Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

+35
Sweety
Minx
smooch
Rovine
Blond
Monte
Tazz
_DoI
Miss G
Ella
CrazyGrace
girli
Mandy
studiebol
loura
Lejow
Roze Roos
Lynn_
Arcade
TNMN
Sneeuwvlok
Mari
Merai
Inge
Arwyn
Suus
Susan
Sterre
Toet
Travelgurly
minoessepoes
ekiaam87
LoveMusic
Jordana
Ringling
39 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...  Empty Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

Bericht  Ringling di 22 feb 2011 - 23:43

Deel je dan de rekening door het aantal personen of betaalt ieder voor hetgeen hij/zij gegeten heeft?
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...  Empty Re: Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

Bericht  Jordana di 22 feb 2011 - 23:43

Gewoon delen door het aantal personen waar je mee bent.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Als jij met vriendinnen uit eten gaat...  Empty Re: Als jij met vriendinnen uit eten gaat...

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:44

Dat ligt eraan. Ik drink geen alcohol ivm met medicijnen en ben dus heel wat minder kwijt dan anderen, ik vind het dan niet eerlijk om de rekening te verdelen, maar gewoon per persoon te betalen. Maar als we ongeveer evenveel hebben gegeten en gedronken, vind ik het vrij logisch om het te verdelen.

Ik heb een keer ruzie gehad hierover, ik had alleen een hoofdgerecht, omdat ik niet fit was, en dus ook maar weinig drinken. De rest had uitgebreid gegeten, 3 gangen, veel drankjes met alcohol, en toen wilden ze de rekening even verdelen. Sorry, maar dat doe ik dus écht niet, want ik was 20 euro kwijt, en zij 40 pp, en dan vind ik mijn vriendinnen heel lief, maar dat vind ik dan niet eerlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:45

Over het algemeen ieder z'n eigen ding. Niet iedereen heeft hetzelfde budget dus dan is het makkelijker om zelf in de hand te hebben wat je moet betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:47

Wij delen de rekening altijd door de aantal personen..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:47

Jordana schreef:Gewoon delen door het aantal personen waar je mee bent.

En wat als jij nou veel meer, of minder hebt gegeten/gedronken. Delen jullie het dan ook onder het aantal personen?

Gast
Gast

Bericht  LoveMusic di 22 feb 2011 - 23:47

Wij delen altijd.
LoveMusic
LoveMusic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 141
Registratiedatum : 16-01-11

Bericht  ekiaam87 di 22 feb 2011 - 23:49

In principe delen we het door het aantal personen, tenzij er echt grote verschillen in zitten van een paar euro.
We studeren allemaal nog, dus vaak is zoiets al duur genoeg!
Gelukkig ook nog nooit problemen mee gehad!
Of we verrekenen het (de ander betaald dan bijvoorbeeld de bios & daar een drankje/popcorn ofzo)
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 23:50

Ieder zijn eigen ding, maar meestal komt dat toch wel neer op ongeveer hetzelfde bedrag.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes di 22 feb 2011 - 23:50

Meestal gewoon de rekening delen. Ik heb ook een vriendinnetje waar ik de ene keer betaal en zij de volgende keer, dat komt niet zo precies. En soms heeft mijn vriendin bijvoorbeeld 30 euro bij zich en moet ik pinnen maar kost het 35 euro per persoon, dan geeft ze mij die 30 euro en dan pin ik het hele bedrag, dan doe ik echt niet moeilijk over die 5 euro.

Ik ben daar totaal niet moeilijk in en mijn vriendinnen gelukkig ook niet. Het komt ook eigenlijk nooit voor dat we niet allemaal hetzelfde aantal gangen bestellen. Meestal overleggen we even, doen we een voorgerecht of niet enz. En ik drink meestal 1 of 2 wijntjes als ik uit eten ben, dan ga ik geen hele flessen weg zitten tikken, dus dat ontloopt elkaar ook nooit veel. Maar eigenlijk drinken al mijn vriendinnen wel wijn, dus meestal bestellen we dan gewoon een flesje.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Travelgurly di 22 feb 2011 - 23:52

Ik deel normaal ook gewoon altijd de rekening.

Wel laatst met 15 vrienden bij Shabu Shabu gegeten. mijn vriend en ik hadden 1 drankje en de rest zat aan veel bier en sake. toen heb ik de rekening niet gedeeld, maar gewoon ons deel er ongeveer vanaf gehaald en de rest kon t wel delen. geloof dat wij 26,- p.p betaalde en de rest 40,- p.p !
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Toet di 22 feb 2011 - 23:53

Delen door het aantal personen. Vind het zo mierenneukerig om het helemaal uit te gaan tellen, je komt dan uiteindelijk nog bijna op het zelfde bedrag uit.
Bovendien zou ik de ene keer duurder uit zijn en de andere keer het goedkoopst.

Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen, als een paar personen zich flink gaan bezatten ga ik dat niet voor hun betalen.
Ik ben ook wel eens met 4 klasgenoten uit eten geweest, ik en een ander hadden een hoofdgerecht van 17 euro en die andere twee van 27 euro, toen hebben we het wel een beetje globaal uitgeteld voor iedereen, anders zou het behoorlijk wat schelen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Jordana di 22 feb 2011 - 23:54

Isabella schreef:
Jordana schreef:Gewoon delen door het aantal personen waar je mee bent.

En wat als jij nou veel meer, of minder hebt gegeten/gedronken. Delen jullie het dan ook onder het aantal personen?

Nee daar wordt bij ons wel rekening mee gehouden, Maar meestal eten/drinken wij zo rond hetzelfde bedrag.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346

Bericht  Sterre di 22 feb 2011 - 23:57

Als ik weet dat we ongeveer hetzelfde hebben gegeten/gedronken dan gewoon delen. En dat komt niet op een paar eur. Dat is meestal het geval. Als er nou echt grote verschillen in zitten betaal ik liever mijn eigen aandeel, ik wil niet dat vriendinnen meer betalen omdat ik een duur gerecht neem en dure/veel drankjes drink. Andersom wil ik dat ook niet.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Susan di 22 feb 2011 - 23:58

Het ligt er een beetje aan hoe de situatie is. In het geval van Isabella kan ik goed begrijpen dat ze alleen wilde betalen voor haar eigen eten, maar wij hebben ook een keer een etentje met de hele familie gehad, ik denk wel een man of 60, we aten bij een Chinees restaurant met een buffet waar iedereen dus een vaste prijs betaalt voor het eten, en toen waren er aan het eind van de avond dus ook een paar mensen die wilden uitrekenen wat het per persoon had gekost. Terwijl het dus alleen neerkwam op een drankje meer of minder of een ijsje. Het restaurant weigerde om de rekening op te splitsen, dus eindigde de avond in het met pen en papier op de cent af uitrekenen wat iedereen moest betalen, dat vond ik zó'n afknapper.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Suus wo 23 feb 2011 - 0:04

Meestal gewoon delen door het aantal personen, maar als er echt grote verschillen zijn of iemand is het er niet mee eens, vind ik het ook prima om ieder het eigen deel te betalen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Toet wo 23 feb 2011 - 0:08

Susan schreef:Het ligt er een beetje aan hoe de situatie is. In het geval van Isabella kan ik goed begrijpen dat ze alleen wilde betalen voor haar eigen eten, maar wij hebben ook een keer een etentje met de hele familie gehad, ik denk wel een man of 60, we aten bij een Chinees restaurant met een buffet waar iedereen dus een vaste prijs betaalt voor het eten, en toen waren er aan het eind van de avond dus ook een paar mensen die wilden uitrekenen wat het per persoon had gekost. Terwijl het dus alleen neerkwam op een drankje meer of minder of een ijsje. Het restaurant weigerde om de rekening op te splitsen, dus eindigde de avond in het met pen en papier op de cent af uitrekenen wat iedereen moest betalen, dat vond ik zó'n afknapper.

Dat is echt erg ja. En uiteindelijk scheelt het dan hoogstens een paar euro..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:09

Als het een paar euro scheelt dan gewoon delen.. Als het in tientjes gaat lopen dan graag per persoon splitsen.. Ik ga de alcohol van iemand anders niet betalen..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:10

Oh Susan, wat een afknapper inderdaad. Lekker mierenneukerij, zeg.

Wij delen de rekening altijd trouwens, ik vind het zo'n gedoe om precies uit te rekenen wie voor hoeveel gegeten en gedronken heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:16

_Donnaa schreef:Als het een paar euro scheelt dan gewoon delen.. Als het in tientjes gaat lopen dan graag per persoon splitsen.. Ik ga de alcohol van iemand anders niet betalen..

Precies.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn wo 23 feb 2011 - 0:19

Darcy schreef:
_Donnaa schreef:Als het een paar euro scheelt dan gewoon delen.. Als het in tientjes gaat lopen dan graag per persoon splitsen.. Ik ga de alcohol van iemand anders niet betalen..

Precies.

Eensch. Voor een paar euro maakt het me niet uit, maar ik heb ook wel eens gehad dat ik een pizzaatje van 8euro had gehad en 1 glas drinken, totaal 10,- terwijl vrienden scaloppa hadden gehad en wel wat meer glazen drinken, totaal iets van 25,- pp. Tsja, dat had ik er toch toch echt niet voor over!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:23

Gewoon delen. Ik vind het echt een domper op de avond als er iemand gaat zeuren zovan: ja maar jij hebt 3 drankjes gehad en ik maar 1, of: ja maar jij hebt een vleesgerecht gehad en ik een vegetarische pasta (scheelt dan meestal iets van 3 euro). Dat is echt een van de dingen waar ik me gruwelijk aan kan storen! Je bent uit eten, dus je weet dat het wat geld gaat kosten, om dan te gaan zeuren om een paar euro's , vréselijk!

Gast
Gast

Bericht  Inge wo 23 feb 2011 - 0:24

Delen door het aantal personen.
Mits iemand echt minder gegeten / gedronken heeft dan betaald die minder, of als iemand heel veel alcohol gedronken heeft dan betaald die meer

Laatst aangepast door Inge op wo 23 feb 2011 - 0:25; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Merai wo 23 feb 2011 - 0:24

Darcy schreef:

Precies.

+1
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 0:28

Merai schreef:
Darcy schreef:

Precies.

+1
Maar alcohol (en dan heb ik het over bier of wijn) is toch even duur als een ander drankje? Ik snap het serieus niet als mensen zo moeilijk doen... Je drinkt toch ongeveer gelijk op, waarbij het zo gaat om 2 a 3 drankjes bij het eten?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: