Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

+35
Sweety
Minx
smooch
Rovine
Blond
Monte
Tazz
_DoI
Miss G
Ella
CrazyGrace
girli
Mandy
studiebol
loura
Lejow
Roze Roos
Lynn_
Arcade
TNMN
Sneeuwvlok
Mari
Merai
Inge
Arwyn
Suus
Susan
Sterre
Toet
Travelgurly
minoessepoes
ekiaam87
LoveMusic
Jordana
Ringling
39 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...  - Pagina 3 Empty Re: Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 2:44

Ringling schreef:Deel je dan de rekening door het aantal personen of betaalt ieder voor hetgeen hij/zij gegeten heeft?

Ik betaal wat ik heb gegeten en gedronken, en meestal is dat niet veel.

Sommige mensen zullen dit raar vinden, maar ik heb weinig geld en ben niet van plan om vele euro's meer neer te tellen voor mensen die meer of duurder eten. smile

Edit: ik eet meestal 1 of 2 voorgerechten en drink hooguit 2 drankjes. Een dessert neem ik eigenlijk nooit.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...  - Pagina 3 Empty Re: Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:06

Arcade schreef:
Noa schreef:

Normale huiswijn is meestal zo rond de 2,50 a 3 euro en cola 2 euro a 2,50, dus tja, zoveel verschilt dat niet hoor...
Scheelt dat niet meer? Huiswijn ong 3,10-3,50 en fris 2-2,20. Wij splitten (ik heb de kleinste maag) maar als iemand wil rekenen doen we ook niet moeilijk. Op date knap ik er wel helemaal op af.
Op een date mag de man van mij alles betalen, doe ik niet moeilijk over Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:07

Ik heb een keer een vriendje gehad en hij stond erop dat we 50/50 deden toen we uit eten gingen. Daar volgden geen dates meer mee Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:09

Alex167 schreef:Ik heb een keer een vriendje gehad en hij stond erop dat we 50/50 deden toen we uit eten gingen. Daar volgden geen dates meer mee Embarassed
Hmm dat is vreemd inderdaad... Ik heb ook een keer een vriendje gehad die totaal geen geld had, betaalde ik de hele tijd alles... was echt irritant op een bepaald moment...

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ wo 23 feb 2011 - 3:20

Normaal gezien delen we het door het aantal personen. Tenzij het verschil erg groot is.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Roze Roos wo 23 feb 2011 - 3:40

Jordana schreef:Gewoon delen door het aantal personen waar je mee bent.

+1
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 3:45

Wij delen altijd.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 4:12

Met vriendinnen delen we altijd. Ik vind het altijd ook zo genant dat je ieder apart afrekent. Dat heb ik een keer met collega's gehad toen we met een groepje uit eten gingen. Dat kwam omdat er van tevoren geen goede afspraken over werden gemaakt en ter plaatse wilden de meesten het niet omdat er mensen bij waren die nogal dure drankjes hadden gedronken... Tja, en als de één het licht niet in de ogen van de ander gunt.... Evil or Very Mad Het was een erg gezellig etentje (not)

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 23 feb 2011 - 5:30

Isabella schreef:Dat ligt eraan. Ik drink geen alcohol ivm met medicijnen en ben dus heel wat minder kwijt dan anderen, ik vind het dan niet eerlijk om de rekening te verdelen, maar gewoon per persoon te betalen. Maar als we ongeveer evenveel hebben gegeten en gedronken, vind ik het vrij logisch om het te verdelen.

Ik heb een keer ruzie gehad hierover, ik had alleen een hoofdgerecht, omdat ik niet fit was, en dus ook maar weinig drinken. De rest had uitgebreid gegeten, 3 gangen, veel drankjes met alcohol, en toen wilden ze de rekening even verdelen. Sorry, maar dat doe ik dus écht niet, want ik was 20 euro kwijt, en zij 40 pp, en dan vind ik mijn vriendinnen heel lief, maar dat vind ik dan niet eerlijk.

Dat ken ik, jaren geleden ging ik uit eten met de vriendengroep. Zij zopen echt belachelijk veel, de ene kan bier na de ander werd aangesleept. Ik had 2 sinasjes op en een bordje met nasi en sate omdat ik de rest niet zo lekker vond. Werd aan het einde de rekening door het aantal personen gedeeld. Ben gekke Henkie zeker niet!! Toen heeft mijn exvriend het betaald...

Ik ben dus erg voor betalen per persoon, maar dat is omdat ik eigenlijk geen alcohol drink en sowieso heel weinig drink als ik uit eten ben..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  loura wo 23 feb 2011 - 5:37

Ligt eraan welke vriendinnen maar meestal leggen we gewoon neer wat we gegeten hebben en meestal komt dat wel op 50/50 uit
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 5:42

1 op 1 wisselen we gewoon af wie de rekening betaalt, grotere groep delen we in principe door 't aantal personen, tenzij 't echt oneerlijk wordt voor iemand. Wij gaan regelmatig met z'n drieën uit eten, maar 2 van ons eten altijd steak en nemen een voorgerecht, terwijl de derde vaak saté eet en hooguit een soepje als voorgerecht. Dan betaalt diegene ook minder!

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 23 feb 2011 - 5:47

Als ik uiteten ga, vraag ik ook vaak of de ander ook een voorgerecht neemt, of dat wel alleen voor een hoofdgerecht gaan. Dan kom je al gauw wat vaker in dezelfde prijsklasse, en qua drankjes. Tja als een vriendin van mij heel veel heeft gedronken en ik niet zegt zij al vaak dat ze een paar euro meer betaald omdat ze ook meer of duurder heeft gedronken.

Als ik met mijn vriend en een ander stel uit eten ben, dan splitsen we het ook gewoon eerlijk. Meestal drinkt mijn vriend met die andere jongen dan aardig wat biertjes en houden dat meisje en ik het vaak bij een of 2 rose'tjes en dan ook fris dus dat is ook weer eerlijk.

Ik denk als het verschil ook echt te groot zou worden dat ik dan er voor kies om mijn eigen deel te betalen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:09

Zowel met een vriendin als met een groepje, wil ik gewoon mijn eigen dingen betalen.

Gast
Gast

Bericht  Mandy wo 23 feb 2011 - 6:18

Dat verschilt eigenlijk. De ene keer delen we de rekening en de andere keer betaal ik of hun.

Mandy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 37
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  girli wo 23 feb 2011 - 6:26

Brennuss schreef:Zowel met een vriendin als met een groepje, wil ik gewoon mijn eigen dingen betalen.
+1
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  CrazyGrace wo 23 feb 2011 - 6:29

Ik deel altijd door het aantal personen. Ik ga echt niet met een rekenmachine aan tafel zitten. Zorg er overigens wel voor dat we allemaal in dezelfde prijsklasse zitten. Dus ga ook niets bestellen dat 8 euro duurder is, of neem dan gewoon geen voorgerecht. Iedereen is hier heel normaal in en niemand maakt misbruik.

Heb 1 keer gehad dat een vriendin de rekening door 4 personen wilde delen dat ik demonstreerde, maar toen wist ik niet dat zij nog gingen eten en had enkel voor de gezelligheid een stokbroodje besteld. (Andere vriendin was jarig en hadden om 9 uur in een cocktail/restaurant afgesproken, en niemand zei dat we ook nog gingen eten, aangezien het tijdstip had ik al gegeten thuis) Toen heb ik wel enkel mijn deel betaald. De derde vriendin ging echter toen ook moeilijk doen over haar bedrag, aangezien haar gerecht 2 euro goedkoper was dan die van de andere 2. Dat vond ik wel een beetje mierenneuken.

Kijk, als het om een fors bedragverschil gaat, flessen wijn vs. 2 glassen fris ofzo. Dan zou ik ook zeggen dat je dan minder betaald. Maar echt uitrekenen zal ik nooit doen. Dan zeg ik gewoon: de fles wijn was 15 euro, halen we dat ervan af en de rest delen we dan door aantal personen. En ja, ik ben een arm persoon met weinig geld. Maar de gezelligheid is me veel meer waard. Dus die ene euro of twee die ik dan te veel betaal, dat zie ik gewoon als fooi. De andere keer zal vast andersom zijn.

CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  CrazyGrace wo 23 feb 2011 - 6:30

girli schreef:
Brennuss schreef:Zowel met een vriendin als met een groepje, wil ik gewoon mijn eigen dingen betalen.
+1

Gaan jullie dat dan echt op de cent zitten uit te rekenen (sorry, gewoon interesse)
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:32

^ Ja dat is ook hoe het bij ons gaat. Ik vind het ook jammer als mensen moeilijk doen over 3 euro ofzo, omdat ik dan denk: we zijn toch vrienden? De volgende keer betaal jij vast weer eens wat minder, of geef ik je een extra biertje ofzo. Om dan alles op een weegschaaltje te leggen vind ik zo overdreven!

Gast
Gast

Bericht  Ella wo 23 feb 2011 - 6:34

Bij ons delen we hem altijd. De ene x drink ik wwat meer of duurder en de andere x weer de ander
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:36

Het wordt weer lekker in de extremen getrokken. Natuurlijk ga ik niet tot op de cent uitrekenen hoeveel het is, of met een rekenmachine in de weer. Er staan toch gewoon prijzen achter de gerechten op de menukaart? Nou daar werp ik 1 blik op en dan zie ik het hoofdgerecht wel en het toetje, en lo and behold, dat kan ik onthouden tot het eind van etentje.

Gast
Gast

Bericht  Miss G wo 23 feb 2011 - 6:36

Eigenlijk delen wij ook altijd door het aantal personen. Nooit er problemen mee gehad.
1x waren we wel met n groepje en toen begon 1 iemand moeilijk te doen. Hij wilde minder betalen terwijl hij als n gek biertjes zat weg te tikken, een hele bittergarnituur in zijn eentje had opgegeten. Ging hij rekeken, zou hij toch wel 5 euro duurder uitkomen dan de rest van ons. Daarna wilde hij toch wel delen..

Maar met bedragen boven de 10 euro is het misschien wel beter om te splitten. Denk dat als ik duurder had gegeten dan de ander, dan zou ik mij wel schuldig voelen..
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:37

Darcy schreef:Het wordt weer lekker in de extremen getrokken. Natuurlijk ga ik niet tot op de cent uitrekenen hoeveel het is, of met een rekenmachine in de weer. Er staan toch gewoon prijzen achter de gerechten op de menukaart? Nou daar werp ik 1 blik op en dan zie ik het hoofdgerecht wel en het toetje, en lo and behold, dat kan ik onthouden tot het eind van etentje.

Haha inderdaad. Bij het bestellen zie je toch wat het kost? Dan weet je toch wat het ongeveer heeft gekost?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:39

En nee, ik zit niet de hele tijd te denken: oh jeeeej ik moet onthouden hoeveel het is en dat moet ik dan straks ook nog echt gaan zeggen en shit straks neemt iemand een biertje en dan moet ik 2 euro meer betalen. Nee, dat gaat allemaal heel gemoedelijk, ik heb er echt nog nooit gezeur mee gehad. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook nog nooit heb gehad dat de 1 voor 50 euro had gegeten en de ander voor 20 (bij wijze van).

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:39

Darcy schreef:Het wordt weer lekker in de extremen getrokken. Natuurlijk ga ik niet tot op de cent uitrekenen hoeveel het is, of met een rekenmachine in de weer. Er staan toch gewoon prijzen achter de gerechten op de menukaart? Nou daar werp ik 1 blik op en dan zie ik het hoofdgerecht wel en het toetje, en lo and behold, dat kan ik onthouden tot het eind van etentje.

Duus ik ga mezelf mogelijk nu voor lul zetten;

Wie is zijn Lo en behold? Ik ken Lo alleen uit The Hills.. Of ben je -ok vergeten? of zo? ..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 6:41

Hahah sorry, "lo and behold" is een uitdrukking die zoiets betekent als "nou ja zeg :o " (als in: dat het verrassend is) Ik bedoelde het nogal sarcastisch.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: