Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bevalling komt dichterbij en ik zie er steeds meer tegenop

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bevalling komt dichterbij en ik zie er steeds meer tegenop Empty Bevalling komt dichterbij en ik zie er steeds meer tegenop

Bericht  Rupsie do 14 jul 2011 - 0:47

Door mijn vorige moeizame bevalling (zware schouderdystocie) word de groei van de baby deze keer extra goed in de gaten gehouden. Heb inmiddels meerdere groeiecho's gehad. steeds werd me verteld dat het deze keer echt een kleinere baby zou zijn. Ik geloof dat niet zo heel hard, want ze hebben bij beide vorige zwangerschappen er ook helemaal naastgezeten qua gewicht / grootte van de baby.

Inmiddels ben ik vanaf 36 weken overgedragen aan de gynaecoloog. Vorige week de eerste afspraak daar gehad. Ze had ook een echo gemaakt en schatte het toen op 2300 gram. Als het zo door zou groeien zou het met 40 weken op zo'n 6 pond uitkomen. Nou dat moest me wel lukken dacht ik. Dus had ik een goed gevoel richting de bevalling toe.

Gisteren heb ik weer een afspraak gehad (met dezelfde gyn). En nu vond ik het zo tegenstrijdig met de vorige keer. Ze heeft wel een echo gemaakt, maar de baby niet opgemeten. Zoals ze zelf zei vertrouwt ze meer op haar eigen schattingen, dan op de echo meting. Dus ik vroeg haar wat ze zelf dan dacht. Toen zei ze dat ze het gewicht van de baby volgende week op zo'n 3500 / 3600 gram schatte (dan ben ik 38 wkn). Dat moet waarschijnlijk nog gewoon te doen zijn, maar ik vind het zo'n verschil met wat ze vorige week zei.

Gelukkig is de datum van de inleiding al wel gepland, maar ik begin er nu wel steeds meer tegenop te zien. Wat als ze er nu weer totaal naast zitten qua grootte / gewicht. En het uiteindelijk dus nog groter zal zijn. Wat als de baby weer klem komt te zitten. Loopt het deze keer wel goed af.
Ik weet natuurlijk wel dat ik me niet al te druk moet maken, het komt zoals het komt, maar toch begin ik er steeds meer tegenop te zien.

Weet ook niet zo goed wat jullie ermee moeten, maar ik wilde het toch even kwijt.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling komt dichterbij en ik zie er steeds meer tegenop Empty Re: Bevalling komt dichterbij en ik zie er steeds meer tegenop

Bericht  Smaragdje do 14 jul 2011 - 0:50

Het lijkt mij echt heel vervelend als je er zo tegen op kijkt! En het verschil in die gewichten is ook wel erg groot!

Ik hoop voor jou en je kindje, dat deze bevalling helemaal goed zal gaan hug

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bevalling komt dichterbij en ik zie er steeds meer tegenop Empty Re: Bevalling komt dichterbij en ik zie er steeds meer tegenop

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 1:00

Ik zag er behoorlijk tegenop, maar nu het echt dichtbij komt wordt het minder.
Ze hebben allebei wel een flink hoofd bleek op de echo's...

Gast
Gast

Bericht  Sjonno do 14 jul 2011 - 1:04

ProudMama schreef:Ik zag er behoorlijk tegenop, maar nu het echt dichtbij komt wordt het minder.

Rick zou ook een groot hoofd hebben, bleek niets van waar te zijn!
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 1:07

Sjonno schreef:
ProudMama schreef:Ik zag er behoorlijk tegenop, maar nu het echt dichtbij komt wordt het minder.

Ik heb iedere 2 weken groei echo gehad he, dus ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat het klopt.
Maar goed, groot of niet, ze moeten er toch uit Wink

Gast
Gast

Bericht  Rupsie do 14 jul 2011 - 1:10

Volgens de echo's die ik nu heb gehad, heeft deze baby ook een groter hoofd.
Maar ja, die schouders moeten er ook achteraan komen .
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sjonno do 14 jul 2011 - 1:16

ProudMama schreef:
Sjonno schreef:

Ik heb iedere 2 weken groei echo gehad he, dus ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat het klopt.
Maar goed, groot of niet, ze moeten er toch uit Wink

Bij Rick kreeg ik ook extra groei-echo's, maar bij hem viel het dus mee haha. En idd, ze moeten er toch uit!
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: