Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De uitslag

+6
liesje
Thunder
Annemoontje
Liadan
Floor
Stuiterbal
10 plaatsers

Ga naar beneden

De uitslag Empty De uitslag

Bericht  Stuiterbal vr 14 sep 2012 - 2:52

Gezien ik hier regelmatig topics heb geopend over de zorgen die ik had bij mijn zoon wil ik even de uitslag van de hoortest delen.

Als van begin af aan (vorig jaar) toen er gestart werd met een onderzoek bij het audiologisch centrum heb ik aangegeven dat ik het gevoel had dat hij niet goed hoorde. Tijdens het molen onderzoek werd de trilling en signalen gemeten aan beide oren en rechts kwam 0,0 signaal en links wel gewoon. Maar ze gooide het toen erop dat hij niet stil genoeg had gezeten scratch terwijl hij stokstijf stil bij mij zat.

Daarna heb ik erop gehamerd dat ik wilde dat zijn oren uitgebreid werden getest omdat ik voelde dat het niet klopte. 3 hoortesten gehad maar door concentratie gebrek geen betrouwbare uitslagen.
Vandaag moest hij weer terug. Nu 3 jaar al en kan beter mee werken.

Eerst werden de trillingen weer gemeten en daarna moest hij reageren op de pieptonen.
Na een dik uur kregen we de uitslag en ondanks dat ik het wist ben ik me toch rot geschrokken.
Links was op zich prima hij hoort aan die kant 80% maar doordat beide oren dicht zitten met oorsmeer kon dit wel nog verbeteren zodra het weg gezogen was. Maar rechts was schrikbarend laag.
20-30% kwam uit de meting. Ook de meting van de trillingen en signalen waren negatief. Oftewel mijn zoon heeft altijd al niet goed gehoord en ik wist het maar niemand luisterde !
Hij is regelmatig gecorrigeerd geworden, kreeg een driftbui voelt zich niet begrepen en nu is voor mij wel alles duidelijk.
Ook dat zijn taal en spraak achter bleef en nu wel beter gaat maar nog altijd niet optimaal is.

Hij is doorverwezen nu naar een kno arts. Daar gaan ze ook een hoortest doen en de proppen weg zuigen uit zijn oren. Daarna krijgt hij weer opnieuw een hoortest.
Links zal dan goed zijn daar twijfel ik niet aan maar rechts zal het wel wat verbeteren maar niet volledig.

Ik weet niet wat ik met mijn verhaal wil maar ik moest het even kwijt. Het is zo dubbel eindelijk is het duidelijk en word er actie ondernomen maar ik had zo gehoopt dat ik er zo naast zat met mijn gevoel.

Hoe en wat verder ik heb geen idee maar hij zal zeker nog een weg te bewandelen hebben hiermee. En ik hoop van harte dat hij niet de lijdensweg krijgt die ik heb moeten doorstaan.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 2:57

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Floor vr 14 sep 2012 - 5:09

Wat vervelend dat je het al die tijd wist maar niet serieus werd genomen. Lastig gevoel dat je eindelijk duidelijkheid hebt maar het is niet de uitslag die je had gewild. Sterkte voor jou en je zoon.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Liadan vr 14 sep 2012 - 5:12

Wat heftig Stuiterbal. Ik hoop dat jullie snel bij de kno arts terecht kunnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Stuiterbal vr 14 sep 2012 - 6:44

25 sept kan hij al terecht ! Super snel en fijn. Zijn oortjes worden leeg gezogen en daarna zal hij opnieuw zijn testen moeten doen.

Ik realiseerde me dat hij eigenlijk gewoon haast niks hoort met rechts. Mijn gehoor is 65% en ik hoor best slecht. Dus S zal haast niks met rechts horen.

Maar er word nu actie ondernomen dus ik ben blij !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Annemoontje vr 14 sep 2012 - 7:09

Ow wat stom zeg dat je toen niet serieus werd genomen. Fijn dat er nu eindelijk verandering in komt.
Veel sterkte voor jullie de komende tijd!
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 9:10

Wat moet het frustrerend zijn geweest voor jou dat ze niet naar je wilden luisteren!
Sterkte verder met de rest!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Thunder vr 14 sep 2012 - 9:16

Hè Stuit toch! Dat is niet niks. Wel goed dat je zo op je moedergevoel bent afgegaan! Gek is dat hè, dat je een naar gevoel blijft houden nadat er eigenlijk niks uit de testen is gekomen. Ik had dat ook toen, geen enkele test kwam wat uit, maar ik voelde het, ik wist dat er iets niet klopte. Na vele omwegen bleek ik toch gelijk te hebben, ik had het gewoon goed, ik wist het!

Dikke knuffel voor jou hug !

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  liesje vr 14 sep 2012 - 17:09

wat vervelend voor jou en je zoon. heel veel sterkte
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Jezzie vr 14 sep 2012 - 19:14

Wat vervelend dat je niet serieus werd genomen.
Maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is en er actie wordt ondernomen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Bolleke vr 14 sep 2012 - 22:31

Wat een naar nieuws. Bij C. in de klas zit een meisje dat links maar 10 % hoort, daar zijn ze ook pas dit schoolkaar achter gekomen, en rechts hoort ze geloof ik maar iets van 75%. Ze heeft nu een mooi hoorapparaatje en de school gaat er hartstikke goed mee om.
Hopelijk komt voor jullie ook alles op zijn pootjes terecht!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Stuiterbal za 15 sep 2012 - 22:37

Dank jullie wel meiden.

Ondanks dat ik het zelf al wist komt het toch wel ff binnen vallen. Ik realiseer me dat 20-30% echt haast niks is. Ik hoop dat het wat verbeterd nadat zijn oortjes schoon gemaakt zijn.

Hoe en wat verder weet ik natuurlijk niet. Ze hebben namelijk nog nooit zijn trommelvliezen kunnen bekijken dus ze weten ook helemaal niet waar de "schade" zit.
Ik ben dus wel erg benieuwd wat daar uit gaat komen en hoe zijn trommelvliezen eruit zien.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Jade za 15 sep 2012 - 23:23

jeetje, logisch dat je schrikt ondanks dat je het al had verwacht.

Fijn dat je nu duidelijkheid hebt. Ik ga ervanuit dat er wel een oplossing is voor S!?

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Stuiterbal za 15 sep 2012 - 23:42

Ja er zal zeker een oplossing zijn. Wellicht het plaatsen van buisjes en in het ergste geval een hoor apparaatje maar zover wil ik nog niet denken.
Het is het einde van de wereld niet maar ik had liever gehad dat mijn gevoel ernaast zat.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  mauwmauw zo 16 sep 2012 - 2:17

Kan me voorstellen dat je liever niet wilt dat je kindje hoorapparaatjes krijgt.maar ik heb ze zelf en ik was altijd eigenwijs om ze in te doen,nu doe ik het wel en het geeft veel rust.Sterkte er mee...hoorapparaatjes is niet het eind van de wereld.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Gast zo 16 sep 2012 - 2:47

He dat is niet niks, vervelend dat je gevoel gelijk heeft gekregen.
Fijn dat je al zo snel bij de KNO terecht kan.
Sterkte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De uitslag Empty Re: De uitslag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum