Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het komt nu wel heel snel dichterbij..

+21
MADDIE
Roos
Tsjip
Jezzie
Shisha
SarahKey
Ella
eigenwijs
Burn
bolus26
Tania
Pompoen
Highway
Razz
Limburg85
Twellie
Sanne
CCC
Arwyn
Liadan
Caroow
25 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Caroow wo 8 mei 2013 - 8:54

Het einde van mijn verlof is in zicht.

Ik heb heel veel zin om weer te werken, maar dat betekend ook mijn kleine tjoekie moeten missen.

Ik ga 5 dagen werken, maar maar 20 uur. Korte daagjes dus. Mijn vriend werkt soms in de avond en soms overdag. We hebben hierdoor slechts 2 dagdelen opvang per week nodig, en af en toe een avondje bij de opa's en oma's. Van die 2 dagdelen hoeft de kleine smurf niet eens het hele dagdeel, misschien dat hij 8 uurtjes per week op de opvang is. Eigenlijk helemaal geen ramp dus..

Wie praat me even moed in? Ik hoor graag verhalen over tevreden baby's op de opvang.

En, hebben jullie hard gehuild bij het wegbrengen? En de baby? En konden jullie je in het begin wel op het werk focussen?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Liadan wo 8 mei 2013 - 8:57

Wauw wat gaat dat snel, nu je verlof alweer bijna voorbij!

Mijn dochter vond het vanaf het begin prima op het kdv (ze ging vanaf 3 maanden). En het afscheid nemen is altijd zonder problemen gegaan. Ik ben de eerste keer wel huilend terug naar huis gereden, gelukkig de tweede keer niet meer Wink . Op mijn werk kon ik me meteen gewoon concentreren en focussen, ik was meteen weer helemaal gewend.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Arwyn wo 8 mei 2013 - 9:04

Wat ik bij kindjes die instroomden in groep 1 altijd merkte is dat ze vaak het humeur van papa/mama overnemen.
Moeders die het er zelf moeilijk mee hadden, hadden vaak huilende kindjes. Moeders die hun kindjes veel plezier wensten en vrolijk weg gingen, lieten vaak vrolijker kindjes op school 'achter'.

Weet niet of dat bij baby'tjes ook zo werkt hoor.. Maar jou kennende, komt dat sowieso helemaal goed. Als R ook maar een beetje op jou lijkt (en dat doet-ie!) heeft-ie overal de tijd van z'n leven en als mama er weer is, dubbel feest!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  CCC wo 8 mei 2013 - 9:08

Tijd gaat zo ontzettend snel he Caroow... Ik zag er enorm tegenop weer te moeten werken, vond het zo erg. Ik werk maar 25 uur over vier dagen, en N. gaat niet naar de opvang mijn vriend is restaurantmanager bij de M. en kan zijn eigen tijden inplannen (jou vriend denk ik ook voor een groot deel) en dat betekend dat we afwisselend de zorg voor N. hebben en ze gaat naar mijn moeder. Eens in de twee weken komt mijn schoonmoeder. Ik was na een paar dagen alweer helemaal terug in het ritme en vond het toch eigenlijk wel heel fijn. Lekker dat je maar korte dagen gaat werken zeg, en jonge kindjes wennen al zo snel aan de kinderopvang. Wanneer start je weer met werken?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Sanne wo 8 mei 2013 - 9:08

Jeej, Caroow, dat is snel weer.
Hier ging het gelijk goed op het KDV. Mijn dochter ging er naartoe toen ze bijna 16 weken oud was. Zij huilde niet bij het weggaan en ik ook niet. Ik heb er nooit moeite mee gehad om haar daar achter te laten. Maakte in het begin alleen zorgen omdat ze niet uit de fles wilde drinken, maar ook dat ging al snel goed.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  CCC wo 8 mei 2013 - 9:09

Trouwens, ik vind het nu wel nadelig dat N. niet naar de opvang gaat. Merk dat ze bij andere kindjes enorm moet wennen en moeilijk loskomt. Dus vind er echt voordelen aan zitten, al kan ik me voorstellen dat het in het begin als ouder echt even wennen is.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Caroow wo 8 mei 2013 - 9:15

Tsja het is heel snel en ik wilde ook heel graag tot 36 weken zwangerschap werken zodat ik nog 2 weekjes langer verlof zou hebben, maar een verkorte baarmoederhals gooide roet in het eten.

Gelukkig gaat hij mijn eerste werkweek nog niet naar de opvang, dat begint pas de week erna. Ik begin 27 mei weer.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Twellie wo 8 mei 2013 - 9:16

Voor mijn gevoel ben je ook net bevallen!

Mijn dochter ging met vier maanden ongeveer voor het eerst naar de opvang. Sliep er gelijk goed, was er tevreden. Ze gaat er met plezier heen, ik laat haar vrolijk achter en als ik haar op kom halen is ze ook nog vrolijk aan het spelen.

Komt vast helemaal goed met je zoon smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Limburg85 wo 8 mei 2013 - 9:16

Beide kids hebben het prima naar hun zin op het kdv, de oudste vraagt zelfs soms op andere dagen of hij naar de kindjes mag.

Bij de oudste heb ik er nooit moeite mee gehad, ook geen traan gelaten of nooit gebeld.
Bij de 2 wel meer moeite, maar dat kwam omdat hij het eindelijk net 3 weken goed deed en een heel strak schema nodig had, ik was erg bang dat ik we weer terug bij af waren en hij weer non stop ging huilen, hij heeft 1 week wennen nodig gehad en daarna ging het perfect!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  CCC wo 8 mei 2013 - 10:33

Heb je geen verlofdagen meer Caroow? Ik heb er nog drie weken achteraan geplakt... Kan me voorstellen dat je ervan baalt dat het wat anders is gelopen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Razz wo 8 mei 2013 - 20:30

De eerste dag dat ik moest werken paste mijn moeder of schoonmoeder op (ik ben vergeten wie) Op de heen weg zat ik huilend in de auto maar eenmaal op het werk aangekomen ging het eigenlijk wel. Ik heb die dag 3x gebeld hoe het ging en na een week ging het goed en kon ik weg zonder te huilen haha.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 20:47

Razz_ schreef:De eerste dag dat ik moest werken paste mijn moeder of schoonmoeder op (ik ben vergeten wie) Op de heen weg zat ik huilend in de auto maar eenmaal op het werk aangekomen ging het eigenlijk wel. Ik heb die dag 3x gebeld hoe het ging en na een week ging het goed en kon ik weg zonder te huilen haha.
aaaah Het komt nu wel heel snel dichterbij.. 699888

ik heb mijn rooster gekregen en ik kon wel huilen! Moet echt even omschakelen dat ik weer aan het werk ga. Zaterdag en zondag avond zijn mijn eerste 2 diensten. We hebben nog geen opvang nodig omdat mijn man de ochtenden eerst nog thuis kan zijn op de dagen dat ik moet werken. Ik zeg steeds tegen mezelf dat het helemaal goed gaat komen en dat onze zoon ook groot is geworden terwijl ik aan het werk ging. Ook denk ik er vaak aan dat ze voorlopig nog veel slaapt, dus veel mis ik niet. Ik heb maar 2 avond diensten van 8 uur. De rest is allemaal veel korter, dus het valt mee.

Mijn zoontje ging wel altijd naar een opvang, en dat ging altijd heel goed. Ik had een perfecte gastouder en baal er van dat ik haar nu niet meer heb. Op het kdv vond hij het ook altijd leuk. Hij huilde alleen altijd als ik weg ging. Maar dat heeft hij ook ruim en half jaar gedaan toen hij naar de basisschool ging.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Razz wo 8 mei 2013 - 21:17

Ik voelde me toch echt rot haha

En nu vind ik het ooit heel fijn als ik hem een paar uur uit handen kan geven en even een momentje voor mezelf heb laughcry

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Highway wo 8 mei 2013 - 23:56

Ik ben sinds afgelopen maandag weer aan de slag en s.gaat 3 dagen per week naar de opvang. Tot nu toe gaat het erg goed en ze ligt elke keer als ik haar kom halen tevreden in de armen van 1 vd medewerkers. Het gaat erg goed en zij heeft er minder last van dan ik. Ik vond vooral de eerste dag erg spannend, toen dat was goed gegaan vond ik de tweede dag al een stuk makkelijker! Ze zeiden dat ik ook altijd kon bellen (heb ik niet gedaan) maardat stelde mij wel gerust.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Caroow vr 10 mei 2013 - 2:45

Ik moest tijdens mijn verlof uit dienst ivm contracttijd en begin dus mijn eerste werkdag weer opnieuw op mijn werk, ik heb dus geen snipperuren.

Nu het wat gezonken is dat het zo snel al is heb ik er alweer veel zin in!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Caroow za 25 mei 2013 - 9:24

Pfff morgen is gewoon mijn laatste dagje Cry Cry

R had net weer alles ondergepoept en ik ben weer de hele avond alleen thuis, ik stond keihard te huilen.. En waarom? Omdat ik zijn poepluiers ga missen! Zo stom! Ik wil helemaal nog niet mijn kleine Tjoekie alleen laten Cry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Pompoen za 25 mei 2013 - 9:28

Aaah Caroow, ik kan me voorstellen dat je het even heel pittig vind! Je bent zo vergroeit met jouw kleine Tjoekie geraakt de afgelopen maanden, nu moeten jullie weer een nieuw ritme gaan vinden. Ik weet niet hoe het is om weer aan het werk te gaan na je verlof maar ik hoop dat je ondanks alles toch een goeie eerste werkdag hebt morgen en dat je hem niet al te veel zult missen en je er gauw aan gewend raakt en er je weg in vind!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Sanne za 25 mei 2013 - 9:29

Ach gossie, Caroow hug
Het went echt heel gauw om weer aan het werk te zijn. Natuurlijk is zo'n laatste dag niet leuk, maar als je straks weer een paar weken verder bent en je komt thuis bij R. of je haalt hem op van oma/kdv/gastouder (?), dan krijg je zo'n heerlijk lieve glimlach, zo'n blij kindje dat het gezellig vindt dat je er weer bent en dan ga je gewoon van hem genieten op de dagen dat je wel gezellig met hem bent.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 9:31

Haha, gekkie, die poepluiers hoef je helemaal niet te missen, wist je niet dat ze op kinderdagverlijven de kinderen massaal influisteren om alle poepluiers lekker voor thuis te bewaren? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Caroow za 25 mei 2013 - 9:34

Maandagavond is mijn eerste dag, dan is mijn vriend gewoon thuis. De rest van de week gaat hij ook nog niet naar de opvang maar naar oma/schoonzus of mijn vriend is thuis.

Ik ben de hele week al elke avond met hem alleen thuis, we hebben zo'n lekker ritme en dan ben ik er straks niet. Ik ben zo bang dat hij de hele avond gaat huilen Cry Cry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Tania za 25 mei 2013 - 9:38

Ik kan er een mooi verhaal van maken maar het is gewoon niet leuk om je kindje voor het eerst achter moet laten om te gaan werken. Het wordt echt beter maar voor nu gewoon even een knuffel om je succes te wensen hug

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  bolus26 za 25 mei 2013 - 9:59

Ik moest ook huilen hoor, maar eenmaal op t werk vond ik het wel weer fijn!
A vindt het prima op het kdv en bij oma. Slapen en eten gaat goed dat scheelt!

Wel vind ik het fijn om weer naar huis te gaan!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Caroow za 25 mei 2013 - 10:02

Ik denk ook wel dat ik dolgelukkig ben als ik naar huis ga. Ik moet tot half 1 werken en R krijgt normaal om 12 uur of iets later zijn laatste voeding, ik hoop zo dat het lukt om die zelf aan hem te geven.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  bolus26 za 25 mei 2013 - 10:06

Vast wel caroow,kan je mooi even lekker knuffelen!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Caroow za 25 mei 2013 - 10:08

Als hij al heeft gedronken mag hij nog niet in het ledikantje. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat hij dan met hem op zijn arm op mij moet wachten zodat ik hem sowieso nog kan knuffelen nerd
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het komt nu wel heel snel dichterbij.. Empty Re: Het komt nu wel heel snel dichterbij..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum