Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer een stapje dichterbij de basisschool..

+3
Jezzie
Silke
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Weer een stapje dichterbij de basisschool.. Empty Weer een stapje dichterbij de basisschool..

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 8:04

Dat hij mocht komen op school wist ik natuurlijk al maar vandaag een brief gekregen dat we ook de ouderverklaring en andere informatie etc moeten inleveren.

Pfff weer een stapje dichterbij 'echt' naar school. Hij blijft natuurlijk toch een beetje onder mijn 'vleugels' maar toch ook wel weer een hele fase zeg.

Ben zo benieuwd hoe het zal gaan, niet alleen voor hem maar ook voor mezelf zowel moeder zijn als natuurlijk collega en juf.

Zijn hier eigenlijk nog meer moeders met kinderen op de eigen school? Ik geloof het niet he?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een stapje dichterbij de basisschool.. Empty Re: Weer een stapje dichterbij de basisschool..

Bericht  Silke ma 26 aug 2013 - 8:31

Ik heb zelf de kinderen van mijn collega in de klas gehad, en dat was echt niet leuk. Vooral leerlingbesprekingen waren altijd erg gezellig Neutral Hoewel dat hier ook niet aan de orde is vanwege de afstand, zal ik er daarom niet snel voor kiezen om mijn eigen kinderen op school te nemen.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Weer een stapje dichterbij de basisschool.. Empty Re: Weer een stapje dichterbij de basisschool..

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 8:33

Ik heb zelf overigens van een andere collega weer een kindje in de klas. Dat gaat eigenlijk best goed. Wij hebben ook nooit gezamenlijke kindbesprekingen trouwens maar alleen wanneer we zelf vastlopen oid met een kind.

Edit; naast dat het dichtbij is vind ik de scholen in de omgeving verder niet goed. Veel te prestatiegericht oa, wanneer ik niet op onze school zou werken maar wel in deze buurt zou wonen had ik ook zeker weten voor onze school gekozen omdat alles me daar aanspreekt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jezzie ma 26 aug 2013 - 8:42

Spannend printje.
Ik heb zelf op school gezeten waar mijn moeder werkte. Eerst deed ze rt en invallen. En toen mijn broertje naar groep 5 ging en ik naar groep 7 ging zij les geven aan groep 4.
Heb wel eens les van haar gehad als een juf of meester ziek was. Heb dat zelf nooit als erg ervaren.
Als de school uit was ging ik haar vaak helpen met de klas schoonmaken of schriftjes nakijken en dan gingen we samen naar huis.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Sea of Trees ma 26 aug 2013 - 8:44

Printje schreef:Ik heb zelf overigens van een andere collega weer een kindje in de klas. Dat gaat eigenlijk best goed. Wij hebben ook nooit gezamenlijke kindbesprekingen trouwens maar alleen wanneer we zelf vastlopen oid met een kind.

Edit; naast dat het dichtbij is vind ik de scholen in de omgeving verder niet goed. Veel te prestatiegericht oa, wanneer ik niet op onze school zou werken maar wel in deze buurt zou wonen had ik ook zeker weten voor onze school gekozen omdat alles me daar aanspreekt.
Onze basisschool staat daar om bekend en ik vind het eigenlijk wel goed. Ik vind het goed dat kinderen worden gestimuleerd het beste in zich naar boven te halen. Afin dat is een andere discussie.

Spannend, al bijna naar de basisschool! Maarre een ouderverklaring, wat is dat?
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 8:45

Ik hoop ook dat R gewoon op school kan blijven wanneer ik moet werken, het gaat maar om 1 dag want de andere dagen is oma hier. Zo hoeven we voor hem dan geen bso meer te hebben en dat zou natuurlijk een hoop schelen.

Ik krijg hem dan om de donderdag een middag in de klas want met een collega ( die dus zijn juf wordt) wissel ik op donderdag altijd de kinderen. Zodat zij alleen groep 1 heeft en ik alleen groep 2 en andersom.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 8:48

Sea of Trees schreef:
Printje schreef:Ik heb zelf overigens van een andere collega weer een kindje in de klas. Dat gaat eigenlijk best goed. Wij hebben ook nooit gezamenlijke kindbesprekingen trouwens maar alleen wanneer we zelf vastlopen oid met een kind.

Onze basisschool staat daar om bekend en ik vind het eigenlijk wel goed. Ik vind het goed dat kinderen worden gestimuleerd het beste in zich naar boven te halen. Afin dat is een andere discussie.

Spannend, al bijna naar de basisschool! Maarre een ouderverklaring, wat is dat?
Ik vind het ook goed dat het beste in ze naar boven gehaald wordt maar dat kan op verschillende manieren. Ik weet dat idd vd school waar jouw zoontje heen gaat.

Een ouderverklaring daar staan gegevens van R in, je adres en de opleiding etc vd ouders.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vixen ma 26 aug 2013 - 8:52

Onze oudste is nog niet eens ingeschreven, haha
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 8:53

hahahaha R al sinds 3 mnd ofzo, volgens mij al eerder. Nu hebben we een ander systeem maar hiervoor waren er wachtlijsten en was je 'te laat' wanneer je kindje ouder was dan een half jaar.

Weet je wel al welke school Vixen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vixen ma 26 aug 2013 - 8:55

ja, hier is maar één basisschool. Geen wachtlijst, alle kinderen kunnen ingeschreven worden. Volgens mij is de inschrijving pas komend voorjaar voor schooljaar 2014/2015.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 8:57

Ja ze is uit augustus toch? dan komt ze idd pas in 2014-2015 naar school maar het kan wel zo zijn dat ze al mag wennen voor de zomervakantie.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vixen ma 26 aug 2013 - 9:02

Ik weet niet of we daar wel goed aan doen om zo lang van tevoren te gaan wennen, maar ik weet ook niet hoe we het anders moeten doen. Als we voor de schoolvakantie beginnen kan het twee kanten op: of ze vindt het geweldig en loopt zes weken lang iedere dag te zeuren dat ze naar school wil, of ze vindt het vreselijk en ziet zes weken lang op tegen school. Ik denk dat die laatste de meeste kans heeft. Ze wordt op de eerste schooldag van het jaar 4 jaar, zou ze dan ook direct moeten beginnen?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 9:05

ja bij ons beginnen zelfs kinderen die bijv in de maand augustus nog 4 jaar moeten worden. We zijn nu 13 augustus gestart en die kinderen mogen meteen komen dus. Tenzij je het niet wilt maar anders kunnen ze meteen komen.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Vixen ma 26 aug 2013 - 9:07

We vieren haar verjaardag denk ik toch weer samen met die van de jongste, dat is dit jaar goed bevallen. Ik denk ook dat een verjaardag én de eerste schooldag in dezelfde week veel te veel voor haar wordt. We zullen wel bericht krijgen wanneer ze mag komen kijken toch?
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 9:09

De vierde verjaardag vieren wij bij ons op school niet ( of het zijn dus idd kindjes die al een paar weken naar school gaan voor ze 4 worden)

Ik denk dat jullie zo rond de meivakantie wel iets te horen krijgen, bij ons is meestal de regel ongeveer een maand/ anderhalf voordat het kindje 4 jaar wordt maar omdat de zomervakantie ertussen valt verwacht ik dat het net na de meivakantie zal zijn. Ook ivm de eventuele kennismakingsmiddagen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  nina ma 26 aug 2013 - 9:12

Printje schreef:hahahaha R al sinds 3 mnd ofzo, volgens mij al eerder. Nu hebben we een ander systeem maar hiervoor waren er wachtlijsten en was je 'te laat'  wanneer je kindje ouder was dan een half jaar.
Wat houdt het nieuwe systeem in?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 9:14

Dat we zorgen voor een goede afspiegeling vd maatschappij zoals deze in de omgeving is. Dus een goede mix van allerlei bevolkingslagen etc. Ook moeten de ouders een brief schrijven waarom ze voor ons type onderwijs kiezen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 26 aug 2013 - 9:33

Ik zat vroeger op zo'n prestatiegerichte basisschool. Heel veel kinderen kregen uiteindelijk VWO of HAVO/VWO-advies, maar volgens mij zaten er ook heel veel kinderen van hoogopgeleide ouders. Ik denk dat het voor kinderen die niet zo goed konden leren niet zo'n leuke school was, ik denk dat zij aardig buiten de boot vielen. Het onderwijs was echt gericht op kinderen die bovengemiddeld goed mee konden komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 9:35

Dat is idd het probleem, dat er teveel gekeken wordt (vaak) naar de bovengemiddelde kinderen terwijl er ook kinderen zijn die een C scoren en een C zullen blijven, en dat mag en is goed.

Er is meer dan presteren, ikzelf vind het veel belangrijker hoe ze zich emotioneel sociaal in de klas voelen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 26 aug 2013 - 9:38

Ja, ik weet nog in groep 8, dat we op vrijdag altijd proefwerk kregen van een leervak, dus geschiedenis of aardrijkskunde, en dat op een gegeven moment de regel was ingevoerd dat als je een onvoldoende haalde, je strafwerk kreeg. Of in groep 7, als die leerkracht iets lekkers kreeg van kinderen die de klassen rond gingen dan moesten we allemaal op de tafel gaan staan en dan ging hij rond met het taalboek, woordkundig ontleden, wie een fout maakte moest gaan zitten. Twee van die heel kleine voorbeeldjes dat er eigenlijk helemaal niet zo werd stilgestaan bij kinderen die het allemaal niet zo konden bijbenen. Er werd gewoon vanuit gegaan dat je het kon en snapte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje ma 26 aug 2013 - 9:40

Wat erg idd Susan, ik weet zelfs een verhaal..echt te triest.. Bij mijn broertje in de klas heeft de meester ooit een lijn getrokken tussen goede en slechte kinderen..... het zal geen verrassing zijn dat niet lang daarna hij geen meester meer mocht zijn.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 26 aug 2013 - 9:42

Jeetje, dat is toch niet van deze tijd, terecht dat hij niet lang meer les mocht geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: