker aan de behoeften van het kind tegemoet kan komen. Om direct vanaf het begin borstvoeding geven tot een succes te maken, heeft Medela een aantal producten ontwikkeld die kunnen bijdragen tot het geven van en het stimuleren van borstvoeding.
Moedermelk bewaarzakjes
Medela's Moedermelk bewaarzakjes zijn uitermate geschikt voor het opvangen, invriezen en bewaren van moedermelk. Lucht en vochtbarrières bewaren de melkkwaliteit. De gelaste naden zorgen voor de veilige opslag. De moedermelk wordt direct in de steriele zakjes gekolfd, die eenvoudig kunnen worden gemerkt (zelfs gevuld). De melk kan ook worden opgewarmd in het zakje. Met handige opening om makkelijk de melk in een flesje over te gieten. Een doos van 20 stuks.
Moedermelk bewaarzakjes
Één van de meest belangrijke beslissingen die u kunt nemen is het geven van borstvoeding aan uw baby. Niet alleen is borstvoeding het beste voor uw baby's gezondheid, ook u heeft er voordeel aan. Het kind, omdat een goede ouderhechting een voorwaarde is voor een gezonde emotionele ontwikkeling. En de moeder, omdat een goede hechting er voor zorgt dat zij haar kind beter begrijpt en dus makkelijker aan de behoeften van het kind tegemoet kan komen. Om direct vanaf het begin borstvoeding geven tot een succes te maken, heeft Medela een aantal producten ontwikkeld die kunnen bijdragen tot het geven van en het stimuleren van borstvoeding.
Moedermelk bewaarzakjes
Medela's Moedermelk bewaarzakjes zijn uitermate geschikt voor het opvangen, invriezen en bewaren van moedermelk. Lucht en vochtbarrières bewaren de melkkwaliteit. De gelaste naden zorgen voor de veilige opslag. De moedermelk wordt direct in de steriele zakjes gekolfd, die eenvoudig kunnen worden gemerkt (zelfs gevuld). De melk kan ook worden opgewarmd in het zakje. Met handige opening om makkelijk de melk in een flesje over te gieten. Een doos van 20 stuks.
MamaCa- Fluisteraar
MamaCa schreef:Als de melk na koelen of invriezen erg ranzig ruikt, kan ervoor gekozen worden de melk direct na het afkolven tot vlak onder het kookpunt te verhitten. Er verschijnen dan luchtbellen aan de randen van de pan, maar de melk kookt nog niet. Dit verhitten inactiveert lipase, waardoor de vetten in de melk niet meer afgebroken worden. Na het verhitten wordt de melk snel gekoeld en ingevroren. Moedermelk die op deze manier is behandeld is nog steeds een gezondere keuze dan kunstvoeding.
Dit had ik moeten weten....Laurens dronk het namelijk niet. Ik weet trouwens niet of ik het ga proberen hoor. Ik wil wel weer gaan kolven, maar als hij geen bevroren melk drinkt krijgt hij ipv dat gewoon een flesje kv.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Op het kinderdagverblijf moet bij ons de moedermelk bevroren aangeleverd worden. Dit bewaren we in de vriezer. Op het moment dat we het nodig hebben zetten we het potje in de flessenwarmer en ontdooit het rustig en warmt het meteen op. Dan heb je binnen +/- 10 minuten of kwariertje een fles klaar. Als je weet dat je kind bv rond 15.00 komt ongeveer zet je het er rond kwart voor drie in. Is alleen niet handig als je nog geen vast ritme hebt.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
AmiAmi schreef:Op het kinderdagverblijf moet bij ons de moedermelk bevroren aangeleverd worden. Dit bewaren we in de vriezer. Op het moment dat we het nodig hebben zetten we het potje in de flessenwarmer en ontdooit het rustig en warmt het meteen op. Dan heb je binnen +/- 10 minuten of kwariertje een fles klaar. Als je weet dat je kind bv rond 15.00 komt ongeveer zet je het er rond kwart voor drie in. Is alleen niet handig als je nog geen vast ritme hebt.
ik vraag me af vanaf wanneer je dit wel hebt... ik heb het namelijk (nog) niet maar het zou het voor mij wel wat makkelijker maken.
duckie- Ratel
MamaCa schreef:Dit lijkt mij handig!!!
Moedermelk bewaarzakjes
Moedermelk bewaarzakjes
dat is helemaal handig als ik dat zo lees kun je direct in de zakjes kolven?? zit er een soort ring aan ofzo dat je dat op je kolf zet? heb namelijk ook een dubbele medela kolf
duckie- Ratel
AmiAmi schreef:Op het kinderdagverblijf moet bij ons de moedermelk bevroren aangeleverd worden.
Wat raar dat het bij jullie bevroren moet worden aangeleverd, bij invriezen gaan namelijk voedingsstoffen verloren. Ik zou mijn flesje dat ik de vorige dag heb gekolfd niet invriezen maar het gewoon zo meegeven.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Die zakjes lijken me handig zeg! Ik deed t altijd in ijsblokzakjes, maar zo'n gepiel om het eruit te krijgen. En idd ook die Avent bekers.
Maar ga eens op zoek naar die zakjes.
Maar ga eens op zoek naar die zakjes.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Je moet je melk bevroren aanleveren?????? Raar...
Ook hier is diepvriesmelk niet favoriet, wat ik me overigens voor kan stellen, want als ik eraan ruik vind ik het ook smerig... Het kost wat meer moeite, maar ze drinkt het wel.
Ik vroor het in in flesjes die op mijn kolf passen:
Voordeel daarvan is dat ze herbruikbaar zijn.
Ook heb ik van die breastmilk-bags, die eerder genoemd zijn. Zijn erg handig, blijft ook goed staan in de diepvries. Is makkelijk opruimbaar...Ook gebruik ik af en toe ijsklontzakjes, gaat ook prima hoor.
Ook hier is diepvriesmelk niet favoriet, wat ik me overigens voor kan stellen, want als ik eraan ruik vind ik het ook smerig... Het kost wat meer moeite, maar ze drinkt het wel.
Ik vroor het in in flesjes die op mijn kolf passen:
Voordeel daarvan is dat ze herbruikbaar zijn.
Ook heb ik van die breastmilk-bags, die eerder genoemd zijn. Zijn erg handig, blijft ook goed staan in de diepvries. Is makkelijk opruimbaar...Ook gebruik ik af en toe ijsklontzakjes, gaat ook prima hoor.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
die medela moedermelk bewaarzakjes zijn 14,00 en dan heb je 20 zakjes. Na 1x gebruiken moet je ze weggooien. Ik heb toch van die Avent bakjes gekocht via marktplaats (nieuw nog in de verpakking)
Het kostte me 10,- en dan heb ik 10 bakjes. Vind het n beetje jammer om die zakjes weg te gooien en dan telkens nieuw te moeten bestellen.
Misschien is een flessenwarmer dan toch wel handig..
Het kostte me 10,- en dan heb ik 10 bakjes. Vind het n beetje jammer om die zakjes weg te gooien en dan telkens nieuw te moeten bestellen.
Misschien is een flessenwarmer dan toch wel handig..
MamaCa- Fluisteraar
dan zijn de zakjes die ik had n stuk goedkoper en volgens mij kan er ook meer in... en die avent bakjes kun je inderdaad vaker gebruiken en t schijnt straks ook voor andere dingen. en die passen ook onder een avent kolf icm de adapter. zag een afbeelding dat de medela zakjes onder de kolf zat maar dat lijkt me zeker bij dubbelzijdig kolfen niet handig maar goed das mijn idee...
ik heb een flessenwarmer van avent (via MP gekocht omdat ik hem eigenlijk weinig gebruik) nu 2 x gebruikt en vond het wel makkelijk kon zo de gekolfde melk van sochtends in de avond opwarmen voor de fles
later kunnen er volgens mij ook de potjes in
k weet niet welke flessen je gebruikt? maar ik kreeg eerst een oude flessen warmer van mn moeder die ze nog had liggen van haar van vroeger maar daar passen mn avent flessen niet in.
ik heb een flessenwarmer van avent (via MP gekocht omdat ik hem eigenlijk weinig gebruik) nu 2 x gebruikt en vond het wel makkelijk kon zo de gekolfde melk van sochtends in de avond opwarmen voor de fles
later kunnen er volgens mij ook de potjes in
k weet niet welke flessen je gebruikt? maar ik kreeg eerst een oude flessen warmer van mn moeder die ze nog had liggen van haar van vroeger maar daar passen mn avent flessen niet in.
duckie- Ratel
Ik vind die zakjes echt onhandig.. Als ingevroren melk half ontdooit en half bevroren is en je moet het dan meenemen, dan lekken die zakjes dus wel...
Ik heb via via allemaal kleine glazen flesjes van 100cc gekregen. deze gebruik ik voor het invriezen, bewaren en meenemen. Via bekers heb ik ook. wel duur, maar ook fijn.
Morgen meer, typ nu met 1 hand..
Ik heb via via allemaal kleine glazen flesjes van 100cc gekregen. deze gebruik ik voor het invriezen, bewaren en meenemen. Via bekers heb ik ook. wel duur, maar ook fijn.
Morgen meer, typ nu met 1 hand..
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
per hoeveel ml vriezen jullie het allemaal in dan?
en hebben jullie een aparte la voor de voeding?
en heb je dan een grote voorraad in de diepvries? want als je dus flesjes/potjes of iets gebruikt kost dat wel veel ruimte vind ik dus dan zou je niet zon hele grote voorraad kunnen hebben liggen?
k moet hier binnenkort eens een keer diepvriesmelk gaan ontdooien om te kijken of ze het wil drinken want het schijnt anders te smaken ofzo?
en hebben jullie een aparte la voor de voeding?
en heb je dan een grote voorraad in de diepvries? want als je dus flesjes/potjes of iets gebruikt kost dat wel veel ruimte vind ik dus dan zou je niet zon hele grote voorraad kunnen hebben liggen?
k moet hier binnenkort eens een keer diepvriesmelk gaan ontdooien om te kijken of ze het wil drinken want het schijnt anders te smaken ofzo?
duckie- Ratel
Ik had altijd wel een la vol, en ook bij mijn moeder een vooraadje omdat ze daar 1 dag in de week heen ging. Maar dat was pas toen ik weer aan t werk was hoor. Kolfde dan ook zo'n potje van avent vol. Weet niet eens meer hoeveel daar in gaat. En dan had ik ijsblokzakjes voor als mijn bakjes op waren.
Geen idee of t anders smaakt. Senna dronk t allemaal prima.
Geen idee of t anders smaakt. Senna dronk t allemaal prima.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vries altijd in per 100cc. En ik heb 1 lade waar alle flesjes ingaan. Gemiddeld staan er zo'n 20 flesjes in die la. Dus zo'n 2 liter.
Wij hebben wel 2 vriezers, maar 1 is zo goed als leeg, omdat die niet goed meer vriest.
Van dit soort flesjes heb ik. Ideaal. Kunt ze zo in de vaatwasser doen. En ze passen precies op de medela kolf die ik heb.
Mischien dat je ze via via van het ziekenhuis wel kan krijgen..
Wij hebben wel 2 vriezers, maar 1 is zo goed als leeg, omdat die niet goed meer vriest.
Van dit soort flesjes heb ik. Ideaal. Kunt ze zo in de vaatwasser doen. En ze passen precies op de medela kolf die ik heb.
Mischien dat je ze via via van het ziekenhuis wel kan krijgen..
xxjojootjexx- Kletskop
de avent bakjes heb je in 2 of 3 verschillende maten,
ik heb nu de melk gewoon tussen andere dingen liggen
maar ben nu bezig 1 la leeg te maken zodat ik daar wat in kan doen...
is het echt nodig/handig om echt liters in voorraad te hebben eigenlijk?
die flesjes zien er ook wel handig uit, ik heb van de lactatiekundige ook 2 kleine 125cc flesjes gekregen die ook onder mn medela kolf passen en heb nu 4 grote flessen van de hema en die gebruik in om in te kolfen en daarna aftekoelen en dan evt overgieten in zakjes om in te vriezen.
ga binnenkort maar eens een beetje neuzen naar wat van die flesjes
voordeel van de flesjes is wel dat je ze vaker kunt gebruiken en die zakjes natuurlijk niet maar ja die nemen minder ruimte in maar lekken ook vaker begrijp ik?
maar goed als ik 1 la vol doe met kleine flesjes is lijkt me ook wel genoeg.... op internet ook al wat flesjes gezien dus maar eens even in gaan verdiepen
ik heb nu de melk gewoon tussen andere dingen liggen
maar ben nu bezig 1 la leeg te maken zodat ik daar wat in kan doen...
is het echt nodig/handig om echt liters in voorraad te hebben eigenlijk?
die flesjes zien er ook wel handig uit, ik heb van de lactatiekundige ook 2 kleine 125cc flesjes gekregen die ook onder mn medela kolf passen en heb nu 4 grote flessen van de hema en die gebruik in om in te kolfen en daarna aftekoelen en dan evt overgieten in zakjes om in te vriezen.
ga binnenkort maar eens een beetje neuzen naar wat van die flesjes
voordeel van de flesjes is wel dat je ze vaker kunt gebruiken en die zakjes natuurlijk niet maar ja die nemen minder ruimte in maar lekken ook vaker begrijp ik?
maar goed als ik 1 la vol doe met kleine flesjes is lijkt me ook wel genoeg.... op internet ook al wat flesjes gezien dus maar eens even in gaan verdiepen
duckie- Ratel
Tja echt nodig is het misschien niet om een voorraad te hebben. Maar mij lukt het niet elke keer om even veel te kolven als dat Tristan drinkt op een kdv dag.
Dus dan verminderd de voorraad.
In het weekend kolf ik dat weer bij, want dan kolf ik wel, maar is het niet nodig, dus dat gaat dan weer de vriezer in.
Die zakjes vond ik iig erg onbenullig. Misschien dat anderen er wel goede ervaring mee hebben.
Ik haal altijd 's morgens als ik uit bed kom melk uit de vriezer voor het kdv, tegen de tijd dat ik na het kdv ga (1,5 uur later) is het al wat ontdooit. In de flesjes geen probleem, maar in zakjes wel. Verder kunnen ze deze flesjes in de flessenwarmer zetten als het toch nog niet helemaal ontdooit is en ze het wel nodig hebben. Met een zakje kan dat ook niet, dan zouden ze die in een bakje water moeten leggen oid.
Dus dan verminderd de voorraad.
In het weekend kolf ik dat weer bij, want dan kolf ik wel, maar is het niet nodig, dus dat gaat dan weer de vriezer in.
Die zakjes vond ik iig erg onbenullig. Misschien dat anderen er wel goede ervaring mee hebben.
Ik haal altijd 's morgens als ik uit bed kom melk uit de vriezer voor het kdv, tegen de tijd dat ik na het kdv ga (1,5 uur later) is het al wat ontdooit. In de flesjes geen probleem, maar in zakjes wel. Verder kunnen ze deze flesjes in de flessenwarmer zetten als het toch nog niet helemaal ontdooit is en ze het wel nodig hebben. Met een zakje kan dat ook niet, dan zouden ze die in een bakje water moeten leggen oid.
xxjojootjexx- Kletskop
Ik ga denk ik voor de medela bewaarflesjes.. omdat ik een medela swing kolf heb, dan kan ik die eraan bevestigen. En op zoek naar 2 flessenverwarmers (1 voor mn moeder die gaat oppassen) daar kunnen de medelabewaarflesjes ook wel in verwarmd worden. En dan kan ik het overgieten in mn avent flessen.
Maar borstvoedingsmelk mag je dus via een flessenverwarmer opwarmen?
Maar borstvoedingsmelk mag je dus via een flessenverwarmer opwarmen?
Laatst aangepast door MamaCa op wo 23 feb 2011 - 23:47; in totaal 1 keer bewerkt
MamaCa- Fluisteraar
Ik had ook bekers van avent en andere flesjes waar ik de melk in bewaarde. Je kunt de melk gewoon langzaamaan opwarmen in de flessenwarmer.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Ik had via via bekertjes gekregen waar 120ml in kan. Ik heb het ook met ijsblokjeszakjes geprobeerd maar wat een drama!!!
Ik had altijd 1 lade vol met die bekers. Hebben wel 2 vriezers.
Ik zou lekker voor die bekers kiezen.
Ik had altijd 1 lade vol met die bekers. Hebben wel 2 vriezers.
Ik zou lekker voor die bekers kiezen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
heb 1 doos met zakjes, die ga ik eerst maar op gebruiken en dan even kijken of ik de VIA weer koop (heb nl 1 doos van 240cc) of dat ik kleine flesjes koop die op mn kolf passen. volgens mij maakt dat qua ruimte innemen niet zo veel uit. of een combi, want heb wel flessen om in te kolfen dus kan het zo overgieten. denk alleen niet dat er 4 VIA bekers in mn koeltasje van medela passen en dat is met de kleinere flesjes denk ik wel weer
ohja hoeveel cc halen jullie uit de diepvries op een dag voor naar de oppas bijvoorbeeld mee te geven?
ohja hoeveel cc halen jullie uit de diepvries op een dag voor naar de oppas bijvoorbeeld mee te geven?
duckie- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: