Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baaltopic

+9
Kerel
Pompoen
Linnie1985
Isis
Saga
Kalishi
Rush
Pseudoniem
Shisha
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Baaltopic Empty Baaltopic

Bericht  Shisha ma 6 mei 2013 - 21:03

Ok ik baal even gigantisch! Lang verhaal hoor:

In januari kregen wij de auto niet meer door de apk. Balen, want de planning was om er nog 1 jaar mee te doen en dan tot volgend jaar door te sparen voor een andere auto. Nu hadden we dus ook niet zo'n groot budget dus hebben we vooral gekeken naar een goedkoper autootje maar waar nog wel apk op zat.
Bij een dealer een mooie Kia gezien met apk tot december 2013. Een 5 deurs dus ook ideaal met de kleine straks. Proefritje gemaakt en hij reedt prima dus deze auto gekocht. Van te voren nog even naar recensies over het bedrijf gezocht maar kon niks negatiefs vinden. ongeveer 3 weken later reedt mijn man op de snelweg toen de moterkap ineens openvloog en dus door het raam klapte. Het was gelukkig rustig dus mijn man heeft er gelukkig niks aan overgehouden alleen de auto was dus wel total loss.

Omdat het een auto onder de 4500,- euro is krijgen we er dus helaas niks voor terug. Mijn man heeft de garage eigenaar gebelt om verhaal te halen en om te kijken of hij ons nog ergen in tegemoet wilde komen. De eigenaar vondt het erg vervelend en bood ons een andere auto aan voor een stuk minder geld. Dat zou dan een auto zijn waar we voorlopig mee vooruit kunnen. Hij heeft ook van te voren duidelijk aangegeven dat hij alle auto's waarvan de apk verlopen is verkoopt met nieuwe apk erbij. Dus wij helemaal blij. Het was wel een achteruitgang qua auto (citroën uit 1994, 2 deurs, geen stuurbekrachtiging meer) maar we hadden iig wat. Mijn man is ook afhankelijk van een auto qua werk en omdat we dus even zonder auto hebben gezeten heeft hij een stuk minder kunnen werken voor een paar weken wat we ook weer flink merken qua inkomsten. We hebben de afgelopen tijd dus flink zuinig aan moeten doen.

Inmiddels zijn we 2 maanden verder (auto nr 2 hebben we begin maart gehaald) en werdt mijn man van de week aangehouden en nadat de politie zijn papieren nakeken gaven ze aan de er dus geen apk op de auto zit! Hij rijdt nu dus al 2 maanden rond zonder apk. Garage gebelt maar zij doen nu alsof ze van niks weten, doen lacherig. En als ik nu dus google op het bedrijf kom ik ineens allemaal slechte recensies tegen. Allemaal mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Maar nu moeten we de auto dus laten keuren en ik zie de bui al hangen. Als ik de recensies moet geloven gaat de auto waarschijnlijk niet door de apk komen of het gaat ons gigantisch veel geld kosten. Geld wat we dus niet hebben omdat mijn man bijna 2 maanden amper heeft kunnen werken en omdat we ons laatste spaargeld hebben gebruikt om die 2 auto's te kopen.

Ik baal er echt zo van! Baaltopic 1371890812
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baaltopic Empty Re: Baaltopic

Bericht  Pseudoniem ma 6 mei 2013 - 21:54

zooooo ik snap dat je baalt, ik zou zelfs meer doen dan balen geloof ik. Ik zou echt pislink zijn!

en ik zou ook zinnen op wraak, de krant erbij halen, overal recensies plaatsen, kassa en radar bellen etc. Ik weet het, verloren energie, maar het is nu ook verloren geld waar jij (even vanuit gaande) kneiterhard voor hebt moeten werken.
wanneer ik overal dat heb gedaan, zou ik even zuchten en weer verder gaan waar ik was gebleven.

Trouwens bij een APK krijg je toch ook een keuringsrapport, had je die dan wel gekregen?

Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Rush ma 6 mei 2013 - 22:09

Pseudoniem schreef:
Trouwens bij een APK krijg je toch ook een keuringsrapport, had je die dan wel gekregen?

Inderdaad.
Begrijp me niet verkeerd Shisha, ik vind het echt enorm klote voor jullie, maar als je afspraken maakt over een auto, dan controleer je die punten toch wanneer je de overdracht is?

Ik hoop dat jullie auto ondanks de slechte recensies wel soepel door de APK komt. Misschien kunnen jullie als gedupeerden de handen ineen slaan en 'samen' naar Radar of zo`n soort programma? Opgelicht?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Shisha ma 6 mei 2013 - 23:25

Ja i know. Dit is ook echt typisch mijn naïeve man die te goed van vertrouwen is helaas. Ik heb het hem ook wel even laten weten dat ik niet snap dat hij het nog even nagekeken heeft maar hij is inderdaad gewoon zo goed van vertrouwen dat hij er vanuit is gegaan dat het dan wel klopt. Ik snap ook niet zo goed waarom maar ja.
Hij baalt er echt flink van want het is dus niet de eerste keer dat er van zijn goedgelovigheid gebruik wordt gemaakt. Ik ben ook wel even boos geweest op hem dat hij weer zo stom is geweest. Maar dat is helaas ook niet meer terug te draaien.
Zat er zelf inderdaad ook aan te denken om iets met radar of kassa te doen. Aangezien hij het dus bij aardig wat mensen geflikt heeft. En nu maar heel hard hopen dat de apk mee valt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Kalishi ma 6 mei 2013 - 23:33

oef dat is geen pretje nee! Ik zou ook op die site waar je de negavtieve verhalen hebt gevonden reageren en misschien met z' n alle iets bedenken.
Je wordt helaas zooo vaak op gelicht met aankoop van auto's .
Snap heel goed dat je baalt!
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Saga ma 6 mei 2013 - 23:35

Goh, heb je de auto toevallig bij een bedrijf in Apeldoorn gekocht?
Onze auto komt ook bij zo'n prutsbedrijf vandaan. Het is dat mijn vriend en ik de keer behoorlijk kwaad zijn geworden daar, dat alles uiteindelijk opgelost is. Maar we komen er echt nooit meer terug, stelletje oplichters.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Rush ma 6 mei 2013 - 23:37

Saga schreef:Goh, heb je de auto toevallig bij een bedrijf in Apeldoorn gekocht?
Onze auto komt ook bij zo'n prutsbedrijf vandaan. Het is dat mijn vriend en ik de keer behoorlijk kwaad zijn geworden daar, dat alles uiteindelijk opgelost is. Maar we komen er echt nooit meer terug, stelletje oplichters.
Mijn vriend zei laatst ook dat we geen auto in de buurt van Apeldoorn moeten zoeken. Schijnt daar vol te zitten met prutsers inderdaad.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Saga ma 6 mei 2013 - 23:40

Rush schreef:
Saga schreef:Goh, heb je de auto toevallig bij een bedrijf in Apeldoorn gekocht?
Mijn vriend zei laatst ook dat we geen auto in de buurt van Apeldoorn moeten zoeken. Schijnt daar vol te zitten met prutsers inderdaad.
Ik hoor daar inderdaad over meerdere pruts bedrijven, om het maar even netjes te houden laughcry
Bedrijf waar onze auto vandaan komt veranderd ook constant van naam. Kwamen we pas later achter, site van tros radar staat helemaal vol met klachten over dat bedrijf.
In het vervolg checken we alles dus goed van te voren.
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Shisha ma 6 mei 2013 - 23:43

Nee in Ede. Maar een slechte recensie gaat er zeker komen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Isis ma 6 mei 2013 - 23:44

Oh Shisha, dat is echt heel klote zeg! Ik zou ook zo pissed zijn! Hebben jullie in NL een consumentenbond of zoiets? Ik meen mij te herinneren dat dat er hier in België wel is, daar kan je terecht om klacht neer te leggen en informatie over je rechten.
Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Shisha ma 6 mei 2013 - 23:49

Ja. heb het ook nagevraagd bij de rechtsbijstand maar die geven aan dat ik hem wel in gebreken kan stellen maar zo'n proces kan heel lang gaan duren en heel veel geld gaan kosten dus ze raden het ons af.
Dus hopen dat meer gedupeerden zich melden bij radar.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Pseudoniem di 7 mei 2013 - 0:14

Ik snap dat je pissig bent, maar ik snap niet zo goed waarom je dan je man een uitbrander geeft. Het spaargeld is van jullie beide toch, dus dan ben je ook beide verantwoordelijk om te checken of alles klopt.
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Shisha di 7 mei 2013 - 0:55

Ik heb geen rijbewijs dus ook totaal geen verstand van dat soort dingen. Hij heeft de auto gehaald. Ik ben er zelf niet bij geweest dus ik ga af op wat mijn man heeft verteld. En hij zei dus dat hij hem met apk zou krijgen. En ja, dan ga ik er vanuit dat mijn man dat wel gecheckt het. Maar helaas dus niet.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha di 7 mei 2013 - 1:13

Maar goed. Voor mij dus inderdaad de les dat ik mijn man er altijd op moet wijzen overal op te letten en alles na te gaan of hij inderdaad ook wel heeft gecheckt of de beloofde dingen daadwerkelijk zijn gedaan.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Linnie1985 di 7 mei 2013 - 3:02

Vervelend zeg.

Dan hebben wij met onze auto nog geluk gehad, enige minpuntje is dat de stoel van de bestuurder zakt. En ik merk het niet eens, maar mijn vriend wel.

Ik baal dat ik morgen weer terug moet komen bij de tandarts (vanmiddag geweest) nadat ik vorige week ineens last van mn kies kreeg die pas geleden gedaan is. En morgen wordt die kies dus getrokken. Gelukkig zit hij helemaal achterin anders zie je zo'n gat zitten...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pompoen di 7 mei 2013 - 3:10

Shisha schreef:Ja. heb het ook nagevraagd bij de rechtsbijstand maar die geven aan dat ik hem wel in gebreken kan stellen maar zo'n proces kan heel lang gaan duren en heel veel geld gaan kosten dus ze raden het ons af.

In gebreke stellen kun je zelf doen, dan geef je ze een redelijke termijn om dit probleem op te lossen, dat hoeft niet gelijk geld te kosten! De brief kun je zelf schrijven, voorbeeldbrieven kun je vinden op google. Of je dat dan doorzet als ze niet doen wat je van ze verwacht is een tweede, maar laten merken dat je dit niet zo maar over je kant laat gaan zou ik zeker doen en hopen dat ze een beetje onder de indruk zijn al ben ik bang van niet.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kerel di 7 mei 2013 - 3:29

Ik snap je rechtsbijstandsverzekeraar niet zo goed. Die Kia koop je en na drie weken vliegt de motorkap blijkbaar door de voorruit heen? Dat is een auto die niet beantwoordt aan wat je van een gekochte auto mag verwachten, ook voor die prijs niet. Dat betekent dat de auto zoals dat heet non-conform is, niet voldoet aan de overeenkomst. Een auto kan vastlopen, er kan van alles aan riempjes of vloeistoffen niet geweldig zijn, maar dit mag niet. Je moet je rechtsbijstandsverzekeraar dus vragen daar ook nog eens naar te kijken.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Pseudoniem di 7 mei 2013 - 3:51

Shisha schreef:Ik heb geen rijbewijs dus ook totaal geen verstand van dat soort dingen. Hij heeft de auto gehaald. Ik ben er zelf niet bij geweest dus ik ga af op wat mijn man heeft verteld. En hij zei dus dat hij hem met apk zou krijgen. En ja, dan ga ik er vanuit dat mijn man dat wel gecheckt het. Maar helaas dus niet.

Balen, is wel een heel duur en zuur leermomentje. Ik vind het echt rot voor je.
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Fortissimo di 7 mei 2013 - 4:01

Ik baal een beetje van mijn eigen dommigheid.. Baaltopic 394967

Ik heb gesolliciteerd op een vacature die echt als geroepen komt en waar ik zelfs nog een beetje kans maak in plaats afgewezen te worden op basis van ervaring. Echter, ik zou eerst niet solliciteren omdat ik met afstuderen bezig was. Dus doorgestuurd aan vriendin van mij van de opleiding. Naja, je raadt het al; Zij heeft (natuurlijk) ook gesolliciteerd. Meer dan haar goed recht natuurlijk, maar vind mezelf nu een beetje onnozel.. haha.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Taeda di 7 mei 2013 - 4:52

Wat onzettend balen Shisha Sad
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Shisha di 7 mei 2013 - 19:35

Pompoen schreef:
Shisha schreef:Ja. heb het ook nagevraagd bij de rechtsbijstand maar die geven aan dat ik hem wel in gebreken kan stellen maar zo'n proces kan heel lang gaan duren en heel veel geld gaan kosten dus ze raden het ons af.

In gebreke stellen kun je zelf doen, dan geef je ze een redelijke termijn om dit probleem op te lossen, dat hoeft niet gelijk geld te kosten! De brief kun je zelf schrijven, voorbeeldbrieven kun je vinden op google. Of je dat dan doorzet als ze niet doen wat je van ze verwacht is een tweede, maar laten merken dat je dit niet zo maar over je kant laat gaan zou ik zeker doen en hopen dat ze een beetje onder de indruk zijn al ben ik bang van niet.

Ja dat zei de verzekering ook al. Maar wat we dus hebben gedaan is hem gewoon bellen om te zeggen dat we niet blij waren met het feit dat een auto, die we bij hem hebben gehaald, binnen 3 weken zo'n ernstig gebrek heeft waardoor hij naar de sloop kan.
En zijn oplossing was dus om ons een andere auto aan te bieden voor de helft van de prijs. 1 waar we dan lange tijd mee vooruit zouden kunnen en waar we voorlopig geen omkijken naar zouden hebben.
Maar dit hebben we natuurlijk niet op papier en nu zitten we dus met een auto die totaal nutteloos is. Evil or Very Mad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha di 7 mei 2013 - 19:40

Kerel schreef:Ik snap je rechtsbijstandsverzekeraar niet zo goed. Die Kia koop je en na drie weken vliegt de motorkap blijkbaar door de voorruit heen? Dat is een auto die niet beantwoordt aan wat je van een gekochte auto mag verwachten, ook voor die prijs niet. Dat betekent dat de auto zoals dat heet non-conform is, niet voldoet aan de overeenkomst. Een auto kan vastlopen, er kan van alles aan riempjes of vloeistoffen niet geweldig zijn, maar dit mag niet. Je moet je rechtsbijstandsverzekeraar dus vragen daar ook nog eens naar te kijken.

Wat hun zeiden is dat als we dat doen er wordt gekeken naar de prijs van de auto (in verhouding met andere kia's uit hetzelfde bouwjaar met dezelfde kmstand) en wat we daarvoor hadden kunnen verwachten. Daarnaast wordt er gekeken of het iets is wat voorzien had kunnen worden door de garage eigenaar en of hij dan schuld heeft. En dit alles kon flink in de papieren gaan lopen en de rechtbijstand gaf aan dat we goed moesten nadenken of we dat wel de moeite vonden voor een goedkope auto. Daarnaast is het zo dat een auto onder de 4500 euro geen garantie heeft en dat dan de rechtsbijstand je ook niet helpt hierbij. Ze geven alleen advies.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 3:57

Ik kan me voorstellen dat je daar nu van baalt Fortissimmo! Maar ze kiezen vast de beste uit en dat ben jij natuurlijk, haha!

Ik baal echt enorm omdat we freaking weer moeten verhuizen en ik heb echt zo'n behoefte aan een eigen plek, maar in Amsterdam is dat voor ons nu niet te betalen, bahhh! We hebben wel een nieuw huis maar daar moeten we de keuken delen. En we hebben wel een eigen douche maar die is in een ruimte met de douches van de anderen, al met al niet geheel ideaal. Wie koopt er een huis voor ons? Baaltopic 253468018

Gast
Gast

Bericht  Poubelle wo 8 mei 2013 - 4:00

Ahh Harrie dat is klote zeg!
Ik ben van plan om de loterij te winnen dus dan krijgen jij en je lover wel een huis van me Yes
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 4:01

Ha! Hoe relax zou dat zijn hahaha! Ik droom ook over de loterij winnen, moet ik wel mee doen :P.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: