Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld houd je maandelijks over?

+36
June
PapillonRose
Puggle
Annie24
Aziraphale
Maple
Aagje!
Parel
-Ieniemienie-
Caramba
Star007
Luce
Atelier Madame
Caroow
Engelse Drop
Jeanette
Sophiee
Lavendel
Sun88
ellibre
GreenGrass
Razz
Mamsie
Linda
Darius
Takkie
Highway
Aimee
Shisha
Pien
Flower_L
Dikkie Dik
Floor
Vixen
Sanne
Ellebel
40 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Ellebel wo 31 jul 2013 - 23:01

Als alle vasten lasten en kinderopvang betaald zijn (zonder sparen)? Ben even benieuwd wat zo ongeveer 'normaal' is want twijfel nog steeds over welke vorm opvang we gaan kiezen. Het financiële plaatje zal helpen bij het maken van een keuze..
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Sanne wo 31 jul 2013 - 23:05

Ik kan wel zeggen hoeveel ik elke maand over houd, maar dat zegt in feite toch niets? Het gaat ook om je uitgavenpatroon, te verwachten uitgaven. Als je per maand € 500 over hebt en dat volledig spaart, maar je koopwoning staat op instorten en heeft grootschalig onderhoud nodig, dan is dat misschien helemaal niet zoveel.

Kun je niet gewoon een persoonlijk budgetplan maken?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Vixen wo 31 jul 2013 - 23:08

je hebt toch niks aan de info van een ander? Het inkonen zal anders zijn, de vaste ladten zullen anders zijn en het aantal uur kinderopvsng en het tarief is waarschijnlijkbook anders.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Ellebel wo 31 jul 2013 - 23:54

Ik heb het puur over geld om van te leven, dus boodschappen, kleding, uitjes, sparen. Dat je vaak een hogere hypotheek hebt met een hoger salaris en meer kosten voor kinderopvang, dat snap ik en dat vind ik ook niet interessant om te weten. Ik ben gewoon benieuwd om een beetje in te schatten met hoeveel geld andere gezinnen per maand het redden voor bovenstaande uitgavenposten.

Wij houden straks zo rond de 900 - 1000 euro over, zonder extra's als bonussen en kinderbijslag. Voor mij klinkt dat nu heel weinig, omdat we veel meer gewend zijn. Ik ben dus benieuwd of dat ook zo weinig is en dat we dus op andere posten (vaste lasten) moeten gaan bezuinigingen en voor goedkopere kinderopvang moeten gaan of dat het eigenlijk best wel heel erg meevalt en het gewoon even wennen is aan ons nieuwe budget.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Sanne wo 31 jul 2013 - 23:56

Als van dat bedrag de kosten voor kinderopvang al af zijn, snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waar je je druk over maakt.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Floor wo 31 jul 2013 - 23:57

wij houden veel minder over dan het bedrag wat jij noemt. Maar dat zegt niet zoveel natuurlijk
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Dikkie Dik wo 31 jul 2013 - 23:59

Nou idd. Ik zou willen dat ik dat overhield. En tsja bij een kindje moet je nou eenmaal inleveren. Het leven draait niet meer om jou maar om je kindje.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Flower_L wo 31 jul 2013 - 23:59

als ik dat bedrag lees, dan begrijp ik jouw zorgen niet zo. Of je moet elke dag zalm willen eten en elk weekend naar de Efteling willen gaan smile

Denk dat er genoeg forummama's zijn die minder te besteden hebben.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Pien do 1 aug 2013 - 0:02

Als alle onze vaste lasten incl sparen en gastouder betaald zijn hebben we nog zo'n 700 euro over. Hiervan moeten we dan nog boodschappen doen, cadeautjes kopen en eventueel uitjes/ dagjes weg.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Shisha do 1 aug 2013 - 0:18

Ik vind 900-1000 euro behoorlijk veel. Ik mocht blij zijn als we dat hadden! :O 
Bij ons is het erg wisselend omdat mijn man een nulurencontract heeft en het dus afhangt hoeveel hij kan werken. Dus we houden tussen de 0 en de 500 euro over per maand.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Aimee do 1 aug 2013 - 0:22

Maar dan nog hangt het toch af van hoe je leeft... Wij houden ongeveer hetzelfde bedrag over, maar ik geef met gemak 600 euro pm uit aan boodschappen, waardoor het toch allemaal nog krap kan worden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Highway do 1 aug 2013 - 0:56

Het is ongeveer gelijk aan ons en wij redden het, maar ik weet niet wat je uitgavenpatroon is. Als je bijv 250 per maand aan kleding gewend bent te besteden en 125 euro per week aan eten dan is het niet zoveel. 
Wij houden nu (hebben net de tweede auto de deur uit gedaan om wat ruimer te komen) per maand +-1000 euro over maar daar gaat boodschappen, benzine en sparen nog vanaf. Kinderbijslag niet meegerekend want dat sparen we voor dochter. Sparen schiet er btw wel soms bij in, doordat ik teveel kleding koop/ te dure boodschappen doe.


Laatst aangepast door Highway op do 1 aug 2013 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Ellebel do 1 aug 2013 - 0:56

Aimee schreef:Maar dan nog hangt het toch af van hoe je leeft... Wij houden ongeveer hetzelfde bedrag over, maar ik geef met gemak 600 euro pm uit aan boodschappen, waardoor het toch allemaal nog krap kan worden.

 Ik denk dat dat ons struikelblok ook wordt. Maar ik denk wel dat ik de conclusie mag trekken dat het heel goed te doen moet zijn en we (mijn gezin) maar moeten wennen aan de nieuwe financiële situatie.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Highway do 1 aug 2013 - 1:08

@Ellebel, misschien een excel bestandje maken zodat je de eerste maanden wat meer inzicht hebt totdat je wat meer gewend bent aan de nieuwe financiele situatie?

IK heb in het begin ook regelmatig zitten huilen (hormonen Wink ) dat we het niet gingen redden omdat ik de boel niet kon overzien. Toen heb ik dat gedaan en dat heeft me wel geholpen om te zien waar de uitgaven zitten en waar wat te besparen is.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Takkie do 1 aug 2013 - 1:13

Sanne schreef:Als van dat bedrag de kosten voor kinderopvang al af zijn, snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waar je je druk over maakt.
Nou, inderdaad. Ik zou willen dat ik dat overhield!
Takkie
Takkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Darius do 1 aug 2013 - 1:14

Ha, nog een lezer voor onze blog: www.watkosteengezin.nl

Het is inderdaad een heel goed idee om een excellbestandje te maken. Als je me een pm stuurt of even een berichtje achterlaat op onze blog, dan sturen wij jou een excell bestandje door.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Aagje! do 1 aug 2013 - 2:45

Wij houden per maand 900 over, moeten hier nog boodschappen van doen en sparen, kadootjes leuke dingen kleding etc! Het klinkt heel veel maar ik vind het wel meevallen. Vooral naar boodschappen gaat best veel.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Linda do 1 aug 2013 - 3:02

Wij houden 1050 over als alle vaste lasten zijn betaald. Dan sparen we 150 per maand.
En dan blijft er dus nog 900 over (350 voor boodschappen, 200 voor benzine en 350 voor alle andere uitgaven).
Maar het lukt ons echt nooit om ons hier aan te houden. Ik begrijp ook echt niet hoe sommige mensen het van nog minder kunnen doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Parel do 1 aug 2013 - 3:12

Wij houden zo tussen de 700 en 900 euro over per maand, hier moet van gespaard worden, cadeautjes, boodschappen e.d. Ik vind het toch echt elke maand nog puzzelen, vooral boodschappen gaat heel veel geld in zitten!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Mamsie do 1 aug 2013 - 3:16

Uh ik heb geen idee! Best erg eigenlijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Vixen do 1 aug 2013 - 3:36

Darius schreef:Ha, nog een lezer voor onze blog: www.watkosteengezin.nl

Het is inderdaad een heel goed idee om een excellbestandje te maken. Als je me een pm stuurt of even een berichtje achterlaat op onze blog, dan sturen wij jou een excell bestandje door.

 ik lees bijna elke dag jullie blog hoor! Erg leuk om bij te houden. 


Onze inkomens wisselen en dus ook het bedrag dat we overhouden. Soms 500 euro,somd 1500 euro. 


Edit.. niet goed gelezen. Denk dat we per masnd tussrn de 1000 en 2250 overhouden voor bezine, boodschappen en kleren enzo. Als dat er vanaf is tussen 500&1500
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Mamsie do 1 aug 2013 - 3:47

Vixen, hebben jullie dan zo weinig vaste lasten? Zag dat jullie 400 betalen aan opvang.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Mamsie do 1 aug 2013 - 3:49

Oeps fout gelezen ik dacht 945+975!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Razz do 1 aug 2013 - 6:29

Mamsie schreef:Uh ik heb geen idee! Best erg eigenlijk.

Ik eigenlijk ook niet.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  GreenGrass do 1 aug 2013 - 7:23

De hypotheek kan ik met mijn salaris betalen. Effectief houdt dat in dat het salaris van mijn vriend 'over' is. Zoals het er nu naaruit ziet zullen we rond de 1000 euro per maand overhouden.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld houd je maandelijks over? Empty Re: Hoeveel geld houd je maandelijks over?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum