Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

+48
Bacio
Star007
Punk'd
Taeda
Reeza
Catwoman79
Aagje!
Fortissimo
JD
Happydobby
Stuiterbal
Lejow
Mamsie
Arwyn
_Lana_
Shisha
xxjojootjexx
Theeleut
rianne287
ellibre
PapillonRose
Tania
Aziraphale
Thunder
Annie24
Linda
Annemie
Paper Crown
Sterrin_
Mint
Mademoiselle_
Parel
Slakje
Coco
rapa nui
SarahKey
Exogenesis
Atelier Madame
Caroow
Océane
Alex
Happinaz
Mari
Susan
Marin
Elliot
Rovine
Rush
52 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Rush vr 14 dec 2012 - 3:05

Na een 'discussie' met m`n vriend ben ik benieuwd wat jullie een normaal bedrag (netto) aan inkomsten vinden voor een gezin.

Mijn vriend was namelijk lichtelijk in shock nadat hij had gehoord wat een 'arbeider' zo`n beetje verdiend zo als die 35 is. Hij kon zich niet voorstellen dat je daar een gezin van kunt onderhouden. Ik vond het een vrij normaal salaris en als de vrouw ook nog een paar honderd euro binnenbrengt, leek het me prima om van te leven.

Ik noem dus nu expres geen bedragen, omdat ik benieuwd ben naar jullie idee hier over. Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Rovine vr 14 dec 2012 - 3:06

Modaal, dus rond de 1800 per maand. Al denk ik dat het met minder ook goed te doen is, maar je meer op zou moeten letten.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Rush vr 14 dec 2012 - 3:16

Maar Jan Modaal is niet hetzelfde als een gemiddeld inkomen.

Modaal inkomen is een veel gebruikt begrip in de Nederlandse inkomenspolitiek. De letterlijke betekenis suggereert misschien anders, maar bedoeld wordt een 'geprikt' inkomensniveau. Het begrip betekent letterlijk namelijk het 'meest voorkomende inkomen', niet het gemiddelde inkomen. Modaal is afgeleid van het begrip modus in de statistiek. Soms wordt ook de term 'Jan Modaal" gebruikt. Dit is eigenlijk de Nederlandse benaming voor een werknemer met een doorsnee-inkomen.

Dat is dus niet voor een gezin. Vandaar ook mijn vraag vooral haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:19

Mijn vriend vroeg zich dat ook af, als je leest wat de salaris voorwaarden zijn bij sommige functies. Dat is soms zó laag (in verhouding met wat we nu hebben) dat we ons afvragen hoe we dat met kinderen erbij zouden meten doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Rovine vr 14 dec 2012 - 3:20

Dat klopt, maar daarmee denk ik wel dat dit een inkomen is waar je rond van kan komen zonder alles te moeten laten als je de juiste keuzes maakt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 3:21

Pfoeh, lastig. Voordat de vaste lasten er allemaal af zijn hebben mijn vriend en ik in totaal ongeveer 3800 euro binnen. Dat klinkt heel ruim, maar dat is het echt niet. Wij hebben geen absurd hoge hypotheek etc. en houden toch niet onwijs veel over. Er is prima van te leven hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat ik met dit bedrag ook nog een aantal kinderen zou kunnen onderhouden. Dus het lijkt mij dat het meer dan dat moet zijn. Al werken mijn vriend en ik allebei fulltime, en bij de meeste gezinnen werken de ouders niet allebei fulltime.. Ik blijf meelezen!

niet quoten alsjeblieft


Laatst aangepast door Caroline op vr 14 dec 2012 - 3:22; in totaal 1 keer bewerkt
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Marin vr 14 dec 2012 - 3:21

Jan Modaal is ook achterhaald, las ik laatst. Logisch ook. Er zijn zo veel tweeverdieners tegenwoordig. Waarvan één parttime vaak. Ik denk dat tussen de 2000 en 3000 dan wel gemiddeld is, als je tweeverdieners meerekent, en dat is wel de realiteit.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:24

Ik zat me laatst te bedenken dat ik echt geen idee heb. Ik ben best wel verwend als ik kijk naar wat ik nu verdien voor 3 dagen werken en ik ben zo slecht in inschatten wat dan het gemiddelde inkomen in Nederland is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 3:24

Gemiddeld zo'n 2500 euro netto denk ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Mari vr 14 dec 2012 - 3:24

Rovine schreef:Modaal, dus rond de 1800 per maand. Al denk ik dat het met minder ook goed te doen is, maar je meer op zou moeten letten.

Hoe kan je daar van rondkomen... pfff als je een normaal huis koopt (hier dan) 190.000 ben je excl. renteaftrek al 1000 pm kwijt, en dan nog eens je zorgverzekering, wgl, auto en je boodschappen en alle andere dingen. Dat lukt toch nooit, laat staan sparen en op vakantie gaan.

Ik denk 3000 netto, en dan samen werken. 1,5 baan. Eerder begin ik niet aan kinderen
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 3:28

Ik denk dat wij redelijk ' gemiddeld' zijn.
Wij verdienen samen per maand 2900 euro ongeveer. We werken allebei. Mijn vriend is universitair afgestudeerd maar werkt al een paar jaar 'onder' zijn niveau (wel met heel veel plezier) waardoor hij in het verleden wel meer heeft verdient.

Wij hebben 2 kinderen, en een huis gekocht toen we nog geen kinderen hadden. Door omstandigheden is de last hiervan toch wel wat zwaarder dan we voor ogen hadden toen we deze woning kochten. Wij kunnen dan ook zo goed als niet sparen op dit moment. We hebben 1 auto samen en gaan elk jaar 1 x op vakantie. Kamperen, dan wel gelijk 3 weken in het buitenland.

Zo! Is dit informatie waarmee je, je vriend om zijn oren kunt slaan? Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? 1578173417
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Rush vr 14 dec 2012 - 3:28

Pippa schreef:Mijn vriend vroeg zich dat ook af, als je leest wat de salaris voorwaarden zijn bij sommige functies. Dat is soms zó laag (in verhouding met wat we nu hebben) dat we ons afvragen hoe we dat met kinderen erbij zouden meten doen?
Ja, zo zaten wij (m`n vriend dan vooral) ook. Al had ik het zelf wel hoger dan €1800, want dat lijkt me wel echt heel weinig voor een gezin. Tenminste, wij hadden het echt over dat je nog gewoon fijn kunt leven. Met €1800 wordt het eindjes aan elkaar knopen met een kind (of meer) ben ik bang.

Ik ben gewoon echt heel benieuwd.

Onder deze link staat het gemiddeld gezinsinkomen met veel gezinssamenstellingen, maar dat vind ik weer zo veel, al zijn het bruto bedragen natuurlijk.

http://www.gemiddeld-inkomen.nl/modaal-inkomen-huishouden.php
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Rush vr 14 dec 2012 - 3:33

Happinaz bedankt inderdaad, ik ga m`n vriend er mee om de oren slaan haha.

Nee zonder gekheid. Geld is bij zijn ouders nooit een issue geweest en wat dat betreft heeft hij op dat gebied ook niet echt 'veel' mee gekregen. Hij had dus echt geeeeeeeeeeen idee. Ik zei tegen m`n vriend dat als je samen bijv. €2600 hebt, dan je dan prima kunt leven en nog wat kunt sparen. Sparen zoals we nu doen, is er dan natuurlijk niet meer bij, maar dat is logisch. We verdienen nu meer, maar als er ooit kindjes komen gaat er iemand (ik vast) minder werken en tegen die tijd verdiend m`n vriend weer meer, dus we zouden het echt niet krap hebben ofzo.

Het was voor hem alleen heel moeilijk in te schatten/voor te stellen. En toen begon ik aan mezelf te twijfelen of ik wel 'goed' zat qua gedachtes haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:39

wij hebben maandelijks zo`n 2400 euro te besteden (misschien nog iets minder weet het precieze salaris van m`n man niet), beiden iets boven het minimumloon. Man werkt fulltime en ik part-time (24u) Wij huren nu een huis omdat we geen hypotheek kregen.
Wij komen nu goed rond, maar denk nu wel na dat als er een tweede komt en die straks naar school moeten e.d. hoe we dat toch allemaal gaan betalen. Maar dat zal vast wel goedkomen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Rovine vr 14 dec 2012 - 3:43

Een tijdje geleden was hier een poll met opleidingsniveaus en toen kwam er een hoger percentage hbo/wo uit dan het landelijk gemiddelde. Denk daarom dat er ook veel uitgegaan wordt van een eigen referentiekader. Een collega wees me er laatst nog op dat wij boven het gemiddelde zitten, maar onszelf meer als gemiddeld zien omdat vrijwel onze hele omgeving rond die koers zit.

Zelf zou ik denk ik met een gezin niet zo blij worden van 1800 overigens, maar zoals het er nu naar uitziet zal dat wel loslopen. Denk dat een gezinnetje een grotere stap is dan salaris. Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? 394967
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 3:44

Rush schreef:Happinaz bedankt inderdaad, ik ga m`n vriend er mee om de oren slaan haha.

Nee zonder gekheid. Geld is bij zijn ouders nooit een issue geweest en wat dat betreft heeft hij op dat gebied ook niet echt 'veel' mee gekregen. Hij had dus echt geeeeeeeeeeen idee. Ik zei tegen m`n vriend dat als je samen bijv. €2600 hebt, dan je dan prima kunt leven en nog wat kunt sparen. Sparen zoals we nu doen, is er dan natuurlijk niet meer bij, maar dat is logisch. We verdienen nu meer, maar als er ooit kindjes komen gaat er iemand (ik vast) minder werken en tegen die tijd verdiend m`n vriend weer meer, dus we zouden het echt niet krap hebben ofzo.

Het was voor hem alleen heel moeilijk in te schatten/voor te stellen. En toen begon ik aan mezelf te twijfelen of ik wel 'goed' zat qua gedachtes haha.

Wel goed van je dat je, je in dat soort materie blijft verdiepen. Ik las laatst een soortgelijke topic op viva en daar was iemand die echt totaal geen benul had van wat 'normaal' was en vond het dan ook echt belachelijk dat iemand die gewoon 5 hele dagen werkte niet kon rondkomen met een gezin. Terwijl die persoon ongeveer 1300 euro daarvoor verdiende, alleen. Die kreeg overigens wel het hele forum over zich heen.
Ik denk ook dat het afhankelijk is van wat je gewend bent. Ik ben ook wel terug gekomen van mijn meningen hoor. Mijn ouders werkte allebei onregelmatig in de zorg en daardoor kwam er heel veel onregelmatigheidstoeslag binnen en we woonden in een heel goedkoop huurhuis. Dus voor mijn gevoel was er ook altijd gewoon geld.
Nu ik er zelf zorg voor moet dragen, realiseer ik mij dat echt elke stap die je zet geld kost!

Geniet lekker van het sparen wat je nu nog kunt!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:45

Caroline, wat versta je onder 'geen absurd hoge hypotheek'? Mijn vriend en ik halen samen een paar honderd euro minder binnen per maand, maar mij lijkt dat je daar prima van kunt leven! Wij betalen 1100 euro aan hypotheek, wat ik eigenlijk al best een hoge hypotheek vind, je kunt ook wel behoorlijk wat goedkoper wonen. En toch kunnen we daarnaast ook nog best wel ruim leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 3:50

It's me schreef:Caroline, wat versta je onder 'geen absurd hoge hypotheek'? Mijn vriend en ik halen samen een paar honderd euro minder binnen per maand, maar mij lijkt dat je daar prima van kunt leven! Wij betalen 1100 euro aan hypotheek, wat ik eigenlijk al best een hoge hypotheek vind, je kunt ook wel behoorlijk wat goedkoper wonen. En toch kunnen we daarnaast ook nog best wel ruim leven.

Ik vind het ook afhankelijk van wat je situatie is bij aankoop. Wij kochten een huis toen we allebei een hele goede baan hadden voor 5 dagen en we hadden ook wel wat gespaard als reserve.
Maar door de jaren heen kwam er niet 1 maar 2 kinderen, raakte wij beiden onze baan kwijt door de bezuinigingen en ging de kinderopvang toeslag onwijs naar beneden.
Daarmee werd een 'normale' hypotheek ineens een ' absurd hoge' hypotheek! Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? 827601
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Alex vr 14 dec 2012 - 3:52

Eens met It's me. Bij ons komt ongeveer de helft van jullie binnen, Caroline, en wij redden het (héél) krap aan. Dan zou je toch denken dat jullie het helemaal zouden moeten redden? Of jullie moeten absurd hoge verzekeringen hebben ofzo, maar dat kan ik me ook haast niet voorstellen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:54

/


Laatst aangepast door Pippa op do 20 dec 2012 - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Océane vr 14 dec 2012 - 4:19

Ik had het daar laatst over met een vriendin,ik wist ook echt niet hoe 'weinig' het was. Misschien stom, maar dat is toch een beetje een ver-van-mijn-bed-show. Ik had me er ook nooit echt in verdiept. Ik lees even mee.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Caroow vr 14 dec 2012 - 4:57

Rush schreef:Happinaz bedankt inderdaad, ik ga m`n vriend er mee om de oren slaan haha.

Nee zonder gekheid. Geld is bij zijn ouders nooit een issue geweest en wat dat betreft heeft hij op dat gebied ook niet echt 'veel' mee gekregen. Hij had dus echt geeeeeeeeeeen idee. Ik zei tegen m`n vriend dat als je samen bijv. €2600 hebt, dan je dan prima kunt leven en nog wat kunt sparen. Sparen zoals we nu doen, is er dan natuurlijk niet meer bij, maar dat is logisch. We verdienen nu meer, maar als er ooit kindjes komen gaat er iemand (ik vast) minder werken en tegen die tijd verdiend m`n vriend weer meer, dus we zouden het echt niet krap hebben ofzo.

Het was voor hem alleen heel moeilijk in te schatten/voor te stellen. En toen begon ik aan mezelf te twijfelen of ik wel 'goed' zat qua gedachtes haha.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zitten wij iets boven die 2600 per maand. We kunnen hier prima van leven, en ik verwacht dat baby straks ook niet iets te kort komt. We hebben een huis van 550 euro per maand, geven 300 euro uit aan boodschappen en hebben nu nog 1 auto. 1 keer per jaar gaan we 2 weken naar het buitenland op vakantie en ongeveer 5 keer per jaar gaan we een weekendje weg.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 5:15

Caroline schreef:...

dan vraag ik me wel af hoe jullie leven. Als wij met een hypotheek van 240.000 volledig af zouden lossen, waren we 1300 euro bruto (!) per maand kwijt, netto ruim 900 euro. Dan zou je nog tussen de 2500 en 3000 euro hebben om de rest van te betalen en van te leven. Lijkt me dan dat jullie óf een hoge hypotheek hebben met andere hoge vaste lasten, óf jullie een erg hoge levensstandaard hebben.


Wij hebben het een hele tijd van 1250 euro per maand moeten doen met één kind in een huurwoning van 420 euro per maand. Was geen vetpot, maar redelijk te doen. Inmiddels werk ik, is mijn man voor zichzelf begonnen en hebben we nu zo'n 3200 euro per maand te besteden bij fulltime en 24 uur, maar ik denk dat dit (zeker gezien onze leeftijden van 22 en 24) eerder aan de hoge kant van het gemiddelde is, dan aan de lage kant. Wij kunnen hier zeer ruim van leven, we hebben met dit loon in een half jaar ongeveer 10.000 euro kunnen sparen voor het nieuwe huis.


Laatst aangepast door Rejoy. op vr 14 dec 2012 - 8:39; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Atelier Madame vr 14 dec 2012 - 6:09

Gemiddeld lijkt mij 1,5x modaal voor een gezin? Dus rond de 4000 bruto, zal iets van 2500 netto zijn?

Qua lasten voor een gezin 2 vol 2 kimderen even een wilde gok(netto)
Hypotheek 900
Zorgverzekering Inc eigen risico gem per maand 300
Gwl en heffingen 250
Tv, internet, telefoons 100
Boodschappen 400
Auto inc benzine 250
Andere verzekeringen 50

Zit je zo rond de 2250. Nog geen kleding gekocht en geen cent gespaard of uitje gemaakt. Wel hoge woonlasten maar in sommige regio's ben je nou eenmaal veel geld kwijt voor een huis.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Exogenesis vr 14 dec 2012 - 6:23

Wij verdienen samen zo'n 3300 euro netto. Onze hypotheek is heel gemiddeld, we hebben beide een auto en beoefenen beide een redelijk dure sport. We leven qua financiën vrijwel zorgeloos, we hoeven nooit echt op te letten. Wel houden we weinig over. Dat komt, denk ik, omdat we ons er weinig zorgen over (hoeven te) maken.

Zitten wij dan boven modaal? We hebben beide niet echt een hoge functie (leerkracht en engineer).
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden? Empty Re: Wat heeft een gemiddeld gezin te besteden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum