Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voel me schuldig (cadeautje)

+5
Ugly Betty
Phileine
Roze Roos
Sterre
Arcade
9 plaatsers

Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Arcade wo 5 jan 2011 - 21:32

Een kennis/vriend is volgende week jarig. Ik had met een vriendin afgesproken om samen iets te kopen. Gisteren smste me ze of ik met nog twee kennissen iets wil kopen van 65 euro. Ik vind 16E pp te duur en ik stelde iets anders voor (ik zei dat ik het eigenlijk te duur vond). Maar daar heeft mijn vriendin niet meer op gereageerd. Nu voel ik me schuldig over die paar euro. Ik heb heel weinig te besteden, vorig jaar voor 30E een cadeautje gegeven en die kennis heeft mij op mijn verjaardag niets gegeven. Hoe kom ik van dat gevoel af?

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Sterre wo 5 jan 2011 - 21:35

Bedenken dat het haar probleem is! Het is je goed recht om iets te duur te vinden, en zeker als je meteen met een ander idee komt vind ik dat een hele normale manier van communiceren. Goed juist dat je je grens aangeeft!

Als ze het niet snapt kan ze je altijd bellen om te vragen wat er is toch? En daarbij ben je haar eigenlijk nog niet eens uitleg verschuldigd. Als je 10 euro pp genoeg vindt dan moet ze dat accepteren, of zelf meer bijleggen dan jij.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Roze Roos wo 5 jan 2011 - 21:37

Sterre schreef:Bedenken dat het haar probleem is! Het is je goed recht om iets te duur te vinden, en zeker als je meteen met een ander idee komt vind ik dat een hele normale manier van communiceren. Goed juist dat je je grens aangeeft!

Als ze het niet snapt kan ze je altijd bellen om te vragen wat er is toch? En daarbij ben je haar eigenlijk nog niet eens uitleg verschuldigd. Als je 10 euro pp genoeg vindt dan moet ze dat accepteren, of zelf meer bijleggen dan jij.

+ 1! Los daarvan ben je vrij om zelf te bepalen wat voor bedrag jij uit wil geven, zeker als je het gevoel hebt dat het niet "wederzijds" is.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Phileine wo 5 jan 2011 - 21:39

Ik ben het met Sterre eens, het gaat om jouw budget en zij stelt de vraag. Ze kan een ja of een nee verwachten, in dit geval dus een nee en dat is dan toch oké. Ik vind persoonlijk 16 euro voor een cadeau voor een kennis best een fors bedrag, helemaal als je krap bij kas zit.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Ugly Betty wo 5 jan 2011 - 21:41

Eens met Roze roos en Sterre. Je bent vrij om te geven wat jij wil. Dan moeten ze nog maar iemand vragen om mee te doen aan het cadeau of inderdaad zelf wat meer betalen, of een minder duur cadeau kopen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Arcade wo 5 jan 2011 - 21:41

Is het niet stom om het zo af te wegen? Het moet toch niet uitmaken dat hij mij niets gaf? Een van die andere kennissen heeft mij ook niets gegeven en ik hem vorig jaar ook wel. Dat mag, maar ik voel me ook stom als ik ieder jaar weer daar geld wat ik niet heb aan uitgeef.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Sterre wo 5 jan 2011 - 21:43

Ik denk dat iedereen dat soort dingen onbewust afweegt. En zeker nu je het geld eigenlijk niet hebt zou ik daar als eerste op gaan bezuinigen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Arcade wo 5 jan 2011 - 21:51

Ja? Het lucht wel op om dit te plaatsen. Ik voel me ook stom omdat ik me schuldig voel, hoor, ik had me ook stom gevoeld als ik had meegedaan aan dat cadeau.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Serena wo 5 jan 2011 - 22:13

Het is jou goedrecht om zelf te bepalen wat je aan een cadeau wilt uitgeven. En volgens mee weegt iedereen dat af, van wie heb ik een kadootje gegeven enzo..

Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 22:39

Een met de bovenstaande reacties! Meestal doe ik ook met vriendinnen wat samen qua cadeautjes en mijn budget is niet altijd even groot. We doen altijd iets rond de 10 euro pp, maar eerder had ik er maar 8 voor over. Dit was geen probleem dus ik heb gewoon minder ingelegd. Dit kon makkelijk voor het cadeau, aangezien het een spaarpot was met inhoud, zodat diegene zelf een kaartje voor een bepaalde voorstelling kon kopen. Daarbij moet je denken dat elk (klein) cadeautje natuurlijk al een gebaar is en het niet gaat om hoeveel geld erin zit!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Jeanette wo 5 jan 2011 - 23:41

[quote="SunnyScience"]Een met de bovenstaande reacties! Meestal doe ik ook met vriendinnen wat samen qua cadeautjes en mijn budget is niet altijd even groot. We doen altijd iets rond de 10 euro pp, maar eerder had ik er maar 8 voor over. Dit was geen probleem dus ik heb gewoon minder ingelegd. Dit kon makkelijk voor het cadeau, aangezien het een spaarpot was met inhoud, zodat diegene zelf een kaartje voor een bepaalde voorstelling kon kopen. Daarbij moet je denken dat elk (klein) cadeautje natuurlijk al een gebaar is en het niet gaat om hoeveel geld erin zit![/quote]

Precies!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Blond wo 5 jan 2011 - 23:43

Eens met de vorige reacties. Ik vind 16 euro voor een cadeau ook teveel voor een kennis..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Laquisia do 6 jan 2011 - 9:42

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Jij bent de gene die het best in je eigen portonmonee kan kijken. Dat jouw vriendin meer geld over heeft voor een cadeautje voor een kennis dan is dat haar goed recht. Het is jouw goed recht ook om minder geld over te hebben voor een cadeautje voor een kennis. Niets om schuldig over te hoeven voelen.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voel me schuldig (cadeautje) Empty Re: Voel me schuldig (cadeautje)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum