Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?
+35
Shopaholic
loesje
Jade
Sophiee
liesje
Urban Naked
Snoes
meisjesmama
Parel
M-G
Jezzie
Sun88
SarahKey
Pinkel
Thunder
Flower_L
Pink!
Amber-
Razz
lente
Annie24
Tiara
Puggle
piene1983
Ella
Zonneschijn
Highway
Printje
Muppetje
Aimee
Linda
Liadan
Happydobby
Lejow
Paper Crown
39 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?
Printje, de CB arts zei tegen mij dat ze 'vroeger' adviseerden met 6 maanden bij te gaan voeden omdat kinderen met 4 maanden allergisch zouden zijn. Echter vertelde ze ook dat ze van de 6 maanden regel waren teruggekomen omdat bleek dat kinderen waarbij met 6 maanden begonnen is meer dan ooit allergieen waren gevonden. Ze zei, tegenwoordig adviseren tussen de 4 en 6 maanden en dat is dan per kind verschillend. Vaak met borstvoeding zie je dat moeders met 6 maanden beginnen maar met kunstvoeding al wat eerder. Wat er van waar is durf ik niet te zeggen. Ik denk namelijk met mijn simpele gedachten gang dat kinderen die met 6 maanden allergisch bleken dat met 4 ook zouden zijn.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Muppetje schreef:Paper Crown schreef:Liadan, dankjewel! De reden dat ik met 4 maanden wil beginnen is omdat ik graag wil dat hij zoals ik alle smaken leert kennen. Mijn man lust als enige groente: wortel en doperwtjes en sperziebonen, het is een volwassen kerel en het ziet er altijd zo belachelijk uit wanneer hij 'zeurt' als er een piepklein champignonnetje in zijn eten zit, echt om gek van te worden. Als er iets teveel andijvieblaadjes door zijn stamppot zit, wil hij het al meteen niet eten. Hij heeft het nooit gekregen, als hij iets niet lustte kreeg hij een pannekoek van zijn oma en ze aten 3x per week spagetti en dat soort dingen. Niet dat het verschil zou uitmaken om met 6 maanden te beginnen maar nu hij er aan toe lijkt te zijn wil ik hem zo snel mogelijk laten wennen. Of is dat een domme gedachte?
Hahahahaha,alsof je het over mijn vent hebt....
Die van mij lust ook amper groente en fruit is helemaal drama, hij eet appels en bananen. Heb m wel zo ver dat ie nu met L dingen probeert...
Wat goed! Die van mij eet afentoe een banaan, soms een mandarijn, appels nooit. Ik vind het heel erg lastig koken. Net een puber die als je vraagt wat zullen we eten zegt: Pizza.
Nee. Pannenkoeken.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Muppetje schreef:Paper Crown schreef:Muppetje schreef:Paper Crown schreef:Liadan, dankjewel! De reden dat ik met 4 maanden wil beginnen is omdat ik graag wil dat hij zoals ik alle smaken leert kennen. Mijn man lust als enige groente: wortel en doperwtjes en sperziebonen, het is een volwassen kerel en het ziet er altijd zo belachelijk uit wanneer hij 'zeurt' als er een piepklein champignonnetje in zijn eten zit, echt om gek van te worden. Als er iets teveel andijvieblaadjes door zijn stamppot zit, wil hij het al meteen niet eten. Hij heeft het nooit gekregen, als hij iets niet lustte kreeg hij een pannekoek van zijn oma en ze aten 3x per week spagetti en dat soort dingen. Niet dat het verschil zou uitmaken om met 6 maanden te beginnen maar nu hij er aan toe lijkt te zijn wil ik hem zo snel mogelijk laten wennen. Of is dat een domme gedachte?
Hahahahaha,alsof je het over mijn vent hebt....
Die van mij lust ook amper groente en fruit is helemaal drama, hij eet appels en bananen. Heb m wel zo ver dat ie nu met L dingen probeert...
Wat goed! Die van mij eet afentoe een banaan, soms een mandarijn, appels nooit. Ik vind het heel erg lastig koken. Net een puber die als je vraagt wat zullen we eten zegt: Pizza.
Nee. Pannenkoeken.
Haha, die kan ik niet bakken. Ik ben volledig incompetent als het op bakken van pannekoeken komt.
recent onderzoek wijst uit dat kinderen die na 8 maanden voor het eerst vast voedsel krijgen vaker allergisch zijn. Deze onderzoeken worden alleen gefinancierd door o.a. nestlé en die zorgen ervoor dat de aanbeveling dan dus wordt: hoe eerder hoe beter.
Gast- Gast
Paper Crown schreef:
Haha, die kan ik niet bakken. Ik ben volledig incompetent als het op bakken van pannekoeken komt.
Ow
L vindt het dan weer machtig mooi om die dingen door de lucht te zien vliegen als ik ze omgooi
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Muppetje schreef:Paper Crown schreef:
Ow
L vindt het dan weer machtig mooi om die dingen door de lucht te zien vliegen als ik ze omgooi
Afgelopen vrijdag geprobeerd. Ik heb alles gedaan zoals op t pakje stond maar het was te dun, het bakte niet goed op en ik was er weer helemaal klaar mee.
Wat schattig van L. leuk dat ze die dingen gaan opmerken.
Oh echt waar, dat wist ik niet. Nee, dan zou ik daar ook niet helemaal vanuit gaan.Rejoy. schreef:Liadan: daar kun je ook niet helemaal vanuit gaan, want in vier maanden potjes groente zit geloof ik ook al aardbei, maar vers kun je dat beter nog niet geven ivm de vergrote kans op een allergische reactie. Door het koken verdwijnt dat risico.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Paper Crown schreef:Printje, de CB arts zei tegen mij dat ze 'vroeger' adviseerden met 6 maanden bij te gaan voeden omdat kinderen met 4 maanden allergisch zouden zijn. Echter vertelde ze ook dat ze van de 6 maanden regel waren teruggekomen omdat bleek dat kinderen waarbij met 6 maanden begonnen is meer dan ooit allergieen waren gevonden. Ze zei, tegenwoordig adviseren tussen de 4 en 6 maanden en dat is dan per kind verschillend. Vaak met borstvoeding zie je dat moeders met 6 maanden beginnen maar met kunstvoeding al wat eerder. Wat er van waar is durf ik niet te zeggen. Ik denk namelijk met mijn simpele gedachten gang dat kinderen die met 6 maanden allergisch bleken dat met 4 ook zouden zijn.
Zo redeneer ik idd ook, ik denk dan als je bijv een gluten allergie zou hebben dan heb je dat toch gewoon omdat je dat in je hebt en niet omdat je met 4 of 6 mnd met bijvoeden bent begonnen?
Ik vind hierbij ook weer zo van iedere keer bedenken ze wel weer iets anders, prof A bedenkt zus, prof B weer zo en zo gaat het altijd maar door.
Nu heeft Nutrilon weer iets anders in de voeding geduwd wat goed zou zijn voor de hersenen oid? Ik geloof dat allemaal echt niet.
Wat jij zegt Rejoy wist ik niet, over na 8 mnd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Paper Crown schreef:Printje, de CB arts zei tegen mij dat ze 'vroeger' adviseerden met 6 maanden bij te gaan voeden omdat kinderen met 4 maanden allergisch zouden zijn. Echter vertelde ze ook dat ze van de 6 maanden regel waren teruggekomen omdat bleek dat kinderen waarbij met 6 maanden begonnen is meer dan ooit allergieen waren gevonden. Ze zei, tegenwoordig adviseren tussen de 4 en 6 maanden en dat is dan per kind verschillend. Vaak met borstvoeding zie je dat moeders met 6 maanden beginnen maar met kunstvoeding al wat eerder. Wat er van waar is durf ik niet te zeggen. Ik denk namelijk met mijn simpele gedachten gang dat kinderen die met 6 maanden allergisch bleken dat met 4 ook zouden zijn.
Zo redeneer ik idd ook, ik denk dan als je bijv een gluten allergie zou hebben dan heb je dat toch gewoon omdat je dat in je hebt en niet omdat je met 4 of 6 mnd met bijvoeden bent begonnen?
Ik vind hierbij ook weer zo van iedere keer bedenken ze wel weer iets anders, prof A bedenkt zus, prof B weer zo en zo gaat het altijd maar door.
Nu heeft Nutrilon weer iets anders in de voeding geduwd wat goed zou zijn voor de hersenen oid? Ik geloof dat allemaal echt niet.
O,ja die stomme reclame dat ze zegt: 'Sophie is nu 2 jaar (oid) moet ik haar nog melk geven?' en dan krijg je dat verhaal van bla bla bla. Je zou zeggen dat er geen domme kinderen zouden zijn als ze allemaal dat melk kregen he?
Wat jij zegt Rejoy wist ik niet, over na 8 mnd.
hahaha Pc, idd domme dozen reclame. Maar ik zag nu in de Kruidvat folder geloof ik dat er dus weer iets nieuws in die voeding zit.
Pronutra, ik denk dat altijd wie gelooft die onzin toch allemaal?
Maar goed ik ben dan ook stronteigenwijs en zet bij wel meer dingen mijn vragentekens hahahaha.
Maar goed ik ben dan ook stronteigenwijs en zet bij wel meer dingen mijn vragentekens hahahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:hahaha Pc, idd domme dozen reclame. Maar ik zag nu in de Kruidvat folder geloof ik dat er dus weer iets nieuws in die voeding zit.
Nou dan moet mijn kind wel bereslim zijn want hij krijgt idd deze! Haha, geloof ik niets van. Las op internet dat misselijke moeders in het begin van hun zwangerschap een baby kregen met hoger IQ. Right.
Zo werkt dat niet helemaal, van die allergieen. Het voedingscentrum zegt er o.a. dit over:
'Een belangrijke preventieve maatregel is het niet te
vroeg beginnen met het geven van bijvoeding. De
introductie van nieuwe voedingsmiddelen betekent na
melijk ook blootstelling aan nieuwe stoffen die een allergie zouden kunnen opwekken'
Darmtherapeut/voedingskundige Nienke Tode geeft aan:
De darmen van kinderen die flesvoeding krijgen, zijn
kwetsbaarder dan de darmen van borstgevoede baby's. Dat is dus geen
reden om er alvast maar vast voedsel in te stoppen, maar een reden om
daar juist mee te wachten. De darmflora
van baby's die flesvoeding krijgen verschilt behoorlijk van die van
baby's die borstvoeding krijgen. Bij flesgevoede baby's komen veel meer
en veel vaker bacteriën en schimmels voor die we rottingsflora noemen - je kunt je voorstellen waarom.
Bij een gezonde darmflora voeren stammen als Lactobacillus, Bifidobacterium en goede E. colisoorten de boventoon. Bij kinderen waarbij de kolonisatie van de darm niet optimaal is verlopen, komen vooral Clostridium- en slechte E.colisoorten
voor. Daardoor kan ook het immuunsysteem zich niet optimaal
ontwikkelen. Gevolgen kunnen zijn chronische verkoudheid,
oorontstekingen, vergrote amandelen, darmkrampen, verstopping of diarree
en zoals gezegd eczeem, asthma en allergieën.
melijk ook blootstelling aan nieuwe stoffen die een allergie zouden kunnen opwekken'
en veel vaker bacteriën en schimmels voor die we rottingsflora noemen - je kunt je voorstellen waarom.
Bij een gezonde darmflora voeren stammen als Lactobacillus, Bifidobacterium en goede E. colisoorten de boventoon. Bij kinderen waarbij de kolonisatie van de darm niet optimaal is verlopen, komen vooral Clostridium- en slechte E.colisoorten
Gast- Gast
hahha pc maar hij kreeg dit toch al voordat het erin zat? Ik geloof niet dat jij gedacht hebt ow WOW pronutra, nu wordt mijn kind wel zo slim deze ga ik voortaan kopen.
Idd over tijdens je zwangerschap misselijk, wat ik beide keren trouwens niet was.. MIjn kinderen zijn gedoemd... geen pronutra, geen misselijkheid tijdens de zwangerschap dat komt nooit meer goed in hun leven...de arme schapen
Idd over tijdens je zwangerschap misselijk, wat ik beide keren trouwens niet was.. MIjn kinderen zijn gedoemd... geen pronutra, geen misselijkheid tijdens de zwangerschap dat komt nooit meer goed in hun leven...de arme schapen
Printje- Lady Post-a-lot
Paper Crown schreef:
Nou dan moet mijn kind wel bereslim zijn want hij krijgt idd deze! Haha, geloof ik niets van. Las op internet dat misselijke moeders in het begin van hun zwangerschap een baby kregen met hoger IQ. Right.
goddank, was die misselijkheid toch nog ergens goed voor.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Zo werkt dat niet helemaal, van die allergieen. Het voedingscentrum zegt er o.a. dit over:
Dit heb je idd al eerder eens naar mij gestuurd en ik wil ook niet zeggen dat ik het niet geloof hoor maar een andere prof zegt weer wel vroeg beginnen. Ze roepen allemaal iets anders dus wat moet je uiteindelijk geloven?
Printje- Lady Post-a-lot
en dit, nog wat specifiek over allergieën:
'Ook zitten er in flesvoeding geen 'natuurlijke prikkels'
van mogelijke allergenen, zoals die normaal gesproken wel in
borstvoeding zitten omdat de moeder ze eet. Er is echter geen bewijs dat
eerder (voor de zes maanden) starten met bijvoeding een lagere kans
geeft op allergieën. Er lijkt bewijs te zijn dat
later dan 8 maanden starten, een hogere kans geeft op allergieën, maar
dan heb je dus nog altijd 2 maanden de tijd om te starten met
bijvoeding. Geen haast dus.
Zoals gezegd is er, vanuit de darmen bekeken, juist een
hogere kans op allergieën als je te vroeg start. Er kunnen dan te grote
brokken voedingsstoffen (bijvoorbeeld niet volledig verteerde eiwitten)
de darmwand passeren en zo in het bloed terecht komen. Daar kunnen ze
door het immuunsysteem worden gezien als 'indringers' die aangevallen
moeten worden. Die aanvallen kunnen allergieën triggeren en ontstekingen
in de hand werken.'
'Ook zitten er in flesvoeding geen 'natuurlijke prikkels'
van mogelijke allergenen, zoals die normaal gesproken wel in
borstvoeding zitten omdat de moeder ze eet. Er is echter geen bewijs dat
eerder (voor de zes maanden) starten met bijvoeding een lagere kans
geeft op allergieën. Er lijkt bewijs te zijn dat
later dan 8 maanden starten, een hogere kans geeft op allergieën, maar
dan heb je dus nog altijd 2 maanden de tijd om te starten met
bijvoeding. Geen haast dus.
Zoals gezegd is er, vanuit de darmen bekeken, juist een
hogere kans op allergieën als je te vroeg start. Er kunnen dan te grote
brokken voedingsstoffen (bijvoorbeeld niet volledig verteerde eiwitten)
de darmwand passeren en zo in het bloed terecht komen. Daar kunnen ze
door het immuunsysteem worden gezien als 'indringers' die aangevallen
moeten worden. Die aanvallen kunnen allergieën triggeren en ontstekingen
in de hand werken.'
Gast- Gast
Ik heb toevallig gisteren gelezen in het boekje opperdepop, die gaan wel uit van bijvoeding vanaf 6 maanden, maar daar staat wel redelikk wat info in.
Ze adviseren koolsoorten/spruitjes/rauwkost en paprika,ui tot het eerste jaar te vermijden ivm krampjes en maar 1x per week nitraatrijke groenten te eten (bietjes/spinazie bv)
Groenten die daar beschreven staat bij eerste hapjes: wortelpuree, bloemkoolpuree, pompoen, courgette (met rijstebloem om te verdikken), avocado/tomaat, bietjes en combinaties daarmee zoals wortel/bloemkool, wortel/broccoli, doperwten/courgette , venkel/wortel en sperzieboontjes/broccoli. Misschien dat je hier iets aan hebt?
Ze adviseren koolsoorten/spruitjes/rauwkost en paprika,ui tot het eerste jaar te vermijden ivm krampjes en maar 1x per week nitraatrijke groenten te eten (bietjes/spinazie bv)
Groenten die daar beschreven staat bij eerste hapjes: wortelpuree, bloemkoolpuree, pompoen, courgette (met rijstebloem om te verdikken), avocado/tomaat, bietjes en combinaties daarmee zoals wortel/bloemkool, wortel/broccoli, doperwten/courgette , venkel/wortel en sperzieboontjes/broccoli. Misschien dat je hier iets aan hebt?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Printje, ik ben heel gevoelig voor wetenschappelijk onderbouwde uitspraken, dus als jij info hebt over eerder beginnen met vast voedsel lees ik dat graag. Ik heb nl nog geen goede onderzoeken gelezen over met vier maanden starten
Gast- Gast
Printje schreef:hahha pc maar hij kreeg dit toch al voordat het erin zat? Ik geloof niet dat jij gedacht hebt ow WOW pronutra, nu wordt mijn kind wel zo slim deze ga ik voortaan kopen.
Haha, ja maar dat zit er al heel lang in. volgens mij al vanaf zijn geboorte zie ik dat vernieuwd dingetje. Maakt niet uit, ik geloof er niet in.
Ja, jouw kinderen zijn helemaal gedoemd. En dan is N nog dik ook.
Zal denk ik per baby ook verschillen. Ik wilde ook altijd wachten tot 6 maanden omdat ik had gehoopt dat ik borstvoeding kon geven. Soms wel jammmer dat ik niet heb doorgezet. Ik heb zelf namelijk 7 maanden borstvoeding gehad en ik heb nooit ergens last van terwijl mijn broertje en zusje maar 1-2 maanden hebben gehad en die hebben altijd wat.
Hier ben ik met 6 maanden begonnen. Eerst fruitpotje en na een week begonnen met de groente, worteltjes was het eerste wat hij kreeg.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Hier ben ik met 3,5 maand begonnen met fruit. Met groente wil ik nog even wachten.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Met 5 maanden zijn wij begonnen met groente en twee weken later ook fruit. Als eerste gaven wij wortel daarna broccoli/bloemkool/courgette etc.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Hier met 6 maanden en 2 dagen. Ze kreeg als eerst worteltjes. Na een week groente ben ik ook fruit gaan geven.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik wil trouwens met 4 maanden beginnen met groente, ik denk worteltjes
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer bijvoeden?
» Wanneer begonnen met vlees en vis?
» Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?
» Kinderkamer ideetjes en wanneer aan begonnen??
» nav tandpasta, wanneer begonnen met poetsen en..
» Wanneer begonnen met vlees en vis?
» Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?
» Kinderkamer ideetjes en wanneer aan begonnen??
» nav tandpasta, wanneer begonnen met poetsen en..
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: