Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor eten maken voor vriendinnen??

+2
Lejow
Mida4you
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  Mida4you wo 9 feb 2011 - 21:03

Hallo!

Ik vier a.s. zaterdag mijn verjaardag voor 3 vriendinnen en die blijven gezellig eten smile Nu wil ik wat lekkers voor ze maken ( absoluut niet te duur ) Hebben jullie leuke ideeën?? Ik ben echt inspiratieloos........ :shock:
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Re: Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  Lejow wo 9 feb 2011 - 21:35

Voorgerecht
- ragout
- soep
- stokbrood kruidenboter

Hoofdgerecht
- gebakken aardappeltjes
- oven frites
- lekkere groente (sperzieboontjes, peen en doperwtjes, groente mix)
- stukje vlees (biefstukje, pepersteak, kipfilet met lekkere kruiden) met eventueel een sausje

Nagerecht
- Pudding
- ijstaart

??
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Re: Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  Lejow wo 9 feb 2011 - 21:36

Of taco's en dan allerlei bakjes neerzetten met dingen er in (mais, komkommer, sla, tomaat, ui, paprika, kaas) zodat iedereen de taco's zelf kan vullen.
Dit kan natuurlijk ook met buritos.
En dan met gehakt en/of kip
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Re: Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  Rovine wo 9 feb 2011 - 21:52

Vooraf soepje, want dat kun je voorbereiden, hoef je alleen nog maar op te warmen.

Als hoofdgerecht een beenhammetje ofzo, is weinig werk (in de oven gooien en wachten) en oogt erg luxe. Wij kochten onlangs nog 2 stuks voor 4 euro. Gebakken aardappels erbij en een leuke groente.

Als toetje zelfgemaakte taart. Kun je ook vooraf weer voorbereiden en zeker een appeltaart oid kost helemaal niet veel.

Ben je rond de 20 euro kwijt gok ik, prima maal zo.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Re: Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  Effie_O wo 9 feb 2011 - 21:54

Als ik met vrienden eet vind ik het leuk iets te maken waarbij je 'actief samen kunt eten'. Klinkt gek, maar ik vind het niet zo leuk als iedereen gewoon een bord voor zijn of haar neus krijgt en zich daar op 'stort'. Ik vind het leuk als je meer sociaal aan het eten bent. Vind het lastig te verwoorden wat ik precies bedoel, hoop dat het te snappen is Wink

Wat Lejow zegt vind ik leuk, bijvoorbeeld. Zet wat schaaltjes neer, laat iedereen zelf een taco of wrap vullen.
Vorige week heb ik als voorgerecht een schaal nacho's gemaakt (tortilla chips, hele dunne plakjes tomaat en rode ui er over, kaas, wat kruiden en dan 5 minuten in de oven). Hebben we eerst gezellig met een drankje op de bank gezeten en gezamenlijk van die schaal gegeten. Daarna nog even een enchilada (met rijst, vult goed en niet duur) in de oven en aan tafel.
Tapas vind ik ook heel geschikt.
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Re: Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  Mizz_S wo 9 feb 2011 - 22:45

Je zou ook een lekkere pasta kunnen maken en dan allerlei lekkere dingetjes erbij. Zoiets hadden we laatst ook (was voor 6 personen) en toen hadden we 2 soorten pasta en 2 soorten saus en lasagne (dit lijkt me wat overdreven voor jou...) en erbij hadden we ciabatta met tapenade en kruidenboter, gemende olijven, groene salade, spiesjes met tomaat en mozzarella en volgens mij nog wat maar dat ben ik vergeten. Nou is dit wel erg uitgebreid maar aan zoiets zou je kunnen denken. Dan doe je bijv. vooraf een soepje en na ijs (lekker simpel).
De wraps/taco's etc die al zijn genoemd lijken me ook een goed idee!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Re: Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  minoessepoes wo 9 feb 2011 - 23:17

Italiaanse kaasfondue!!!
(smaak helemaal niet naar normale kaasfondue, meer naar pastasaus).

Dan snipper je een ui en snijd een paprika in kleine stukje, dan bak je het uitje even met wat knoflook, vervolgens gaat de paprika erbij, een blikje tomatenblokjes en dan echt een stuk of 4 a 5 zakjes geraspte kaas, dan kan je naar smaak pittige kaas of jonge kaas kiezen. Dit goed laten smelten en klaar. Ik doe het vaak in een wok en zet dan gewoon de hele wok op tafel. Daarbij wit en bruin stokbrood, ciabatta, turksbrood, net wat je lekker vindt. Eventueel kan je ook nog geblancheerde broccoli of bloemkool er bijvoorbeeld bij doen. En als frisse tegenhanger zet ik vaak nog wat komkommertjes op tafel en kerstomaatjes ed. En dan gezellig prikken met zijn allen!

Edit: Ik vergeet helemaal de Italiaanse kruiden, die horen er natuurlijk in, gewoon gedroogde kruiden uit een potje, of oregano en daar wat van in de kaas gooien!


Laatst aangepast door minoessepoes op do 10 feb 2011 - 0:43; in totaal 2 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Re: Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  Mida4you do 10 feb 2011 - 0:07

Kijk dat zijn leuke ideeën en eigenlijk helemaal niet moeilijk!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor eten maken voor vriendinnen?? Empty Re: Wat voor eten maken voor vriendinnen??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum