Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagje weg , rekening houden met middagslaapje?

+22
Charles
Laurientje
Twellie
M-G
hellowkitty
Annie24
Flower_L
CCC
Coco
Amber-
Printje
Annemie
Sanne
Parel
Puggle
Fearie
Liadan
Jezzie
Floor
Schism
_Lana_
Star007
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Dagje weg , rekening houden met middagslaapje? - Pagina 2 Empty Re: Dagje weg , rekening houden met middagslaapje?

Bericht  _Lana_ ma 15 apr 2013 - 8:41

Printje schreef:Lana, ik vind eht ook heerlijk. In de maxicosi slaapt N zelfs heel erg veel, bijna non-stop hahaha.

Heerlijk! Al deden ze dat toen bij mij ook nog ;-). Ze sliepen heerlijk in de wagen.
Ik denk totdat ze de wereld om zich heen een beetje gingen ontdekken. Geen tijd meer om te slapen, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje weg , rekening houden met middagslaapje? - Pagina 2 Empty Re: Dagje weg , rekening houden met middagslaapje?

Bericht  Parel ma 15 apr 2013 - 8:41

Ik ben het helemaal met Liadan eens, ik geloof er niks van dat kindjes makkelijk worden gemaakt qua slaapgedrag. Dan heb je gewoon geluk, klaar. L is altijd meegezeuld maar als het elke keer niet werkt, dan kap je er gewoon mee en lever je even wat van je eigen wensen in.

Hier houden we er wel rekening mee, maar ik moet je zeggen dat wij ook nooit dagjes weg gaan waarmee we een hele dag weg zijn.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Star007 ma 15 apr 2013 - 8:41

.

Laatst aangepast door Star007 op ma 15 apr 2013 - 21:32; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 8:42

Liadan schreef:
Printje schreef:
Liadan schreef:Hoe oud is hun zoon?
Ik snap ze wel, ik geloof er ook niet helemaal in dat als je er zelf flexibel in bent dat kinderen er ook flexibel in worden. Bij mijn kinderen werkt dat toch niet helemaal zo. Hebben ze wel eens geprobeerd om met hun zoon een dag weg te gaan? Misschien hebben ze al wel vaker gedaan en blijkt dat het niet werkt voor hun zoon.

Ik weet dat jij dat zo vindt, en deels kan ik me er ook echt in vinden, maar deels denk ik wel als je zelf 'makkelijk en flexibel' bent ( niet helemaal de woorden die ik bedoel maar ik kom ff niet op het juiste woord) dat je kinderen dat wel meekrijgen. Hier zijn ze bijv vanaf week 1 gewend meegesjouwd te worden door hun reepmoeder :cheering: ze zijn dus ook niet anders gewend en aangezien vooral R al geen slaper is, net als ik, gaat dat gewoon prima.

Een vriendin van mij is veel meer in de stress altijd, raakt snel in paniek etc. Die kinderen hebben exact hetzelfde...dus of ze lijken enorm qua karakter op elkaar of het is toch, deels, aangeleerd gedrag.

Mijn kinderen krijgen het bij mij ook wel mee dat ik hier makkelijk en flexibel in ben want ik neem ze dus wel mee, maar ze worden er niet gezelliger van als ze dan niet slapen als we ergens zijn (nou ja, zoon dan) Wink.

(en wat is een reepmoeder, haha).

Een reepmoeder is een moeder die veel op pad gaat met haar kinderen. Misschien iets van hier maar we zeggen regelmatig, we gaan op reep (we gaan op pad/weg/ergens heen)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sanne ma 15 apr 2013 - 8:42

Mijn dochter slaapt doorgaans nog twee keer overdag. Haar ochtendslaap vind ik het belangrijkste. Die verstoor ik niet. Na de lunch kunnen we dan weg. Als ze moe wordt, kan ze in de draagzak slapen of anders op de terugweg in de auto.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie ma 15 apr 2013 - 8:43

Eerder hielden we er wel rekening mee, tegenwoordig niet meer, als we een dagje weg gaan. Dan maar een keer geen middagdutje en 's avonds eerder naar bed.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liadan ma 15 apr 2013 - 8:43

Star007 schreef:@Liadan: Ze hebben voor nu ook besloten om niet mee te gaan, dus gaan wij wel met opa en oma. Volgende keer beter Wink
Ik zit ook niet zo ruim in mijn weekenden door mijn onregelmatige werk, dus wij willen ook wel echt gaan dit weekend.
Ik snap het en je hebt groot gelijk. Veel plezier in ieder geval!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 8:43

Printje schreef:
Liadan schreef:Hoe oud is hun zoon?
Ik snap ze wel, ik geloof er ook niet helemaal in dat als je er zelf flexibel in bent dat kinderen er ook flexibel in worden. Bij mijn kinderen werkt dat toch niet helemaal zo. Hebben ze wel eens geprobeerd om met hun zoon een dag weg te gaan? Misschien hebben ze al wel vaker gedaan en blijkt dat het niet werkt voor hun zoon.

Ik weet dat jij dat zo vindt, en deels kan ik me er ook echt in vinden, maar deels denk ik wel als je zelf 'makkelijk en flexibel' bent ( niet helemaal de woorden die ik bedoel maar ik kom ff niet op het juiste woord) dat je kinderen dat wel meekrijgen. Hier zijn ze bijv vanaf week 1 gewend meegesjouwd te worden door hun reepmoeder Dagje weg , rekening houden met middagslaapje? - Pagina 2 281626781 ze zijn dus ook niet anders gewend en aangezien vooral R al geen slaper is, net als ik, gaat dat gewoon prima.

Een vriendin van mij is veel meer in de stress altijd, raakt snel in paniek etc. Die kinderen hebben exact hetzelfde...dus of ze lijken enorm qua karakter op elkaar of het is toch, deels, aangeleerd gedrag.

Hier twee totaal verschillende kinderen met toch écht dezelfde ouders hoor, dus ik weiger te geloven dat je daar als ouder een groot aandeel in hebt. Als een kind moeite heeft met het handelen van prikkels, maak je dat echt niet beter door een kind overal naar mee te slepen omdat ie er maar aan moet wennen. Daar creëer je een hoop onrust mee. Als je een kind hebt dat prikkels en slaaptekort kan handelen heb je gewoon geluk, volgens mij heeft dat weinig met gewenning te maken. Als dat laatste het geval was geweest, dan had de jongste daarin ook moeilijk moeten zijn, want die is de eerste tijd ook heel prikkelarm verzorgd.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 15 apr 2013 - 8:44

Printje, ik woon toch niet ver van je vandaag, maar had er nog nooit van gehoord Very Happy .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 8:45

Rejoy; in dat geval hebben wij gewoon geluk :cheering: al denk ik echt dat je er toch invloed op hebt door wat je ze vanaf het begint aanleert enzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 8:45

Liadan schreef:Printje, ik woon toch niet ver van je vandaag, maar had er nog nooit van gehoord Very Happy .

hahaha ik heb ook geen idee waar het precies vandaan komt maar hier wordt het best veel gezegd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Star007 ma 15 apr 2013 - 8:46

Liadan schreef:Printje, ik woon toch niet ver van je vandaag, maar had er nog nooit van gehoord Very Happy .
Ik woon in dezelfde stad als Printje en ken het woord wel haha.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Lana_ ma 15 apr 2013 - 8:46

Parel schreef:Ik ben het helemaal met Liadan eens, ik geloof er niks van dat kindjes makkelijk worden gemaakt qua slaapgedrag. Dan heb je gewoon geluk, klaar. L is altijd meegezeuld maar als het elke keer niet werkt, dan kap je er gewoon mee en lever je even wat van je eigen wensen in.

Hier houden we er wel rekening mee, maar ik moet je zeggen dat wij ook nooit dagjes weg gaan waarmee we een hele dag weg zijn.

Ik ben het er ook wel mee eens.
Van tevoren dacht ik er heel makkelijk over. Ik dacht dat ik de kinderen vaak mee zou nemen en als we op visite zouden gaan, dan zou ik het campingbedje wel meenemen en ik neem ze gewoon overal mee naartoe enz.
Maar in praktijk werkt het niet zo. Ten eerste heb ik er twee gekregen ;-), dat is wel een gesleep. En ten tweede denk ik nu vaak, wat hebben de kinderen eraan?? En wat heb ik er uiteindelijk aan?
Dus zet ik mijn wensen ook vaak, met liefde, aan de kant voor ze.
De rest komt wel weer.

Wij zijn allebei best makkelijk.

Dit was trouwens een reactie op het 'makkelijke ouders, makkelijk kinderen' verhaal ;-).

Laatst aangepast door _Lana_ op ma 15 apr 2013 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Star007 ma 15 apr 2013 - 8:46

Dan denk ik dat wij ook gewoon geluk hebben Rejoy. Hopelijk blijft het geluk ons bij, straks met de 2e Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 8:47

Star007 schreef:

Dan is het iets echts E.hovens ofzo...wij zijn de gekste :cheering: :cheering: :cheering: (dat roept mijn broer altijd, E.hoven de gekste confused
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Star007 ma 15 apr 2013 - 8:48

Printje schreef:
Star007 schreef:

Dan is het iets echts E.hovens ofzo...wij zijn de gekste Dagje weg , rekening houden met middagslaapje? - Pagina 2 281626781 Dagje weg , rekening houden met middagslaapje? - Pagina 2 281626781 Dagje weg , rekening houden met middagslaapje? - Pagina 2 281626781 (dat roept mijn broer altijd, E.hoven de gekste Dagje weg , rekening houden met middagslaapje? - Pagina 2 878948377
Hahaha inclusief een zachte G he Dagje weg , rekening houden met middagslaapje? - Pagina 2 394967
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan ma 15 apr 2013 - 8:48

Printje schreef:
Star007 schreef:

Dan is het iets echts E.hovens ofzo...wij zijn de gekste :cheering: :cheering: :cheering: (dat roept mijn broer altijd, E.hoven de gekste confused
E.hoven de gekste ken ik dan weer wel Laughing .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 8:48

Uiteraard!!!!!!! :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 15 apr 2013 - 8:48

Misschien kun je gedrag wat versterken of afzwakken, maar ik denk toch echt dat de basis toch echt in het karakter van het kind ligt. De jongste die had anders ook moeite moeten hebben met prikkels, die hebben we in het begin namelijk echt heel erg prikkelarm verzorgd, met het karakter van de oudste in ons achterhoofd. De oudste had dat écht nodig, de jongste kan zo ongeveer alles handelen. Die wordt er niet koud of warm van en blijft vrolijk.

Gast
Gast

Bericht  Amber- ma 15 apr 2013 - 8:48

Jezzie schreef:Wij houden er geen rekening mee. L slaapt goed in de auto en kinderwagen.

+ 1.

Luuk slaapt overdag bijna alleen maar in de auto of tijdens het wandelen. Dus voor ons alleen maar positief om weg te gaan.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Printje ma 15 apr 2013 - 8:49

Liadan schreef:
Printje schreef:
Star007 schreef:

E.hoven de gekste ken ik dan weer wel Laughing .

Heel goed;)

Ben nu wel benieuwd naar waar jij dan woont trouwens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coco ma 15 apr 2013 - 8:50

Ik houd daar geen rekening mee. Dan kunnen ze in de buggy wel even slapen of op schoot ergens dat we even ergens gaan zitten. In Artis hebben ze op een kleedje geslapen op een grasveldje toen ze ruim 1 waren.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  CCC ma 15 apr 2013 - 9:08

Wij houden daar geen rekening mee. Ze slaapt als ze moe is wel onderweg in de auto of in de kinderwagen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L ma 15 apr 2013 - 9:12

Rejoy. schreef:Wij hielden daar altijd wel rekening mee, door bijvoorbeeld op een moment te vertrekken dat ze in de auto zou kunnen slapen bijvoorbeeld.

Dit deden en doen wij ook.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Annie24 ma 15 apr 2013 - 10:00

Wij houden er wel rekening mee en blijven dat doen zolang hij slaapt.
Zowel Y. als wijzelf hebben niets aan een kindje die pas om 17 uur in slaap valt omdat we persé heel de dag ergens heen moesten en vervolgens pas om 22 uur in bed ligt omdat hij klaarwakker is. Dan is zijn hele 'ritme' om zeep en heeftie een paar dagen nodig om bij te komen.
Hij slaapt dus enkel in zijn eigen bedje en het bedje op de opvang.

Y. was een huilbaby, dus toen gingen we helemaal nergens heen. In mijn verlof zat ik dus voornamelijk thuis.

Hier een abonnement op de dierentuin, dus ik zorg dat ik daar om 9 uur ben en dan zijn we rond 12 uur (of al eerder) weer thuis. Ik persoonlijk zou ook totaal niet weten wat ik van 9 tot 17 uur in een dierentuin zou moeten doen laughcry Als ik éénmaal alle dieren gezien heb ben ik er wel klaar mee.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: