De uitslag van M.ara haar MRI.
+42
Nala
pantuf
Lady4
Thunder
Ugly Betty
Caro
Lynn_
MamaCa
Moon
Mamsie
Rumble
Limburg85
Merai
Leah
Bolleke
Lindsya
knets
moepie
Coccinelle
MiKa
Monnie
Ambivalence
Flip Fluitketel
Lejow
pindaatje
Bloem86
Nana
juffie001
Parisienne
LindaK
Monte
Zwerver
kletskousje
sheila123
missmarm
PapillonRose
Meeko
L!ND@
Snoopy
meisjesmama
Bruintje Beer
Tania
46 plaatsers
Pagina 1 van 4
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
De uitslag van M.ara haar MRI.
Omdat sommige van jullie de laatste maanden zo met ons mee hebbben geleefd wil ik graag de uitslag van M.ara haar mri met jullie delen. Vanmorgen en gisteren hebben we diagnose gehad. Hieronder staat de blog die ik op M.ara haar site heb geplaatst.
-----------------------------------------------------------------------------
Na 6 slopende maanden is de diagnose voor Mara eindelijk gesteld. Het staat nu definitief vast dat onze kleine Mara een hersenafwijking heeft en zo genoemd een aanlegstoornis in haar hersenen, de plek van de aanlegstoornis bevind zich rechts in haar hersenschors ten hoogte van haar rechter oog. De witte stof heeft zich daar te langzaam gedeeld waardoor er een grijze stof/een grijs gebied op de plek van haar hersenafwijking is ontstaan. De afwijking zit bovenin het kapsel van de hersenen maar de haart hiervan straalt door naar de hersenschors. Als je naar de foto kijkt is het goed te zien om welk gebied het gaat. Je ziet beelden van de MRI en bovenin zie je de voorste hersenen als je rechts en links met elkaar vergelijkt zie je aan de rechter kan een donkergrijs gebied, dat is het stuk wat niet ontwikkeld is. Rechts en links is niet symmetrische aan elkaar, rechts is een stuk minder ontwikkeld dan links. In het donkergrijze gebied zitten eigenlijk geen goed functionerende hersenen. Het veroorzaakt Mara haar epilespie omdat de electroden niet goed kunnen ontladen in dit gebied.
Het staat nu tevens ook definitief vast dat Mara blijvende complexe epilepsie heeft, het zal nooit meer weggaan of minder worden. Ze zal haar leven lang medicijnen hiervoor moeten slikken en het is steeds zoeken naar de juiste dosis om zolang mogelijk aanvals vrij te blijven. Het donkergrijze gebied zal ook nooit minder worden maar alleen meegroeien met de rest van haar hersenen.
Professor Nieuwenhuizen ziet voor nu de noodzaak van een hersenoperatie niet in. Zolang ze aanvals vrij zal blijven wordt er nog niet geopereerd. Ze sluiten een hersenoperatie in de toekomst niet uit. Het 'fijne' van de uitslag van de MRI is dat het een goede plek is om te opereren, ze zouden er makkelijker bij kunnen dan op andere delen in de hersenen. Wel brengt een hersenoperatie natuurlijk ernstige risico's met zich mee ...
Wat de verdere gevolgen voor de toekomst zijn is alleen maar een hoop onzekerheid.Het donkergrijze gebied zit in haar 'Cortix' dat is een stukje hersenen wat je gedrag veroorzaakt. Ze zou bijvoorbeeld concentratie problemen kunnen hebben op school/niet meekunnen is de klas/ niet genoeg informatie kunnen opslaan om goed te leren/ erg dromerig kunnen zijn/niet goed met gevoelens kunnen omgaan/dingen doen zonder erbij na te denken/ een gedragstoornis hebben en ga zo maar door. De toekomst moet alles uitwijzen, alles heeft zijn tijd nodig en ieder stapje is er weer 1.
Mara zal in ieder geval de komende jaren onder behandeling blijven bij Dr. De Rijk in Breda mocht ze niet ineens verder achteruit gaan anders wordt ze overgedragen naar Professor Nieuwenhuizen in Utrecht. Ook wordt de behandeling van het kinderteam op het revalidatie centrum ingezet om het maximale uit Mara te halen. Wij zijn de komende jaren nog wel zoet met ons mooie meisje en we gaan met z'n allen ons best doen om alles zo goed mogelijk voor Mara te laten verlopen, haar zo goed mogelijk te laten opgroeien met heeeeel veel liefde om haar heen meer kunnen wij helaas niet voor haar doen ....
Time will learn everything ......
Als iemand zich afvraagt waar het over gaat,hier kun je meer vinden www.marasenna.babysite.nl
-----------------------------------------------------------------------------
Na 6 slopende maanden is de diagnose voor Mara eindelijk gesteld. Het staat nu definitief vast dat onze kleine Mara een hersenafwijking heeft en zo genoemd een aanlegstoornis in haar hersenen, de plek van de aanlegstoornis bevind zich rechts in haar hersenschors ten hoogte van haar rechter oog. De witte stof heeft zich daar te langzaam gedeeld waardoor er een grijze stof/een grijs gebied op de plek van haar hersenafwijking is ontstaan. De afwijking zit bovenin het kapsel van de hersenen maar de haart hiervan straalt door naar de hersenschors. Als je naar de foto kijkt is het goed te zien om welk gebied het gaat. Je ziet beelden van de MRI en bovenin zie je de voorste hersenen als je rechts en links met elkaar vergelijkt zie je aan de rechter kan een donkergrijs gebied, dat is het stuk wat niet ontwikkeld is. Rechts en links is niet symmetrische aan elkaar, rechts is een stuk minder ontwikkeld dan links. In het donkergrijze gebied zitten eigenlijk geen goed functionerende hersenen. Het veroorzaakt Mara haar epilespie omdat de electroden niet goed kunnen ontladen in dit gebied.
Het staat nu tevens ook definitief vast dat Mara blijvende complexe epilepsie heeft, het zal nooit meer weggaan of minder worden. Ze zal haar leven lang medicijnen hiervoor moeten slikken en het is steeds zoeken naar de juiste dosis om zolang mogelijk aanvals vrij te blijven. Het donkergrijze gebied zal ook nooit minder worden maar alleen meegroeien met de rest van haar hersenen.
Professor Nieuwenhuizen ziet voor nu de noodzaak van een hersenoperatie niet in. Zolang ze aanvals vrij zal blijven wordt er nog niet geopereerd. Ze sluiten een hersenoperatie in de toekomst niet uit. Het 'fijne' van de uitslag van de MRI is dat het een goede plek is om te opereren, ze zouden er makkelijker bij kunnen dan op andere delen in de hersenen. Wel brengt een hersenoperatie natuurlijk ernstige risico's met zich mee ...
Wat de verdere gevolgen voor de toekomst zijn is alleen maar een hoop onzekerheid.Het donkergrijze gebied zit in haar 'Cortix' dat is een stukje hersenen wat je gedrag veroorzaakt. Ze zou bijvoorbeeld concentratie problemen kunnen hebben op school/niet meekunnen is de klas/ niet genoeg informatie kunnen opslaan om goed te leren/ erg dromerig kunnen zijn/niet goed met gevoelens kunnen omgaan/dingen doen zonder erbij na te denken/ een gedragstoornis hebben en ga zo maar door. De toekomst moet alles uitwijzen, alles heeft zijn tijd nodig en ieder stapje is er weer 1.
Mara zal in ieder geval de komende jaren onder behandeling blijven bij Dr. De Rijk in Breda mocht ze niet ineens verder achteruit gaan anders wordt ze overgedragen naar Professor Nieuwenhuizen in Utrecht. Ook wordt de behandeling van het kinderteam op het revalidatie centrum ingezet om het maximale uit Mara te halen. Wij zijn de komende jaren nog wel zoet met ons mooie meisje en we gaan met z'n allen ons best doen om alles zo goed mogelijk voor Mara te laten verlopen, haar zo goed mogelijk te laten opgroeien met heeeeel veel liefde om haar heen meer kunnen wij helaas niet voor haar doen ....
Time will learn everything ......
Als iemand zich afvraagt waar het over gaat,hier kun je meer vinden www.marasenna.babysite.nl
Laatst aangepast door Mama_van2 op di 22 feb 2011 - 4:21; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: De uitslag van M.ara haar MRI.
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Het is echt heel wat he wat jullie op je bordje krijgen. De onzekerheid wat de toekomst brengt voor haar.
Maar ik weet zeker dat jullie alles er uit zullen halen om het beste voor haar eruit te krijgen en ook voor haar zus.
Weten ze ook waarom het in de aanleg fout is gegaan? Is er nog wat uit het onderzoek ivm mex griep gekomen?
Het is echt heel wat he wat jullie op je bordje krijgen. De onzekerheid wat de toekomst brengt voor haar.
Maar ik weet zeker dat jullie alles er uit zullen halen om het beste voor haar eruit te krijgen en ook voor haar zus.
Weten ze ook waarom het in de aanleg fout is gegaan? Is er nog wat uit het onderzoek ivm mex griep gekomen?
Gast- Gast
Wat een verhaal. En wat lijkt het me moeilijk met een toekomst die zo onzeker is. Je kan je eigenlijk helemaal niet voorbereiden omdat je nog geen idee hebt wat de gevolgen zullen zijn. Toch weet ik zeker dat Mara dankzij al jullie liefde en toewijding een fijn leven gaat krijgen.
Hoe voelt deze uitslag voor jullie? Is het wat jullie verwacht hadden?
Laatst aangepast door Tania op di 22 feb 2011 - 4:23; in totaal 1 keer bewerkt
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tja wat moet je daarop zeggen maar een hele dikke
Ik weet zeker dat M.ara met veel liefde wordt omringd door jullie!!
Respect voor jullie!!
Ik weet zeker dat M.ara met veel liefde wordt omringd door jullie!!
Respect voor jullie!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Ook ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.
Het is nog al wat zo onzekere toekomst voor haar en jullie.
Maar dat ze met heeeeel veel liefde en alles wat jullie voor haar kunnen/zullen doen groot gebracht word daar ben ik wel zeker van!
Sterkte!
Het is nog al wat zo onzekere toekomst voor haar en jullie.
Maar dat ze met heeeeel veel liefde en alles wat jullie voor haar kunnen/zullen doen groot gebracht word daar ben ik wel zeker van!
Sterkte!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik vind het ontzettend knap dat ondanks wat jullie allemaal te horen krijgen je het zo ontzettend goed onder woorden kunt brengen.
Wat Mara in iedergeval genoeg heeft/krijgt is liefde, want volgens mij komt ze uit een ontzettend warm en liefdevol nest
Wat Mara in iedergeval genoeg heeft/krijgt is liefde, want volgens mij komt ze uit een ontzettend warm en liefdevol nest
Gast- Gast
Wauw, ik had je verhalen wel een beetje gevolgd, maar nog nooit gereageerd.
Heftig dat het een hersenafwijking is, maar aan de andere kant is het wel fijn dat je nu precies weet wat er aan de hand is en hoe je verder moet.
Ik wens jullie heel veel sterkte ermee. Ik vind je echt heel sterk als ik lees hoe je hier mee om gaat.
ps: door de afbeelding van de MRI staat je achternaam nu op het forum.
Heftig dat het een hersenafwijking is, maar aan de andere kant is het wel fijn dat je nu precies weet wat er aan de hand is en hoe je verder moet.
Ik wens jullie heel veel sterkte ermee. Ik vind je echt heel sterk als ik lees hoe je hier mee om gaat.
ps: door de afbeelding van de MRI staat je achternaam nu op het forum.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Tania schreef:Wat een verhaal. En wat lijkt het me moeilijk met een toekomst die zo onzeker is. Je kan je eigenlijk helemaal niet voorbereiden omdat je nog geen idee hebt wat de gevolgen zullen zijn. Toch weet ik zeker dat Mara dankzij al jullie liefde en toewijding een fijn leven gaat krijgen.
+1 Ik weet verder ook niet meer te zeggen. Wil jullie heel veel sterkte toewensen!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ook ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
Ik hoop alleen maar dat het een heel klein beetje meer rust geeft, nu jullie iets meer duidelijkheid hebben.
En ik wil jullie natuurlijk een hele dikke knuffel geven!
Ik hoop alleen maar dat het een heel klein beetje meer rust geeft, nu jullie iets meer duidelijkheid hebben.
En ik wil jullie natuurlijk een hele dikke knuffel geven!
Gast- Gast
Bedankt voor jullie lieve woorden We hadden dit natuurlijk wel een beetje verwacht want ik aug. 2010 heeft ze niet voor niets op de Intensive care gelegen en daar hebben ze ons ook al wel verteld dat ze een afwijking hadden gevonden maar alles moest nog verder onderzocht worden en dat is nu gebeurd. Waar de aanlegstoornis vandaan komt is nog niet bekend, er loopt nog een genetische onderzoek wat nog 4 maanden gaat duren.
Gast- Gast
Pff wat heftig allemaal. Heel erg veel sterkte!
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Punk'd schreef:Ik vind het ontzettend knap dat ondanks wat jullie allemaal te horen krijgen je het zo ontzettend goed onder woorden kunt brengen.
Heel mooi gezegd, hier ben ik het echt mee eens. Ik vind het ook moeilijk om iets te zeggen, het is zo onzeker maar ik heb heel veel bewondering voor jullie gezinnetje en ik hoop dat jullie de rust en de kracht vinden om er goed mee om te gaan.
Dikke knuffel!
Gast- Gast
Het blijft steeds weer heftig om dit over jullie meisje te lezen.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
Gast- Gast
Wat heftig allemaal zeg en wat een onzekere tijd gaan jullie tegemoet. Ik hoop dat M.ara ondanks haar hersenafwijking toch een fijn leven heeft. Ik las laatst een stukje van een moeder met een dochter met een hersenafwijking en zij zei dat je ook heel gelukkig kunt zijn en een goed leven kunt hebben met hersenafwijking en zo is het maar net. Ze leeft in ieder geval in een warm nest!
Weten jullie nu ook wat de aanlegstoornis veroorzaakt heeft, of is het een kwestie van heel veel pech?
Weten jullie nu ook wat de aanlegstoornis veroorzaakt heeft, of is het een kwestie van heel veel pech?
Gast- Gast
De onzekerheid is niet fijn. Wel goed dat je weet dat het gunstig zit als je haar wil laten opereren tegen die tijd.
Het is voor M.ara al super fijn dat ze uit zo'n warm gezinnetje komt. En jij die vol kracht lijkt te zitten om je niet uit het veld te laten slaan maar er het beste van te maken. Dat vind ik zo enorm knap!
Het is voor M.ara al super fijn dat ze uit zo'n warm gezinnetje komt. En jij die vol kracht lijkt te zitten om je niet uit het veld te laten slaan maar er het beste van te maken. Dat vind ik zo enorm knap!
Gast- Gast
Ook ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen .. hadden jullie rekening gehouden met dit nieuws?
Ik wens jullie heel veel sterkte met jullie mooie meisje, ik vind jullie zo sterk! Echt dikke respect voor jullie.
Ik wens jullie heel veel sterkte met jullie mooie meisje, ik vind jullie zo sterk! Echt dikke respect voor jullie.
Gast- Gast
Alex167 schreef:Ook ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen .. hadden jullie rekening gehouden met dit nieuws?
+1
Heftig hoor, heel veel succes en sterkte! En jullie meisje is echt een kanjer! En jullie zelf doen het ook geweldig als ik lees hoe jullie overal mee omgaan
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
heel heftig. Wat fijn dat jullie en je omgeving vaak vol liefde en kracht ermee omgaan. Petje af hoor voor jullie positieve omgang met alles.
Hopelijk mag Mara voorlopig aanvalsvrij blijven en zich blijven ontwikkelen
Hopelijk mag Mara voorlopig aanvalsvrij blijven en zich blijven ontwikkelen
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Pfff,heftig zeg....! Vanaf hier ook een dikke knuffel!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Pfoe heftig hoor.
Weet niet goed wat ik moet zeggen.
In ieder geval heel veel sterkte!
Weet niet goed wat ik moet zeggen.
In ieder geval heel veel sterkte!
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Wat een verhaal, ik heb echt bewondering voor je!!
Heel veel sterkte voor de toekomst
ps: Hoe is het afgelopen met je heel misschien zwanger zijn?!
Heel veel sterkte voor de toekomst
Gast- Gast
Jeetje mama van 2...van mij even een dikke knuffel
Ik weet ook niet wat ik moet zeggen maar net als de rest weten wij allemaal dat M.ara een hele boel liefde van jullie zal ontvangen!
Ik weet ook niet wat ik moet zeggen maar net als de rest weten wij allemaal dat M.ara een hele boel liefde van jullie zal ontvangen!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Elke keer is het weer een heftig verhaal en weet ik niet goed wat te zeggen. Zoals ik al eerder aangaf vind ik het heel knap wat jullie doen en hoe jullie met alle tegenslagen en positieve momenten omgaan. En natuurlijk weet je niet wat de toekomst gaat brengen en hoe ze zichzelf zal ontwikkelen, maar ik geloof ook dat je erg trots bent op je kindje en haar voor geen goud zou kwijt willen, en daar kan ik mij helemaal bij aansluiten(al heb ik zelf dan nog geen kinderen)
Hebben jullie ook de uitslag van een genetisch onderzoek? Ik dacht ergens te lezen dat jullie wel voor een 3e kindje willen gaan(ooit), maar alleen als hetgeen wat M.ara heeft niet erfelijk is.
Hebben jullie ook de uitslag van een genetisch onderzoek? Ik dacht ergens te lezen dat jullie wel voor een 3e kindje willen gaan(ooit), maar alleen als hetgeen wat M.ara heeft niet erfelijk is.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Jeetje... wow. Ik weet ook even niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik vind het ontzettend knap hoe jullie hiermee omgaan, ik weet zeker dat M.ara in haar situatie zich geen betere ouders en geen lievere grote zus had kunnen wensen.
Ik wil jullie voor nu en voor in de nabije en verre toekomst ontzettend veel sterkte wensen.
Ik wil jullie voor nu en voor in de nabije en verre toekomst ontzettend veel sterkte wensen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 1 van 4
Permissies van dit forum: