Verslonzen als je moeder wordt
+40
Slakje
Kaboutertje
Novalee
Pineco
CCC
Mamsie
Flower_L
Paper Crown
Razz
*Lookie*
Sanne
koNijntje
Caroow
Printje
Charles
Urban Naked
Aimee
Pompoen
Wennes
Ayla
Parisienne
Luce
Puggle
Steep
Reva
LDJ
Limburg85
Silke
Annie24
studiebol
Teddyaapje
eigenwijs
Tamagotchi
Susan
Clapperdie
Parel
Blue flower
Thunder
Liadan
Sea of Trees
44 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Verslonzen als je moeder wordt
Qua kledingsstijl ben ik denk ik niet veel veranderd. Ik was nooit heel modieus en ben dat nu dus ook niet. Na de bevalling wil ik eens echt mijn streefgewicht behalen en dan wil ik me wel iets anders gaan kleden want wat ik nu draag vind ik niet het mooiste maar ik heb het gewicht nu niet voor wat ik wel mooi vind.
Na de geboorte van N. heb ik heel lang mijn haar standaard in een knot of staart gehad omdat dat makkelijk was en ze het op die manier niet vast kon grijpen en hard aan kon trekken. Inmiddels draag ik het wel meer afwisselend maar erg creatief ben ik nog steeds niet.
M'n lichamelijke verzorging is wel verslechterd. Ik bedoel, ik was me uiteraard gewoon en tandenpoetsen enzo, de basisdingen. Maar eens lekker scrubben, uitgebreid in bad met maskertjes en al die dingen heb ik eigenlijk sinds N. niet meer gedaan. Best jammer, want ik mis dat wel maar om één of andere reden komt dat er gewoon niet van. En laat ik het maar niet hebben over benen scheren in de winter...
Na de geboorte van N. heb ik heel lang mijn haar standaard in een knot of staart gehad omdat dat makkelijk was en ze het op die manier niet vast kon grijpen en hard aan kon trekken. Inmiddels draag ik het wel meer afwisselend maar erg creatief ben ik nog steeds niet.
M'n lichamelijke verzorging is wel verslechterd. Ik bedoel, ik was me uiteraard gewoon en tandenpoetsen enzo, de basisdingen. Maar eens lekker scrubben, uitgebreid in bad met maskertjes en al die dingen heb ik eigenlijk sinds N. niet meer gedaan. Best jammer, want ik mis dat wel maar om één of andere reden komt dat er gewoon niet van. En laat ik het maar niet hebben over benen scheren in de winter...
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
In mijn omgeving zie ik het wel een beetje.. Ik vind dat wel zonde eigenlijk. Natuurlijk moet iedereen doen waar ie zich prettig bij voelt. Maar ik vind het leuk als je je kind leuk kleedt, dan mag je er zelf ook wel leuk bijlopen toch?
Ik kan het niet goed verwoorden merk ik Wil in ieder geval niemand voor het hoofd stoten. En misschien mag ik wel helemaal niet meepraten omdat ik nog geen moeder ben
Ik kan het niet goed verwoorden merk ik Wil in ieder geval niemand voor het hoofd stoten. En misschien mag ik wel helemaal niet meepraten omdat ik nog geen moeder ben
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik voel me een beetje aangesprokenKaboutertje schreef:In mijn omgeving zie ik het wel een beetje.. Ik vind dat wel zonde eigenlijk. Natuurlijk moet iedereen doen waar ie zich prettig bij voelt. Maar ik vind het leuk als je je kind leuk kleedt, dan mag je er zelf ook wel leuk bijlopen toch?
Al weet ik wel dat je mij vast niet bedoeld...
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Sea of Trees schreef:Ik voel me een beetje aangesprokenKaboutertje schreef:In mijn omgeving zie ik het wel een beetje.. Ik vind dat wel zonde eigenlijk. Natuurlijk moet iedereen doen waar ie zich prettig bij voelt. Maar ik vind het leuk als je je kind leuk kleedt, dan mag je er zelf ook wel leuk bijlopen toch?
Al weet ik wel dat je mij vast niet bedoeld...
Jonguh....jij bent JUIST een milf. Doe eens niet zo gek!
Gast- Gast
Ik kan er als een slons bijlopen, op momenten dat ik het huis niet uithoef. Maar over het algemeen kleed ik mij nu net beter en vrouwelijker dan vroeger.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Sinds de geboorte van de jongste ben ik wel echt een slons. Ik kom er gewoon niet aan toe.
M'n steiltang heb ik sinds de bevalling misschien 3 keer aangeraakt. Uit gemak doe ik m'n haar nu maar in een knot.
De kg's zijn er al aardig af, maar ik heb nog een flubberbuik waardoor m'n skinnys echt nog niet mooi zitten. Ik loop dus steeds in dezelfde kleding.
Ik heb gigantisch last van ontzwangerkwaaltjes. M'n haar is pluizig en valt uit. M'n huid is kurk droog, vooral in m'n gezicht, maar als ik het insmeer krijg ik pukkels. Ik kan me niet heugen wanneer ik m'n benen heb geschoren.
Vanmorgen lag het grut nog te slapen, toen heb ik voor het eerst weer eens s ochtends kunnen douchen. Dat moet nu steeds s avonds, maar dat wil er soms eens bij inschieten.
Dus... Volgens mij ben ik hét prototype.
M'n steiltang heb ik sinds de bevalling misschien 3 keer aangeraakt. Uit gemak doe ik m'n haar nu maar in een knot.
De kg's zijn er al aardig af, maar ik heb nog een flubberbuik waardoor m'n skinnys echt nog niet mooi zitten. Ik loop dus steeds in dezelfde kleding.
Ik heb gigantisch last van ontzwangerkwaaltjes. M'n haar is pluizig en valt uit. M'n huid is kurk droog, vooral in m'n gezicht, maar als ik het insmeer krijg ik pukkels. Ik kan me niet heugen wanneer ik m'n benen heb geschoren.
Vanmorgen lag het grut nog te slapen, toen heb ik voor het eerst weer eens s ochtends kunnen douchen. Dat moet nu steeds s avonds, maar dat wil er soms eens bij inschieten.
Dus... Volgens mij ben ik hét prototype.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Nee hoor liever niet!
De eerste maanden dat ze net geboren waren was ik wel veel gemakkelijker met alles maar nu niet meer hoor, ik wil er zelf ook wel goed uit blijven zien, niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn man!
De eerste maanden dat ze net geboren waren was ik wel veel gemakkelijker met alles maar nu niet meer hoor, ik wil er zelf ook wel goed uit blijven zien, niet alleen voor mezelf maar ook voor mijn man!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Charles schreef:Ik ben zeer zeker niet verslonst maar wel meer casual gekleed. En mooie stoffen vind ik ook zonde want ik word eerder ondergespuugd ofzo. Wat ik wel stom vind: ik had altijd al kort haar en nu doen mensen net alsof ik het heb vanwege het 'lekker makkelijk' . Terwijl ik gewoon een hip kapsel heb dat best veel werk kost.
Ik heb mijn haar dus wel kort laten knippen na de zwangerschappen, hoevaak ik wel geen opmerkingen heb gehad over moederkapsels. Ze beseffen niet dat ik juist nu meer tijd in mijn kapsel moet steken dan daarvoor. Haar in een simpele staart/knot gedraaid vind ik dan eerder zo'n moederkapsel.
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
Tamagotchi schreef:Charles schreef:Ik ben zeer zeker niet verslonst maar wel meer casual gekleed. En mooie stoffen vind ik ook zonde want ik word eerder ondergespuugd ofzo. Wat ik wel stom vind: ik had altijd al kort haar en nu doen mensen net alsof ik het heb vanwege het 'lekker makkelijk' . Terwijl ik gewoon een hip kapsel heb dat best veel werk kost.
Ik heb mijn haar dus wel kort laten knippen na de zwangerschappen, hoevaak ik wel geen opmerkingen heb gehad over moederkapsels. Ze beseffen niet dat ik juist nu meer tijd in mijn kapsel moet steken dan daarvoor. Haar in een simpele staart/knot gedraaid vind ik dan eerder zo'n moederkapsel.
Mee eens. Ik hoorde ook dat moeders vaak na de bevalling de haren kort laten knippen. Het idee dat ik het iedere dag moet fohnen, of gel oid erin moet doen.. Geef mij maar lang haar, dat kan gewoon los, of anders makkelijk met een klip vast een klaar (als je geen zin/tijd hebt om er iets leuks mee te doen)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb mijn haar eigenlijk altijd vast. De ene keer doe ik het snel in een knot of staart, als ik wat meer aandacht eraan besteed steek ik het netjes op. Als ik mijn haar kort laat knippen moet ik er juist meer aan doen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Tamagotchi schreef:Haar in een simpele staart/knot gedraaid vind ik dan eerder zo'n moederkapsel.
Ik vind het net zo goed onzin dat dat een 'moederkapsel' zou zijn. Net als dat Charles altijd al kort haar had, draai ik mijn haar altijd al op dezelfde manier vast. Wel afgewisseld met kortere kapsels, maar ik vind dat mijn haar op die manier opgestoken mij toevallig het leukste staat. Omdat ik nu kinderen heb en omdat ik er niet uren mee voor de spiegel hoef te staan is het opeens een moederkapsel?
Met los lang haar voel ik me wel onverzorgd, maar dat zit meer tussen mijn oren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
En ik vind het overigens ook logisch, de eerste maanden (vooruit, het eerste jaar) na de bevalling had ik ook wel iets anders aan mijn hoofd dan mijn uiterlijk. Daarna kwam het weer helemaal goed. Maar je zit gewoon niet zo lekker in je vel, je lijf is nog niet helemaal je van het, alles ligt overhoop, dus ik vind het echt niet gek dat je dan even wat makkelijker bent eigenlijk.
Het is toch ook geen plicht om elke dag werk van je uiterlijk te maken? Als je dat even niet zo belangrijk vindt dan is dat zo, boeiend wat een ander daarvan zegt lijkt me.
Het is toch ook geen plicht om elke dag werk van je uiterlijk te maken? Als je dat even niet zo belangrijk vindt dan is dat zo, boeiend wat een ander daarvan zegt lijkt me.
Gast- Gast
Ik zag er de eerste maanden na de bevalling sowieso niet uit doordat ik door de borstvoeding echt een superdroge huid kreeg. Daarbij viel ik ook heel erg af, dus al mijn kleren slobberden om mijn lichaam. Ik ben ook weer een tijdje iets te dik geweest doordat ik teveel ging snoepen door de stress, toen zat weer niks lekker en voelde ik me helemaal slecht in mijn vel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Thuis loop ik er meestal slonzig bij. Ik zit binnen no time toch onder de vlekken, dat vind ik zonde van mijn goede kleding om het iedere keer na een paar uur weer te wassen.
Als ik de deur uit ga probeer ik er wel toonbaar uit te zien.
Merk wel dat ik vooral bezuinig op mezelf, waar vroeger nog weleens een luxe crème, make up oid stond staan nu vooral huismerken. Dat gaat ook op voor kleding. Het budget is gewoon kleiner.
Mijn lichaam is wel anders, dus ik let in zekere zin wel op wat ik aantrek, heb meer de neiging om mijn bovenlijk te 'verbergen' tov daarvoor, ik zal niet meer zo snel rondlopen in een simpel strak shirtje als ik de deur uit ga.
O, en vaker platte schoenen of laarzen, op hoge hakken achter de buggy is dat ding veel te laag en verpest ik mijn rug.
Als ik de deur uit ga probeer ik er wel toonbaar uit te zien.
Merk wel dat ik vooral bezuinig op mezelf, waar vroeger nog weleens een luxe crème, make up oid stond staan nu vooral huismerken. Dat gaat ook op voor kleding. Het budget is gewoon kleiner.
Mijn lichaam is wel anders, dus ik let in zekere zin wel op wat ik aantrek, heb meer de neiging om mijn bovenlijk te 'verbergen' tov daarvoor, ik zal niet meer zo snel rondlopen in een simpel strak shirtje als ik de deur uit ga.
O, en vaker platte schoenen of laarzen, op hoge hakken achter de buggy is dat ding veel te laag en verpest ik mijn rug.
Laatst aangepast door Stof op di 7 mei 2013 - 22:07; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Zelfs zonder je make upje, en ik kan het weten, ik ben ooggetuigeTeddyaapje schreef:eigenwijs schreef:Parel schreef:Ik doe altijd mijn best wel, de reden dat ik nu wel eens verslons is omdat ons budget niet heel ruim is tegenwoordig, ik werk heb waar ik vies wordt en wat vooral lekker moet zitten, en mijn lijf is gewoon but. Ik heb wel altijd m'n haar gedaan en een make upje e rop.
jij hebt echt een verkeerd zelfbeeld..
edit:die smiley was bij mijn bericht bedoeld
Klopt, je bent echt een mooie meid parel!
Gast- Gast
Stof schreef:Zelfs zonder je make upje, en ik kan het weten, ik ben ooggetuigeTeddyaapje schreef:eigenwijs schreef:Parel schreef:Ik doe altijd mijn best wel, de reden dat ik nu wel eens verslons is omdat ons budget niet heel ruim is tegenwoordig, ik werk heb waar ik vies wordt en wat vooral lekker moet zitten, en mijn lijf is gewoon but. Ik heb wel altijd m'n haar gedaan en een make upje e rop.
Oog-in-ooggetuige zelfs! Al kan er veel veranderen in een jaar (heb nog aan je gedacht afgelopen koninginnedag!).
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik probeer zoveel mogelijk om mij leuk te kleden en er nog redelijk (voor zover dat kan) aantrekkelijk uit te zien. Mijn vriend vind dat sowieso wel maar ik zelf niet altijd.
Parel, ik wil graag nog even reageren: ik heb diverse foto's van je voorbij zien komen en als ik heel eerlijk ben: ik zou jaloers zijn op zo'n uiterlijk! Echt niets om je voor te schamen en dat meen ik oprecht!
Parel, ik wil graag nog even reageren: ik heb diverse foto's van je voorbij zien komen en als ik heel eerlijk ben: ik zou jaloers zijn op zo'n uiterlijk! Echt niets om je voor te schamen en dat meen ik oprecht!
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik loop er momenteel soms wel wat slonzig bij. De kleding wat ik heb is te groot of te klein. En ik vertik het om nu nieuwe kleding te kopen wat ik straks niet meer pas. Ik heb wel wat rokjes en 2 broeken die ik pas. Mijn haar doe ik ook vaak gewoon even snel vast. Ik merk wel verbetering. Nu ik het huishouden en de zorg voor de kinderen beter onder de knie heb, zie ik er ook weer wat beter uit.
Gast- Gast
Nou, je kan van beauty niet in gedrocht veranderen, zelfs niet in een jaar. Tenzij je mislukte plastische chirurgie ondergaan hebt.Parel schreef:Stof schreef:Zelfs zonder je make upje, en ik kan het weten, ik ben ooggetuigeTeddyaapje schreef:eigenwijs schreef:Parel schreef:Ik doe altijd mijn best wel, de reden dat ik nu wel eens verslons is omdat ons budget niet heel ruim is tegenwoordig, ik werk heb waar ik vies wordt en wat vooral lekker moet zitten, en mijn lijf is gewoon but. Ik heb wel altijd m'n haar gedaan en een make upje e rop.
Oog-in-ooggetuige zelfs! Al kan er veel veranderen in een jaar (heb nog aan je gedacht afgelopen koninginnedag!).
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Moeder wordt 50!
» Moeder wordt 50, cadeautips??
» Wordt dat nog geadviseerd?
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Ben jij een veel andere moeder dan jouw moeder bij jou was?
» Moeder wordt 50, cadeautips??
» Wordt dat nog geadviseerd?
» Moeder worden/zijn zonder moeder
» Ben jij een veel andere moeder dan jouw moeder bij jou was?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: