Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

+18
Darius
Paper Crown
Floor
meisjesmama
kwak
Purpleflower
Tania
Twellie
Slakje
tweeling
Parel
Sanne
Balloon
CCC
Sam
Manderijn
Lejow
Printje
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  CCC di 16 apr 2013 - 9:32

Eens met Rejoy, jij kunt het beter uitleggen en verwoorden dan dat ik toen deed in het andere topic.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Tania di 16 apr 2013 - 9:35

Rejoy. schreef:Met flesvoeding worden kinderen sneller overvoerd, doordat het gat van de speen vaak te groot is, waardoor te snel veel gedronken wordt, ook omdat dan niet aan de zuigbehoefte voldaan wordt, waardoor lijkt alsof het kindje weer/nog steeds honger heeft. Daarbij is een flessenspeen hard en kan makkelijker in de mond gedrukt worden dan een tepel. Die kun je niet tussen de lippen wurmen voor de laatste 20cc, bij een fles lukt dat gemakkelijker. Veel kinderen zullen dan toch die laatste 20cc ook opdrinken, ook al zijn ze eigenlijk voldaan.

Én ik denk dat in veel gevallen het labeltje reflux te snel gegeven wordt. Alle baby's hebben een vorm van reflux. Ongemakken als spugen en zuur opboeren horen er in zekere mate bij. Ik denk dat er maar een kleine groep baby's is met echt ernstige reflux.

*verstopt zich voor de tegenaanval*

Ik denk dat hier wel wat in zit. Er wordt best wel op gehamerd dat je kindje genoeg binnen "moet" krijgen terwijl sommige kindjes helemaal niet zoveel nodig hebben. Ouders denken het dan goed te doen door het er uiteindelijk toch in te krijgen terwijl dat helemaal niet goed is voor kindjes.
Ik heb dat ook gehad met allebei. Met J. in het ziekenhuis, volgens hun dronk hij te weinig maar het arme kind was net geboren, had hoofdpijn en was misselijk van de bevalling en was nog een maand te vroeg ook. Gek he dat hij dan geen tijd had om het boekje te lezen over hoeveel en hoe laat hij moest drinken laughcry
M. dronk gewoon weinig maar ze deed het er prima op. Voor haar was melk echt alleen voeding, ze vond het niet zo lekker. Maar ze groeide goed, was vrolijk, plastte goed dus in mijn ogen geen probleem.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 9:37

Dat is ook gewenning Sanne, bv-kindjes drinken vaker kleine beetjes. Onze jongste drinkt nu met haar acht maanden nog steeds maar flesjes van 120cc bij de go. Een maagje kan opgerekt worden als er vaak grote hoeveelheden gedronken worden. Bij bv kun je weinig sturen daarin, bij flesvoeding veel meer.

Printje, de meeste bv wordt tijdens het voeden aangemaakt. Bv is dus ook nooit echt op na een voeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 9:39

Dat wist ik dus niet Rejoy, heb me er nooit in verdiept weet eigenlijk niet wat ik wel dacht. Een soort opslag in je borsten ofzo en op is op en wordt daarna weer gemaakt ofzo. Ik weet eigenlijk niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Slakje di 16 apr 2013 - 9:39

Slakje schreef:Wanneer is reflux dan echt 'ernstig'?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  CCC di 16 apr 2013 - 9:41

Printje schreef:Dat wist ik dus niet Rejoy, heb me er nooit in verdiept weet eigenlijk niet wat ik wel dacht. Een soort opslag in je borsten ofzo en op is op en wordt daarna weer gemaakt ofzo. Ik weet eigenlijk niet.
Zoals het mij is uitgelegd, op het moment dat het kindje drinkt word er ook weer aangemaakt dus er blijft altijd productie. En idd bij bv drinkt het kind meer kleinere beetjes en komt vaak dus vaker voor een voeding. Maar, elk kind is natuurlijk anders.
N. dronk hooguit 140 ml per flesje als ik aan het werk was.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 10:12

Printje schreef:Sanne, dat denk ik idd na het lezen van dit topic ook en dat zie ik ook bij N en kinderen die bv krijgen, als ik lees dat bv kinderen wel 3x per nacht komen bijv.

N zit dus op 210 cc em ik heb totaal geen verstand van bv maar zit er überhaupt wel zoveel in je tiet hahahaha
oh ja hoor, dag kan! Toen ik overproductie had kolfde ik dat makkelijk per borst, maar om nou te zeggen dat ik daar blij van werd Laughing
Wbt reflux is uit onderzoek gebleken dat een placebo vaak even effectief is als echte medicatie. Waarom? Kindje huilt veel, ouders worden gestresst, kindje huilt meer en wordt meer gespannen, spuugt meer, ouders nog gestresster, enz. Met een medicijn, al dan niet placebo, hebben de ouders het gevoel 'dat er iets aan wordt gedaan', worden rustiger, daar wordt het kindje rustiger van en spuugt dus ook minder.
Ja, ik geloof dus inderdaad dat kindjes vaak onterecht het label reflux krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Purpleflower di 16 apr 2013 - 10:23

Ik denk ook dat het wel eens zo kan zijn.

Onze dochter is nooit meer geen drinken dan flesjes van 150+5. Wel een paar keer meer geprobeerd maar daar kreeg ze last van.
Nooit laatst restjes er in "gepropt"
Ze had nooit krampjes en spuugde heeeel af en toe een keer 1 mondje.

Wat je er te veel instopt.. Komt er ook weer uit.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  kwak di 16 apr 2013 - 10:32

Maar als het zo is dat kindje teveel voeding krijgen en dat word dan reflux genoemd waarom werken dan wel de medicijnen voor een reflux?

J heeft een reflux, hij heeft 3 week bv gehad bij a 2 week lang om de 3/4 uur wel op verzoek maar hij liet er steeds 3/4 uur tussen zitten. Daarna begon de ellende, hij krijste het uit van de pijn, was niet stil te krijgen, vreselijk onrustig, slecht tot niet slapen en hij was alleen stil aan de borst en later met fles. Nu krijgt hij medicatie en is het een heel ander kind, rustig, huilt amper, slaapt veel beter en komt om de 3/4 uur voor de fles. En als J genoeg heeft gehad dan krijg je er ook echt niks meer in.
Dus dit zou dan ook geen reflux zijn of hoort J dan bij gevalletje " ernstig"?

Met andere woorden, ik geloof daar dus niet zo in want als kindjes dus wel overvoed zijn door de melk zal medicatie voor reflux ook echt niet werken....
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 18:01

Slakje, ik vind t lastig om te zeggen wanneer het wel of geen ernstige reflux is, in ieder geval wanneer het kind veel meer dan normaal last heeft van de normale babyklachten zoals mondjes terug geven, soms wat zuur opboeren. Je hebt kinderen met een verbrande slokdarm, dat vind ik toch wel ernstige reflux bijvoorbeeld.

Kwak: medicijnen neutraliseren het maagzuur, zodat het geen pijn meer doet als het omhoog komt, dus in die zin zouden medicijnen wel kunnen helpen in de situatie die jij nu noemt.
En ik ken jouw ventje natuurlijk en ik heb zelf gezien dat hij wel echt heel veel spuugt en veel last had van het zuur. Ik heb m op schoot gehad toen ik hem zag terugslikken, hele plassen zag spugen en pijnaanvallen door het zuur, dus ik geloof echt wel dat hij baat heeft bij medicijnen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  meisjesmama di 16 apr 2013 - 18:44

Slakje schreef:Wanneer is reflux dan echt 'ernstig'?
wanneer je kindje af en toe stopt met ademen of projectiel spuugt.
Persoonlijk geloof ik ook niet zo in het overvoeden is mijn mening en ervaring.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Floor di 16 apr 2013 - 18:49

Ik denk zeker wel dat het zo kan zijn, onze zoon heeft nooit een fles met meer dan 150cc weg kunnen werken want dan kwam alles er weer uit. Dus hij zat met 9 maanden nog op 6 a 7 flessen per dag.
Verder had hij helaas wel echt (verborgen)reflux, maar ik denk zeker wel dat als je te veel flesvoeding geeft het kan lijken dat je kindje reflux heeft.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Floor di 16 apr 2013 - 18:53

Slakje schreef:Wanneer is reflux dan echt 'ernstig'?

Ik vond het bij onze zoon echt ernstige reflux. Hij heeft reflux gecombineerd met verborgen reflux.
Hij deed aan projectielspugen en hij krijste/huilde ergens tussen de 13/18uur per dag omdat hij zoveel pijn had van het maagzuur wat in zijn slokdarm bleef staan. Uiteindelijk was heel zijn slokdarm ontstoken daardoor.
Toen dit eindelijk werd geconstateerd door de arts en hij medicatie kreeg ging het met 2 weken een stuk beter en stopte hij na een maand met het uren en uren huilen/krijsen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Paper Crown di 16 apr 2013 - 19:06

meisjesmama schreef:
Slakje schreef:Wanneer is reflux dan echt 'ernstig'?
wanneer je kindje af en toe stopt met ademen of projectiel spuugt.
Persoonlijk geloof ik ook niet zo in het overvoeden is mijn mening en ervaring.

Eens met dat laatste, ik kan flessen maken van 180cc maar als hij geen honger meer heeft kan je duwen wat je wil met de fles maar hij blieft 't echt niet. Of hij neemt de speen aan en gaat er op bijten of duwt 't met zijn tongetje weg. Dus wat Rejoy zegt gaat voor J zeer zeker niet op.

Verder ben ik t eens met kwak, als je je kind 'overvoedt' (vreselijk woord) waarom werken voor de meeste baby's medicijnen dan? Oh én dan nog even dit, als wij al onze maaltijden waterig zouden hebben, en je ligt tijdens 't eten, ook bij ons komt zuur omhoog maar volwassenen snappen hoe 't zit.

J heeft geen reflux, nooit gehad ook maar als ik naar de baby van mijn buurvrouw kijk is hij wel een refluxbaby, dat merk je gewoon.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Darius di 16 apr 2013 - 19:48

Ik ben blij dat het bij ons niet aan de orde is, maar ik denk dat er wel te snel medicijnen worden gegeven. Ik denk dat het goed is om een babietje waar het vermoeden van reflux is, voor twee of drie dagen op te nemen in het ziekenhuis ter observatie. Zo wordt er kritisch gekeken ipv 'hop, we geven wat medicijnen en volgende patient!'

(Ik denk dat bovenstaande gebeurd, ik weet het natuurlijk niet zeker want ik heb er geen ervaring mee!)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Luce di 16 apr 2013 - 20:00

Ik vind het eigenlijk een beetje te makkelijk en ik vind dat je met zo'n uitspraak een probleem te makkelijk teniet doet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  meisjesmama di 16 apr 2013 - 20:09

Darius schreef:Ik ben blij dat het bij ons niet aan de orde is, maar ik denk dat er wel te snel medicijnen worden gegeven. Ik denk dat het goed is om een babietje waar het vermoeden van reflux is, voor twee of drie dagen op te nemen in het ziekenhuis ter observatie. Zo wordt er kritisch gekeken ipv 'hop, we geven wat medicijnen en volgende patient!'

(Ik denk dat bovenstaande gebeurd, ik weet het natuurlijk niet zeker want ik heb er geen ervaring mee!)

wat ik om me heen en zelf heb meegemaakt. Is het niet hop aan de medicijnen. Daar gaat wel eennheel traject met allerlei andere oplossing vooraf voor je aan medicijnen begint. Dat wil je zelf als moeder toch ook niet.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Darius di 16 apr 2013 - 20:15

meisjesmama schreef:
Darius schreef:Ik ben blij dat het bij ons niet aan de orde is, maar ik denk dat er wel te snel medicijnen worden gegeven. Ik denk dat het goed is om een babietje waar het vermoeden van reflux is, voor twee of drie dagen op te nemen in het ziekenhuis ter observatie. Zo wordt er kritisch gekeken ipv 'hop, we geven wat medicijnen en volgende patient!'

(Ik denk dat bovenstaande gebeurd, ik weet het natuurlijk niet zeker want ik heb er geen ervaring mee!)

wat ik om me heen en zelf heb meegemaakt. Is het niet hop aan de medicijnen. Daar gaat wel eennheel traject met allerlei andere oplossing vooraf voor je aan medicijnen begint. Dat wil je zelf als moeder toch ook niet.

Wat ik al zei, ik heb er geen ervaring mee, dus ik hoop dat er wel een traject aan vooraf gaat. Maar ik lees ook van (Tiramisu?) dat er ook wel eens placebo's worden gegeven. Ouders het idee dat de medicijnen helpen, zijn rustiger en dus wordt het kindje ook rustiger. Dat zijn dus blijkbaar wel ouders die graag medicijnen willen hebben.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 20:19

Ik geloof er niet zo heel erg in. Een beetje wat meisjesmama en PC ook zeggen.
H was best een slechte drinker en vaak kwamen de kleine beetjes die ze dan eindelijk op had, er gewoon weer uit. Volproppen was bij haar absoluut niet aan de orde. Als ze niet meer wilde, dan kregen we dat er ook echt niet meer in.
We hebben voor haar trouwens nooit medicijnen gebruikt. JBPM was voldoende om het voor het grootste deel tegen te houden. Ze heeft er toen ook geen pijn meer aan gehad.

A heeft veel gedronken. Echt veel. Die heeft denk ik in al die maanden dat hij een fles kreeg 2 keer een mondje terug gegeven.

Waarmee ik overigens niet zeg dat het nooit zo zal zijn hoor. Denk dat het in sommige gevallen zeker wel een reden kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Sanne di 16 apr 2013 - 20:41

Luce schreef:Ik vind het eigenlijk een beetje te makkelijk en ik vind dat je met zo'n uitspraak een probleem te makkelijk teniet doet.

Ik denk niet dat bedoeld wordt dat alle gevallen van reflux op overvoeren worden afgedaan. Dan doe je het probleem inderdaad teniet. Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Bij veel baby's werkt dat klepje nog niet goed. Dit, in combinatie met liggend voeden, en misschien net wat teveel, omdat het seintje naar de hersenen toe ook wat later wordt gegeven, dan kan dat klachten geven. Als de ouders daar stressvol op reageren, kunnen medicijnen misschien alleen al werken, omdat de ouders minder stress hebben, er wat aan het probleem wordt gedaan en het kindje ook ouder wordt en het klepje beter gaat werken. Natuurlijk is er ook een echte categorie waar de reflux wel heel ernstig is, een door zuur verbrande slokdarm is echt erg, daar moet wat aan gedaan worden. Dat kun je niet afdoen op overvoeren, daarmee doe je de ouders onrecht aan.


Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 20:44

Het is zo jammer dat er zo selectief gelezen wordt. Nergens staat dat alle kindjes die veel drinken overvoedt worden, nergens staat dat alle kindjes die flesvoeding krijgen de melk naar binnen gepropt krijgen en nergens staat dat de hele diagnose reflux onzin is.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Paper Crown di 16 apr 2013 - 20:50

Rejoy. schreef:Het is zo jammer dat er zo selectief gelezen wordt. Nergens staat dat alle kindjes die veel drinken overvoedt worden, nergens staat dat alle kindjes die flesvoeding krijgen de melk naar binnen gepropt krijgen en nergens staat dat de hele diagnose reflux onzin is.


Met flesvoeding worden kinderen sneller overvoerd, doordat het gat van
de speen vaak te groot is, waardoor te snel veel gedronken wordt, ook
omdat dan niet aan de zuigbehoefte voldaan wordt, waardoor lijkt alsof
het kindje weer/nog steeds honger heeft. Daarbij is een flessenspeen
hard en kan makkelijker in de mond gedrukt worden dan een tepel. Die kun
je niet tussen de lippen wurmen voor de laatste 20cc, bij een fles lukt
dat gemakkelijker.

Ik lees dat hier wel in, Rejoy.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 21:52

Ik lees dat er idd niet uit Rejoy, ik denk dat het soms idd wel gebeurd maar wij kijken echt naar N. Ze krijgt idd grote flessen maar daar heeft ze behoefte aan, anders komt ze na 2-3 uur alweer voor een nieuwe fles. Ik denk dat eht verschil zit in dat je bij fv ziet wat ze drinken en dat je bij bv meer moet gokken zeg maar.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  kwak di 16 apr 2013 - 21:58

Ik denk ook niet dat er zomaar medicatie voor word geschreven.
Ik vond het echt heel erg dat J zoveel huilde van de pijn maar wou eerst alle opties proberen om het zonder medicatie te doen. Helaas werkte dat niet voor J.
Mijn ha hielp ook heel goed mee met denken en toen bed ophogen, JBMH in de fles, hoog houden na voeding allemaal niet hielp stelde ze pas medicatie voor. Als deze medicatie niet zou werken werden we naar de kinderarts door verwezen.

Placebo's kunnen misschien wel gegeven worden maar ik vind dit wel vreemd want als een baby pijnheeft krijst hij net zo hard als mama of papa er niet is en hij/zij bij opa of oma is bijv.

Dit kan wel echt een ellenlange discussie worden maar ik ben echt oprecht blij met de medicatie die J heeft gekregen Reflux of niet mijn baby zit nu veel beter in zijn vel!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 22:04

Ik denk zeer zeker wel dat baby's de situatie aanvoelen en daarop sterk reageren, weet niet meer wie het zei maar hier was het zeker zo. R huilde veel, wij werden knettergek en wisten het niet meer, raakten gestresst want wat is er toch met dat kind? daarop ging R NOG meer huilen etc etc. Toen ik makkelijker en rustiger werd, en ook de ziekte van man beter ging werd R ook rustiger.

Nu met N zijn we nog veel makkelijker en zien dat dus ook terug bij N, ze huilt bijna niet is makkelijk etc. Ik zeg niet dat het altijd opgaat en weet dat niet iedereen hier dat gelooft maar ik weet zeker dat de manier waarop je zelf opvoedt/ of jezelf voelt zeker invloed heeft op het huilen en gedrag van je kind. Maar nogmaals niet altijd en zeker niet bij kindjes die echt reflux oid hebben.

Ik noemde ergens anders al eerder het voorbeeld van een vriendin van mij, kei lief ding maar die raakt bij de eerste kick al helemaal in de stress. Dat pakt haar kindjes toch ook op en werd daar ook onrustig van, want die voelde de spanning van moeder.

Maar das weer een andere discussie en ik wilde er geen discussie van maken, dat sowieso altijd niet, maar ik hoorde dat overvoeden verhaal en dat dus reflux vaak gezegd wordt en het helemaal niet is en vroeg me af wat jullie daarvan vonden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux - Pagina 2 Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum