Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

+35
Shopaholic
loesje
Jade
Sophiee
liesje
Urban Naked
Snoes
meisjesmama
Parel
M-G
Jezzie
Sun88
SarahKey
Pinkel
Thunder
Flower_L
Pink!
Amber-
Razz
lente
Annie24
Tiara
Puggle
piene1983
Ella
Zonneschijn
Highway
Printje
Muppetje
Aimee
Linda
Liadan
Happydobby
Lejow
Paper Crown
39 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 23:10

Wij zijn met zes maanden begonnen met bijvoeden.
De mogelijke voordelen van met vier maanden beginnen met bijvoeden (voortkomend uit een onderzoek waarvan meer dan de helft van de onderzoekers gelieerd is fabrikanten van potjes kindervoeding) wegen voor mij niet op tegen de vele nadelen van te vroeg bijvoeden.


Laatst aangepast door Tiramisu op wo 1 mei 2013 - 23:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Tiara wo 1 mei 2013 - 23:28

Wij zijn met 5,5maand begonnen met fruit, daarna groente.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Annie24 wo 1 mei 2013 - 23:29

Met 6 maanden begonnen
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  lente do 2 mei 2013 - 1:11

Hier beginnen we zaterdag met bijvoeding, dan is ze bijna 6 maanden (we hebben een week vakantie dus mooi moment om te beginnen). Ik ga beginnen met groente, worteltjes. Ben benieuwd hoe ze het vindt haha. Vorige week ook het boek Opperdepop gekocht, daar staan wel veel tips en recepten in.

Gelijk nog wat vraagjes (sorry PC Wink ) ...
Hebben jullie de groente nog gemengd met een klein beetje van hun melk? Dat las ik pas, dat ze de smaak van melk gewend zijn en zo eerder het hapje 'accepteren'?
Hoeveel geef je?
Hoeveel dagen achter elkaar geef je hetzelfde (ivm wennen aan de smaak)?
Hoe vriezen jullie de hapjes in?
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Ella do 2 mei 2013 - 1:35

lente schreef:Hier beginnen we zaterdag met bijvoeding, dan is ze bijna 6 maanden (we hebben een week vakantie dus mooi moment om te beginnen). Ik ga beginnen met groente, worteltjes. Ben benieuwd hoe ze het vindt haha. Vorige week ook het boek Opperdepop gekocht, daar staan wel veel tips en recepten in.

Gelijk nog wat vraagjes (sorry PC Wink ) ...
Hebben jullie de groente nog gemengd met een klein beetje van hun melk? Dat las ik pas, dat ze de smaak van melk gewend zijn en zo eerder het hapje 'accepteren'?
Hoeveel geef je?
Hoeveel dagen achter elkaar geef je hetzelfde (ivm wennen aan de smaak)?
Hoe vriezen jullie de hapjes in?

Ik heb gewoon even de kant en klaar potjes gekocht. ik geef van de fruit een half potje. ik ben begonnen met 3 soorten. Op dag 1 dezelfde als op dag 4, dag 2 als 5, en dag 3 als 6, en dat weer herhalen. Ik vries het in kleine bakjes in.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Printje do 2 mei 2013 - 1:40

lente schreef:

Gelijk nog wat vraagjes (sorry PC Wink ) ...
Hebben jullie de groente nog gemengd met een klein beetje van hun melk? Dat las ik pas, dat ze de smaak van melk gewend zijn en zo eerder het hapje 'accepteren'?
Nee nooit gedaan, ik kocht gewoon verse groente, koken in de pan pureren en klaar.

Hoeveel geef je?
In het begin maar een paar hapjes maar al snel wilde R meer, ik hield een beetje de hoeveelheden van Opperdepop aan en wat hij zelf aangaf.

Hoeveel dagen achter elkaar geef je hetzelfde (ivm wennen aan de smaak)?
Ik gaf volgens mij een dag of 5? hetzelfde ook ivm het herkennen van een eventuele allergie.
Hoe vriezen jullie de hapjes in?
Bij de Hema heb je van die handige gekleurde bakjes precies genoeg voor een maaltijdje. Ook gebruikte ik plastic ijsklontjesding en deed daar dan groente, aardappel en vlees in. Een paar blokjes eruit en hij had weer eten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Razz do 2 mei 2013 - 1:50

Met 4,5 maand en ik ben begonnen met fruit. 2 dagen achter elkaar hetzelfde gegeven om aan de smaak te wennen en na een maand kreeg hij er ook fruit bij.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Amber- do 2 mei 2013 - 2:00

Ik ben rond 5 maanden begonnen met bijvoeden. Begonnen met fruit en al snel groenten erbij. Luuk krijgt potjes, hij vertikt het namelijk om vers gemaakte groenten/aardappels etc te eten.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Pink! do 2 mei 2013 - 2:29

Beide met 6 maanden en ook beide met een banaan.
Dochter heeft tot een jaar bijna niks gegeten en begin nu pas echt goed te eten. Zoon die was tot een jaar een vuilnisbak en at alles en die was een moeilijkere eten tussen de 1 en 2,5 en eet nu weer wat beter ( behalve hollandse kost, maar goed dat eten we toch bijna nooit)

Ze kregen beide ook via de rapley methode, pureren deed ik niet zo vaak en potjes kregen ze ook zelden.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Flower_L do 2 mei 2013 - 2:35

bij l
5.5 mnd groente
6 mnd fruit

nu beginnen we met beide met 6mnd, rapley.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Pink! do 2 mei 2013 - 2:52

lente schreef:Hier beginnen we zaterdag met bijvoeding, dan is ze bijna 6 maanden (we hebben een week vakantie dus mooi moment om te beginnen). Ik ga beginnen met groente, worteltjes. Ben benieuwd hoe ze het vindt haha. Vorige week ook het boek Opperdepop gekocht, daar staan wel veel tips en recepten in.

Gelijk nog wat vraagjes (sorry PC Wink ) ...
Hebben jullie de groente nog gemengd met een klein beetje van hun melk? Dat las ik pas, dat ze de smaak van melk gewend zijn en zo eerder het hapje 'accepteren'?
Hoeveel geef je?
Hoeveel dagen achter elkaar geef je hetzelfde (ivm wennen aan de smaak)?
Hoe vriezen jullie de hapjes in?

1. Nee, je wilt toch juist dat ze de smaak leren kennen van de groente en het fruit? Dan ga je er toch geen melk door heen doen?

2. Gewoon in stukken.
3. 3 dagen achter elkaar en dan gaven we een nieuw iets.
4. Heb ik nooit gedaan.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Thunder do 2 mei 2013 - 3:32

Bij de oudste met 4 maanden begonnen en bij de jongste met 6 maanden begonnen. Beide keren met fruit begonnen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Pinkel do 2 mei 2013 - 5:45

Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met bijvoeden. Hier kreeg ze als eerst worteltjes, en ze vond ze heerlijk. Ze krijgt trouwens een half potje per keer, en een dag later de tweede helft. Al vanaf de 2de keer dat ze groente kreeg had ze door hoe ze het van de lepel moest eten, tenminste ze zoog het er meer vanaf, maar het ging naar binnen.
Inmiddels heeft ze al worteltjes, sperzieboontjes en bloemkool gegeten, en tot nu toe vind ze het allemaal erg lekker. Ze zit er echt helemaal van te genieten als ik haar eten geef!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 6:19

Ik ben met 5,5 maanden begonnen met rijstebloem.
Met 6 maanden met worteltjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  SarahKey do 2 mei 2013 - 6:20

Met 5 maanden met rijstebloem en 5,5 maand met groente en met 6 maanden met fruit.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Sun88 do 2 mei 2013 - 7:12

Met 4 maanden rijstebloem en groente, broccoli, kreeg hij zo n enorme krampen van, hebben we gewacht met groente en zijn met 5 mnd met fruit begonnen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Jezzie do 2 mei 2013 - 7:17

Wij zijn met 4 maanden begonnen met fruit, peer, mango, banaan. En 3 weken later groente, wortel, broccoli, bloemkool.
Ze is nu 8 maanden en alles wat ik haar geef eet ze met veel smaak helemaal op. Ze heeft eigenlijk nog nooit vies gekeken bij een hapje.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  M-G do 2 mei 2013 - 11:15

Ik wilde met 6 maanden beginnen maar het CB gaf aan dat de adviezen nu weer veranderd waren en dat het advies 4 maanden was. We hebben fruit geprobeerd banaan en appel maar dat vond hij beide niets, toen groente: sperziebonen dat vond hij ook niets. Toen heb ik een week geen groentehapje meer gegeven omdat ik niet het idee had dat hij er al aan toe was. Toen hij 4 maand en 1 's 2 weken was ben ik begonnen met worteltjes (dat viel erg in de smaak, daarna bloemkool, broccoli en bruine bonen (dat vond meneer niets). Nu krijgt hij 2 weken groente en krijgt hij bloemkool, broccoli en worteltjes. Volgende week ga ik weer iets nieuws proberen. Meestal geeft ik 2, 3 dagen achter elkaar hetzelfde.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Parel do 2 mei 2013 - 18:34

Wij zijn met 5 maanden en 3 weken begonnen, toen was ze er zelf echt aan toe.
Wij hebben niet speciaal gewacht ofzo, meer omdat ik er gewoon echt geen zin in had om eraan te beginnen laughcry

Ik snap alleen de band niet echt tussen het met 4 maanden beginnen, 'want ik wil dat hij alles leert eten'. Als je met 6 maanden begint kan hij toch ook alles leren eten? Je begint alleen wat later. L at ook alles, maar ze krijgt nu echt een voorkeur en ik krijg er met geen mogelijkheid wat anders in.

Ik ben trouwens begonnen met wortel, heb gekeken hoe ze erop reageerde, maar echt geen dagenlang hetzelfde gegeven, ze kreeg gewoon na een dag of 2 een potje met wat anders.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown do 2 mei 2013 - 18:46

Parel, ik wilde wachten hoor tot 6 maanden maar hij smakt als ik een slokje koffie neem en hij is alle interesse in zijn flessen verloren. Waar hij onverzadigbaar leek krijg ik geeneens 180cc meer erin. Dus ik dacht dan begin ik nu al, en dan hooooop ik dat hij net als ik alles lust.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  meisjesmama do 2 mei 2013 - 19:27

Hier met 6 maanden bij beide begonnen. ivm allergieën.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Parel do 2 mei 2013 - 19:40

Paper Crown schreef:Parel, ik wilde wachten hoor tot 6 maanden maar hij smakt als ik een slokje koffie neem en hij is alle interesse in zijn flessen verloren. Waar hij onverzadigbaar leek krijg ik geeneens 180cc meer erin. Dus ik dacht dan begin ik nu al, en dan hooooop ik dat hij net als ik alles lust.

Ach so!
Je kan er alleen niks van zeggen, want iedereen heeft zijn eigen voorkeuren natuurlijk.
Wij eten ook niet alles, maar L eet warm op de creche dus ze krijgt daar wel alles te eten, gisteren bijv rode kool met hachee, dat vond ze erg lekker, maar wij eten dat nooit, dus zo leert ze het dan weer Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Snoes do 2 mei 2013 - 20:36

Wij gaan ermee beginnen als hij 6 maanden is, over een maandje dus.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Urban Naked do 2 mei 2013 - 20:41

4 maanden rijstebloempap en geprakte banaan. Die banaan vond hij te gek!
Met 6 maanden ook groente rond etenstijd. Courgette, pompoen, wortel.

Ik heb door de groente trouwens nog wel eens wat melk gedaan. Om het wat aan te lengen en de smaak iets te verzachten. Hij eet nu alles trouwens.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  liesje do 2 mei 2013 - 21:01

beide kids met 4 maanden en wortel en fruit gegeven
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? - Pagina 3 Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum