Appartement wel of niet nemen? Erg aan het twijfelen
+14
loura
Susan
JD
Sneeuwvlok
Chocolate Cookie
Lady4
Rovine
PluDan
Fayebella
Parisienne
TukTuk
Linnie1985
Caresses
sarah
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Appartement wel of niet nemen? Erg aan het twijfelen
Hoi,
Ik wil heel erg graag op mezelf gaan wonen en heb nu een appartementje aangeboden gekregen. Dit is echter wel aan de kleine kant en nu ben ik heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen. Misschien kan iemand mij vertellen wat zij in mijn geval zou doen.
Even de feiten op een rijtje:
- als je hier via de woningbouw een appartement/huis wilt huren moet je ongeveer 7 jaar ingeschreven staan en ik sta pas net 1 jaar ingeschreven.
- het appartement bestaat uit een woonkamer/keuken van 17m2, een slaapkamer van 9m2 en een badkamer (met douche en wc); de badkamer zit aan de slaapkamer vast (je moet dus door de slaapkamer om naar de wc te kunnen) en heeft geen deur.
- de afstand tot mijn werk is zo'n 3,5 kilometer en het ligt op een paar minuten lopen van het station, bushalte en een supermarkt.
- het ligt landelijk gelegen in het buitengebied, en heeft een terras op het zuiden.
- de kosten zijn 600 euro (inclusief gas, water, electra en internet) en er is een mogelijkheid tot huurtoeslag.
- er hoeft niets aan te gebeuren (is splinternieuw en er ligt een vloer in, er hangen lamellen en is net geverfd)
Ik wil heel erg graag op mezelf gaan wonen en heb nu een appartementje aangeboden gekregen. Dit is echter wel aan de kleine kant en nu ben ik heel erg aan het twijfelen wat ik moet doen. Misschien kan iemand mij vertellen wat zij in mijn geval zou doen.
Even de feiten op een rijtje:
- als je hier via de woningbouw een appartement/huis wilt huren moet je ongeveer 7 jaar ingeschreven staan en ik sta pas net 1 jaar ingeschreven.
- het appartement bestaat uit een woonkamer/keuken van 17m2, een slaapkamer van 9m2 en een badkamer (met douche en wc); de badkamer zit aan de slaapkamer vast (je moet dus door de slaapkamer om naar de wc te kunnen) en heeft geen deur.
- de afstand tot mijn werk is zo'n 3,5 kilometer en het ligt op een paar minuten lopen van het station, bushalte en een supermarkt.
- het ligt landelijk gelegen in het buitengebied, en heeft een terras op het zuiden.
- de kosten zijn 600 euro (inclusief gas, water, electra en internet) en er is een mogelijkheid tot huurtoeslag.
- er hoeft niets aan te gebeuren (is splinternieuw en er ligt een vloer in, er hangen lamellen en is net geverfd)
sarah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11
Re: Appartement wel of niet nemen? Erg aan het twijfelen
Als je echt graag uit huis wil, zou ik het wel doen. Vanuit daar kan je altijd weer verder op zoek naar een groter huisje.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Je kan er toch intrekken en ondertussen ingeschreven blijven staan bij de woningbouw?
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
En wat zijn de redenen om het niet te doen dan? Want als je het kunt betalen, klinkt het leuk.
Gast- Gast
Ik zou goed voor jezelf op een rijtje zetten of het voor jou groot genoeg is. Ga je je niet irriteren aan het feit dat het klein is?
Begrijp ik het nou wel goed dat de badkamer geen deur heeft? Dus als je visite krijgt, dan kunnen ze makkelijk naar het toilet? Ik zou iig wel kijken of daar een deur ingezet kan worden, is ook voor jezelf prettiger denk ik.
600 euro per maand is wel echt veel, er van uitgaande dat de kosten voor water en gas etc rond de 100 euro per maand misschien zullen zijn, misschien wel veel minder, internet misschien rond de 20 euro normaal gesproken is.. Dat is dan nog vrij veel geld.
Ik zou het er ok van laten afhangen van hoeveel huurtoeslag je kan krijgen en of je het makkelijk kan betalen.
Je kan altijd vanuit daar verder zoeken natuurlijk nog. Zeker omdat er niks verder aan gedaan hoeft te worden, hoef je niet echt veel te investeren er in natuurlijk. Zit je er voor ene minimale tijd aan vast?
Begrijp ik het nou wel goed dat de badkamer geen deur heeft? Dus als je visite krijgt, dan kunnen ze makkelijk naar het toilet? Ik zou iig wel kijken of daar een deur ingezet kan worden, is ook voor jezelf prettiger denk ik.
600 euro per maand is wel echt veel, er van uitgaande dat de kosten voor water en gas etc rond de 100 euro per maand misschien zullen zijn, misschien wel veel minder, internet misschien rond de 20 euro normaal gesproken is.. Dat is dan nog vrij veel geld.
Ik zou het er ok van laten afhangen van hoeveel huurtoeslag je kan krijgen en of je het makkelijk kan betalen.
Je kan altijd vanuit daar verder zoeken natuurlijk nog. Zeker omdat er niks verder aan gedaan hoeft te worden, hoef je niet echt veel te investeren er in natuurlijk. Zit je er voor ene minimale tijd aan vast?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Caresses schreef:Als je echt graag uit huis wil, zou ik het wel doen. Vanuit daar kan je altijd weer verder op zoek naar een groter huisje.
+1
Gast- Gast
600 euro inclusief is echt niet duur. De ligging klinkt ook perfect, dus ik zou het doen. Dan blijf je inderdaad inschreven staan bij de woningbouw en zodra je daar iets kunt krijgen, kun je daar de huur weer opzeggen (meestal teken je voor een jaar en kun je daarna maandelijks opzeggen). Daarnaast hoef je er niks aan te doen, dus kun je je die kosten ook besparen. Heb je wel al meubels enzo? Anders zou ik die wel goedkoop (ikea, tweedehands) nemen, zodat je nieuwe meubels kunt kopen als je een groter huis krijgt.
Gast- Gast
Ik zou het ook doen en van daaruit verder zoeken
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou het doen, zeker als je ook nog huurtoeslag krijgt. Het is een begin toch...
Gast- Gast
Ik zou het ook doen, en ook van daaruit verder zoeken
Gast- Gast
Ik zou het wel doen. Anders moet je nog 6 jaar blijven wonen waar je nu zit (ik neem aan bij je ouders). Als je dan een keertje iets beters tegenkomt dan zeg je je huur op en ben je weg. Want als je eenmaal weg wilt thuis, dan ga je je aan alles irriteren. En daarbij vind ik 600 incl. nog wel meevallen.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Als je het echt heel erg graag wilt en je kunt het financieel aan dan zou ik het ook doen en vanuit daar verder kijken naar iets anders.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Ik zou het ook doen. Het is wel klein maar niet heel erg klein. Ligging is mooi en wil je nog 6 jaar wachten?
Wij hebben ook geen deur in de douche, went heel erg snel. Zeker als je de slaapkamerdeur gewoon dicht kunt doen.
Wij hebben ook geen deur in de douche, went heel erg snel. Zeker als je de slaapkamerdeur gewoon dicht kunt doen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou het zeker doen! Beter een kleine plek voor jezelf, wanneer je het huis uit wilt, dan helemaal geen plek voor jezelf.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik heb zelf zoiets gehad. Ik heb toen dan wel om andere redenen het afgewezen. Maar achteraf ook wel blij erom. Want nu kan ik gewoon veel groter wonen.
Nu is er hier niet zoveel inschrijfjaar voor nodig en ben pas een jaar bezig met wat reageren.
Ik denk dat als ik erin stond toch verder zou kijken.
Succes met je keuze!
Nu is er hier niet zoveel inschrijfjaar voor nodig en ben pas een jaar bezig met wat reageren.
Ik denk dat als ik erin stond toch verder zou kijken.
Succes met je keuze!
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Ik zou het doen, het klinkt leuk. Je hoeft er niks aan te doen, met de meubels die je koopt kan je er gewoon rekening mee houden dat je die later ook nog wel kan gebruiken, en je kan altijd nog verder zoeken. Als je het gewoon kan betalen zou ik het doen
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
zo, ik vind 600 euro aardig aan de prijs. als je er even vanuit gaat dat onze woning 600 euro exclusief is... maar dat is dan een eensgezinswoning met 4 slaapkamers.... dus daarom vind ik 600 euro heel veel geld voor zo'n minihuisje, maar goed...ik weet natuurlijk niet in welke regio je woont, dus dat is amper te vergelijken.
ik zou het doen, en dan van daaruit naar ene anders huisje uitkijken.... maar ik vind wel weer dat je hier dan toch wel een paar jaar zou moeten wonen, want je stopt er ook een hoop geld en werk in, dus t is wel weer zonde als je over een paar maanden weggaat ofzo, dan heeft het je alleen maar geld gekost, en kun je beter de gok nemen om nog even thuis te blijven en verder te sparen.
kortom, conclusie; je hebt geen drol aan mijn verhaal haha!
Ik zeg; volg je gevoel!
in ieder geval niet dit huis nemen als je er niet 100% achter staat, alleen maar omdat je persé het huis uitwilt...
ik zou het doen, en dan van daaruit naar ene anders huisje uitkijken.... maar ik vind wel weer dat je hier dan toch wel een paar jaar zou moeten wonen, want je stopt er ook een hoop geld en werk in, dus t is wel weer zonde als je over een paar maanden weggaat ofzo, dan heeft het je alleen maar geld gekost, en kun je beter de gok nemen om nog even thuis te blijven en verder te sparen.
kortom, conclusie; je hebt geen drol aan mijn verhaal haha!
Ik zeg; volg je gevoel!
in ieder geval niet dit huis nemen als je er niet 100% achter staat, alleen maar omdat je persé het huis uitwilt...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik zou er nog eens niet over twijfelen !
Gast- Gast
Ik zou eerst even een proefberekening maken om te kijken of je wel in aanmerking komt voor huurtoeslag, gezien de hoogte van de huur en je eigen inkomen.
http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/
http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind het ook prijzig voor zo'n kleine woning. Maaaar als je het kan betalen en als je huurtoeslag krijgt en je wilt op jezelf tja... Dan zou ik het gewoon doen.. Ik heb ook jaren lang klein gewoond en ik heb me er altijd prima gevoeld. Je past je vanzelf aan je omgeving aan hoor
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Als je het heel graag wilt moet je het gewoon doen, en vooral ook kunt betalen. Ik zou het niet doen persoonlijk want het idee dat al mijn visite door mijn slaapkamer naar de wc moet dat staat me al tegen.
Weet je al wat je gaat doen? Wel spannend
Weet je al wat je gaat doen? Wel spannend
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Raak je hiermee je inschrijftijd kwijt?
Gast- Gast
Het is inderdaad niet groot, maar als je heel graag wil, zou ik de kans met beide handen aangrijpen.
Hier in Groningen betaal je 650 excl(!) voor een twee kamer appartement.. Echt niet leuk. Daarentegen kosten de huurhuizen in een dorp 8km van de stad 325excl. per maand.. Dan maar een heel huis.
Ik weet niet of zoiets ook voor jou geldt?
Hier in Groningen betaal je 650 excl(!) voor een twee kamer appartement.. Echt niet leuk. Daarentegen kosten de huurhuizen in een dorp 8km van de stad 325excl. per maand.. Dan maar een heel huis.
Gast- Gast
Maar krijg je zo'n huis met amper een jaar inschrijftijd?Yoyo schreef:Het is inderdaad niet groot, maar als je heel graag wil, zou ik de kans met beide handen aangrijpen.
Ik woon liever wat kleiner in de stad, dan ruim daar buiten.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar krijg je zo'n huis met amper een jaar inschrijftijd?Yoyo schreef:Het is inderdaad niet groot, maar als je heel graag wil, zou ik de kans met beide handen aangrijpen.
Ik woon liever wat kleiner in de stad, dan ruim daar buiten.
1,5 jaar is gemiddeld voor die huisjes van 325.
Ik zou ook liever in de stad wonen, maar ik zal ze kosten er ook zeker wel van af laten hangen. Het OV is zeer goed geregeld, wij zijn voorzien van een auto en op fiets is het ook prima te doen. Ik zou zulke dingen zeker wel in overweging nemen.
Lastige keuze TO, misschien kan je wat meer informatie geven over wat je precies wil? En wat je nu doet twijfelen?
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Stoppen met werken of niet? Twijfelen.....
» Ik kom er echt niet uit welke eettafel te nemen
» ziggo werkt niet, waar dan internet nemen??
» Blijven twijfelen over naam
» Ik kom er echt niet uit welke eettafel te nemen
» Blijven twijfelen over naam
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: