Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weet je al wat t wordt?

+19
tweeling
kwak
Aimee
_Lana_
Gympie
Pompoen
chipa
Minx
Bruintje Beer
Caroow
studiebol
Paper Crown
Ayla
Susan
Raven
SarahKey
LDJ
Flower_L
sanne-84
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Weet je al wat t wordt?

Bericht  sanne-84 do 1 nov 2012 - 6:22

Dat is een vraag die 9 van de 10 keer gesteld wordt als ze horen dat ik zwanger ben.
Is het voortaan zo normaal om het wel te weten??
Wij kiezen er bewust voor om het niet te willen weten en zeggen dat dan ook.
Vind de vraag overigens ook niet heel vervelend, maar t valt me wel op.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Flower_L do 1 nov 2012 - 6:26

als ik kijk naar het forum zijn er maar weinig die het niet weten. Ik krijg vraag ook vaak.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  LDJ do 1 nov 2012 - 6:28

Wij weten ook nog niet of we een jongen of meisje krijgen.
Men denkt vaak dat wij het wel weten, maar dat we het gewoon niet willen zeggen Rolling Eyes.
Maar volgens mij kiest men er tegenwoordig veel meer voor om het te weten dan niet.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 6:28

De eerste keer wisten wij het ook niet en constant de vraag.

Deze keer weten we het wel, maar puur voor onszelf. Als ik dat zeg vinden mensen het ook stom. Ze gaan er allemaal min of meer vanuit dat je het weet en vooral dat je dat ook met iedereen deelt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  SarahKey do 1 nov 2012 - 6:32

Die vraag krijg je idd standaard. Wij wisten het wel maar zeiden het tegen niemand. Net zoals Jetje trof ik ook mensen die dat raar vonden. En dan gingen vissen en als ik dan een keer hij zei (wij noemden de baby de hele zwangerschap al hij, toen wisten we in het begin niet eens dat het ook echt een hij was) dan was het van: zie je wel nu verspreek je jezelf! Nou uh nee hoor Laughing

Mijn broer en schoonzus wisten ook niet wat ze zouden krijgen. Al dachten we allemaal een meisje en was ook nog zo.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Raven do 1 nov 2012 - 6:33

Wij weten het wel. Mijn man wilde het graag weten en de voorwaarde was dat hij het mocht weten als hij zijn mond zou houden tegen iedereen. (En dat doet hij goed)
Normaal verteld hij alles als hij iets erg leuk vind. Zo wisten al heel veel mensen dat ik zwanger was voordat we het samen gingen vertellen...
En al die mensen zeiden ook dat ze het wisten op het moment dat we het samen vertelden.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Susan do 1 nov 2012 - 6:34

Wel weten en niet weten vind ik allebei even normaal.

Wij wisten het wel en hebben het ook aan iedereen verteld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Ayla do 1 nov 2012 - 6:37

Heb ik ook vaak te horen gekregen, maar wij wisten het ook en wilde het ook wel vertellen dus geen irritatie gehad. Vind het wel stom staan "weet je al wat het wordt" nouja, het ís al een jongen of meisje hoor Weet je al wat t wordt? 394967. Vraag het zelf niet aan mensen, als ik zo ongeveer in kan schatten of ze de 20 weken al voorbij zijn vraag ik wel of de medische echo goed was, maar nooit het geslacht. Als ze het willen delen komt dat er wel uit met het antwoord op mijn eerste vraag.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Paper Crown do 1 nov 2012 - 6:54

Is toch heel normaal dat mensen zulke dingen vragen? Tering, je kan gewoon niets meer vragen lijkt wel.. Altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Pff. Ik vind het trouwens totaal geen toegevoegde waarde hebben als je het zelf weet, maar het geheim blijft tot de baby is geboren. Ik bedoel, er zijn maar twee 'smaken' het is een jongen of een meisje, waarvoor doe je geheimzinnig? Als je ervoor kiest het zelf niet te weten dan vind ik het anders. Maar goed, ik heb me niet aan 1 ding geergert. Ik vind het niet zo snel raar als mensen zo'n vraag stellen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  studiebol do 1 nov 2012 - 6:55

TJa ik vraag het ook altijd.. toch een soort nieuwschierigheid denk ik. Maar ik vind het niet raar hoor als mensen het of niet willen weten of niet willen vertellen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Caroow do 1 nov 2012 - 6:56

Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Bruintje Beer do 1 nov 2012 - 6:57

Eigenlijk is mij dat bijna niet gevraagd!
Wij wisten het beide keren niet. Wilde het echt een verassing laten zijn.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Paper Crown do 1 nov 2012 - 6:59

Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Zou het anders zijn als mensen vragen: 'Weet je het geslacht?' echt dikke bullshit. Zij weten óók heus dat je een baby krijgt en geen klein biggetje baart hoor.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Caroow do 1 nov 2012 - 7:02

Paper Crown schreef:
Caroow schreef:Ik zeg als men dat vraagt "ik denk een baby". Het wordt niet wat, het is al wat Rolling Eyes

Zou het anders zijn als mensen vragen: 'Weet je het geslacht?' echt dikke bullshit. Zij weten óók heus dat je een baby krijgt en geen klein biggetje baart hoor.

Hahaha nou ik mag wel hopen ja dat ze dat niet denken smile Als ze vragen wat het is, wat het geslacht is of of ik al weet welke muisjes ik moet kopen vertel ik graag dat het een jongen is hoor.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Minx do 1 nov 2012 - 7:04

Als ik het vraag is het meestal wil je weten wat het word? Is het ja dan volgt de vraag ga je het voor jezelf houden of niet. Engst mij betreft zijn alle mogelijkheden goed.

De oma van mij nichtje wou perse niet weten wat het zou worden. Dus iedereen moest bij haar krampachtig doen om niet te vertellen dat ze een achterkleindochter zou krijgen. Dat vond ik dan wel weer het andere uiterste. Mijn nichtje kon dus niet trots tegen haar oma vertellen dat ze leuke roze kleertjes had gekocht.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 7:06

Paper Crown schreef:Is toch heel normaal dat mensen zulke dingen vragen? Tering, je kan gewoon niets meer vragen lijkt wel.. Altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Pff. Ik vind het trouwens totaal geen toegevoegde waarde hebben als je het zelf weet, maar het geheim blijft tot de baby is geboren. Ik bedoel, er zijn maar twee 'smaken' het is een jongen of een meisje, waarvoor doe je geheimzinnig? Als je ervoor kiest het zelf niet te weten dan vind ik het anders. Maar goed, ik heb me niet aan 1 ding geergert. Ik vind het niet zo snel raar als mensen zo'n vraag stellen.

Van mij mogen ze best die vraag stellen vind ik niet erg, maar als ik zeg dat ik het wel weet en het niet vertel vind ik het stom als mensen daar over vallen. Dat is mijn keuze. Ik voel me bijna bezwaard om te zeggen dat ik het weet maar het voor mezelf houd en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Paper Crown do 1 nov 2012 - 7:10

Jetje schreef:
Paper Crown schreef:Is toch heel normaal dat mensen zulke dingen vragen? Tering, je kan gewoon niets meer vragen lijkt wel.. Altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Pff. Ik vind het trouwens totaal geen toegevoegde waarde hebben als je het zelf weet, maar het geheim blijft tot de baby is geboren. Ik bedoel, er zijn maar twee 'smaken' het is een jongen of een meisje, waarvoor doe je geheimzinnig? Als je ervoor kiest het zelf niet te weten dan vind ik het anders. Maar goed, ik heb me niet aan 1 ding geergert. Ik vind het niet zo snel raar als mensen zo'n vraag stellen.

Van mij mogen ze best die vraag stellen vind ik niet erg, maar als ik zeg dat ik het wel weet en het niet vertel vind ik het stom als mensen daar over vallen. Dat is mijn keuze. Ik voel me bijna bezwaard om te zeggen dat ik het weet maar het voor mezelf houd en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Kan je me uitleggen waarom? Ik snap gewoon serieus niet waarom je het wil weten maar niet wil vertellen..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  chipa do 1 nov 2012 - 7:28

Veel mensen stellen zo ' n vraag gewoon om interesse te tonen. Toen ik zwanger was en op een verjaardag kwam waar ik veel mensen niet kende, knoopte veel mensen ook gewoon op die manier een praatje aan. Hoeveel weken ben je? Weet je al wat het wordt? Hebben jullie al een naam? Ik vond dat soort vragen alleen maar leuk en had echt niet overal antwoord op.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  SarahKey do 1 nov 2012 - 7:29

Paper Crown schreef:
Jetje schreef:
Paper Crown schreef:Is toch heel normaal dat mensen zulke dingen vragen? Tering, je kan gewoon niets meer vragen lijkt wel.. Altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Pff. Ik vind het trouwens totaal geen toegevoegde waarde hebben als je het zelf weet, maar het geheim blijft tot de baby is geboren. Ik bedoel, er zijn maar twee 'smaken' het is een jongen of een meisje, waarvoor doe je geheimzinnig? Als je ervoor kiest het zelf niet te weten dan vind ik het anders. Maar goed, ik heb me niet aan 1 ding geergert. Ik vind het niet zo snel raar als mensen zo'n vraag stellen.

Van mij mogen ze best die vraag stellen vind ik niet erg, maar als ik zeg dat ik het wel weet en het niet vertel vind ik het stom als mensen daar over vallen. Dat is mijn keuze. Ik voel me bijna bezwaard om te zeggen dat ik het weet maar het voor mezelf houd en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Kan je me uitleggen waarom? Ik snap gewoon serieus niet waarom je het wil weten maar niet wil vertellen..

Wij hebben het geheim gehouden omdat mijn familie op dit punt erg ouderwets zijn en niet wouden weten wat het zou worden. En omdat ik bang was dat ze het dan via via zouden horen hebben we besloten om het gewoom niet tegen andere mensen te zeggen. Alleen mijn schoonouders wisten het. Het is toch ieder eigen of diegene het wel wil vertellen of niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 7:31

Paper Crown schreef:
Jetje schreef:
Paper Crown schreef:Is toch heel normaal dat mensen zulke dingen vragen? Tering, je kan gewoon niets meer vragen lijkt wel.. Altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Pff. Ik vind het trouwens totaal geen toegevoegde waarde hebben als je het zelf weet, maar het geheim blijft tot de baby is geboren. Ik bedoel, er zijn maar twee 'smaken' het is een jongen of een meisje, waarvoor doe je geheimzinnig? Als je ervoor kiest het zelf niet te weten dan vind ik het anders. Maar goed, ik heb me niet aan 1 ding geergert. Ik vind het niet zo snel raar als mensen zo'n vraag stellen.

Van mij mogen ze best die vraag stellen vind ik niet erg, maar als ik zeg dat ik het wel weet en het niet vertel vind ik het stom als mensen daar over vallen. Dat is mijn keuze. Ik voel me bijna bezwaard om te zeggen dat ik het weet maar het voor mezelf houd en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Kan je me uitleggen waarom? Ik snap gewoon serieus niet waarom je het wil weten maar niet wil vertellen..

Omdat ik het heerlijk vond dat mijn man en ik samen al iets wisten over onze baby in mijn buik wat de rest van de wereld nog niet wist.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 7:32

sanne-84 schreef:Dat is een vraag die 9 van de 10 keer gesteld wordt als ze horen dat ik zwanger ben.
Is het voortaan zo normaal om het wel te weten??
Wij kiezen er bewust voor om het niet te willen weten en zeggen dat dan ook.
Vind de vraag overigens ook niet heel vervelend, maar t valt me wel op.

Eigenlijk vragen ze mij dat nooit op die manier, ze vragen aan mij: "en wil je weten wat het word?" over het algemeen.
Maar ik geloof dat het wel vrij gebruikelijk is om het te willen weten. Iemand die ik ken had allemaal opgewonden mensen in het ziekenhuis aan haar bed omdat ze het nog niet wist waardoor het voor iedereen daar een verrassing zou zijn, dat vonden ze zó leuk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 7:33

Paper Crown schreef:
Jetje schreef:
Paper Crown schreef:Is toch heel normaal dat mensen zulke dingen vragen? Tering, je kan gewoon niets meer vragen lijkt wel.. Altijd wel iemand die er aanstoot aan neemt. Pff. Ik vind het trouwens totaal geen toegevoegde waarde hebben als je het zelf weet, maar het geheim blijft tot de baby is geboren. Ik bedoel, er zijn maar twee 'smaken' het is een jongen of een meisje, waarvoor doe je geheimzinnig? Als je ervoor kiest het zelf niet te weten dan vind ik het anders. Maar goed, ik heb me niet aan 1 ding geergert. Ik vind het niet zo snel raar als mensen zo'n vraag stellen.

Van mij mogen ze best die vraag stellen vind ik niet erg, maar als ik zeg dat ik het wel weet en het niet vertel vind ik het stom als mensen daar over vallen. Dat is mijn keuze. Ik voel me bijna bezwaard om te zeggen dat ik het weet maar het voor mezelf houd en dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Kan je me uitleggen waarom? Ik snap gewoon serieus niet waarom je het wil weten maar niet wil vertellen..

Waarom hou je de naam van het kindje geheim tot na de geboorte? Waarom wacht je 3 maanden voor je vertelt dat je zwanger bent? Iedereen heeft overal zijn eigen redenen voor. Wij wilden het bevallingtechnisch weten. Een natuurlijke bevalling van een jongetje is voor mij bijna onmogelijk, terwijl een meisje wel mogelijk kan zijn. Niet omdat we per se een blauw of roze kamertje willen. En we hadden ook meteen zoiets van: dan vertellen we het niemand. Dit is de komende maanden voor ons. Lekker samen genieten van ons 'geheimpje'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Pompoen do 1 nov 2012 - 7:37

@Jetje? Huh hoe zit dat dan? Is een bevalling van een jongetje zo anders dan van een meisje?

Ik vind het helemaal niet raar trouwens als mensen het niet willen vertellen. Vriendin van mij wist het maar wilde het niet vertellen. Ik heb nooit geprobeerd te vissen, ik vind dat je daar gewoon respect voor moet hebben. Ik denk soms ook wel eens stiekem, zullen we het toch maar voor onszelf houden als we het weten? Ik vond het ook wel erg fijn dat nog bijna niemand wist dat ik zwanger was in het begin en dat we daar samen van konden genieten.
Maar goed ik ga niet moeilijk doen want ik verspreek mezelf geheid en hecht er ook niet zo heel veel waarde aan dat het geslacht geheim is. Bovendien kan mijn man vast zijn mond niet houden Laughing.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gast do 1 nov 2012 - 7:42

Mijn zoontje paste uiteindelijk niet en is na een poging tot gewoon bevallen gehaald met een keizersnede. De gyn heeft in het nagesprek aangegeven dat een tweede jongetje vaak groter is dan een eerste en een meisje hoeft dat niet te zijn. De kans op een keizersnede bij een jongetje is dus voor mij veel groter dan als het een meisje is. Om die 'discussie' te kunnen voeren met mijn gyn dit keer wilde ik het geslacht weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  sanne-84 do 1 nov 2012 - 7:43

Pompoen schreef:
sanne-84 schreef:Dat is een vraag die 9 van de 10 keer gesteld wordt als ze horen dat ik zwanger ben.
Is het voortaan zo normaal om het wel te weten??
Wij kiezen er bewust voor om het niet te willen weten en zeggen dat dan ook.
Vind de vraag overigens ook niet heel vervelend, maar t valt me wel op.

Eigenlijk vragen ze mij dat nooit op die manier, ze vragen aan mij: "en wil je weten wat het word?" over het algemeen.
Maar ik geloof dat het wel vrij gebruikelijk is om het te willen weten. Iemand die ik ken had allemaal opgewonden mensen in het ziekenhuis aan haar bed omdat ze het nog niet wist waardoor het voor iedereen daar een verrassing zou zijn, dat vonden ze zó leuk.

Ik ken ook iemand die haar baby direct na de bevalling in handen kreeg. Toen ze vroeg wat het was, keek de vk even raar in de zin van goh wist je dat nog niet? Ofwel die ginger ook vanuit dat ze t wel wisten haha
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weet je al wat t wordt? Empty Re: Weet je al wat t wordt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum