Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

+18
Darius
Paper Crown
Floor
meisjesmama
kwak
Purpleflower
Tania
Twellie
Slakje
tweeling
Parel
Sanne
Balloon
CCC
Sam
Manderijn
Lejow
Printje
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  kwak di 16 apr 2013 - 22:16

Jawel, denk ook wel dat baby's dat aanvoelen maar hier huilde J net zo hard of hij nu bij oma was of bij mij. En dat was niet omdat mijn moeder niet zijn moeder was....
Maar kindjes hebben dat wel door dat geloof ik ook wel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 22:18

kwak schreef:Jawel, denk ook wel dat baby's dat aanvoelen maar hier huilde J net zo hard of hij nu bij oma was of bij mij. En dat was niet omdat mijn moeder niet zijn moeder was....
Maar kindjes hebben dat wel door dat geloof ik ook wel.

Daarom zei ik ook niet altijd, want jouw mannetje had echt ergens last van, maar soms voelt een baby denk ik gewoon aan dat moeder onrustig is en gaat dan nog meer huilen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 22:22

Paper Crown schreef:
Rejoy. schreef:Het is zo jammer dat er zo selectief gelezen wordt. Nergens staat dat alle kindjes die veel drinken overvoedt worden, nergens staat dat alle kindjes die flesvoeding krijgen de melk naar binnen gepropt krijgen en nergens staat dat de hele diagnose reflux onzin is.


Met flesvoeding worden kinderen sneller overvoerd, doordat het gat van
de speen vaak te groot is, waardoor te snel veel gedronken wordt, ook
omdat dan niet aan de zuigbehoefte voldaan wordt, waardoor lijkt alsof
het kindje weer/nog steeds honger heeft. Daarbij is een flessenspeen
hard en kan makkelijker in de mond gedrukt worden dan een tepel. Die kun
je niet tussen de lippen wurmen voor de laatste 20cc, bij een fles lukt
dat gemakkelijker.

Ik lees dat hier wel in, Rejoy.

Dan moet je toch wat duidelijker zijn, want ik zie t echt niet staan. Ik lees nog steeds dan kinderen die fv krijgen SNELLER overvoed worden, niet dat ALLE fv kinderen overvoed worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Teddyaapje wo 17 apr 2013 - 3:45

Ik ben van mening dat overvoeden bij kindjes die bv krijgen ook kan gebeuren. Ik had zoveel productie dat de melk er echt heel makkelijk en snel uitliep. Het verhaal dat bv voor een baby meer moeite kost om er melk uit te krijgen ging hier niet op. Er kwamen regelmatig mondjes melk terug na een voeding (en 1x was t projectielspugen) omdat T. gewoon te snel, te veel had binnengekregen. Hij had er geen last van gelukkig (alleen wij wasten ons een ongeluk met al die kleding vol melk) maar als hij er wel last van had gehad was t waarschijnlijk reflux genoemd en had hij er misschien wel medicatie voor gekregen (nu weet ik wel beter, maar toen had ik er eigenlijk helemaal geen verstand van en zou een arts me alles kunnen vertellen). Terwijl je dan niet de oorzaak aanpakt, want dan zou je ervoor moeten zorgen dat de melkstoom normaliseert waardoor t spugen minder wordt.

En voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat dit bij alle baby's met diagnose reflux zo is, en medicatie zal in sommige gevallen wel helpen, maar ik denk wel dat er gevallen zijn waarbij bovenstaande wel van toepassing is. Bij borst- en flesgevoede kindjes.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Linda wo 17 apr 2013 - 3:49

Teddyaapje, dat denk ik inderdaad ook.
Mijn melk komt ook heel makkelijk en snel m'n borst uit. Zoon hoeft daar geen enkele moeite voor te doen. Hij spuugt standaard na het drinken een flinke golf uit. Zelfs nu ik op dag 3 van m'n dieet zit, daar zou het dus niet aan moeten liggen.
Ik vind het wel echt irritant. Ik moet hem na een voeding echt een poos rechtop houden. En ik was me een ongeluk. Er zitten nu weer 35 hydrofieldoeken in de droger. Dat is van 2 dagen... Spuugdoekjes gebruik ik niet, heb ik niks aan, zijn veel te klein.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Snoes wo 17 apr 2013 - 8:55

Mijn zoontje geeft ook duidelijk aan als hij genoeg heeft, dan kan ik met geen mogelijkheid die fles er nog in krijgen, hij duwt hem er toch terug uit. Hij krijgt sowieso maar max 135 per flesje dus dat is ook niet erg veel, maar zelfs dat laat hij soms staan.

Hier heeft hij ook erge reflux en ook medicatie. Dat is echt wel nodig bij hem, zijn slokdarm was helemaal verbrand/ontstoken en daardoor had hij dus ontzettend veel pijn. Ik ben erg blij dat we uiteindelijk medicatie gekregen hebben, ook al was ik er in het begin best wel op tegen om bij zo'n kleintjes al medicatie te geven. We hebben vanalles geprobeerd, maar uiteindelijk was (de derde soort) medicatie het enige wat hier hielp.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast wo 17 apr 2013 - 9:03

Teddyaapje schreef:Ik ben van mening dat overvoeden bij kindjes die bv krijgen ook kan gebeuren. Ik had zoveel productie dat de melk er echt heel makkelijk en snel uitliep.

Dat klopt ook inderdaad. Bij overproductie zie je ook vaak reflux-achtige klachten zoals (projectiel)spugen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Twellie wo 17 apr 2013 - 9:50

Rejoy. schreef:
Teddyaapje schreef:Ik ben van mening dat overvoeden bij kindjes die bv krijgen ook kan gebeuren. Ik had zoveel productie dat de melk er echt heel makkelijk en snel uitliep.

Dat klopt ook inderdaad. Bij overproductie zie je ook vaak reflux-achtige klachten zoals (projectiel)spugen.
Dat had ik dus ook.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 3 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum