Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

+5
Petteflet
Lindsya
Tazz
Thunder
meisjesmama
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 10:14

Hoe oud was jullie kindje?
Hoe begon je ermee?
Hoelang duurde het voordat je kindje zindelijk was?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  meisjesmama do 27 jan 2011 - 10:21

E. was 3 toen ze van de een op andere dag zindelijk was. We hebben geen training met haar gedaan als ze op de wc wilden plassen dan was dat prima. Ik weet nog goed dat het een bloedhete dag was en ze wilde geen luier om en toen was ze in eens zindelijk.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Thunder do 27 jan 2011 - 10:32

Liva schreef:
Hoe oud was jullie kindje? 3 jaar.
Hoe begon je ermee? Zomers in de blote kont buiten laten lopen en een potje neerzetten. Voor de nacht was ik echt eens een luier vergeten en vanaf toen was hij ook 's nachts zindelijk.
Hoelang duurde het voordat je kindje zindelijk was? Overdag vrij snel, voor de nacht duurde het wat langer. Dat ging op en af. Soms ging het weken goed en dan weer een paar dagen niet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 10:46

In de zomer voor dat Dylan 3 werd was hij overdag zindeling wbt plassen. Rond zijn 3e verjaardag was dit ook snachts het geval. Paar keer droge luier s'ochtends en daarna geen luier meer om gedaan en tot nog toe geen ongelukjes.
Het poepen hebben we langer over gedaan, hier vroeg uit altijd een luier voor. In het najaar heeft hij het een tijd helemaal goed gedaan maar nu gaat het wel weer eens mis.. Geen haast en het zal vast goed komen smile

Dylan gaf het overigens zelf aan en dus uit zichzelf zindelijk geworden en dit was ook in 1 dag gebeurt.. ook gelijk op de 'grote' wc en geen potje gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Tazz do 27 jan 2011 - 11:18

Afgelopen zomer hebben we haar zonder luier laten lopen. Ze ging toen beseffen dat ze.moest poepen en plassen. Meestal op het moment dat ze al bezig was. Weer thuis hebben we haar veel met het potje laten spelen. Met haar broek aan op het potje, poppen op het potje. Zonder luier op het potje, maar dat durfde ze niet, dus toen alleen met luier aan. Gewoon spelenderwijs. Ze kwam ook steeds vertellen wanneer ze geplast of gepoept had. Dus 2weken na haar 2de verjaardag heb ik die luier uitgelaten. En na 2 weken met af en toe een ongeluk was ze zindelijk. In bed heeft ze nog een luier aan maar dat is omdat wij geen zin hebben s nachts haar bed te verschonen. Al is het niet nodig want die luier is altijd droog ' ochtends. En als ze moet plassen wordt ze wakker.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 21:14

Indy begon net rond haar 2e jaar met plassen op het potje (scheelt was toch zomer en lekker buiten lopen met blote billen) net na haar 2e jaar was ze zindelijk...gewoon zonder luier aan laten rondlopen en stickers plakken. Ze heeft rond de geboorte van Merle een terugval gehad van 1 week...ze was 's snachts zindelijk rond 2,5

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Lindsya do 27 jan 2011 - 21:37

Vanaf 3 jaar, voor die tijd was het zinloos want hij snapte het echt niet. In de zomer in zijn blote kont laten lopen binnen of in de tuin en opeens kwam het besef was die droog overdag. Hij heeft geen ongelukjes sindsdien gehad toen het besef kwam en na de zomer was die overdag helemaal zinnelijk.
Alleen s'nachts slaap die nog met een luier want dat lukt nog niet helemaal. Hij is vaak helemaal droog de luier en de andere dag helemaal nat. We zijn nu voorzichtig bezig om hem s'nachts ook droog te krijgen maar dat komt vanzelf wel daar maak ik me niet zo druk om.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Petteflet do 27 jan 2011 - 22:03

Wij zijn bij Luka met zindelijkheid begonnen vanaf 2 jaar. Tijdens de zomervakantie liep hij constant in zijn blote kont en ging hij regelmatig zelf naar de wc. Toen we terug waren van vakantie dit doorgezet en toen was hij overdag heel snel zindelijk. 's Nachts zindelijk zijn we begonnen met ong. 2,5 jaar. Het was op zondag en mijn luiers waren op, dus hij moest wel. Hij heeft toen wel een paar ongelukjes gehad, maar dat duurde ong. 3 weken en daarna was hij helemaal zindelijk! 's Nachts heeft Luka nu nooit meer ongelukjes, overdag nog wel eens. Vooral als hij te druk is met spelen en zichzelf geen tijd gunt om naar de wc te gaan.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 23:19

Hier was M voor zijn 3e overdag zindelijk. Snachts een paar maanden later.
C is nu net 2 en heeft nu door wanneer hij moet poepen. Dus nu sinds gister het potje beneden, nu nog om mee te spelen. En we zien dan wel of hij er al aan toe is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Dolphinne vr 28 jan 2011 - 1:27

Mijn zoontje is nog niet zindelijk, maar hij doet wel regelmatig een plasje op het potje.
Voor het douchen gaat hij altijd even op het potje en 9 van de 10 keer komt er dan ook een plasje en soms poept hij er zelf wel eens op.
Op het kdv gaat hij af en toe bij de verschoonronde ook wel eens op het potje en dan heeft hij heel trots een stempel op zijn hand als ik hem ophaal.
Hij heeft het tegenwoordig ook regelmatig door als hij gaat plassen en poepen geeft hij altijd aan.

In de zomer wil ik hem lekker in zn blootje buiten laten lopen en dan verwacht ik dat hij vanzelf wel zindelijk wordt.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 2:37

Ik heb het vanaf 2 jaar al eens geprobeerd, maar toen was ze er nog niet aan toe. Met 2,5 gaf ze het al redelijk aan, maar van de ene op de andere dag was dat ook over.
Toen ze 3 werd was ze ineens zindelijk, geen ongelukjes meer, niks. Het gaat nu heel goed, de nachten heeft ze nu nog wel een luier om, maar die is meestal droog.

Ik wilde anders bij de jongste van bijna 2 ook gaan beginnen, maar die heeft het besef ook nog niet, alleen poepen heeft hij door, plassen merkt hij nog niks van. Dus ik wacht mooi af, komt vanzelf wel, al zou het wel behoorlijk schelen in de kosten straks met 3 in de luiers! Maar goed, heb er nu ook niet echt de puf voor om er veel energie in te steken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast vr 28 jan 2011 - 3:13

Mijn oudste wordt 3 in maart en die is nog niet zindelijk. Hij heeft vorig jaar een keertje op de wc geplast en in de zomer ook een paar keer, maar verder heeft hij er nog helemaal geen interesse in. Heel af en toe zit hij even op de wc voor de lol maar doet dan niks en wil er snel weer vanaf. Toevallig plaste hij gisteren op het potje voordat hij in bad ging en toen mocht hij een stickertje plakken, maar 9 van de 10 keer als ik vraag of hij op de wc wil zegt hij dat hij niet wil. We pushen hem dus ook (nog) niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Flemy vr 28 jan 2011 - 7:23

Met 20 maanden, ze was meteen al zindelijk eigenlijk, alleen soms nog een klein ongelukje. Dan begon ze al met plassen en als ze dat door had, zei ze pas dat ze moest plassen. Dan was dus alleen haar onderbroek een beetje nat. 's Nachts is ze nog niet zindelijk. Ze heeft het een paar keer aangegeven zonder luier te willen, maar dan plastte ze toch in bed. Nu wil ze dus niet meer zonder luier 's nachts. We wachten nu gewoon tot ze het zelf weer aangeeft.

Ik had een boekje gekocht over op het potje plassen en een soort 'wc-potje' gekocht.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  RYW vr 28 jan 2011 - 10:13

Mijn Ben wordt volgende week woensdag 3 en is nu net zindelijk. Hij heeft het hele potje overgeslagen en plast en poept op de wc. Ik heb geen training met hem gedaan, hij was er gewoon aan toe en hoefde niet geforceerd te worden. Zo ging het met zijn grote broer ook en dat bevalt me wel. Ik ben er altijd relaxed in geweest, heb altijd gedacht: als hij 18 is, dan is hij heus wel zindelijk. Die instelling heeft me vaak veel ontspanning en rust gegeven in het opvoeden, en dat heeft echt uitstekend resultaat.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Tazz vr 28 jan 2011 - 11:39

Onze dochter gaat ook wel op de grote wc, maar ik vind het makkelijker als ze op het potje gaat, dan kan ze gewoon helemaal zelfstandig. En als ze op de wc wil dat moet ik haar daar op tillen en er weer vanaf, wij hebben namelijk geen krukje oid.
Maar als we ergens naar toe gaan dan neem ik gene potje mee dan gaat ze gewoon naar de wc. Heb ook vaak genoeg in een winkel gevraagd of ze daar even naar het toilet kan. Niet te geloven dat sommige mensen daar moeilijk over doen! Vooral toen ze nog maar net zindelijk was, dan kon je echt niet te lang wachten en moest ze meteen gaan. Stond ik in een winkel moest diegene het eerst aan een collega gaan vragen en die collega vroeg het weer aan iemand anders, terwijl ik zowat naast het toilet stond ik moest maar 1 deur door. Maar heb in de stad eigenlijk nooit een ongelukje gehad, dat deed ze meteen goed.

ze heeft wel weer een terugval gehad na de geboorte van haar broertje, maar dat waren ook maar een paar ongelukjes verspreid over een week ongeveer.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 0:21

Dolphinne schreef:Mijn zoontje is nog niet zindelijk, maar hij doet wel regelmatig een plasje op het potje.
Voor het douchen gaat hij altijd even op het potje en 9 van de 10 keer komt er dan ook een plasje en soms poept hij er zelf wel eens op.
Op het kdv gaat hij af en toe bij de verschoonronde ook wel eens op het potje en dan heeft hij heel trots een stempel op zijn hand als ik hem ophaal.
Hij heeft het tegenwoordig ook regelmatig door als hij gaat plassen en poepen geeft hij altijd aan.

In de zomer wil ik hem lekker in zn blootje buiten laten lopen en dan verwacht ik dat hij vanzelf wel zindelijk wordt.
Hier hetzelfde!

Tygo was zindelijk toen hij 2,5 was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Filoria za 29 jan 2011 - 3:51

Wat leuk om dit allemaal te lezen zeg! Grappig dat het bij de één al met een leeftijd van net 2 jaar voor elkaar was en bij de ander met een leeftijd van ruim 3 jaar. Ik las laatst nog ergens dat tussen de 3 en 4 ontwikkelingstechnisch gezien een prima periode is om overdag zindelijk te worden. Maar blijkbaar kan het dus echt al eerder.
Leuke tips gelezen hier ook. Bijvoorbeeld op het potje laten plassen voor je gaat douchen (goeie Dolphinne!), of in de zomer veel bloot laten lopen. Kan ik allemaal eens uit gaan proberen.

Ik weet in elk geval dat het averechts kan werken als je er teveel bovenop zit, dus ik doe niet al te hard mijn best.
Tomas gaat graag mee naar de wc met mij, en hij praat wel met me over poepen en plassen. Maar aangeven dat hij moet gaan plassen doet hij nog niet. Het potje heeft zijn interesse niet. De wc vindt hij prachtig, maar zelf wil hij er niet op. Nouja komt vanzelf toch? (hoop ik?)

Liva, is jouw mannetje er al mee bezig?

Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum