Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

+35
Shopaholic
loesje
Jade
Sophiee
liesje
Urban Naked
Snoes
meisjesmama
Parel
M-G
Jezzie
Sun88
SarahKey
Pinkel
Thunder
Flower_L
Pink!
Amber-
Razz
lente
Annie24
Tiara
Puggle
piene1983
Ella
Zonneschijn
Highway
Printje
Muppetje
Aimee
Linda
Liadan
Happydobby
Lejow
Paper Crown
39 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown wo 1 mei 2013 - 20:56

Ik ben benieuwd. Ik wil Julian al met 4 maanden gaan bijvoeden, wij zijn beide nergens allergisch voor maar ik vraag me af met wat ik zal beginnen. Moet je met groente beginnen? O, voel me soms zo onnozel.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 20:58

Wij zijn op de dag af met zes maanden begonnen. H.annah heeft voor het eerst rode biet gehad. Je moet niks, het maakt op zich niet zoveel uit waar je mee begint. Ik ben wel expres met een zoete smaak begonnen, ik vond het wel net zo leuk als ze niet met een heel vies gezicht aan tafel zou zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown wo 1 mei 2013 - 21:00

H. kreeg borstvoeding, Rejoy? Ik wilde met worteltjes beginnen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Lejow wo 1 mei 2013 - 21:03

Worteltjes is prima hoor PC! Wordt volgens mij vaak mee begonnen.
Wij zijn begonnen toen ze 6,5 maand was (gecorrigeerd in haar geval dus 4). De KA vertelde ons dat de richtlijnen van 6 maanden weer veranderd waren naar 4. Vervolgens duurde het nog 1,5 maand voor ze echt door had wat ze er mee moest doen, net op het moment dat ik dacht 'kind gaat nooit eten' had ze het ineens door.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Happydobby wo 1 mei 2013 - 21:05

Ik gaf borstvoeding en ben een paar dagen voor de 6 maanden begonnen. Ik begon met peer in stukjes en wortels in stukken. Je kan ook kijken wat de seizoensgroente is en daarmee beginnen.

Je kan deze lijst bekijken en ideeën opdoen. Hij is wel gericht op het WHO advies om pas te starten vanaf 6 maanden.
Schema

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Liadan wo 1 mei 2013 - 21:06

Wij zijn bij beide met 6 maanden begonnen. De oudste kreeg broccoli als eerst en de jongste kreeg bloemkool.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown wo 1 mei 2013 - 21:09

Lejow, ik geef Julian zijn melk afentoe al met een lepeltje (van die speciale kleine weet je wel) en dat gaat lekker naar binnen, ik ben daar dus mee gaan oefenen.

Liadan: dit zijn koolsoorten, krijgen ze daar geen last van de darmpjes van? Mijn man lust het allemaal niet dus ik wil Julian echt leren alle groentes te eten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 21:10

Paper Crown schreef:H. kreeg borstvoeding, Rejoy? Ik wilde met worteltjes beginnen.

ze krijgt inderdaad borstvoeding. Met Y.inthe zijn we met 5.5 maand begonnen, die kreeg flesvoeding. Die kreeg als eerst broccoli, was geen succes. De worteltjes en boontjes van de dagen erna vielen meer in de smaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Liadan wo 1 mei 2013 - 21:13

PC, ik heb het voedselintroductieschema aangehouden van borstvoeding.com
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html
Daar staat precies in wat ze wanneer 'mogen' hebben. Er staat wel overal vanaf 6 maanden bij omdat ze daar uitgaan van bijvoeden vanaf 6 maanden.
Maar als je wil weten wat ze vanaf 4 maanden mogen hebben zou je ook kunnen kijken welke olvarit potjes vanaf 4 maanden gaan en welke groente daarin zit.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 21:15

Liadan: daar kun je ook niet helemaal vanuit gaan, want in vier maanden potjes groente zit geloof ik ook al aardbei, maar vers kun je dat beter nog niet geven ivm de vergrote kans op een allergische reactie. Door het koken verdwijnt dat risico.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Linda wo 1 mei 2013 - 21:20

Met 6 maanden begonnen. Met broccoli en daarna wortel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown wo 1 mei 2013 - 21:21

Liadan, dankjewel! De reden dat ik met 4 maanden wil beginnen is omdat ik graag wil dat hij zoals ik alle smaken leert kennen. Mijn man lust als enige groente: wortel en doperwtjes en sperziebonen, het is een volwassen kerel en het ziet er altijd zo belachelijk uit wanneer hij 'zeurt' als er een piepklein champignonnetje in zijn eten zit, echt om gek van te worden. Als er iets teveel andijvieblaadjes door zijn stamppot zit, wil hij het al meteen niet eten. Hij heeft het nooit gekregen, als hij iets niet lustte kreeg hij een pannekoek van zijn oma en ze aten 3x per week spagetti en dat soort dingen. Niet dat het verschil zou uitmaken om met 6 maanden te beginnen maar nu hij er aan toe lijkt te zijn wil ik hem zo snel mogelijk laten wennen. Of is dat een domme gedachte?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Aimee wo 1 mei 2013 - 21:21

Wij zijn 1 dag voordat Luuk 6 maanden was begonnen met broccoli.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown wo 1 mei 2013 - 21:21

Rejoy. schreef:Liadan: daar kun je ook niet helemaal vanuit gaan, want in vier maanden potjes groente zit geloof ik ook al aardbei, maar vers kun je dat beter nog niet geven ivm de vergrote kans op een allergische reactie. Door het koken verdwijnt dat risico.

Hmm, volgens mij zag ik geen aardbei gisteren in de schappen. Ik zag wortel, sperzieboontjes, brocolli en nog iets maar kom er even niet op.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Muppetje wo 1 mei 2013 - 21:22

Wij zijn een paar dagen voor zes maanden begonnen. Geen idee meer waarmee eigenlijk. Hij eet wat wij eten, tenzij dat pannenkoeken ofzo zijn. Denk dat hij als eerst bloemkool heeft gehad

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Lejow wo 1 mei 2013 - 21:22

Nee hoor PC, doen waar jij je prettig bij voelt!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Linda wo 1 mei 2013 - 21:23

PC, ik denk dat die gedachtengang niet op gaat. Dochter was 6 maanden toen we begonnen en ze is echt een alles eter. We hebben alles heel puur aangeboden, dan leren ze de smaken echt goed kennen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Muppetje wo 1 mei 2013 - 21:24

Even over de aardbei, Rejoy, misschien weet jij dat, wat krijgen ze als ze allergisch zijn? Heb twee bakjes staan voor mezelf, ze zijn heerlijk. En L is gewend dat hij mag proeven als mama wat heeft. Maar dit weet ik dus niet....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Gast wo 1 mei 2013 - 21:27

Volgens mij kan aardbei verschillende reacties geven, van buikpijn tot uitslag tot zwellingen.

PC: als het je gaat om de smaakontwikkeling, zou rapley dan niet iets voor je zijn? Daarmee leert hij de pure smaken en structuren kennen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown wo 1 mei 2013 - 21:28

Rejoy. schreef:Volgens mij kan aardbei verschillende reacties geven, van buikpijn tot uitslag tot zwellingen.

PC: als het je gaat om de smaakontwikkeling, zou rapley dan niet iets voor je zijn? Daarmee leert hij de pure smaken en structuren kennen

Ja wij hebben ook altijd Rapley gekregen toen we klein waren maar ik durf dat heel slecht. Misschien met 6 maanden dat ik hem dingen in zijn hand geef dat hij er op kan sabbelen maar met 4 maanden nog niet, alles gaat rechtstreeks zijn mondje in, zelfs luierdoekjes zijn een lekkerij voor hem. Rolling Eyes
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Muppetje wo 1 mei 2013 - 21:29

Paper Crown schreef:Liadan, dankjewel! De reden dat ik met 4 maanden wil beginnen is omdat ik graag wil dat hij zoals ik alle smaken leert kennen. Mijn man lust als enige groente: wortel en doperwtjes en sperziebonen, het is een volwassen kerel en het ziet er altijd zo belachelijk uit wanneer hij 'zeurt' als er een piepklein champignonnetje in zijn eten zit, echt om gek van te worden. Als er iets teveel andijvieblaadjes door zijn stamppot zit, wil hij het al meteen niet eten. Hij heeft het nooit gekregen, als hij iets niet lustte kreeg hij een pannekoek van zijn oma en ze aten 3x per week spagetti en dat soort dingen. Niet dat het verschil zou uitmaken om met 6 maanden te beginnen maar nu hij er aan toe lijkt te zijn wil ik hem zo snel mogelijk laten wennen. Of is dat een domme gedachte?

Hahahahaha,alsof je het over mijn vent hebt....

Die van mij lust ook amper groente en fruit is helemaal drama, hij eet appels en bananen. Heb m wel zo ver dat ie nu met L dingen probeert...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Muppetje wo 1 mei 2013 - 21:30

Rejoy. schreef:Volgens mij kan aardbei verschillende reacties geven, van buikpijn tot uitslag tot zwellingen.

PC: als het je gaat om de smaakontwikkeling, zou rapley dan niet iets voor je zijn? Daarmee leert hij de pure smaken en structuren kennen

Dan doe ik het nog maar even niet denk ik

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown wo 1 mei 2013 - 21:32

Muppetje schreef:
Paper Crown schreef:Liadan, dankjewel! De reden dat ik met 4 maanden wil beginnen is omdat ik graag wil dat hij zoals ik alle smaken leert kennen. Mijn man lust als enige groente: wortel en doperwtjes en sperziebonen, het is een volwassen kerel en het ziet er altijd zo belachelijk uit wanneer hij 'zeurt' als er een piepklein champignonnetje in zijn eten zit, echt om gek van te worden. Als er iets teveel andijvieblaadjes door zijn stamppot zit, wil hij het al meteen niet eten. Hij heeft het nooit gekregen, als hij iets niet lustte kreeg hij een pannekoek van zijn oma en ze aten 3x per week spagetti en dat soort dingen. Niet dat het verschil zou uitmaken om met 6 maanden te beginnen maar nu hij er aan toe lijkt te zijn wil ik hem zo snel mogelijk laten wennen. Of is dat een domme gedachte?

Hahahahaha,alsof je het over mijn vent hebt....

Die van mij lust ook amper groente en fruit is helemaal drama, hij eet appels en bananen. Heb m wel zo ver dat ie nu met L dingen probeert...

Wat goed! Die van mij eet afentoe een banaan, soms een mandarijn, appels nooit. Ik vind het heel erg lastig koken. Net een puber die als je vraagt wat zullen we eten zegt: Pizza. lol!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Paper Crown wo 1 mei 2013 - 21:33

Muppetje schreef:
Rejoy. schreef:Volgens mij kan aardbei verschillende reacties geven, van buikpijn tot uitslag tot zwellingen.

PC: als het je gaat om de smaakontwikkeling, zou rapley dan niet iets voor je zijn? Daarmee leert hij de pure smaken en structuren kennen

Dan doe ik het nog maar even niet denk ik

Geef je hem iets anders als hij bij je komt om te proeven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Printje wo 1 mei 2013 - 21:34

Ik denk dat wij ook met 4 mnd toch gaan beginnen. Dat zei het cb de laatste keer al en omdat N iedere keer zoveel honger lijkt te hebben.
Ik begin ook met worteltjes trouwens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden? Empty Re: Wanneer ben jij begonnen met bijvoeden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum