Hoeveel heb jij maandelijks te besteden?
+49
Ragazza
Shisha
Marin
Aziraphale
Jeanette
Arwyn
Punk'd
Caramba
Coco
Caroow
Razz
Nyx
Alex
Fayebella
Fortissimo
Bosjesvrouw
Blond
Highway
Laced
SarahKey
Snirp
Paper Crown
Pitufo
Reeza
Lady4
Atelier Madame
Sarah1985
Balloon
Feline
Prosecco
Roza
Sanne
Poubelle
Linda
Oasis
Sam
Parisienne
Toet
luisa
Luce
Rush
_Lacey_
Charles
nina
Slakje
Capt'n Zero
TukTuk
Manderijn
SuzieQ
53 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Hoeveel heb jij maandelijks te besteden?
Als alles eraf is incl spaargeld, benzine en boodschappen etc, houden we zo'n 300 euro over om het een en ander van te kopen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik houd zo'n 400 euro per maand over, maar daar moet ik dan ook nog boodschappen voor doen en de benzine van betalen. Het bedrag wat ik maandelijks spaar reken ik bij mijn vaste lasten.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Als alles er af is dus ook ons spaargeld. Dan houden we samen zo'n 600 over.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Paper Crown schreef:Maar Minneke, wat maakt dat dan precies voor verschil? Veranderd weinig voor jou en wat jij kunt besteden. Ik snap wel dat 't steekt. Maar je zegt zelf: kinderopvang kost geld. Zodra degene die veel te besteden hebben kids krijgen zakt dat bedrag ook hoor. Julian gaat vanaf volgende maand naar kdv, 2dagen in de week en wij mogen maandelijks 671,- aftikken en krijgen helemaal niets (en dat is ook geheel logisch!) maar we zullen dus 700,- per maand minder sparen..
Het steekt ook niet dat een ander veel heeft, dat vind ik alleen maar leuk voor die ander (al zou ik het zelf ook best willen natuurlijk!). Maar als iemand honderden euro’s te weinig vindt om leuke dingen van te doen, dan komt dat op mij een soort van ‘ondankbaar’ over. Vergelijk het maar met iemand die een (in mijn ogen) perfect figuur heeft en toch loopt te klagen dat ze véél te dik is. Dat vind ik ook steken, omdat ik dan denk: ‘mens, kijk eens naar wat je wél hebt.’ Snap je wat ik bedoel?
Ik voel mezelf ook heel gezegend hoor, we wonen in een prachtig huis, kunnen zonder problemen rondkomen én dan nog eens 125 euro vrij besteden. Maar het lijkt me heerlijk om niet na te hoeven denken of je wel of niet een spijkerbroek van 60 euro wil kopen deze maand.
Gast- Gast
Het is maar net hoe je leven eruit ziet natuurlijk. Iemand die vrijgezel is zal wellicht meer gaan/ willen stappen dan iemand met kinderen. En weer een ander is gesettled (of niet) en blijft lekker thuis. Het is maar net welke invulling je eigen leven heeft en welk bedrag je Elf gewend bent wat je dan genoeg vindt of niet. Ik heb zelf aan 100 euro per week meestal wel genoeg om iets leuks te doen en de boodschappen te betalen. Soms komt het ook niet uit, dan heb ik een andere week minder geld.
Laatst aangepast door Zus op wo 17 apr 2013 - 2:04; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Eurootje of €50,00? Echt heel weinig.. Deze maand was het geld al op voor het binnen was in principe.. En juist nu gaat er van alles stuk.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik heb ook ongeveer 100 euro te besteden per maand als alle vaste laten en boodschappen eraf zijn. Maar ik hoop dat het ooit beter wordt.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben niets te besteden als alle vaste lasten (inclusief boodschappen, exclusief kleding) betaald is. Wat er binnen komt staat ongeveer gelijk aan wat eruit gaat, helaas.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
SarahKey schreef:Is dit iets wat tijdelijk is of houd je altijd geen geld meer over?Peachy schreef:AngelNyn schreef:Niks
Hier ook zo! Is geen lekker gevoel.
Bij ons is het, hopelijk, tijdelijk. Mijn man zit zonder baan en dat is toch echt flink bezuinigen.
Tis al langer, onderandere door onverwachte verhuizing etc destijds, en op dit moment zit mijn vriend nog steeds zonder werk, geen recht op WW meer, en geen recht op bijstand, omdat ik studeer en een lening heb bij DUO, dus inkomen, en een bijbaantje.. Echt zo zuur, als ik me uit zou schrijven op ons adres, zou hij wel bijstand krijgen, zo'n 600 euro.. Maarja dat is ook geen optie. En ik maak op het moment ook extra benzinekosten vanwege mijn stage, 100km per dag, tikt toch aan. Helaas ontvang ik ook geen enkele stagevergoeding.
Hebben op het moment ook geen enkel vooruitzicht op wanneer het beter gaat worden, al denk ik dat we vanaf augustus wel wat gaan besparen, omdat ik dan niet meer op kamers woon in België, en alleen 2x per week op en neer rij voor mijn lessen, en ook dan 2 of 3 dagen in de week extra kan werken.
Hopelijk vind jouw man ook snel werk!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik koop eigenlijk nooit iets voor de leuk. En als ik 400 euro per maand te besteden heb voor de leuk, dan heb ik een dikke spaarrekening aan het eind van het jaar. Want ik ben echt een kniepstuuver als het op de leuk aankomt.
Schoenen koop ik alleen als in de aanbieding zijn of als ik ze echt nodig heb. Maar dan ben ik dus nog zo'n krent dat even snel naar de Action gaat en schoentjes koopt van 10 euro. Idem voor shirtjes en broeken e.d. Als ik 50 euro echt voor de leuk uitgeef per maand, dan heb ik een slechte maand gehad.
Schoenen koop ik alleen als in de aanbieding zijn of als ik ze echt nodig heb. Maar dan ben ik dus nog zo'n krent dat even snel naar de Action gaat en schoentjes koopt van 10 euro. Idem voor shirtjes en broeken e.d. Als ik 50 euro echt voor de leuk uitgeef per maand, dan heb ik een slechte maand gehad.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Roza schreef:Ik heb eigenlijk geen idee
Ik heb eigenlijk ook geen idee. Wij gaan iedere maand er van uit dat we een x bedrag krijgen. Dit is het minimale salaris van ons samen (in bepaalde maanden verdiend mijn man ook meer) We leven gewoon naar wat we verdienen want dit bedrag is in der jaren niet minder geworden. Dus dan weet ik dat ik af en toe iets leuks aan kleding kan kopen of iets van speelgoed voor S. Ik hou dat eigenlijk gewoon niet bij omdat ik het onbewust al een beetje aan voel.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Ik geef mezelf 80 euro per maand. Soms geef ik wel wat meer uit, dat kan ook wel, maar ik wil wel onder de 100 euro blijven.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
.
Laatst aangepast door Coco op do 18 apr 2013 - 20:10; in totaal 1 keer bewerkt
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik heb iedere maand €650,- te besteden, na vaste lasten, en dat gaat niet op. Eind van de maand heb ik nog €300,- op mijn rekening staan.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Gelukkig tijdelijk . Ben weer student en op dit moment heb ik een bijbaantje met weinig uren (en wel de vaste lasten). Ben druk aan het solliciteren en hoop binnenkort weer wat meer te kunnen werken. Dan heb ik het nog niet breed, maar weet dat het nog maar voor twee jaar is. Dat is wel uit te zitten. AngelNyn studeert volgens mij ook nog.SarahKey schreef:Is dit iets wat tijdelijk is of houd je altijd geen geld meer over?Peachy schreef:AngelNyn schreef:Niks
Hier ook zo! Is geen lekker gevoel.
Bij ons is het, hopelijk, tijdelijk. Mijn man zit zonder baan en dat is toch echt flink bezuinigen.
Gast- Gast
En heel eerlijk: ik ben best jaloers op de mensen die aangeven dat ze zo een paar honderd euro per maand kunnen uitgeven aan dat soort dingen. Het zal hier vast beter worden als we van onze studieschuld afzijn (over 15 jaar :s) en als de kinderen geen opvang meer nodig hebben (over een jaar of 10, gok ik zo).
Om dan te zeggen dat je dat te weinig vindt, zoals in de OP, dat vind ik best steken. En ik wéét natuurlijk dat dat gevoel bij mijzelf ligt maar ik kan er niks aan doen. Het lijkt me heerlijk om eens schandalig te kunnen shoppen bijvoorbeeld [/quote]
Ik kan eigenlijk elke maand wel schandalig shoppen omdat ik veel geld over houd. Dat komt omdat wij lage vaste lasten hebben, niet omdat ons inkomen zo hoog is. Ik snap best dat anderen dat ook wel willen, maar anderen hebben weer wat ik niet heb. JIk wil echt heel graag een mooie koopwoning, ook al gaan mijn vaste lasten dan flink omhoog. Helaas geen vast contract dus zal er voorlopig niet komen. Mocht dat huis er zijn, zullen er misschien ook kinderen komen en dan is onze financiele situatie al helemaal niet meer te vergelijken natuurlijk met wat we nu hebben. Tegen die tijd zijn anderen die nu hoge kosten hebben misschien juist in de situatie dat ze minder kosten voor kinderopvang o.i.d hebben en juist meer te besteden.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Theoretisch gezien (zonder sparen) iets van €700,- .. maar dat vind ik echt zonde!! Dus ik spaar nu zo goed als alles en geef ongeveer €100/200,- per maand uit aan kleding, uit eten en andere leuke dingen.
Ik ben trouwens aan het sparen voor mijn eigen bedrijf, dus bij al het geld wat ik uitgeef denk ik 3x na, want ik vind het al snel zonde.
Ik ben trouwens aan het sparen voor mijn eigen bedrijf, dus bij al het geld wat ik uitgeef denk ik 3x na, want ik vind het al snel zonde.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Het gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar ik kan me wel druk maken over wat anderen allemaal kunnen kopen, maar het is gewoon mijn eigen schuld. Ik heb nooit mijn best gedaan op school en doe nu niet mijn best om beter betaald werk te vinden (ik vind het ook gewoon erg leuk werk hoor).
Je hebt het natuurlijk altijd zelf een heel groot aandeel in. Als we in een ouder huis zouden wonen, een kleinere auto zouden rijden en minder luxe zouden eten zouden we ook meer hebben.
Je hebt het natuurlijk altijd zelf een heel groot aandeel in. Als we in een ouder huis zouden wonen, een kleinere auto zouden rijden en minder luxe zouden eten zouden we ook meer hebben.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Caroow schreef:Het gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar ik kan me wel druk maken over wat anderen allemaal kunnen kopen, maar het is gewoon mijn eigen schuld. Ik heb nooit mijn best gedaan op school en doe nu niet mijn best om beter betaald werk te vinden (ik vind het ook gewoon erg leuk werk hoor).
Maar dat geldt niet altijd.. Als je al op alles bezuinigd, dan wordt het lastig om nog meer te bezuinigen.. Het is idd een ander verhaal als je 400 euro per maand aan boodschappen uit geeft, en dan "maar" 100/200 euro overhoudt, terwijl je ook voor 250 euro boodschappen kan doen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Luisa: Hier hetzelfde.
Ik heb genoeg budget elke maand om leuke dingen van te doen oid, maar dat helpt me niet echt om te krijgen wat ik echt wil, namelijk dat huis! We verdienen net teveel voor sociale woningbouw, maar werken allebei via een uitzendbureau en kunnen dus geen hypotheek krijgen.. Ik zou zo 200,- per maand minder vrij te besteden willen hebben als ik we een leuk huisje zouden kunnen kopen..
Maar voor nu, is het toch ook wel weer fijn dat ik me niet echt druk hoef te maken om geld nu. Eindelijk, voor het eerst sinds mijn werkende leven!
Ik heb genoeg budget elke maand om leuke dingen van te doen oid, maar dat helpt me niet echt om te krijgen wat ik echt wil, namelijk dat huis! We verdienen net teveel voor sociale woningbouw, maar werken allebei via een uitzendbureau en kunnen dus geen hypotheek krijgen.. Ik zou zo 200,- per maand minder vrij te besteden willen hebben als ik we een leuk huisje zouden kunnen kopen..
Maar voor nu, is het toch ook wel weer fijn dat ik me niet echt druk hoef te maken om geld nu. Eindelijk, voor het eerst sinds mijn werkende leven!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Zo'n 200 euro en dat is dan voor de luxe dingen. Geen idee of ik het er mee red, want betaal deze maand pas mijn eerste huur. Maar ben nu al blut van het klussen.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
AngelNyn schreef:Caroow schreef:Het gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar ik kan me wel druk maken over wat anderen allemaal kunnen kopen, maar het is gewoon mijn eigen schuld. Ik heb nooit mijn best gedaan op school en doe nu niet mijn best om beter betaald werk te vinden (ik vind het ook gewoon erg leuk werk hoor).
Maar dat geldt niet altijd.. Als je al op alles bezuinigd, dan wordt het lastig om nog meer te bezuinigen.. Het is idd een ander verhaal als je 400 euro per maand aan boodschappen uit geeft, en dan "maar" 100/200 euro overhoudt, terwijl je ook voor 250 euro boodschappen kan doen.
Uiteindelijk is het meestal natuurlijk eigen keuze. Tot op zekere hoogte kies je voor kinderen, een studie, een huis, de woonplaats etc. Mensen geven nog weleens commentaar als ik 'weer' op reis ga maar vergeten dat ik daar weer andere dingen voor laat zoals bv het kopen van gordijnen voor de huiskamer...
Gast- Gast
Vrij te besteden is voor mij als alles er af is en dus ook boodschappen, benzine enzo.
Waar je mee kunt doen wat je wilt. Uitgeven of sparen.
Over een aantal jaar zal het hier ook minder zijn, daarom genieten we er nu ook van.
Waar je mee kunt doen wat je wilt. Uitgeven of sparen.
Over een aantal jaar zal het hier ook minder zijn, daarom genieten we er nu ook van.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
.
Laatst aangepast door Aziraphale op do 18 apr 2013 - 5:39; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Precies wat Zus zegt, meestal is het wel een eigen keuze. Je kiest ervoor om nog te studeren (ik ben bv al op mn 20e gaan werken), je kiest ervoor om te lenen voor je studie en het nu af te betalen, je kiest ervoor om in een duur huis te wonen, etc. Tenzij je werkloos raakt of arbeidsongeschikt, dat is natuurlijk een ander verhaal.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld houd je maandelijks over?
» Wat heb jij te besteden per maand?
» Hoeveel geld besteden jullie aan boodschappen
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?
» Wat heb jij te besteden per maand?
» Hoeveel geld besteden jullie aan boodschappen
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Hoeveel geld per week besteden jullie aan boodschappen?
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: