Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

+18
Darius
Paper Crown
Floor
meisjesmama
kwak
Purpleflower
Tania
Twellie
Slakje
tweeling
Parel
Sanne
Balloon
CCC
Sam
Manderijn
Lejow
Printje
22 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 9:10

Een vriendin van mij volgt zo'n borstvoedingsachtige cursus, ik heb zoiets nooit gedaan dus ik weet het niet vandaar mijn vraag. Die borstvoedingsvrouw vertelde dus dat het gros vd kinderen vaak helemaal geen reflux heeft mar dat er gewoon teveel melk ingeduwd wordt en dat dat dus misgaat.

Ze zei dat het maagje erg klein was( dat wist ik dan weer wel) maar dat dus het gros vd kinderen helemaal geen reflux zou hebben volgens haar wist ik niet, betwijfel ook of het waar is maar oké..

Iemand hier zo'n cursus gedaan waar dat ook verteld werd
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Lejow di 16 apr 2013 - 9:10

Ik weet dat de kinderarts van N, van CCC hier iets over gezegd had!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 9:11

Daar ben ik ook heilig van overtuigd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Manderijn di 16 apr 2013 - 9:11

Maar als je er van uit gaat dat ze dan doelt op de kinderen die borstvoeding krijgen, die nemen toch wat ze nodig zijn? Die kun je dan toch niet volproppen?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Sam di 16 apr 2013 - 9:11

Ja, ik heb dat ook ooit gehoord.
Weet niet meer of t op school of bijscholing was.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 9:11

Manderijn schreef:Maar als je er van uit gaat dat ze dan doelt op de kinderen die borstvoeding krijgen, die nemen toch wat ze nodig zijn? Die kun je dan toch niet volproppen?

Dat was idd vraag twee
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Manderijn di 16 apr 2013 - 9:12

Printje schreef:
Manderijn schreef:Maar als je er van uit gaat dat ze dan doelt op de kinderen die borstvoeding krijgen, die nemen toch wat ze nodig zijn? Die kun je dan toch niet volproppen?

Dat was idd vraag twee

Ok, ik ben te rap Very Happy

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  CCC di 16 apr 2013 - 9:12

Ik laat me er niet meer over uit als je het niet erg vind.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Balloon di 16 apr 2013 - 9:13

Hier geen cursus gedaan, die krijg ik morgen Wink

Maar mijn vriend zegt dat het wel vaak onnodig op reflux wordt gegooid om het beestje maar een naam te geven.

Zal morgen eens opletten wat er bij mij wordt gezegd tijdens de bv-avond.


Laatst aangepast door Balloon op di 16 apr 2013 - 9:24; in totaal 1 keer bewerkt
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  CCC di 16 apr 2013 - 9:14

Printje schreef:Een vriendin van mij volgt zo'n borstvoedingsachtige cursus, ik heb zoiets nooit gedaan dus ik weet het niet vandaar mijn vraag. Die borstvoedingsvrouw vertelde dus dat het gros vd kinderen vaak helemaal geen reflux heeft mar dat er gewoon teveel melk ingeduwd wordt en dat dat dus misgaat.

Ze zei dat het maagje erg klein was( dat wist ik dan weer wel) maar dat dus het gros vd kinderen helemaal geen reflux zou hebben volgens haar wist ik niet, betwijfel ook of het waar is maar oké..

Iemand hier zo'n cursus gedaan waar dat ook verteld werd
Hier ben ik het wel mee eens, vooral met FV. Kijk maar eens op die pakken, je kijkt niet eens meer naar het individu maar alleen naar gewicht en hoeveel het kindje binnen 'moet' krijgen. Ik geloof daar niet zo in.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Sam di 16 apr 2013 - 9:14

Ik denk dat ouders niet altijd weten of het honger is of bv krampen of gewoon niks.
Dan aanleggen en de baby drinkt toch wel.
Dus denk dat een baby best vol te krijgen is.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 9:15

chococupcake schreef:Ik laat me er niet meer over uit als je het niet erg vind.

Ik denk dat ik dat dan allemaal gemist heb, ik h oorde het vanmiddag en aan d ene kant vind ik het logisch klinken maar dan vooral bij fv. Vraag twee ging idd over hoe het dan zit met bv
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Sanne di 16 apr 2013 - 9:16

Ik heb zo'n cursus niet gevolgd, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ik denk dat het normaal is dat het klepje van de maag naar de slokdarm bij kleine kindjes nog niet volledig ontwikkeld is en dan lijken flinke voedingen me wel funest. Mijn dochter is de 1 gepasseerd, maar ze drinkt nu ongeveer 170 cc max als ze nog een fles krijgt. Volgens mij krijgen veel kindjes al grotere flessen op jonge leeftijd en daar verwonder ik me best wel eens over. Dat zo'n klein maagje dat aan kan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  CCC di 16 apr 2013 - 9:18

Printje schreef:
chococupcake schreef:Ik laat me er niet meer over uit als je het niet erg vind.

Ik denk dat ik dat dan allemaal gemist heb, ik h oorde het vanmiddag en aan d ene kant vind ik het logisch klinken maar dan vooral bij fv. Vraag twee ging idd over hoe het dan zit met bv
Ja, denk het ook. En dat nog allemaal in je verlof Laughing

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 9:19

Sanne, N krijgt 4x210 cc en drinkt dit vrijwel altijd leeg, er zit wel jbpm door omdat we een echte hongerlap hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Parel di 16 apr 2013 - 9:20

Wat Sanne zegt geloof ik ook wel, ik geloof alleen wel dat er ook ontstoken klepjes kunnen zijn en kinderen die er gewoon erg veel last van hebben als voeding terugstroomt. L heeft alleen maar zuurremmers gehad een maand of 5, bleef wel spugen, maar het hielp als een tiet.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 9:21

chococupcake schreef:
Printje schreef:
chococupcake schreef:Ik laat me er niet meer over uit als je het niet erg vind.

Ik denk dat ik dat dan allemaal gemist heb, ik h oorde het vanmiddag en aan d ene kant vind ik het logisch klinken maar dan vooral bij fv. Vraag twee ging idd over hoe het dan zit met bv
Ja, denk het ook. En dat nog allemaal in je verlof Laughing

Hahahha ja ik snap er niets van hahaha hoe kan ik iets gemist hebben in die 16 weken bijna fulltime hier hahaha.

Is het erg als ik nu wel nieuwsgierig word, ik proef namelijk uit je post een soort ergenis oid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  CCC di 16 apr 2013 - 9:23

-


Laatst aangepast door chococupcake op di 16 apr 2013 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 9:24

Met flesvoeding worden kinderen sneller overvoerd, doordat het gat van de speen vaak te groot is, waardoor te snel veel gedronken wordt, ook omdat dan niet aan de zuigbehoefte voldaan wordt, waardoor lijkt alsof het kindje weer/nog steeds honger heeft. Daarbij is een flessenspeen hard en kan makkelijker in de mond gedrukt worden dan een tepel. Die kun je niet tussen de lippen wurmen voor de laatste 20cc, bij een fles lukt dat gemakkelijker. Veel kinderen zullen dan toch die laatste 20cc ook opdrinken, ook al zijn ze eigenlijk voldaan.

Én ik denk dat in veel gevallen het labeltje reflux te snel gegeven wordt. Alle baby's hebben een vorm van reflux. Ongemakken als spugen en zuur opboeren horen er in zekere mate bij. Ik denk dat er maar een kleine groep baby's is met echt ernstige reflux.

*verstopt zich voor de tegenaanval*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  tweeling di 16 apr 2013 - 9:26

Haha Rejoy Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 9:27

Hahaha Rejoy

Ik vind sowieso dat er veel t snel van allerlei stickers op kinderen geplakt worden maar das een andere discussie. Hoe jij het nu omschrijft klopt idd natuurlijk met fv. Maar dan heeft ze het verhaal misschien niet helemaal in zijn geheel overgebracht aan mij ofzo haha want wij waren dus idd verbaasd omdat zij wel bv wil geven en het daar dus vertelt werd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Slakje di 16 apr 2013 - 9:28

Wanneer is reflux dan echt 'ernstig'?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Sanne di 16 apr 2013 - 9:29

Ik denk trouwens dat op die cursus gedoeld wordt op kindjes die flesvoeding krijgen als er wordt gesproken over 'melk inproppen'. Dat is namelijk wel typisch een opmerking van iemand die borstvoeding promoot (en dat gebeurt vast op zo'n cursus). Borstvoeding geef je op verzoek en dan kun je haast niet proppen, borstgevoede baby's zijn gewend om vaak kleine beetjes te drinken, terwijl flesgevoede baby's al gauw gewend raken aan grotere hoeveelheden en dat moet je ze wel aanleren (of erin proppen om in dat soort bewoordingen te blijven).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Twellie di 16 apr 2013 - 9:31

Ik denk ook dat er gradaties van reflux staan en niet dat het bij elk kind duidelijk is of het reflux heeft of niet. In sommige gevallen zal een baby het heel duidelijk wel hebben, in sommige niet en daartussen ligt een grijs gebied waarbij de slokdarm niet optimaal afgesloten wordt maar er ook genoeg aan te doen is zonder medicijnen. Mijn jongste heeft ook enorm gespuugd, maar ik heb haar zoveel gedragen dat ze er nooit veel pijn van heeft gehad (ze huilde tenminste niet). Misschien als ze voornamelijk had gelegen, had ze ook wel een diagnose reflux gehad.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Printje di 16 apr 2013 - 9:31

Sanne, dat denk ik idd na het lezen van dit topic ook en dat zie ik ook bij N en kinderen die bv krijgen, als ik lees dat bv kinderen wel 3x per nacht komen bijv.

N zit dus op 210 cc em ik heb totaal geen verstand van bv maar zit er überhaupt wel zoveel in je tiet hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux Empty Re: Is dit waar, vaak helemaal geen sprake van reflux

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum