Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

+35
Sweety
Minx
smooch
Rovine
Blond
Monte
Tazz
_DoI
Miss G
Ella
CrazyGrace
girli
Mandy
studiebol
loura
Lejow
Roze Roos
Lynn_
Arcade
TNMN
Sneeuwvlok
Mari
Merai
Inge
Arwyn
Suus
Susan
Sterre
Toet
Travelgurly
minoessepoes
ekiaam87
LoveMusic
Jordana
Ringling
39 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...  - Pagina 4 Empty Re: Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:44

Darcy schreef:Hahah sorry, "lo and behold" is een uitdrukking die zoiets betekent als "nou ja zeg :o " (als in: dat het verrassend is) Ik bedoelde het nogal sarcastisch.

Ooh.. Thank you Very Happy Wat is Lo dan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...  - Pagina 4 Empty Re: Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:46

Dat wist ik zelf ook niet haha, dus even opgezocht:

The word 'lo' as used in this phrase is a shortening of 'look'. So, lo and behold! has the meaning of look! - behold!. Lo in this and its other meaning, which is more akin to O!, has been in use since the first Millennium and appears in the epic poem Beowulf.

Gast
Gast

Bericht  _DoI wo 23 feb 2011 - 6:46

Als we met een groep uit eten gaan dan delen we de rekening door het aantal personen. Ga ik alleen met een vriend/vriendin dan wisselen we af wie de rekening betaalt.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tazz wo 23 feb 2011 - 6:52

girli schreef:
Brennuss schreef:Zowel met een vriendin als met een groepje, wil ik gewoon mijn eigen dingen betalen.
+1

Ik dus ook. En nee ik reken het niet tot op de cent uit, maar wel globaal. Ik houd toch rekening met de prijs voor ik iets bestel en zo weet ik ongeveer aan het einde wat ik moet betalen. Dat vind ik wel zo prettig.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Arcade wo 23 feb 2011 - 7:00

Als iemand moeilijk doet over een ander die wil optellen, is dat (mijn ervaring) wel 9/10 keer iemand die meer gegeten had.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Monte wo 23 feb 2011 - 7:10

Ik ga ook meestal uit eten met vrienden die nog studeren en wij betalen ieder ons eigen deel. Tenzij iedereen ongeveer hetzelfde eet. Ik heb het ook eens gehad met drank. De hele groep had flessen wijn en rose gedronken en ik maar 2 frisjes. Nou dan ga ik echt niet voor die anderen betalen. En gelukkig begrijpen mensen dat altijd wel goed.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 7:10

Wij betalen ieder voor zich. Zo drink ik bijvoorbeeld geen wijn en over het algemeen geen drank tijdens een etentje. Mijn vriendinnen allemaal wel veel. Dus ik vind het dan meer dan logisch dat ik daar niet voor ga betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 7:16

Darcy schreef:Dat wist ik zelf ook niet haha, dus even opgezocht:

The word 'lo' as used in this phrase is a shortening of 'look'. So, lo and behold! has the meaning of look! - behold!. Lo in this and its other meaning, which is more akin to O!, has been in use since the first Millennium and appears in the epic poem Beowulf.

Ahaaa Very Happy Thank you Very Happy Lo; I'm learning Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 7:19

Ik heb werkelijk waar nog nooit problemen gehad met het ieder voor zich betalen. Snap ook niet zo goed waarom er zo overdreven op gereageerd wordt. Je kunt toch zo uitrekenen hoeveel je moet betalen? Wij gooien dat allemaal bij elkaar en betalen in 1 keer de rekening. Iedereen zorgt gewoon dat ze genoeg wisselgeld heeft.

Ik vind het onzin om voor een ander te betalen, zeker omdat ik niet altijd het geld ervoor had om uitgebreid uit eten te gaan. Het uit eten gaan is super leuk, maar als ik wat meer op mijn geld lette dan een vriendin die een goedbetaalde baan had, who cares? Ik heb echt nog nooit gezeik gehad met iemand daarover.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 23 feb 2011 - 7:19

Meestal delen we het gewoon. Maar we drinken ook ongeveer even veel, en onze gerechten schelen ook niet veel in prijs.

Wat ik trouwens wel flauw vond, ik had ooit een vriendin die wilde altijd splitten als zij iets duurders had gegeten, maar zodra zij een goedkoper gerecht had wilde ze ieder voor zich. Dat vond ik zo'n slechte eigenschap van haar..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 7:28

Ik heb er geen problemen mee om de rekening te delen door het aantal personen waar we mee zijn. Ik ben weleens met meiden uit eten geweest die perse alleen hun deel wilden betalen, en dat vind ik dan ook prima. Ik ben eigenlijk helemaal de moeilijkste niet, of het moet zijn dat ik echt bijna niks op heb en de rest mega veel, dan wordt het een ander verhaal. Maar dat is in mijn geval eigenlijk nooit.

Gast
Gast

Bericht  girli wo 23 feb 2011 - 7:34

Tazz schreef:
girli schreef:
Brennuss schreef:Zowel met een vriendin als met een groepje, wil ik gewoon mijn eigen dingen betalen.
+1

Ik dus ook. En nee ik reken het niet tot op de cent uit, maar wel globaal. Ik houd toch rekening met de prijs voor ik iets bestel en zo weet ik ongeveer aan het einde wat ik moet betalen. Dat vind ik wel zo prettig.
Idd, zo doe ik dat ook. Alles wat eindigt op ,95 o.i.d. afronden naar boven en ik weet hoeveel ik moet betalen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Rovine wo 23 feb 2011 - 8:28

Als ik me langer druk moet maken of het wel eerlijk is dan te werken voor hetzelfde geld kan het me weinig schelen.

We delen het vrijwel altijd evenredig. Als ik iets heel duurs heb gehad bied ik wel aan 5 of 10 euro meer in te leggen, maar dat komt zelden voor. het heft elkaar allemaal wel een beetje op, de ene keer pak ik iets goedkoops, andere keer iets duurs, geldt ook voor anderen.
Afgelopen zomer was ik met 4 biertankende mannen op vakantie, ook toen alles gelijk gesplit. Hoefde ik me niet schuldig te voelen om dat ene cocktailtje, in de tijd dat zij 5 stuks wegtankten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 9:00

We delen het bedrag gewoon door het aantal personen, maar als je veel minder hebt gehad betaal je iets minder en als je iets meer hebt gehad betaal je iets meer. Gebeurd eigenlijk altijd wel spontaan, ook als ik met mn collega's ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 9:06

Meestal wordt het bedrag gedeeld, maar als ik echt minder gegeten/gedronken heb zeg ik er wel iets van.
Als we naar de kroeg gaan en mijn vriend en ik gaan eerder naar huis geven we aan 1 persoon ongeveer het bedrag waarvoor wij gedronken hebben. Het gaat op zo'n moment namelijk op rekening en in de tijd dat de mannen 8 biertjes wegtikken heb ik 3 spa blauw op ofzo.

Gast
Gast

Bericht  smooch wo 23 feb 2011 - 9:22

Reeza schreef:We delen het bedrag gewoon door het aantal personen, maar als je veel minder hebt gehad betaal je iets minder en als je iets meer hebt gehad betaal je iets meer. Gebeurd eigenlijk altijd wel spontaan, ook als ik met mn collega's ben.

+1

Chance, zo'n vriendin heb ik er ook tussen zitten, dat is echt vervelend.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Minx wo 23 feb 2011 - 11:37

Als ik heel eerlijk ben vind ik splitsen vaak ook wel prettig. Ik heb vaak voor mezelf in mijn hoofd wat ik uit wil geven. Hier hou ik ook rekening mee met bestellen. Als anderen dan veel duurder gaan eten kan het zijn dat ik dan die maand niet lekker uit kom. Vind ik zonde.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  CrazyGrace wo 23 feb 2011 - 11:45

Bij mij is het splitten vaak hetzelfde als delen.
Dus toen ik las: ieder zijn eigen deel, had ik er gewoon een ander beeld bij dan ongeveer het bedrag neerleggen (dus splitten). Maar zoals ik al zei komt het weinig voor dat het een ander bedrag opleverd dan als ik het zou uitrekenen en die paar euro dat het me misschien kan schelen, daar kijk ik minder naar. Ik betaal zeker niet voor de ander. Dat vind ik ook een misverstand als het gaat om het delen.
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Sweety wo 23 feb 2011 - 11:47

Ook splitten door het aantal mensen. Tenzij er echt grote verschillen tussen zitten zoals in het voorbeeld een 3gangen menu en ik maar een hoofdgerecht. Dan betaal ik gewoon een rond bedrag voor mezelf.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489

Bericht  CrazyGrace wo 23 feb 2011 - 11:49

+1
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 12:44

girli schreef:
Tazz schreef:
girli schreef:
+1

Idd, zo doe ik dat ook. Alles wat eindigt op ,95 o.i.d. afronden naar boven en ik weet hoeveel ik moet betalen.

Tegenwoordig staan alle gerechten vaak al in de computer. Ik kan gewoon zeggen wat ik heb gegeten en vervolgens afrekenen. Dat is echt ideaal smile

Gast
Gast

Bericht  Winegum wo 23 feb 2011 - 21:35

Meestal delen we het door het aantal personen. Maar ik vind het ook niet erg om het zo te doen dat ieder voor zich betaald, daar vind ik weinig van.
Elke periode (om de 10 weken) gaan we met school vaak lunchen, wat me irriteert is dat er altijd klasgenoten zijn die hun bedrag naar onder afronden. Zodat er altijd geld te weinig in de pot zit... Zo vreemd :S

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Jeanette vr 25 feb 2011 - 2:53

Jordana schreef:Gewoon delen door het aantal personen waar je mee bent.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ringling vr 25 feb 2011 - 3:12

Meestal legt iedereen gewoon geld neer voor wat ie gegeten heeft. En alles bij elkaar is het meestal veel te veel dus krijgt iedereen weer wat terug smile
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Effie_O vr 25 feb 2011 - 3:20

Ringling schreef:Meestal legt iedereen gewoon geld neer voor wat ie gegeten heeft. En alles bij elkaar is het meestal veel te veel dus krijgt iedereen weer wat terug smile

Zo doe ik het ook, in de kroeg en tijdens etentjes. Nogal lastige vriendengroep, 1 drinkt echt heel erg veel, 1 drinkt echt heel erg weinig Wink Beetje sneu om die laatste mee te laten betalen aan het drinkgedrag van de eerste. En een van ons heeft weinig te besteden, ook niet eerlijk om diegene teveel te laten betalen.
Scheelt wel dat je bij de kassa vaak al aan kunt geven wat je hebt gehad, kunnen zij het zo per persoon intoetsen en kun je individueel afrekenen.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: