Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij te besteden per maand?

+5
blondje1313
Snoes
Atelier Madame
Prosecco
girli
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 8:57

Als ik iemand kan vinden die borg wil staan, of mede-eigenaar wil worden, dan kan ik in het huis blijven wonen! Uiteindelijk ben ik met huren waarschijnlijk even veel netto lasten kwijt als dat ik hier blijf wonen.

Na een rekensom hou ik uiteindelijk rond de 400-500 euro per maand over voor boodschappen, extra's, sportvereniging. Dat zou toch genoeg moeten zijn? Ik heb geen idee wat je voor 1persoon kwijt bent aan boodschappen... Met zijn 2en zijn we nu tussen de 35 en 50 euro per maand week kwijt. Ik neem aan dat je dan niet kan halveren...


Laatst aangepast door Jip83 op do 24 mei 2012 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  girli do 24 mei 2012 - 9:01

Jip83 schreef:Als ik iemand kan vinden die borg wil staan, of mede-eigenaar wil worden, dan kan ik in het huis blijven wonen! Uiteindelijk ben ik met huren waarschijnlijk even veel netto lasten kwijt als dat ik hier blijf wonen.

Na een rekensom hou ik uiteindelijk rond de 400-500 euro per maand over voor boodschappen, extra's, sportvereniging. Dat zou toch genoeg moeten zijn? Ik heb geen idee wat je voor 1persoon kwijt bent aan boodschappen... Met zijn 2en zijn we nu tussen de 35 en 50 euro per maand kwijt. Ik neem aan dat je dan niet kan halveren...
Zo wil ik ook boodschappen doen per maand! :O

Ik heb in mijn eentje 35-40 euro per maand vrij te besteden na aftrek van de vaste lasten. Het is voor mij net genoeg, dus dan moet 400 euro zeker genoeg zijn inclusief boodschappen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 9:03

Oeps...foutje.. Aangepast inmiddels!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Prosecco do 24 mei 2012 - 9:09

Ik zou willen dat ik 400 euro per maand overhield. Ik doe het van de helft dus dan zou het wel moeten lukken denk ik.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 9:28

Dat moet zeer zeker te doen zijn hoor! Voor jezelf ben je misschien 150/200 euro per maand kwijt aan boodschappen, dus dan heb je 200/300 voor de rest smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 9:29

Prosecco schreef:Ik zou willen dat ik 400 euro per maand overhield. Ik doe het van de helft dus dan zou het wel moeten lukken denk ik.

Maar wat moet je daar van doen dan, voor 200 euro? Alle boodschappen/tanken/kleding/cadeautjes en noem alles maar op buiten de vaste lasten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 9:30

Ik was nog vergeten dat ik drie keer per maand ongeveer 70-75 euro benzine moet tanken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 9:33

Jip83 schreef:Ik was nog vergeten dat ik drie keer per maand ongeveer 70-75 euro benzine moet tanken.

En daar is niet op te bezuinigen verder? En bv. op je telefoonabonnement/internet bv. daar zou je ook goed naar kunnen kijken en dat kan veel geld schelen. En dan gewoon boodschappen letten op aanbiedingen en niet elke maand winkelen? Dan zou je dus ruim 200 euro over hebben voor eten/de rest?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 9:39

Nee, er wordt 1 keer per maand minder gereden naar een atletiekbaan, maar daarentegen zal ik wel een keer minder bij mijn moeder gaan eten (30km rijden). De rest is gewoon woon-werk verkeer...

Mijn telefoonabonnement wordt alleen maar duurder als ik die ga veranderen. Ik betaal nu 17,50 per maand daarvoor. Ook niet schrikbarend veel. Internet,televisie en vaste telefoon hebben we nu 6mnd gratis van Vodafone, daarna 56 euro per maand. Dat kan vast goedkoper. Ik hoef geen vaste telefoon, wel internet, maar ook geen digitale tv.
Kun je iets aanraden daarin om te onthouden?

Ik winkel sowieso al niet eens elke maand ;-) nu spaar ik vrij veel, dat kam dan helaas niet meer. Aanbiedingen zijn we ook heel bewust mee.

Ja, denk 200 euro voor eten, drinken en de rest (sportvoeding, sportvereniging, inschrijfgeld wedstrijden, kadootjes, etc)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Atelier Madame do 24 mei 2012 - 9:48

400 EUR Inc of Exc. Benzine? Zou ongeveer 200 euro Rekenen per maand boor boodschappen, schoonmaak, persoonlijke verzorging etc. Als je zuinig doet kan dit wel minder. Vind 400 euro overhouden wel te doen hoor.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 9:48

Ik zou sowieso eens kijken bij Tele2 voor internet/tv, die vonden wij goed betaalbaar! Alleen was het ontvangst hier niet prettig. En het moet wel te doen zijn, gewoon wel opletten en kijken of er ergens op te besparen is. Wel een ontzettend moeilijke situatie zeg Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 9:48

Atelier Madame schreef:400 EUR Inc of Exc. Benzine? Zou ongeveer 200 euro Rekenen per maand boor boodschappen, schoonmaak, persoonlijke verzorging etc. Als je zuinig doet kan dit wel minder. Vind 400 euro overhouden wel te doen hoor.

Dat zegt ze net hierboven, die 400 euro is inclusief tanken. Dus je hebt ongeveer 200 euro voor eten en alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 17:52

Atelier Madame schreef:400 EUR Inc of Exc. Benzine? Zou ongeveer 200 euro Rekenen per maand boor boodschappen, schoonmaak, persoonlijke verzorging etc. Als je zuinig doet kan dit wel minder. Vind 400 euro overhouden wel te doen hoor.

Van die 400 moet ook de benzine van betaald worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Snoes do 24 mei 2012 - 18:00

Ik denk dat het wel te doen moet zijn, maar dat je dan vooral op je boodschappen e.d. moet besparen. Wij doen nu voor 2 personen voor 175 euro gem. per maand boodschappen (incl persoonlijke verzorging ed), voor één persoon kan het dus zeker een stuk goedkoper. Het zal wel maar heel krap worden denk ik.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast do 24 mei 2012 - 18:04

Ik vind het wel krom dat als ik iets zou huren ik ongeveer hetzelfde te besteden zou hebben. Ik ga binnenkort ook maar een googlen voor appartementen. Ik wil ook niet elk dubbeltje om hoeven draaien en ook een leuk leven (lees: vakantie of met vriendinnen wat leuks doen onverwacht) hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  blondje1313 do 24 mei 2012 - 19:34

Overstappen naar een andere tv/internetaanbieder zal niet meevallen als je nog in het halve jaar gratis zit. Volgens mij zit je dan wel vast aan een jaarcontract, of met een afkoopsom als je er eerder vanaf wilt.
Met boodschappen op de aanbiedingen letten en groente en fruit van het seizoen kopen scheelt behoorlijk wat.
Tanken is helaas erg duur.
Het is allemaal wel te doen denk ik, maar je hebt dan niet erg veel te besteden, dus of je dat lang zo vol wilt houden is denk ik moeilijk te zeggen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Prosecco do 24 mei 2012 - 19:50

Pippa schreef:
Prosecco schreef:Ik zou willen dat ik 400 euro per maand overhield. Ik doe het van de helft dus dan zou het wel moeten lukken denk ik.

Maar wat moet je daar van doen dan, voor 200 euro? Alle boodschappen/tanken/kleding/cadeautjes en noem alles maar op buiten de vaste lasten?

Ja alles buiten de vaste lasten. Nou heb ik gelukkig geen auto dus dat scheelt weer benzine kosten
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Prosecco do 24 mei 2012 - 19:52

Ik heb internet van telfort, dat kost me 17, 50 per maand. En voor de tv digitenne voor 9 euro per maand.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  girli do 24 mei 2012 - 19:55

Voor internet/televisie/telefoon zou ik kijken naar aanbiedingen e.d. Het bleek dat mijn vriend en ik voor internet en televisie praktisch net zoveel betaalde als voor het alles-in-een pakket. Dus toen zijn we overgestapt op alles-in-een en kan ik gratis naar mijn familie bellen met de vaste telefoon en maken we daar verder geen kosten mee.

Het is vaak een kwestie van echt goed kijken naar je vaste lasten en of het nog goedkoper kan. Vaak wel namelijk.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  CCC vr 25 mei 2012 - 0:35

Hmmm... die benzinekosten hakken er enorm in nu he... :S

Ik zou idd even al je andere uitgaven goed onder de loep nemen, kijken of er een alternatief is om te bezuinigen... Maar opzich moet het wel te doen zijn, want als je nu gaat huren ben ik bang dat je ook op een enorm bedrag uitkomt...Al weet ik even niet hoe het zit met huurtoeslag ed. dan.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Stuiterbal vr 25 mei 2012 - 2:54

Ja hoor dat is goed te doen. Ik heb ook 400 euro per maand en daar doe ik alles van. Kleren, boodschappen, bezine en dan ook nog luiers ect voor mijn zoon.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 18:44

Bij een eigen huis heb je ook dat als iets stuk gaat, je het zelf moet betalen, bij huren heb je een huurbaas of woningbouw die vaak vergoeden.

En sparen, dat kan je wel doen van je belastingteruggaaf, je krijgt vast meer zorgtoeslag, misschien zelfs huurtoeslag en je kan op vakantie van je vakantiegeld bijv. Kan je ook niet je termijnbedrag van de energie iets omhoog (teruggaaf einde vh jaar, ongemerkt sparen) of omlaag (lagere maandlasten) zetten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 19:44

Parel schreef:Bij een eigen huis heb je ook dat als iets stuk gaat, je het zelf moet betalen, bij huren heb je een huurbaas of woningbouw die vaak vergoeden.

En sparen, dat kan je wel doen van je belastingteruggaaf, je krijgt vast meer zorgtoeslag, misschien zelfs huurtoeslag en je kan op vakantie van je vakantiegeld bijv. Kan je ook niet je termijnbedrag van de energie iets omhoog (teruggaaf einde vh jaar, ongemerkt sparen) of omlaag (lagere maandlasten) zetten?

Als ik in ons koophuis blijf, dan heb ik natuurlijk geen huurtoeslag. Als mijn moeder mede-eigenaar wordt, heb ik ook geen zorgtoeslag. En om het enigszins betaalbaar te houden zou ik dan de belasting teruggaaf per maand terug laten komen.

Energietermijn kan omlaag als ik alleen woon.

Eerst zo m'n moeder maar eens inlichten en vragen of ze er over wil nadenken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Slakje do 31 mei 2012 - 11:36

Wij hebben zo'n 1300 euro per maand te besteden. Met aftrek van onze vaste kosten hebben we nog zo'n 350 te besteden aan inkopen, dokter, onverwachte aankopen, leuke dingen en sparen. Veel sparen is er niet op dit moment.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Sweety do 31 mei 2012 - 21:35

Ik heb ongeveer 200-250 te besteden. Daar moeten mijn benzine kosten nog vanaf. Het is verschillend wat ik tank, soms elke week andere keer om de week.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij te besteden per maand? Empty Re: Wat heb jij te besteden per maand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum