Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De uitslag van M.ara haar MRI.

+42
Nala
pantuf
Lady4
Thunder
Ugly Betty
Caro
Lynn_
MamaCa
Moon
Mamsie
Rumble
Limburg85
Merai
Leah
Bolleke
Lindsya
knets
moepie
Coccinelle
MiKa
Monnie
Ambivalence
Flip Fluitketel
Lejow
pindaatje
Bloem86
Nana
juffie001
Parisienne
LindaK
Monte
Zwerver
kletskousje
sheila123
missmarm
PapillonRose
Meeko
L!ND@
Snoopy
meisjesmama
Bruintje Beer
Tania
46 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

De uitslag van M.ara haar MRI.  - Pagina 4 Empty Re: De uitslag van M.ara haar MRI.

Bericht  Moon do 24 feb 2011 - 22:13

Wat een mooi en bijzonder verhaal zeg! Vond je het niet beangstigend tijdens de zwangerschap? In de zin van dat je (overigens net als nu..) niet goed wist waar je aan toe was? Als je er niet (meer) over wilt praten moet je dat aangeven hoor!
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag van M.ara haar MRI.  - Pagina 4 Empty Re: De uitslag van M.ara haar MRI.

Bericht  Lady4 do 24 feb 2011 - 23:28

Wat 'fijn' dat er iets meer duidelijkheid is, ook al blijft de toekomst onzeker. Bijzonder ook, dat jij en je moeder bijna exact dezelfde droom hebben gehad. Ik kan me nog goed herinneren dat je je zorgen maakte, zo ongeveer halverwege je zwangerschap. Je hebt het toen heel goed aangevoeld.

Nog even een vraagje over de MRI, jij hebt het steeds over een afwijking in de rechter hersenhelft, maar als ik de MRI bekijk dan zit die zwarte vlek toch links?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne do 24 feb 2011 - 23:37

Wat een mooi en bijzonder verhaal!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:03

Moon, ik heb me welleens druk gemaakt tijdens mijn zwangerschap en ik dacht echt dat iets niet goed was met M.ara met name eigenlijk door de ene droom die ik heb gehad. Het was zo anders, zo echt ik was echt samen met mijn opa en hij liet mij zo goed M.ara zien en liet mij voelen dat ze anders was maar dat het goed is.

Lady, klopt ik heb dat naar jou toe ook weleens uitgesproken. Op de foto lijkt de afwijking inderdaad links te zitten maar het is een 'plakje' doorgesneden en daardoor lijkt het inderdaad links maar ze zijn er 95 % zeker van dat de afwijking rechts zit. Vandaag werd M.ara wel besproken in een MDO onder de neurologen in Utrecht met de vraag of ze links ook een afwijking heeft, gezien ze meerdere keren op een EEG aan beide kanten epilepsie heeft laten zien.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 vr 25 feb 2011 - 1:18

Ik snap het nog niet helemaal, maar dat geeft verder ook niet. Het gaat erom dat jullie verder kunnen met deze diagnose en dat de behandeling van Mara zo goed mogelijk wordt ingezet.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:24

Denk jij dat de afwijking dan links zit ? De neuroloog legde het uit dat ze plakjes nemen van de hersenen en dat dit een plakje/slice is van de gemaakte MRI. Als je naar de MRI kijkt zou je inderdaad zeggen dat het links zit maar in het rapport van de neuroloog en de radioloog zit het rechts, professor Nieuwenhuizen vertelde telefonische dat hij 95% zeker weet dat de afwijking rechts zit. Misschien ga ik het maandag toch nog eens navragen want nu ga ik twijfelen Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  pantuf vr 25 feb 2011 - 2:59

Ik denk dat ik lady wel begrijp. Als ik naar de foto kijk zie ik links een zwarte vlek en omdat jij ook zegt dat het duidelijk te zien is dacht ik ook dat dat het was. Maar dat is het dus niet?
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Nala vr 25 feb 2011 - 4:13

Is het niet gewoon links op de afbeelding, maar eigenlijk haar rechter hersenhelft? Dat dit gewoon een ander perspectief is?
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 6:50

Nala schreef:Is het niet gewoon links op de afbeelding, maar eigenlijk haar rechter hersenhelft? Dat dit gewoon een ander perspectief is?

Zo heb ik het inderdaad van de arts en de professor begrepen maar nu ben ik gaan twijfelen en heb er de hele middag al aan zitten denken, maandag ga ik even naar de neuroloog bellen want ik wil deze onzekerheid en twijfeling niet meer, het is al druk genoeg in mijn hoofd.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 6:51

pantuf schreef:Ik denk dat ik lady wel begrijp. Als ik naar de foto kijk zie ik links een zwarte vlek en omdat jij ook zegt dat het duidelijk te zien is dacht ik ook dat dat het was. Maar dat is het dus niet?

Die zwarte/grijze vlek links op de foto is het dus wel, maar volgende de artsen is dat haar rechter hersenhelft.

Gast
Gast

Bericht  _Jet vr 25 feb 2011 - 7:29

Wat heftig zeg, heel veel sterkte! M.ara mag blij zijn dat jullie haar ouders zijn!
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Lejow vr 25 feb 2011 - 7:44

Heb de post even aangepast!

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 3:09

Ik weet vaak niet wat ik tegen jou moet zeggen, maar ik denk regelmatig aan jou en je gezin.

hug

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan za 26 feb 2011 - 6:34

Die plaatjes die je zo kan zien van de MRI zijn altijd in spiegelbeeld.
Wij zien het hier dus links, maar het is de rechterkant van de desbetreffende patient.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:38

JustMeDaan schreef:Die plaatjes die je zo kan zien van de MRI zijn altijd in spiegelbeeld.
Wij zien het hier dus links, maar het is de rechterkant van de desbetreffende patient.
Ik zat inderdaad te denken, moet je het niet zo zien dat je er vanaf de onderkant tegenaan kijkt?

Ik vind het echt verschrikkelijk waar jullie allemaal doorheen moeten. Maar het hele verhaal bij elkaar, hoe jullie erin staan, het verhaal wat je vertelt over de dromen die jullie gehad hebben, dat alles vind ik weer zo ontzettend mooi om te lezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 1:08

Om nog even terug te komen op de plaats van M.ara haar hersenafwijking, het zit echt rechts. Afgelopen week hadden we weer een controle en de neuroloog heeft ons nu helemaal uitgelegd hoe ze een MRI bekijken en nu zie ik zelf ook dat het rechts zit.

Je moet het plaatje zo zien dat het van onderaf is genomen, je kijkt zegmaar door de voorkant van haar gezicht naar de hersenen en dan zit de afwijking rechts. Ook op de meeste EEG's is de epilepsie rechts gezien maar ook 2 keer links, dat is vreemd en daarom gaan ze verder onderzoek doen. Ze denken nu dat M.ara misschien meedere kleine aanlegstoornissen heeft achter in haar hersenen en dan met name in het motorische gebied aangezien haar erge motorische achterstand.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 1:16

Wisten jullie al dat ze verder onderzocht zou gaan worden, of komt dit als een verrassing voor jullie? Lijkt me heftig hoor, al die onderzoeken steeds.

Weten jullie inmiddels al of het erfelijk is of niet?

In ieder geval weer veel succes voor de komende onderzoeken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 1:21

Een beetje wel, ze blijft natuurlijk de héle tijd in die medische molen. Ze gaat nu eerst in mei naar de observatie groep voor haar motorische gedeelt en dan gaan ze kijken wat ze voor haar kunnen betekenen qua aanpassingen om te lopen/kruipen en voor haar om zichzelf te kunnen voort bewegen. Waarschijnlijk weer een MRI maar daar kan ik niet meer zo tegenop zien want dat viel uiteindelijk wel mee, het is meer het bloedprikken/infuus zetten/cathether e.d. waar ik nu tegenop zie omdat ze nu natuurlijk ouder is geworden.

We weten nog steeds niet of het erfelijk is, helaas maar goed als dat wel zo is wordt de keuze natuurlijk nog lastig want ze kunnen ons nooit vertellen hoeveel %.

Bedankt voor je succes, het komt wel goed M.ara is een dapper meisje I love you

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte zo 1 mei 2011 - 4:59

hug Ik weet niet wat ik verder kan zeggen Embarassed
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 5:06

Wil jullie ook veel succes wensen met de onderzoeken de komende tijd!

Gast
Gast

Bericht  moepie zo 1 mei 2011 - 6:22

Ook van mij veel succes en sterkte met alle onderzoeken die jullie dappere mooie meisje moet ondergaan!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 1 mei 2011 - 21:46

Pff heftig hoor, heel veel sterkte gewenst! hug

Gast
Gast

Bericht  liesje ma 2 mei 2011 - 3:25

veel sterkte met alles

liefs liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: