*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+89
Laced
slaatje
Laurientje
Razz
Eppie
Stitch
Kalishi
Nijntje
Muppetje
liesje
Jade
mosio
Katrien
Lousanne
Burn
Lies
Coco
Moonlight
_Poppy_
dolfijntje24
Zora
Lindsya
PapillonRose
Takkie
Weegschaal
Earane
Shy
Aagje!
Steep
Burgemeester Esmee
Exogenesis
Luce
JustMeDaan
Joli86
Susan
Aimee
_Sneeuwwitje_
Parel
Rituals_
Ooh La La!
mouette
kajaka88
Le Chat Noir
Paper Crown
CCC
bloemenkrans
Biechtje
Taeda
Stokstaartje
Lejow
Printje
Linnepinnie
nillis
Penélope
Amber-
chocolate
koNijntje
Papillio
Puggle
Clapperdie
mzcharlotte
Vlinderjoy
Marin
iloverose
vlinder-2011
love
Happydobby
Sanne
Twellie
Flower_L
chipa
Caroow
Tsjip
Dora
Filoria
Knillis
Dolphinne
ShallY
Fortissimo
Aardbei
Muurvlindertje
Snoes
yes1984
Suus
Annemie
Wandtegeltje
kwebbeltje
Caresses
Jasmine
93 plaatsers
Pagina 10 van 43
Pagina 10 van 43 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 26 ... 43
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Ik ben trouwens een week voordat ik positief testen nog naar de sauna geweest en daar een heerlijk broodje zalm gegeten! En een paar dagen later heb ik biefstuk gegeten! Was wel heel lekker trouwens.. Ik ging er ook helemaal niet van uit dat het meteen de eerste ronde Clomid 150 raak zou zijn, dus toch maar gedaan. Mijn gyn zei laatst tegen me dat je alles mag blijven doen zoals je gewend bent, zolang je nog niet weet de je zwanger bent.. Dus denk niet dat dat zo erg was.
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn huiarts zei zelfs dat je alles nog gewoon mocht eten maar met mate. Alleen niet roken en de alcohol echt beperken tot 1 a 2 glaasjes per zwangerschap.. Dat zei hij bij mijn eerste zwangerschap. . Dus haha..
Ik zag mijn ontbijt net voorbij komen. Ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog moet doen. Ik voel me zo ellendig! Toch maar aan de Ha vragen om de emesafene?
Edit: ik ga gewoon door met klagen haha! Ik ben de boel aan het schoonmaken want we krijgen morgen kijkers. Alleen heb ik nu een heel naar gevoel achter mijn schaambot, een soort aanhoudende kramp. Ik ken dit niet uit mijn vorige zwangerschap. Iemand die het herkend?
Ik zag mijn ontbijt net voorbij komen. Ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog moet doen. Ik voel me zo ellendig! Toch maar aan de Ha vragen om de emesafene?
Edit: ik ga gewoon door met klagen haha! Ik ben de boel aan het schoonmaken want we krijgen morgen kijkers. Alleen heb ik nu een heel naar gevoel achter mijn schaambot, een soort aanhoudende kramp. Ik ken dit niet uit mijn vorige zwangerschap. Iemand die het herkend?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Morgen hebben wij de eerste echo! Ik vind het zo spannend!! Hoop zo op een mooi kloppend hartje! Duimen jullie met mij mee?
Joli86- Prater
Ik duim met je mee hoor! Ik snap dat je het spannend vind! Ik mag over 20 dagen !
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Wat hebben jullie de echo allemaal al vroeg! Wij mogen volgende week donderdag pas voor de eerste keer. Wel hebben we vorige week vrijdag het hartje al gehoord! De verloskundige vertelde dat dit maar bij ongeveer 5% van alle zwangeren voor de 12 weken te horen is dus ik had er niet op gerekend. Maar na een minuutje zoeken was het heel goed te horen. De kans op een miskraam was hierdoor ook nog maar heel klein zei ze.
Hoe zit dat dan eigenlijk met de vergoeding vanuit de zorgverzekering? Alleen de termijnecho en de 20 weken echo vergoeden ze toch? Wij kunnen de echo's ook niet bij onze eigen verloskundige doen misschien dat daar het verschil in zit trouwens.
Hoe zit dat dan eigenlijk met de vergoeding vanuit de zorgverzekering? Alleen de termijnecho en de 20 weken echo vergoeden ze toch? Wij kunnen de echo's ook niet bij onze eigen verloskundige doen misschien dat daar het verschil in zit trouwens.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
@ Jolie, zalm mag toch gewoon. Alleen niet van die vacuümverpakte geloof ik.
Ik heb afgelopen maandag ook nog vleeswaren gegeten en koffie gedronken. Gelukkig geen alcohol gedronken.
Ik duim wel hard voor een mooie echo voor je.
@ steep, herken die pijn niet maar doe rustig aan hè!
@tsjip, in principe worden alleen die twee echo's vergoed, tenzij er een rede is voor een extra echo. Bijv bij bloedverlies of bij een laagliggende placenta later in de zwangschap.
Als ik ook maar even beweeg verlies ik bloed. Vanmorgen beetje misselijk, maar was snel weg na het eten van een broodje. Ook wat last van mijn darmen.
Ik heb afgelopen maandag ook nog vleeswaren gegeten en koffie gedronken. Gelukkig geen alcohol gedronken.
@tsjip, in principe worden alleen die twee echo's vergoed, tenzij er een rede is voor een extra echo. Bijv bij bloedverlies of bij een laagliggende placenta later in de zwangschap.
Als ik ook maar even beweeg verlies ik bloed. Vanmorgen beetje misselijk, maar was snel weg na het eten van een broodje. Ook wat last van mijn darmen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
@joli , spannend hoor ! Ik duim zeker voor je mee !
Ik moet nog 4 weken wachten
Ik ben erl steeds erg misselijk dat is wel wat minder maar goed , is voor een goed doel !
Ik moet nog 4 weken wachten
Ik ben erl steeds erg misselijk dat is wel wat minder maar goed , is voor een goed doel !
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
chipa schreef:@ Jolie, zalm mag toch gewoon. Alleen niet van die vacuümverpakte geloof ik.
Had ik het dus wel goed gelezen bij mijn verzekeringsgegevens.
Even weer een vraag voor iedereen: hebben jullie allemaal een reden voor een extra of vroege echo? Of betalen jullie deze zelf? Ben gewoon nieuwsgierig
Tsjip- Prater
@tsjip, ik heb geen vroegere echo ben dan 9 weken
Ook even een vraag, hebben jullie de zorgverzekering al ingelicht voordat jullie naar de eerste echo gingen/gaan ?
En wanneer vertel je het op je werk?
Ook even een vraag, hebben jullie de zorgverzekering al ingelicht voordat jullie naar de eerste echo gingen/gaan ?
En wanneer vertel je het op je werk?
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Kraampakket en kraamzorg aanvragen doe ik na de termijnecho. Op het werk zal ik het dan ook gaan vertellen. Zal rond de 10-11 weken zijn.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
@Love: dat is voor mij wel een vroege echo Bij mijn echobureau doen ze pas een echo tussen 10 en 12 weken. Volgens hun site is dan de termijn het beste te bepalen. Maar ik weet niet wat normaal is hoor. Verder niets geen ervaring met echo's enzo.
Kraamzorg vraag ik na de eerste echo aan. Kraampakket koop ik tzt wel. Deze zit niet bij mijn verzekering in.
Kraamzorg vraag ik na de eerste echo aan. Kraampakket koop ik tzt wel. Deze zit niet bij mijn verzekering in.
Tsjip- Prater
Tsjip schreef:Wat hebben jullie de echo allemaal al vroeg! Wij mogen volgende week donderdag pas voor de eerste keer. Wel hebben we vorige week vrijdag het hartje al gehoord! De verloskundige vertelde dat dit maar bij ongeveer 5% van alle zwangeren voor de 12 weken te horen is dus ik had er niet op gerekend. Maar na een minuutje zoeken was het heel goed te horen. De kans op een miskraam was hierdoor ook nog maar heel klein zei ze.
Mijn praktijk maakt met 7 weken de 1e echo. Ik mag dinsdag weer terug komen als ik 9 weken ben en dan weer eentje met 11-12 weken. Ze vertelde dat 2 echo´s vergoed worden vanuit de verzekering de 1e echo deden ze daarom niet declareren.
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Bij de praktijk waar ik heen ga doen ze een eerste echo met ongeveer 8 weken. Daarna herhalen ze die met 12 weken. Als ik heen ga ben ik volgens mijn berekeningen 7 weken en 5 dagen. Ik vind het natuurlijk hartstikke fijn dat ik zo vroeg heen kan! Hoe ze dat dan met declareren doen heb ik geen idee.
Moet je zelf je verzekering inlichten dat de zwanger bent?
Ik denk dat ik het op het werk pas vertel na die 2e echo met 12 weken.
Moet je zelf je verzekering inlichten dat de zwanger bent?
Ik denk dat ik het op het werk pas vertel na die 2e echo met 12 weken.
kajaka88- Prater
Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest, en een wormpje van 7,4mm was te zien, met al een kloppend hartje!! ik ben zo blij, echt een opluchting! Vanavond mijn ouders, schoonmama, opa, en schoonzus al vertellen, de rest vertellen we het morgen!!
Joli86- Prater
Tsjip schreef:Wat hebben jullie de echo allemaal al vroeg! Wij mogen volgende week donderdag pas voor de eerste keer. Wel hebben we vorige week vrijdag het hartje al gehoord! De verloskundige vertelde dat dit maar bij ongeveer 5% van alle zwangeren voor de 12 weken te horen is dus ik had er niet op gerekend. Maar na een minuutje zoeken was het heel goed te horen. De kans op een miskraam was hierdoor ook nog maar heel klein zei ze.
Ik mag ook pas met 10 weken. Meeh. Niks aan. Het is alsof je dan pas weet of je echt zwanger bent ofzo. Ik hou nu een beetje mijn adem in als het ware.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Wat fijn Joli!
Veel plezier met vertellen vanavond! Ga je het nog op een speciale manier vertellen, of gewoon zeggen dat ze opa/oma/tante worden?
Veel plezier met vertellen vanavond! Ga je het nog op een speciale manier vertellen, of gewoon zeggen dat ze opa/oma/tante worden?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Jasmine schreef:Wat fijn Joli!
Vandaag is ook mijn man jarig en gaan zeggen dat we speciaal voor zijn verjaardag een fotoshoot hebben gehad vanmiddag, en laten dan het fotootje van de echo zien. Zo benieuwd naar de reacties!
Voor zijn feestje morgen heb ik tompoesjes besteld (hema) met een plaatje erop van een ooienvaar met een baby en ik ga muffins maken met slagroom en gemengde muisjes erover gestrooid.
Joli86- Prater
Klinkt leuk! Gefeliciteerd met je man trouwens.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Oow fijn Joli!! Spannend om het te vertellen. Ik kan niet wachten met het vertellen aan mn ouders en schoonouders. Maar wacht ook tot na de eerste echo. Heb voor voor mijn ouders een boekje van opa en oma. Die ga ik ze geven. Ze zullen alleen opa en oma worden door mij. Mn schoonouders zijn al opa en oma. Ik ben nog aan het denken hoe we het hen gaan vertellen..
kajaka88- Prater
Wat fijn Joli!
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Even een korte reactie van mij. Ik reageer later op iedereen.
Sinds gisteren kan ik niks meer binnenhouden. Het maakt niet uit wat ik eet of drink, het komt er allemaal weer uit. Om toch nog een beetje vocht binnen te krijgen eet ik raketijsjes en dat gaat redelijk.
Inmiddels heb ik emesafene gekregen, maar durf het niet zo goed te nemen nu ik de bijsluiter heb gelezen.
Sinds gisteren kan ik niks meer binnenhouden. Het maakt niet uit wat ik eet of drink, het komt er allemaal weer uit. Om toch nog een beetje vocht binnen te krijgen eet ik raketijsjes en dat gaat redelijk.
Inmiddels heb ik emesafene gekregen, maar durf het niet zo goed te nemen nu ik de bijsluiter heb gelezen.
Wandtegeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 62
Registratiedatum : 16-07-12
Hoezo niet wandtegeltje?
Emesafene mag gebruikt worden tijdens de zwangerschap.
Bij mij deed het niet zoveel, en als je het nou echt niets vindt kun je ook altijd nog vragen om Primperan (weet nooit hoe je het nou precies schrijft)
Fijn dat t goed was Joli!
Emesafene mag gebruikt worden tijdens de zwangerschap.
Bij mij deed het niet zoveel, en als je het nou echt niets vindt kun je ook altijd nog vragen om Primperan (weet nooit hoe je het nou precies schrijft)
Fijn dat t goed was Joli!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Het zijn vooral de bijwerkingen en ik neem liever geen medicijnen. Ik moet gewoon niet zo moeilijk doen en ik heb ook geen keus nu. Ik ga het gewoon maar doen en dan hopen dat het helpt!
Wandtegeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 62
Registratiedatum : 16-07-12
Ik begin echt al een buik te krijgen.
Mijn broeken zitten strak en gewoon een dikkere bobbel buik.
Is het normaal dat je buik bij je navel begint te groeien? misschien een rare vraag maar ik heb daaronder dat beurse gevoel zeg maar lijkt mij dat het dan daar gaat groeien
Ik heb ook wel erg veel last van mijn darmen gehad.
Mijn broeken zitten strak en gewoon een dikkere bobbel buik.
Is het normaal dat je buik bij je navel begint te groeien? misschien een rare vraag maar ik heb daaronder dat beurse gevoel zeg maar lijkt mij dat het dan daar gaat groeien
Ik heb ook wel erg veel last van mijn darmen gehad.
Gast- Gast
Meiden, herkent iemand dit. Ik ben gewoon ziek, had gister weer de hele dag enorm last van een zeurderig gevoel onder in m'n buik. En gisteravond begon m'n hele lichaam pijn te doen. M'n huid doet zeer, alsof ik koorts heb. Het zeurderig gevoel in m'n buik is vandaag wel iets minder. Maar voel me echt ziek, barstende hoofdpijn en een koortsgevoel, pijn onder in m'n rug. M'n vriend is nu werken, maar haalt daarna een thermometer zodat ik kan kijken of ik ook echt koorts heb.
Kan dit door de zwangerschap komen? Of zal ik toch griep hebben?
Kan dit door de zwangerschap komen? Of zal ik toch griep hebben?
kajaka88- Prater
Pagina 10 van 43 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 26 ... 43
Soortgelijke onderwerpen
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken