Als jij met vriendinnen uit eten gaat...
+35
Sweety
Minx
smooch
Rovine
Blond
Monte
Tazz
_DoI
Miss G
Ella
CrazyGrace
girli
Mandy
studiebol
loura
Lejow
Roze Roos
Lynn_
Arcade
TNMN
Sneeuwvlok
Mari
Merai
Inge
Arwyn
Suus
Susan
Sterre
Toet
Travelgurly
minoessepoes
ekiaam87
LoveMusic
Jordana
Ringling
39 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Als jij met vriendinnen uit eten gaat...
Darcy schreef:Hahah sorry, "lo and behold" is een uitdrukking die zoiets betekent als "nou ja zeg :o " (als in: dat het verrassend is) Ik bedoelde het nogal sarcastisch.
Ooh.. Thank you Wat is Lo dan?
Gast- Gast
Dat wist ik zelf ook niet haha, dus even opgezocht:
The word 'lo' as used in this phrase is a shortening of 'look'. So, lo and behold! has the meaning of look! - behold!. Lo in this and its other meaning, which is more akin to O!, has been in use since the first Millennium and appears in the epic poem Beowulf.
The word 'lo' as used in this phrase is a shortening of 'look'. So, lo and behold! has the meaning of look! - behold!. Lo in this and its other meaning, which is more akin to O!, has been in use since the first Millennium and appears in the epic poem Beowulf.
Gast- Gast
Als we met een groep uit eten gaan dan delen we de rekening door het aantal personen. Ga ik alleen met een vriend/vriendin dan wisselen we af wie de rekening betaalt.
_DoI- Fluisteraar
- Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
girli schreef:+1Brennuss schreef:Zowel met een vriendin als met een groepje, wil ik gewoon mijn eigen dingen betalen.
Ik dus ook. En nee ik reken het niet tot op de cent uit, maar wel globaal. Ik houd toch rekening met de prijs voor ik iets bestel en zo weet ik ongeveer aan het einde wat ik moet betalen. Dat vind ik wel zo prettig.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Als iemand moeilijk doet over een ander die wil optellen, is dat (mijn ervaring) wel 9/10 keer iemand die meer gegeten had.
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
Ik ga ook meestal uit eten met vrienden die nog studeren en wij betalen ieder ons eigen deel. Tenzij iedereen ongeveer hetzelfde eet. Ik heb het ook eens gehad met drank. De hele groep had flessen wijn en rose gedronken en ik maar 2 frisjes. Nou dan ga ik echt niet voor die anderen betalen. En gelukkig begrijpen mensen dat altijd wel goed.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Wij betalen ieder voor zich. Zo drink ik bijvoorbeeld geen wijn en over het algemeen geen drank tijdens een etentje. Mijn vriendinnen allemaal wel veel. Dus ik vind het dan meer dan logisch dat ik daar niet voor ga betalen.
Gast- Gast
Darcy schreef:Dat wist ik zelf ook niet haha, dus even opgezocht:
Ahaaa Thank you Lo; I'm learning
Gast- Gast
Ik heb werkelijk waar nog nooit problemen gehad met het ieder voor zich betalen. Snap ook niet zo goed waarom er zo overdreven op gereageerd wordt. Je kunt toch zo uitrekenen hoeveel je moet betalen? Wij gooien dat allemaal bij elkaar en betalen in 1 keer de rekening. Iedereen zorgt gewoon dat ze genoeg wisselgeld heeft.
Ik vind het onzin om voor een ander te betalen, zeker omdat ik niet altijd het geld ervoor had om uitgebreid uit eten te gaan. Het uit eten gaan is super leuk, maar als ik wat meer op mijn geld lette dan een vriendin die een goedbetaalde baan had, who cares? Ik heb echt nog nooit gezeik gehad met iemand daarover.
Ik vind het onzin om voor een ander te betalen, zeker omdat ik niet altijd het geld ervoor had om uitgebreid uit eten te gaan. Het uit eten gaan is super leuk, maar als ik wat meer op mijn geld lette dan een vriendin die een goedbetaalde baan had, who cares? Ik heb echt nog nooit gezeik gehad met iemand daarover.
Gast- Gast
Meestal delen we het gewoon. Maar we drinken ook ongeveer even veel, en onze gerechten schelen ook niet veel in prijs.
Wat ik trouwens wel flauw vond, ik had ooit een vriendin die wilde altijd splitten als zij iets duurders had gegeten, maar zodra zij een goedkoper gerecht had wilde ze ieder voor zich. Dat vond ik zo'n slechte eigenschap van haar..
Wat ik trouwens wel flauw vond, ik had ooit een vriendin die wilde altijd splitten als zij iets duurders had gegeten, maar zodra zij een goedkoper gerecht had wilde ze ieder voor zich. Dat vond ik zo'n slechte eigenschap van haar..
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb er geen problemen mee om de rekening te delen door het aantal personen waar we mee zijn. Ik ben weleens met meiden uit eten geweest die perse alleen hun deel wilden betalen, en dat vind ik dan ook prima. Ik ben eigenlijk helemaal de moeilijkste niet, of het moet zijn dat ik echt bijna niks op heb en de rest mega veel, dan wordt het een ander verhaal. Maar dat is in mijn geval eigenlijk nooit.
Gast- Gast
Idd, zo doe ik dat ook. Alles wat eindigt op ,95 o.i.d. afronden naar boven en ik weet hoeveel ik moet betalen.Tazz schreef:girli schreef:+1Brennuss schreef:Zowel met een vriendin als met een groepje, wil ik gewoon mijn eigen dingen betalen.
Ik dus ook. En nee ik reken het niet tot op de cent uit, maar wel globaal. Ik houd toch rekening met de prijs voor ik iets bestel en zo weet ik ongeveer aan het einde wat ik moet betalen. Dat vind ik wel zo prettig.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Als ik me langer druk moet maken of het wel eerlijk is dan te werken voor hetzelfde geld kan het me weinig schelen.
We delen het vrijwel altijd evenredig. Als ik iets heel duurs heb gehad bied ik wel aan 5 of 10 euro meer in te leggen, maar dat komt zelden voor. het heft elkaar allemaal wel een beetje op, de ene keer pak ik iets goedkoops, andere keer iets duurs, geldt ook voor anderen.
Afgelopen zomer was ik met 4 biertankende mannen op vakantie, ook toen alles gelijk gesplit. Hoefde ik me niet schuldig te voelen om dat ene cocktailtje, in de tijd dat zij 5 stuks wegtankten.
We delen het vrijwel altijd evenredig. Als ik iets heel duurs heb gehad bied ik wel aan 5 of 10 euro meer in te leggen, maar dat komt zelden voor. het heft elkaar allemaal wel een beetje op, de ene keer pak ik iets goedkoops, andere keer iets duurs, geldt ook voor anderen.
Afgelopen zomer was ik met 4 biertankende mannen op vakantie, ook toen alles gelijk gesplit. Hoefde ik me niet schuldig te voelen om dat ene cocktailtje, in de tijd dat zij 5 stuks wegtankten.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
We delen het bedrag gewoon door het aantal personen, maar als je veel minder hebt gehad betaal je iets minder en als je iets meer hebt gehad betaal je iets meer. Gebeurd eigenlijk altijd wel spontaan, ook als ik met mn collega's ben.
Gast- Gast
Meestal wordt het bedrag gedeeld, maar als ik echt minder gegeten/gedronken heb zeg ik er wel iets van.
Als we naar de kroeg gaan en mijn vriend en ik gaan eerder naar huis geven we aan 1 persoon ongeveer het bedrag waarvoor wij gedronken hebben. Het gaat op zo'n moment namelijk op rekening en in de tijd dat de mannen 8 biertjes wegtikken heb ik 3 spa blauw op ofzo.
Als we naar de kroeg gaan en mijn vriend en ik gaan eerder naar huis geven we aan 1 persoon ongeveer het bedrag waarvoor wij gedronken hebben. Het gaat op zo'n moment namelijk op rekening en in de tijd dat de mannen 8 biertjes wegtikken heb ik 3 spa blauw op ofzo.
Gast- Gast
Reeza schreef:We delen het bedrag gewoon door het aantal personen, maar als je veel minder hebt gehad betaal je iets minder en als je iets meer hebt gehad betaal je iets meer. Gebeurd eigenlijk altijd wel spontaan, ook als ik met mn collega's ben.
+1
Chance, zo'n vriendin heb ik er ook tussen zitten, dat is echt vervelend.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Als ik heel eerlijk ben vind ik splitsen vaak ook wel prettig. Ik heb vaak voor mezelf in mijn hoofd wat ik uit wil geven. Hier hou ik ook rekening mee met bestellen. Als anderen dan veel duurder gaan eten kan het zijn dat ik dan die maand niet lekker uit kom. Vind ik zonde.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Bij mij is het splitten vaak hetzelfde als delen.
Dus toen ik las: ieder zijn eigen deel, had ik er gewoon een ander beeld bij dan ongeveer het bedrag neerleggen (dus splitten). Maar zoals ik al zei komt het weinig voor dat het een ander bedrag opleverd dan als ik het zou uitrekenen en die paar euro dat het me misschien kan schelen, daar kijk ik minder naar. Ik betaal zeker niet voor de ander. Dat vind ik ook een misverstand als het gaat om het delen.
Dus toen ik las: ieder zijn eigen deel, had ik er gewoon een ander beeld bij dan ongeveer het bedrag neerleggen (dus splitten). Maar zoals ik al zei komt het weinig voor dat het een ander bedrag opleverd dan als ik het zou uitrekenen en die paar euro dat het me misschien kan schelen, daar kijk ik minder naar. Ik betaal zeker niet voor de ander. Dat vind ik ook een misverstand als het gaat om het delen.
CrazyGrace- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10
Ook splitten door het aantal mensen. Tenzij er echt grote verschillen tussen zitten zoals in het voorbeeld een 3gangen menu en ik maar een hoofdgerecht. Dan betaal ik gewoon een rond bedrag voor mezelf.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
CrazyGrace- Fluisteraar
- Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10
girli schreef:Idd, zo doe ik dat ook. Alles wat eindigt op ,95 o.i.d. afronden naar boven en ik weet hoeveel ik moet betalen.Tazz schreef:girli schreef:+1Brennuss schreef:Zowel met een vriendin als met een groepje, wil ik gewoon mijn eigen dingen betalen.
Tegenwoordig staan alle gerechten vaak al in de computer. Ik kan gewoon zeggen wat ik heb gegeten en vervolgens afrekenen. Dat is echt ideaal
Gast- Gast
Meestal delen we het door het aantal personen. Maar ik vind het ook niet erg om het zo te doen dat ieder voor zich betaald, daar vind ik weinig van.
Elke periode (om de 10 weken) gaan we met school vaak lunchen, wat me irriteert is dat er altijd klasgenoten zijn die hun bedrag naar onder afronden. Zodat er altijd geld te weinig in de pot zit... Zo vreemd :S
Elke periode (om de 10 weken) gaan we met school vaak lunchen, wat me irriteert is dat er altijd klasgenoten zijn die hun bedrag naar onder afronden. Zodat er altijd geld te weinig in de pot zit... Zo vreemd :S
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Jordana schreef:Gewoon delen door het aantal personen waar je mee bent.
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Meestal legt iedereen gewoon geld neer voor wat ie gegeten heeft. En alles bij elkaar is het meestal veel te veel dus krijgt iedereen weer wat terug
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
Ringling schreef:Meestal legt iedereen gewoon geld neer voor wat ie gegeten heeft. En alles bij elkaar is het meestal veel te veel dus krijgt iedereen weer wat terug
Zo doe ik het ook, in de kroeg en tijdens etentjes. Nogal lastige vriendengroep, 1 drinkt echt heel erg veel, 1 drinkt echt heel erg weinig Beetje sneu om die laatste mee te laten betalen aan het drinkgedrag van de eerste. En een van ons heeft weinig te besteden, ook niet eerlijk om diegene teveel te laten betalen.
Scheelt wel dat je bij de kassa vaak al aan kunt geven wat je hebt gehad, kunnen zij het zo per persoon intoetsen en kun je individueel afrekenen.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor eten maken voor vriendinnen??
» Wat is het eerste wat je gaat doen als je zo van Yes gaat?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: